Mijn god - Wat een extreem belachelijk filmpje.quote:
Misschien handig om te onderbouwen waarom het extreem belachelijk is.quote:Op maandag 8 augustus 2011 06:55 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Mijn god - Wat een extreem belachelijk filmpje.
Inderdaad, ben wel benieuwd wat hier nou zo belachelijk aan is. Het lijkt allemaal toch aardig te kloppen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:39 schreef heartz het volgende:
[..]
Misschien handig om te onderbouwen waarom het extreem belachelijk is.
Kunnen anderen misschien wat van leren
Wat lijkt aardig te kloppen? Er zit 0,0 feitelijke onderbouwing in dat filmpje.quote:Op maandag 8 augustus 2011 13:00 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Inderdaad, ben wel benieuwd wat hier nou zo belachelijk aan is. Het lijkt allemaal toch aardig te kloppen.
Op zich kan ik je vraag om meer onderbouwing wel waarderen, maar wanneer iemand een dergelijk verhaal over zogenaamde bloedlijnen, 'common kinship' van de elite, en nog meer van dat soort vergezochte speculaties plaatst - en vervolgens klakkeloos stelt dat het "allemaal toch aardig lijkt te kloppen" - dan vind ik dat van kortzichtigheid en vooral een mateloze luiheid getuigen. Sorry maar dan wil je gewoon in iets spectaculairs geloven.quote:Op maandag 8 augustus 2011 12:39 schreef heartz het volgende:
[..]
Misschien handig om te onderbouwen waarom het extreem belachelijk is.
Kunnen anderen misschien wat van leren
Dus mitochondriale Eva is de recentste gemeenschappelijke matrilineaire voorouder van alle nu levende mensen, maar niet de recentste gemeenschappelijke voorouder (mrgv). Alle nu levende mensen stammen af van de mrgv, maar voor mitochondriale Eva is dat alleen in de vrouwelijke lijn, zodat zij veel langer geleden geleefd moet hebben dan de mrgv. In andere woorden; Hoewel wij afstammen van mitochondriale Eva, hebben niet al haar afstammelingen het zo ver geschopt als wij.quote:In the field of human genetics, Mitochondrial Eve refers to the matrilineal "MRCA" (most recent common ancestor). In other words, she was the woman from whom all living humans today descend, on their mother's side, and through the mothers of those mothers and so on, back until all lines converge on one person. Because all mitochondrial DNA (mtDNA) is generally passed from mother to offspring without recombination, all mitochondrial DNA (mtDNA) in every living person is directly descended from hers by definition. Mitochondrial Eve is the female counterpart of Y-chromosomal Adam, the patrilineal most recent common ancestor, although they lived thousands of years apart.
Each ancestor (of people now living) in the line back to the matrilineal MRCA had female contemporaries such as sisters, female cousins, etc. but none of these female contemporaries of the "Mitochondrial Eve" has descendants living now in an unbroken female line.
zie. http://en.wikipedia.org/wiki/Mitochondrial_Eve
Het is helemaal niet 'vreemd' dat er opvallende genetische verwantschappen 'ontdekt' worden tussen mensen, zeker niet wanneer je over een tijdspanne van enkele honderden jaren (laat staan duizenden) gaat kijken. De enige reden waarom het hier wordt gepresenteerd alsof dit speciaal zou zijn is omdat het om invloedrijke personen gaat - en zo wordt genetisch onderzoek aan leken gepresenteerd - en alle draadjes kunnen in BNW weer aan elkaar worden gepraat over enge bloedlijnenquote:The Real Eve is the title of a popular science book written by Stephen Oppenheimer and a documentary based on the book.
The book is largely based on the "Out of Africa theory" of human origins. Oppenheimer uses information from various disciplines including genetics, archeology, anthropology and linguistics to synthesize theories on the origin of modern humans and their subsequent dispersal around the world.
The Eve in the title refers to Mitochondrial Eve, a name used for the most recent common ancestor of all humans in the matrilineal (mother to daughter) line of descent.
In the book, Oppenheimer supports the theory that modern humans first emerged in Africa and that modern human behavior emerged in Africa prior to the Out of Africa migration.
Oppenheimer writes that there was only one migration out of Africa that contributed to the peopling of the rest of the world. Oppenheimer believes that anatomically modern humans crossed the Red Sea from the Horn of Africa and followed the "southern coastal route" once in Asia. Thus Oppenheimer is opposed to the theory that there was another out of Africa migration using northern route along the Nile and into the Levant as suggested by Lahr and Foley 1994. The book also supports the theory that modern humans were in South Asia during the Toba Castrophe.
Oppenheimer uses familiar names to describe genetic lineages. The biblical analogies of Adam and Eve are used to describe the Most recent common ancestors via mitochondrial DNA and the y-chromosome. Other male lineages are described as Cain, Abel and Seth. Mitochondrial DNA haplogroups are frequently described with female names from regions where the haplogroups are common. For example haplogroup M is named Manju as it is frequent in India, and Haplogroup N is named "Nasreen" as it is predominant in Arabia.
Zie. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Real_Eve
quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:47 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Op zich kan ik je vraag om meer onderbouwing wel waarderen, maar wanneer iemand een dergelijk verhaal over zogenaamde bloedlijnen, 'common kinship' van de elite, en nog meer van dat soort vergezochte speculaties plaatst - en vervolgens klakkeloos stelt dat het "allemaal toch aardig lijkt te kloppen" - dan vind ik dat van kortzichtigheid en vooral een mateloze luiheid getuigen. Sorry maar dan wil je gewoon in iets spectaculairs geloven.
Daarbij denk ik dat de poster geen idee heeft wat mitochondriaal DNA onderzoek inhoud; maar goed, hier een poging:
[..]
Dus mitochondriale Eva is de recentste gemeenschappelijke matrilineaire voorouder van alle nu levende mensen, maar niet de recentste gemeenschappelijke voorouder (mrgv). Alle nu levende mensen stammen af van de mrgv, maar voor mitochondriale Eva is dat alleen in de vrouwelijke lijn, zodat zij veel langer geleden geleefd moet hebben dan de mrgv. In andere woorden; Hoewel wij afstammen van mitochondriale Eva, hebben niet al haar afstammelingen het zo ver geschopt als wij.
Terwijl mitochondriale Eva ongeveer 150.000 jaar geleden leefde, schat men dat de mrgv tussen 5000 en 15000 jaar geleden geleefd moet hebben, al zal het minder recent zijn als men rekening houdt met geïsoleerde bevolkingsgroepen.
Terwijl mitochondriaal DNA in de vrouwelijke lijn wordt doorgegeven wordt het Y-chromosoom (zoals bekent hoop ik..) alleen van vader op zoon doorgegeven. Opvallend is ook dat uit onderzoek is gebleken dat de meeste recentste gemeenschappelijk 'mannelijke' voorouder van alle nu levende mensen veel korter geleden moet hebben geleefd dan onze meest recentste 'vrouwelijke' voorouder - leuk feitje dus: Onze 'Adam' en 'Eva' leefden niet tegelijkertijd
Hier wat 'populair science' leeswerk - "The Real Eve - Stephen Oppenheimer"
[..]
Het is helemaal niet 'vreemd' dat er opvallende genetische verwantschappen 'ontdekt' worden tussen mensen, zeker niet wanneer je over een tijdspanne van enkele honderden jaren (laat staan duizenden) gaat kijken. De enige reden waarom het hier wordt gepresenteerd alsof dit speciaal zou zijn is omdat het om invloedrijke personen gaat - en zo wordt genetisch onderzoek aan leken gepresenteerd - en alle draadjes kunnen in BNW weer aan elkaar worden gepraat over enge bloedlijnen
"Journey of Mankind"
Interactieve duiding van bovenstaand verhaal - om het wat 'levendiger' te maken.
http://www.bradshawfoundation.com/journey/
Top-post!quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:47 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Op zich kan ik je vraag om meer onderbouwing wel waarderen, maar wanneer iemand een dergelijk verhaal over zogenaamde bloedlijnen, 'common kinship' van de elite, en nog meer van dat soort vergezochte speculaties plaatst - en vervolgens klakkeloos stelt dat het "allemaal toch aardig lijkt te kloppen" - dan vind ik dat van kortzichtigheid en vooral een mateloze luiheid getuigen. Sorry maar dan wil je gewoon in iets spectaculairs geloven.
Daarbij denk ik dat de poster geen idee heeft wat mitochondriaal DNA onderzoek inhoud; maar goed, hier een poging:
[..]
Dus mitochondriale Eva is de recentste gemeenschappelijke matrilineaire voorouder van alle nu levende mensen, maar niet de recentste gemeenschappelijke voorouder (mrgv). Alle nu levende mensen stammen af van de mrgv, maar voor mitochondriale Eva is dat alleen in de vrouwelijke lijn, zodat zij veel langer geleden geleefd moet hebben dan de mrgv. In andere woorden; Hoewel wij afstammen van mitochondriale Eva, hebben niet al haar afstammelingen het zo ver geschopt als wij.
Terwijl mitochondriale Eva ongeveer 150.000 jaar geleden leefde, schat men dat de mrgv tussen 5000 en 15000 jaar geleden geleefd moet hebben, al zal het minder recent zijn als men rekening houdt met geïsoleerde bevolkingsgroepen.
Terwijl mitochondriaal DNA in de vrouwelijke lijn wordt doorgegeven wordt het Y-chromosoom (zoals bekent hoop ik..) alleen van vader op zoon doorgegeven. Opvallend is ook dat uit onderzoek is gebleken dat de meeste recentste gemeenschappelijk 'mannelijke' voorouder van alle nu levende mensen veel korter geleden moet hebben geleefd dan onze meest recentste 'vrouwelijke' voorouder - leuk feitje dus: Onze 'Adam' en 'Eva' leefden niet tegelijkertijd
[..]
Het is helemaal niet 'vreemd' dat er opvallende genetische verwantschappen 'ontdekt' worden tussen mensen, zeker niet wanneer je over een tijdspanne van enkele honderden jaren (laat staan duizenden) gaat kijken. De enige reden waarom het hier wordt gepresenteerd alsof dit speciaal zou zijn is omdat het om invloedrijke personen gaat - en zo wordt genetisch onderzoek aan leken gepresenteerd - en alle draadjes kunnen in BNW weer aan elkaar worden gepraat over enge bloedlijnen
"Journey of Mankind"
Interactieve duiding van bovenstaand verhaal - om het wat 'levendiger' te maken.
Pfft. Vertel eens wat nieuws.quote:Op maandag 8 augustus 2011 14:47 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
[..]
[..]
"Journey of Mankind"
Als welwillende Mod heb jij dit soort verhalen natuurlijk gewoon in een template en bespaar je mij volgende keer de (kleine) moeitequote:Op maandag 8 augustus 2011 17:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Pfft. Vertel eens wat nieuws.
Grapje! Ik was er via studie en persoonlijke interesse al wel bekend mee, desalniettemin een goede bijdrage voor dit topic.
De VS en Europa die gezamenlijk het economisch stelsel willen herstellen. NWO iemand?quote:
Templates maken voor posts vind ik een beetje overdreven, voelt voor mij ook aan als een soort spam. Liever beantwoord ik specifieke vragen over een onderwerp waarvan ik denk voldoende te weten om behulpzaam te kunnen zijn.quote:Op maandag 8 augustus 2011 17:44 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Als welwillende Mod heb jij dit soort verhalen natuurlijk gewoon in een template en bespaar je mij volgende keer de (kleine) moeiteWat voor studie doe je eigenlijk Gray?
Mooi toch. Zwart geld is de kanker van de vrije markt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 17:58 schreef Gray het volgende:
Het mag niemand verbazen, maar de tijd van volledig elektronisch betaalverkeer komt eraan:
http://www.nu.nl/economie(...)-weg-supermarkt.html
Zwart geld is er dan niet meer bij, wat betekent dat er 100% controle is over het betaalverkeer.
Meh, de vrije markt is de kanker van de vrije markt.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Mooi toch. Zwart geld is de kanker van de vrije markt.
Dat ben ik niet helemaal met je eens.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:53 schreef Gray het volgende:
[..]
Meh, de vrije markt is de kanker van de vrije markt.
Nee omdat jij zo'n miserabele liberaal bent jij!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 18:56 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens.
Alles wat je in deze post zegt is min of meer waar, al noem ik mezelf nooit Liberaal en vind ik de link van Liberalisme naar dit systeem ook niet vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:02 schreef dadgad het volgende:
[..]
Nee omdat jij zo'n miserabele liberaal bent jij!
Geef nou maar gewoon toe. Dit systeem is niet houdbaar. Een en al ellende, crisis, mislukkingen en doemscenario's.
oh de ironie.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Alles wat je in deze post zegt is min of meer waar, al noem ik mezelf nooit Liberaal en vind ik de link van Liberalisme naar dit systeem ook niet vanzelfsprekend.
Maar verder, toppost.![]()
![]()
Sorry dat ik gisteravond ineens weg was trouwens. Ik moest neuken.
Het is een neerwaartse spiraal. Men heeft altijd aversie tegen kachel- en andere etnische tokkies maar je hebt tokkies heb je in allerlei gedaanten natuurlijk. Daar staat men nooit bij stil.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:07 schreef dadgad het volgende:
[..]
oh de ironie.
weet je vrouw wel dat je zo'n vulgair mannetje bent?
Hoppa de tokkie. Die houden we erin.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 19:09 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Het is een neerwaartse spiraal. Men heeft altijd aversie tegen tokkies maar je hebt tokkies heb je in allerlei gedaanten natuurlijk. Daar staat men nooit bij stil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |