quote:Hi, could you please listen to the video from 0:55 to 1:01.
at 0:58 you can distinctly hear "davaite na hui ot siuda" and then someone else says something after that at 0:59. can you translate what they're saying at that moment? listen a few times its hard to hear, right after the alarm sound.
[edit on 22-4-2010 by ponyboyats]
En nu wachten op de horde die deze vertaling weer niet geloofd. Ik bedoel het kan natuurlijk niet waar zijn he.quote:I cannot say here the exact translation but it essentially says "Get the F--- away from here" only worse. Russians have some really colorful expressions.
quote:Translation of the subtitles in the film posted by Getsmart:
The first film from the plane crash in Smolensk directed with a cell phone by a passer-by
Observations and remarks of the internauts - and not only them
You can see 3 people walking through the forest - Again slowed down - Rescue team?
Here you can see them walking further - Again slowed down - Perhaps passers-by...? I don't know
(Voice) Calm down! {i listened to it a few times and i'm 99% sure that's what he says. It's in polish and sounds as if he wanted to calm down somebody who's shocked - PrinceKamil}
(siren)
Notice this person - Did you see it? The person in white put his hand up - look at it again slowed down - Look again
Some people say it's a pilot (I don't know)
(siren) some screams
Give the gun! {russian guy saying to another russian - PK}
Don't kill us! {that's in polish - PK} (siren)
(gunshot)
Here you can see black figure jumping out of the part of a plane - Look at it slowed down - And again
-gunshot
laughing in background
The same figure who jumped out of the plane
Look at him falling down
Change of plans! {i don't know whether it's russian or polish - it sounds the same in both languages. I guess it's russian - PK}
(gunshot) (gunshot)
Attention
And he falls down, look again - Again - Looks like he got shot in a stomach
Interesting record
...
Seems i'm late a bit. I'll leave it - maybe someone cares about my comments.
Ik vind je nog al een vervelend persoon.quote:Op donderdag 22 april 2010 22:18 schreef Ticker het volgende:
En anders ga ik maar zelf crossposten..
[..]
[..]
En nu wachten op de horde die deze vertaling weer niet geloofd. Ik bedoel het kan natuurlijk niet waar zijn he.
He.. jij was die van die vertaling die we nog steeds niet hebben.quote:Op donderdag 22 april 2010 22:43 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik vind je nog al een vervelend persoon.
Nee dit is volgens mij na de crash en na dat 1e filmpje gebeurd.quote:Op donderdag 22 april 2010 22:43 schreef Ticker het volgende:
Nog een opname van iemand die 'even' kwam kijken.
Zoals je kan zien.. het is echt doodstil.. wat brandweer mannen die een 'fikkie' blussen. Mannetjes met zonnebrillen die mensen wegjagen...
Waar zijn die lijken? Waar is de berging..?
Rationeel nagedacht.. die zijn nog niet geweest.. en om nou te zeggen dat die allemaal nog moeten komen.. het lijkt bijna wel allemaal al 'over' en toch brand er her en der nog het een en ander.. vaag dit.
Je ziet mensen nog leven in het filmpje, waar heb je het over..quote:Op donderdag 22 april 2010 22:50 schreef Aurora025 het volgende:
Op de Foto hieronder is te zien waarhet vliegtuig gecrasht is. Het is direct naast de gebouwen die tot de luchthaven horen. Wat is waarschijnlijker? Vanwege de ramp activeerde de luchthaven de sirene en de schoten waren van het veiligheidspersoneel om ramptoeristen af te schrikken OF het waren lui die in opdracht van de russische geheimdienst of regering gestuurd waren om het vliegtuig neer te halen en ervoor te zorgen dat niemand het zou overleven met het risico dat de politie/ambulance lijken zouden vinden met kogelgaten, wat niet echt voordelig is?
Choose
[ afbeelding ]
Bij vliegtuigrampen vliegen de lijken niet overal naartoe, die zitten verankerd in de stoelen en de stoelen zitten verankerd in het vliegtuig.quote:Op donderdag 22 april 2010 22:43 schreef Ticker het volgende:
Nog een opname van iemand die 'even' kwam kijken.
Zoals je kan zien.. het is echt doodstil.. wat brandweer mannen die een 'fikkie' blussen. Mannetjes met zonnebrillen die mensen wegjagen...
Waar zijn die lijken? Waar is de berging..?
Rationeel nagedacht.. die zijn nog niet geweest.. en om nou te zeggen dat die allemaal nog moeten komen.. het lijkt bijna wel allemaal al 'over' en toch brand er her en der nog het een en ander.. vaag dit.
quote:Op donderdag 22 april 2010 23:02 schreef Zith het volgende:
0.14: calm down
0.19: geen russisch
0:31: Go away .... Where?
0:46: He is going!
0:52: Come on! Here!
0:54: Run there! (as an order)
0:56: Shoot!
1:12: Everybody go Back!
1:19: Dad, we go now
Er waren volgens mij rond de 90 passagiers.. en het gehele vliegtuig lag in stukken verspreid..quote:Op donderdag 22 april 2010 23:03 schreef Zith het volgende:
[..]
Bij vliegtuigrampen vliegen de lijken niet overal naartoe, die zitten verankerd in de stoelen en de stoelen zitten verankerd in het vliegtuig.
Met de vertaling die mn vriendin me gaf lijkt het inderdaad meer waarschuwend 'ga weg'. De wat meer radicale vertalingen die anderen geven hoort ze er echt niet in terug.. al was de audio wel heel erg shittyquote:Op donderdag 22 april 2010 22:50 schreef Aurora025 het volgende:
Op de Foto hieronder is te zien waarhet vliegtuig gecrasht is. Het is direct naast de gebouwen die tot de luchthaven horen. Wat is waarschijnlijker? Vanwege de ramp activeerde de luchthaven de sirene en de schoten waren van het veiligheidspersoneel om ramptoeristen af te schrikken OF het waren lui die in opdracht van de russische geheimdienst of regering gestuurd waren om het vliegtuig neer te halen en ervoor te zorgen dat niemand het zou overleven met het risico dat de politie/ambulance lijken zouden vinden met kogelgaten, wat niet echt voordelig is?
Choose
[ afbeelding ]
Als de lijken van de piloten niet gevonden zijn is dat inderdaad vreemd jaquote:Op donderdag 22 april 2010 23:06 schreef Ticker het volgende:
[..]
Er waren volgens mij rond de 90 passagiers.. en het gehele vliegtuig lag in stukken verspreid..
Waar zijn de piloten gebleven.. cockpit is namelijk intact, maar de lijken zijn niet gevonden. Die zouden volgens jou in hun stoelen moeten zitten.
Vliegtuig was al gecrashed.. snelle opruiming is wenselijk. En zeg nou zelf, zouden ze nogmaals zo'n kans krijgen.. iedereen zat aan board.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:19 schreef Aurora025 het volgende:
Hier is een beter beeld waar de locatie was van de crash. Direct voor de landingsbaan!
Het is er omringd van woongebouwen. Niet bepaald een veilige locatie voor opdrachtkillers.
[ afbeelding ]
Eensquote:Op donderdag 22 april 2010 23:46 schreef APK het volgende:
Ik zie echt helemaal niets in dat schokkerige pixelated filmpje uit de OP.
Geen reddingswerkers en ook geen zwarte kerel die uit het vliegtuig springt.
Die sirene vind ik ook meer als een signaal van een trein klinken trouwens.
Of van het vliegveld?quote:Op donderdag 22 april 2010 23:46 schreef APK het volgende:
Juist! Ook dat.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:57 schreef teamlead het volgende:
ik mis een overtuigend motief... de Russen hebben geen enkel belang bij een instabiel Polen op dit moment. Bovendien: de president zou tóch (hoogst waarschijnlijk) niet herkozen worden.
Dat zal het dan inderdaad zijn.quote:
Ach je moet roeien met de riemen die je hebtquote:Op vrijdag 23 april 2010 00:07 schreef APK het volgende:
[..]
Dat zal het dan inderdaad zijn.
Ik weet dat ze nog een hoop oude troep hebben in Rusland, maar een stoomfluit gebruiken als alarm vind ik wel erg 1932.
Uitroeien ook!quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach je moet roeien met de riemen die je hebt
Oh, ik dacht al dat het aan mij lag, ik zie dat ook allemaal niet.quote:Op donderdag 22 april 2010 23:46 schreef APK het volgende:
follow the threadquote:Op vrijdag 23 april 2010 13:31 schreef JoepiePoepie het volgende:
Wat is de link dan van de verbeterde versie van het filmpje?
Alhoewel ik me afvraag of het filmpje uit de openingspost dan niet gewoon een verslechterde versie is. Want je kunt geen informatie die er niet is van foto en video tevoorschijn toveren.
Het is idd een stoomfluit, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:07 schreef APK het volgende:
[..]
Dat zal het dan inderdaad zijn.
Ik weet dat ze nog een hoop oude troep hebben in Rusland, maar een stoomfluit gebruiken als alarm vind ik wel erg 1932.
De Sovjet-Unie aka het Grote Rusland komt terug;quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:18 schreef Righteous het volgende:
Welk belang zouden de Russen hierbij hebben ?
quote:According to a report from Warsaw of the Austrian journalist Jane Burgermeister who is engaged in investigation of the murder of the Polish elite on April 10, 2010 by the international terrorist organization оf FSB Russia, the failure of the Polish and Russian government to address compelling new evidence suggesting that the plane crash killing President Lech Kaczynski and top military and civilians leaders was engineered is generating growing criticism in Poland, and has forced Prime Minister Donald Tusk onto the defensive.
Tusk said Sunday that he would issue a report on the official investigation into the crash on Wednesday.
Poland's chief prosecutor Andrzej Seremet said earlier this week that Polish prosecutors would postpone revealing the contents of the black boxes.
Compelling new facts and evidence that the plane crash two weeks ago in Smolensk was engineered include the revelation that a device warning the pilot of obstacles was turned off.
Also, it was revealed that agents belonging to the Polish secret service raided the flats and houses of victims three hours after the crash, removing computers and documents.
Interessant!! Interessant!!quote:Doubts are also growing about the DNA analysis performed by labs in Russia to identify the victims, following a number of contradictory statements made by authorities.
Even the official account of the time point at which the crash occurred has been called into question.
According to the official version, the Presidential plane crashed in Smolensk military airport at 8.56 am CET or 10.56 Moscow Times.
But a journalist from "Polsat News" reported the crash to his station 10 minute earlier.
Evidence that the crash occurred earlier also comes from a report that the transmission of power from an electricity pylon close to the crash scene, and which was seen to be damaged in photos, was interrupted at 8:41.
The Presidential plane was scheduled to arrive at 8:25 at Smolensk military airport after a flight lasting 62 minutes from Warsaw's Fredrik Chopin Airport.
But investigations do not appear to have even determined the precise time the plane left Warsaw. The Presidential plane is believed to have been delayed by 20 minutes as was another jet carrying 13 journalists, who did not travel with the President as usual.
Die hele vaccinatie is mede mogelijk door haar flink in de soep gelopen. Geloof maar dat haar website en aantijgingen genoeg stof hebben doen opwaaien.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:57 schreef ToT het volgende:
Mja Jane Burgemeister......ik zit nog steeds met spanning te wachten op berichten over dat de tacohoestvaccinatie talloze levens heeft gekost of veel mensen ziek heeft gemaakt of enorm de weerstand van heeft gesloopt. Als DÁT soort berichten massaal in de reguliere kranten komen, ga ik haar een keer serieus nemen!
Okee, even een kort offtopicsprongetje hier.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:00 schreef Ticker het volgende:
[..]
Die hele vaccinatie is mede mogelijk door haar flink in de soep gelopen. Geloof maar dat haar website en aantijgingen genoeg stof hebben doen opwaaien.
Je kan het ook van de andere kant bekijken, waarom is ze nooit aangeklaagd voor smaad?
Volgens mij berichtte zij al over een vreemde zaak, voor de vaccinaties al in het land waren.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Okee, even een kort offtopicsprongetje hier.
Dus al die vele miljoenen ziekteverwekkende vaccins die over alle landen voor alle inwoners zijn verspreid, zijn dankzij de aantijgingen van Burgemeister dus nog vóór het toedienen aan de bevolking massaal op één of andere manier geneutraliseerd om te voorkomen dat zij bewijzen krijgt voor haar rechtszaak?
quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Volgens mij berichtte zij al over een vreemde zaak, voor de vaccinaties al in het land waren.
Maargoed jij je zin, ze is compleet gek en heeft alles uit haar duim gezogen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |