Niet heel veel anders, maar als je en een abbo vooraf betaald, en een chipkaart vooraf koopt is dat dus dubbel cash in de bank.quote:Op maandag 26 april 2010 10:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Misschien kun jij uitleggen waarom deze situatie zoveel anders is dan de situatie met de strippenkaart en abbonomenten waar ook vooraf werd betaald.
Geen onoplosbaar probleem lijkt me.quote:Op maandag 26 april 2010 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zegt de chauffeur dan eve ntijdens de rit dames en heren evenuit checken, en nu kunt u weer inchecken.
Wie ontwerpt er trouwens een systeem dat wanneer het ingebruik is het gereset moet worden zodat de gebruikers hier last van hebben.![]()
Weer een opvallend gevalletje van slecht lezen. Die 0,5% die (zonder bron) genoemd wordt, was van december. Net twee maanden na de eerste invoering.quote:En vancouverfan, als reizigers allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, waarom is het reizen op chip bij de NS dan nog geen groter succes omdat je met een chipkaart op dit moment goedkoper kan reizen dan met normale kaartjes. Dat zou toch bij zo'n succesvol product toch wel al meer dan die 0.5% moeten zijn.
Nu ook. Als je een abbo en strippenkaart vooraf koopt is dat ook dubbel.quote:Op maandag 26 april 2010 10:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Niet heel veel anders, maar als je en een abbo vooraf betaald, en een chipkaart vooraf koopt is dat dus dubbel cash in de bank.
Het is ook nooit goed he...quote:Op maandag 26 april 2010 11:10 schreef Basp1 het volgende:
Om voor de reiziger nog meer bomen in het bos te plaatsten heeft men weer een nieuw reisproudct uitgevonden.
http://www.ervaarhetov.nl/actie.html&ID=213
Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn.quote:Op maandag 26 april 2010 11:16 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed he...
Aan de ene kant klagen dat het te duur is, maar kortingsacties zijn ook niet goed...
Sorry hoor, maar om dit gezeur kan ik alleen maar lachen.quote:Op maandag 26 april 2010 11:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn.
Als jij aangeeft wat voor reisproduct je wilt, dat komt dan op je ovchipkaat te staan.quote:Op maandag 26 april 2010 11:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn.
Ik weet niet waar jij met het OV reist, maar ik heb de keus tussen 0 verschillende vervoerders en ben gewoon verplicht om met de vervoersorganisatie te reizen die de aanbesteding van de overheid gewonnen heeft.quote:Op maandag 26 april 2010 11:53 schreef Bommenlegger het volgende:
Dat jij die overbetaalde functies betaald, is dus een keuze van je.
Ga je nog een keer zeggen op welk traject jouw vrouw rijd en waar het zoveel duurder is geworden?quote:Op maandag 26 april 2010 12:49 schreef macca728 het volgende:
vanochtend weer een leuke brief in het AD over het zwartrijden :
er kwam een jongen de tram binnen, checkte niet in, de conducteur wilde er op afgaan, maar toen de jongen naar vrienden liep, liep de conducteur gelijk terug
een vrouw checkte uit, bleef 2 haltes staan, conducteur zei niets
Bijna wekelijks staan er wel van zulke brieven in de krant, hoezo is het zwartrijden afgenomen ?
Ja er wordt gewoon niet ingegrepen, waar ik de conducteur trouwens gelijk in geeft, gezien de talloze incidenten de laatste jaren.
Alleen er uitgecheckt hoef te worden . Resetten duurt namelijk een minuut of 10 .quote:Op maandag 26 april 2010 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zegt de chauffeur dan eve ntijdens de rit dames en heren evenuit checken, en nu kunt u weer inchecken.
Wie ontwerpt er trouwens een systeem dat wanneer het ingebruik is het gereset moet worden zodat de gebruikers hier last van hebben.![]()
En vancouverfan, als reizigers allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, waarom is het reizen op chip bij de NS dan nog geen groter succes omdat je met een chipkaart op dit moment goedkoper kan reizen dan met normale kaartjes. Dat zou toch bij zo'n succesvol product toch wel al meer dan die 0.5% moeten zijn.
Bron staat er prima bij.quote:Op maandag 26 april 2010 10:58 schreef VancouverFan het volgende:
Weer een opvallend gevalletje van slecht lezen. Die 0,5% die (zonder bron) genoemd wordt, was van december. Net twee maanden na de eerste invoering.
Daar zeg je me nog eens wat! Hoe zit het met de doorstroom van mensen bij bijvoorbeeld de metro in amsterdam? Daar is nu alles afgesloten, waar je eerst gewoon een trap af liep moet je nu door poortjes heen, dat wordt nog eens wat bij een brand of ongelukquote:Op maandag 26 april 2010 00:30 schreef Light het volgende:
[..]
Dus ik kan inchecken, waardoor ik in een gebied kom zonder opwaardeerautomaten. En vervolgens kan ik niet uitchecken vanwege te weinig saldo. Dan moet je dus een van die poortjes kapottrappen om bij de opwaardeerautomaat te komen. Of een brandalarm af laten gaan en hopen dat die poortjes dan ook open gaan. Beide situaties lijken me niet wenselijk.
De deurtjes moeten met een ferme duw open kunnen. Juist vanwege een nood situatie.quote:Op maandag 26 april 2010 13:56 schreef fs180 het volgende:
[..]
Daar zeg je me nog eens wat! Hoe zit het met de doorstroom van mensen bij bijvoorbeeld de metro in amsterdam? Daar is nu alles afgesloten, waar je eerst gewoon een trap af liep moet je nu door poortjes heen, dat wordt nog eens wat bij een brand of ongeluk
Owja. Dat 134 pagina's tellende PDF bestand.quote:
Tuurlijk. 1 keer in de zoveel jaar gaat er een keer een brug spontaan open en meteen is alles wat er overheid maakt vergelijkbaar daaraan.quote:Op maandag 26 april 2010 13:59 schreef Stereotomy het volgende:
Ik geloof dat de FAQ zegt dat de deurtjes gemonitord worden en dat ze op afstand open kunnen gaan, en dat er brandsensoren e.d. zijn die gekoppeld zijn aan de pootjes.
Maarja, als die dingen gemaakt zijn door de elektronicaboer van de Ketelbrug....
Je bent een beetje hypersensitief, VancouverFan.quote:Op maandag 26 april 2010 14:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tuurlijk. 1 keer in de zoveel jaar gaat er een keer een brug spontaan open en meteen is alles wat er overheid maakt vergelijkbaar daaraan.
Dat er in Nederland nog 10tallen andere bruggen zijn die netjes werken wordt vergeten.
Doe even normaalquote:Op maandag 26 april 2010 13:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Owja. Dat 134 pagina's tellende PDF bestand.
Ik dacht dat het een zoveelste Macca bewering was.
Ik heb je nu 4 keer gevraagd om aan te geven om welk traject het gaat. Ondanks dat je al mijn reacties uit lijkt te spellen heb je nog steeds geen antwoord gegeven op deze simpele vraag.quote:Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.
jaja, 2 haltes en goedkoper
Dit bijvoorbeeld:quote:Op maandag 26 april 2010 11:52 schreef VancouverFan het volgende:
Wat is er onduidelijk aan 20% korting als je na 9 uur instapt?
WTF?quote:Is Dalkorting interessant voor u?
Reist u met Arriva, Syntus of Veolia?
Bij start op werkdagen voor 09.00 uur en overstap binnen 35 minuten na 09.00 uur geldt bij Arriva, Syntus en Veolia dat u tegen het reguliere tarief blijft reizen. Er wordt geen extra instaptarief in rekening gebracht en er geldt geen korting op het kilometertarief.
Reist u met Connexxion of Breng?
Wanneer uw reis op werkdagen voor 09.00 uur start, ontvangt u geen korting. Stapt u echter vervolgens binnen 35 minuten na 09.00 uur over, dan reist u bij Connexxion en Breng wel verder met korting. Let hierbij echter goed op: bij de overstap na 09.00 uur wordt bij het inchecken bij Connexxion en Breng opnieuw het instaptarief (tegen 20% korting) gerekend. Hierdoor kan het financieel nadelig zijn om bij een dergelijke reis gebruik te maken van een OV-chipkaart met Dalkorting.
quote:Op maandag 26 april 2010 17:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dit bijvoorbeeld:
[..]
WTF?
Je moet tegenwoordig hogere wiskunde hebben gestudeerd en investeren in een atoomklok om goed gebruik te kunnen maken van een kortingsregeling.
Iets met spijkers en laag water....quote:Op maandag 26 april 2010 17:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dit bijvoorbeeld:
[..]
WTF?
Je moet tegenwoordig hogere wiskunde hebben gestudeerd en investeren in een atoomklok om goed gebruik te kunnen maken van een kortingsregeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |