abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80721019
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Misschien kun jij uitleggen waarom deze situatie zoveel anders is dan de situatie met de strippenkaart en abbonomenten waar ook vooraf werd betaald.
Niet heel veel anders, maar als je en een abbo vooraf betaald, en een chipkaart vooraf koopt is dat dus dubbel cash in de bank.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_80721120
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zegt de chauffeur dan eve ntijdens de rit dames en heren evenuit checken, en nu kunt u weer inchecken.

Wie ontwerpt er trouwens een systeem dat wanneer het ingebruik is het gereset moet worden zodat de gebruikers hier last van hebben.
Geen onoplosbaar probleem lijkt me.
quote:
En vancouverfan, als reizigers allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, waarom is het reizen op chip bij de NS dan nog geen groter succes omdat je met een chipkaart op dit moment goedkoper kan reizen dan met normale kaartjes. Dat zou toch bij zo'n succesvol product toch wel al meer dan die 0.5% moeten zijn.
Weer een opvallend gevalletje van slecht lezen. Die 0,5% die (zonder bron) genoemd wordt, was van december. Net twee maanden na de eerste invoering.

En waarom mensen nog niet met de OV chipkaart reizen, geen idee. Ik kan niet in de hoofden kijken van die mensen
Leaf
pi_80721150
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet heel veel anders, maar als je en een abbo vooraf betaald, en een chipkaart vooraf koopt is dat dus dubbel cash in de bank.
Nu ook. Als je een abbo en strippenkaart vooraf koopt is dat ook dubbel.

Spijkers op laag water zoeken noem ik dit.
Leaf
pi_80721459
Om voor de reiziger nog meer bomen in het bos te plaatsten heeft men weer een nieuw reisproudct uitgevonden.

http://www.ervaarhetov.nl/actie.html&ID=213
pi_80721641
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:10 schreef Basp1 het volgende:
Om voor de reiziger nog meer bomen in het bos te plaatsten heeft men weer een nieuw reisproudct uitgevonden.

http://www.ervaarhetov.nl/actie.html&ID=213
Het is ook nooit goed he...
Aan de ene kant klagen dat het te duur is, maar kortingsacties zijn ook niet goed...
Leaf
pi_80722554
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:16 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed he...
Aan de ene kant klagen dat het te duur is, maar kortingsacties zijn ook niet goed...
Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn.
pi_80722876
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn.
Sorry hoor, maar om dit gezeur kan ik alleen maar lachen.

Wat is er onduidelijk aan 20% korting als je na 9 uur instapt?
Leaf
pi_80722892
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat wil je niet snappen aan bomen en bos, een openbaar vervoer moet laagdrempelig zijn. Laagdrempelig houdt voor mij absoluut in dat er ook een duidelijke tariefstructuur moet zijn, dat is er door al die verschillende acties natuurlijk bijlange na niet. Hoeveel marketing mensen houden zich wel niet bezig met het bedenken van zuke acties, als men die onnozele overbetaalde functeis zou schrappen dan zou het hele ov unifom goedkoper geprijsd kunnen zijn.
Als jij aangeeft wat voor reisproduct je wilt, dat komt dan op je ovchipkaat te staan.
Dat jij die overbetaalde functies betaald, is dus een keuze van je.
Aangeven wat je reisproduct moet zijn , is moeilijker dan te zeuren op een forum.
Spijkers en laag water......
pi_80723301
Hier maar even alle tarieven voor alle duidelijkheid


Bestuur Regio Utrecht ¤ 0,12 (tarief voor 2010 nog niet vastgesteld)
Friesland ¤ 0,12 (integrale tijdelijke kortingsactie: ¤ 0,10)
Lelystad ¤ 1,09 (vaste tarieven per rit)
Almere ¤ 0,104
Gelderland (bus) ¤ 0,125
Haaglanden ¤ 0,131 (Stadstarief (RandstadRail tot Laan van NOI))
¤ 0,153 (Regiotarief (RandstadRail tussen Laan van NOI - Pijnacker Zuid/Zoetermeer)
Noord-Brabant ¤ 0,115
Noord-Holland ¤ 0,104
Groningen/Drenthe ¤ 0,125 (m.u.v. HOV)
¤ 0,145 (HOV)
Overijssel, m.u.v. Twente ¤ 0,125 (m.u.v. HOV)
¤ 0,146 (HOV)
Samenwerkingsverband Regio Eindhoven ¤ 0,10
Stadsregio Amsterdam ¤ 0,104 (m.u.v. Qliners Waterland)
¤ 0,135 (Qliners Waterland)
Stadsregio Arnhem-Nijmegen ¤ 0,11
Stadsregio Rotterdam ¤ 0,12 (RandstadRail tot Pijnacker Zuid)
Twente ¤ 0,14
Utrecht ¤ 0,12 (tarief voor 2010 nog niet vastgesteld)
Zeeland ¤ 0,125
Zuid-Holland ¤ 0,136 (Dordrecht)
¤ 0,118 (Hoeksche Waard/Goeree-Overflakke, DAV) ¤ 0,153 (Qliner)
pi_80723418
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:53 schreef Bommenlegger het volgende:


Dat jij die overbetaalde functies betaald, is dus een keuze van je.
Ik weet niet waar jij met het OV reist, maar ik heb de keus tussen 0 verschillende vervoerders en ben gewoon verplicht om met de vervoersorganisatie te reizen die de aanbesteding van de overheid gewonnen heeft.
pi_80724374
vanochtend weer een leuke brief in het AD over het zwartrijden :

er kwam een jongen de tram binnen, checkte niet in, de conducteur wilde er op afgaan, maar toen de jongen naar vrienden liep, liep de conducteur gelijk terug

een vrouw checkte uit, bleef 2 haltes staan, conducteur zei niets

Bijna wekelijks staan er wel van zulke brieven in de krant, hoezo is het zwartrijden afgenomen ?
Ja er wordt gewoon niet ingegrepen, waar ik de conducteur trouwens gelijk in geeft, gezien de talloze incidenten de laatste jaren.
pi_80724618
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:49 schreef macca728 het volgende:
vanochtend weer een leuke brief in het AD over het zwartrijden :

er kwam een jongen de tram binnen, checkte niet in, de conducteur wilde er op afgaan, maar toen de jongen naar vrienden liep, liep de conducteur gelijk terug

een vrouw checkte uit, bleef 2 haltes staan, conducteur zei niets

Bijna wekelijks staan er wel van zulke brieven in de krant, hoezo is het zwartrijden afgenomen ?
Ja er wordt gewoon niet ingegrepen, waar ik de conducteur trouwens gelijk in geeft, gezien de talloze incidenten de laatste jaren.
Ga je nog een keer zeggen op welk traject jouw vrouw rijd en waar het zoveel duurder is geworden?

Of blijf je alleen maar bron loos doordrammen dat het allemaal zoveel slechter is geworden?
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 13:11:47 #213
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_80724995
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zegt de chauffeur dan eve ntijdens de rit dames en heren evenuit checken, en nu kunt u weer inchecken.

Wie ontwerpt er trouwens een systeem dat wanneer het ingebruik is het gereset moet worden zodat de gebruikers hier last van hebben.

En vancouverfan, als reizigers allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, waarom is het reizen op chip bij de NS dan nog geen groter succes omdat je met een chipkaart op dit moment goedkoper kan reizen dan met normale kaartjes. Dat zou toch bij zo'n succesvol product toch wel al meer dan die 0.5% moeten zijn.
Alleen er uitgecheckt hoef te worden . Resetten duurt namelijk een minuut of 10 .
Voor de mensen die zelf de reis moeten betalen is het best gunstig scheelt 2 zones
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  maandag 26 april 2010 @ 13:32:24 #214
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_80725669
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:58 schreef VancouverFan het volgende:

Weer een opvallend gevalletje van slecht lezen. Die 0,5% die (zonder bron) genoemd wordt, was van december. Net twee maanden na de eerste invoering.

Bron staat er prima bij.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 26 april 2010 @ 13:56:09 #215
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_80726453
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:30 schreef Light het volgende:

[..]

Dus ik kan inchecken, waardoor ik in een gebied kom zonder opwaardeerautomaten. En vervolgens kan ik niet uitchecken vanwege te weinig saldo. Dan moet je dus een van die poortjes kapottrappen om bij de opwaardeerautomaat te komen. Of een brandalarm af laten gaan en hopen dat die poortjes dan ook open gaan. Beide situaties lijken me niet wenselijk.
Daar zeg je me nog eens wat! Hoe zit het met de doorstroom van mensen bij bijvoorbeeld de metro in amsterdam? Daar is nu alles afgesloten, waar je eerst gewoon een trap af liep moet je nu door poortjes heen, dat wordt nog eens wat bij een brand of ongeluk
pi_80726511
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:56 schreef fs180 het volgende:

[..]

Daar zeg je me nog eens wat! Hoe zit het met de doorstroom van mensen bij bijvoorbeeld de metro in amsterdam? Daar is nu alles afgesloten, waar je eerst gewoon een trap af liep moet je nu door poortjes heen, dat wordt nog eens wat bij een brand of ongeluk
De deurtjes moeten met een ferme duw open kunnen. Juist vanwege een nood situatie.
Leaf
pi_80726553
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:32 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Bron staat er prima bij.
Owja. Dat 134 pagina's tellende PDF bestand.

Ik dacht dat het een zoveelste Macca bewering was.
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 13:59:06 #218
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80726579
Ik geloof dat de FAQ zegt dat de deurtjes gemonitord worden en dat ze op afstand open kunnen gaan, en dat er brandsensoren e.d. zijn die gekoppeld zijn aan de pootjes.

Maarja, als die dingen gemaakt zijn door de elektronicaboer van de Ketelbrug....
Confidence through competence
pi_80726649
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:59 schreef Stereotomy het volgende:
Ik geloof dat de FAQ zegt dat de deurtjes gemonitord worden en dat ze op afstand open kunnen gaan, en dat er brandsensoren e.d. zijn die gekoppeld zijn aan de pootjes.

Maarja, als die dingen gemaakt zijn door de elektronicaboer van de Ketelbrug....
Tuurlijk. 1 keer in de zoveel jaar gaat er een keer een brug spontaan open en meteen is alles wat er overheid maakt vergelijkbaar daaraan.
Dat er in Nederland nog 10tallen andere bruggen zijn die netjes werken wordt vergeten.
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 14:02:23 #220
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80726691
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:01 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tuurlijk. 1 keer in de zoveel jaar gaat er een keer een brug spontaan open en meteen is alles wat er overheid maakt vergelijkbaar daaraan.
Dat er in Nederland nog 10tallen andere bruggen zijn die netjes werken wordt vergeten.
Je bent een beetje hypersensitief, VancouverFan. Mijn laatste zin was sarcastisch bedoeld, niet letterlijk.
Confidence through competence
pi_80727373
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Owja. Dat 134 pagina's tellende PDF bestand.

Ik dacht dat het een zoveelste Macca bewering was.
Doe even normaal
pi_80728446
quote:
Op maandag 26 april 2010 00:44 schreef macca728 het volgende:

[..]

Mijn vrouw reist voor haar werk tussen twee haltes. In eerste instantie gebruikte zij daarvoor een 45-strippenkaart, dus als van ouds één overslaan en de tweede afstempelen. Kosten 21,60 euro gedeeld door 45 strippen = 0.48 eurocent per strip. Dus met een 45-strippenkaart kost haar rit 2 x 0.48 cent = 0.96 eurocent. Natuurlijk wordt alles duurder, aanzich ook acceptabel. Maar nu ze is overgestapt naar de gebruik van de OV chipkaart, hebben we het over een prijsstijging van 81,25% op de heenreis (kost 1,74 euro) en 27,08% op de terugreis (kost 1,22 euro), wat overigens ook nog eens merkwaardig is dat de heen en terugreis van prijs verschillen. Maar al met al kost het heen en weer reizen naar haar werk, geen 1,92 eurocent meer, maar 2,96 euro oftewel bijna 1 euro meer dan met de 45-strippenkaart. Oftewel 54,16% duurder. En dan nog niet eens meegerekend dat ze 7,50 euro heeft moeten betalen voor de aanschaf van die OV Chipkaart.

jaja, 2 haltes en goedkoper
Ik heb je nu 4 keer gevraagd om aan te geven om welk traject het gaat. Ondanks dat je al mijn reacties uit lijkt te spellen heb je nog steeds geen antwoord gegeven op deze simpele vraag.
Dus ik ga er maar vanuit dat je weer eens wat problemen verzonnen hebt.
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 17:03:52 #223
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80732912
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:52 schreef VancouverFan het volgende:


Wat is er onduidelijk aan 20% korting als je na 9 uur instapt?
Dit bijvoorbeeld:
quote:
Is Dalkorting interessant voor u?
Reist u met Arriva, Syntus of Veolia?

Bij start op werkdagen voor 09.00 uur en overstap binnen 35 minuten na 09.00 uur geldt bij Arriva, Syntus en Veolia dat u tegen het reguliere tarief blijft reizen. Er wordt geen extra instaptarief in rekening gebracht en er geldt geen korting op het kilometertarief.

Reist u met Connexxion of Breng?

Wanneer uw reis op werkdagen voor 09.00 uur start, ontvangt u geen korting. Stapt u echter vervolgens binnen 35 minuten na 09.00 uur over, dan reist u bij Connexxion en Breng wel verder met korting. Let hierbij echter goed op: bij de overstap na 09.00 uur wordt bij het inchecken bij Connexxion en Breng opnieuw het instaptarief (tegen 20% korting) gerekend. Hierdoor kan het financieel nadelig zijn om bij een dergelijke reis gebruik te maken van een OV-chipkaart met Dalkorting.
WTF?

Je moet tegenwoordig hogere wiskunde hebben gestudeerd en investeren in een atoomklok om goed gebruik te kunnen maken van een kortingsregeling.
pi_80734180
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dit bijvoorbeeld:
[..]

WTF?

Je moet tegenwoordig hogere wiskunde hebben gestudeerd en investeren in een atoomklok om goed gebruik te kunnen maken van een kortingsregeling.

terwijl je in Londen als je uitcheckt in een daluurtarief gewoon over de hele reis dat daluur tarief berekend krijgt.
Zo simpel
pi_80734207
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dit bijvoorbeeld:
[..]

WTF?

Je moet tegenwoordig hogere wiskunde hebben gestudeerd en investeren in een atoomklok om goed gebruik te kunnen maken van een kortingsregeling.
Iets met spijkers en laag water....
Leaf
pi_80734264
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

terwijl je in Londen als je uitcheckt in een daluurtarief gewoon over de hele reis dat daluur tarief berekend krijgt.
Zo simpel
Bron graag.
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 17:53:38 #227
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80734484
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Iets met spijkers en laag water....
Jij bagetaliseert.

Het idee van de OV-chipkaart is goed, maar de praktische uitvoering is zo ontzettend lek en ongebruiksvriendelijk aan alle kanten dat het gewoon niet meer leuk is.
Confidence through competence
pi_80734512
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:53 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jij bagetaliseert.
Dat is nodig als anderen van iets simpels een groot probleem maken alleen maar omdat ze problemen willen maken.
Leaf
pi_80734635
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:53 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jij bagetaliseert.

Het idee van de OV-chipkaart is goed, maar de praktische uitvoering is zo ontzettend lek en ongebruiksvriendelijk aan alle kanten dat het gewoon niet meer leuk is.
Waarom geven de Rotterdammers, diegene die de kaarts als eerste overal gebruiken, de OV chipkaart dan een 7,2 als rapportcijfer

Lijkt me een hoog cijfer voor iets dat niet leuk zou zijn.
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 17:58:02 #230
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80734642
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Iets met spijkers en laag water....
Jij vindt het uitermate handig en helemaal geen probleem dat als je dalkorting hebt geactiveerd op je ov-chipkaart dat je dan niet meer met die ov-chipkaart een bus kan pakken voor 9 uur als je daarna nog moet overstappen omdat je dan meer betaalt dan zonder die dalkorting?

Je bent gestoord.
pi_80734646
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:53 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Jij bagetaliseert.

Het idee van de OV-chipkaart is goed, maar de praktische uitvoering is zo ontzettend lek en ongebruiksvriendelijk aan alle kanten dat het gewoon niet meer leuk is.
terwijl men als men naar Singapore en Londen had gekeken, ze precies hadden kunnen zien hoe het WEL kan

De oyster card is in principe altijd een anonieme kaart

Bij bijzondere overstap situaties (bijvoorbeeld van spoorweg naar metro of DLR) moet men maar één handeling uitvoeren. (overstap check) In Nederland moet men eerst uitchecken en dan weer inchecken. Men kan de reis onderbreken mits men in de logische richting blijft reizen

De toegangspoorten van de gemeenschappelijke stations geven toegang tot alle treinen

Voor PAYG wordt een daglimiet toegepast (Fare capping). Reizigers zijn altijd minder kwijt dan de corresponderende dagkaart. Nu PAYG ook wordt toegepast op alle treinverbindingen binnen Londen, is er geen reden meer om nog een dagkaart te kopen
  maandag 26 april 2010 @ 18:02:39 #232
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80734782
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:57 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waarom geven de Rotterdammers, diegene die de kaarts als eerste overal gebruiken, de OV chipkaart dan een 7,2 als rapportcijfer

Lijkt me een hoog cijfer voor iets dat niet leuk zou zijn.
Keiharde leugen, zoals VF ze graag gebruikt. Gemanipuleer met cijfertjes, meer is het niet. Rotterdammers geven de chipkaart helemaal geen 7,2. Gebruikers van de ov-chipkaart, die niet inmiddels zijn afgehaakt en waarvan we de precieze selectiecriteria onder geen beding mogen weten, maar waarvan wel duidelijk is dat bejaarden, die gratis mogen reizen en derhalve geen problemen ondervinden met verkeerde tarieven, zwaar overgewaardeerd zijn in de statistieken, die geven een 7,2. Niet meer en niet minder.
pi_80734797
quote:
Op maandag 26 april 2010 17:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Jij vindt het uitermate handig en helemaal geen probleem dat als je dalkorting hebt geactiveerd op je ov-chipkaart dat je dan niet meer met die ov-chipkaart een bus kan pakken voor 9 uur als je daarna nog moet overstappen omdat je dan meer betaalt dan zonder die dalkorting?

Je bent gestoord.
Dat is weer zo'n leuk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ding he.

Het is nu ook al zo dat als je in de trein of bus stapt voor negen uur, dat je dan gewoon de volle mep betaald.
Leaf
pi_80734833
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

Keiharde leugen, zoals VF ze graag gebruikt. Gemanipuleer met cijfertjes, meer is het niet. Rotterdammers geven de chipkaart helemaal geen 7,2. Gebruikers van de ov-chipkaart, die niet inmiddels zijn afgehaakt en waarvan we de precieze selectiecriteria onder geen beding mogen weten, maar waarvan wel duidelijk is dat bejaarden, die gratis mogen reizen en geen problemen ondervinden met verkeerde tarieven, zwaar overgewaardeerd zijn in de statistieken, die geven een 7,2. Niet meer en niet minder.
Bron graag dat het een leugen is.

En het staat jou vrij om de onderzoekers navraag te doen over het onderzoek. Dat doe je niet, dus niet gaan janken dat je iets niet mag weten.
Leaf
pi_80734884
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

Keiharde leugen, zoals VF ze graag gebruikt. Gemanipuleer met cijfertjes, meer is het niet. Rotterdammers geven de chipkaart helemaal geen 7,2. Gebruikers van de ov-chipkaart, die niet inmiddels zijn afgehaakt en waarvan we de precieze selectiecriteria onder geen beding mogen weten, maar waarvan wel duidelijk is dat bejaarden, die gratis mogen reizen en geen problemen ondervinden met verkeerde tarieven, zwaar overgewaardeerd zijn in de statistieken, die geven een 7,2. Niet meer en niet minder.
het cijfer is alleen relevant als je het waarderingscijfer voor de strippenkaart weet.
Als dat hoger is/was zijn de mensen dus minder tevreden met de OV chipkaart

En ja alleen geregistreerde (dus persoonlijke, dus 90% abonnementhouders) OV chipkaartgebruikers iets vragen is niet representatief
pi_80734916
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:04 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bron graag dat het een leugen is.

En het staat jou vrij om de onderzoekers navraag te doen over het onderzoek. Dat doe je niet, dus niet gaan janken dat je iets niet mag weten.
staat er gewoon in hoor dat onderzoek : onderzoek onder geregistreerde OV chipkaart gebruikers (dus persoonlijke kaarthouders)
pi_80734954
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is weer zo'n leuk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ding he.

Het is nu ook al zo dat als je in de trein of bus stapt voor negen uur, dat je dan gewoon de volle mep betaald.
dus ??? voordeel is ???? lood om oud ijzer dus

alleen kan je nu niet meer van te voren inchecken en kan je bij veel stations buiten wachten tot het 9 uur is voor je korting

Dat dubbeltje kost trouwens 50 euro want dat betaal je voor je voordeelurenkaart
pi_80734998
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef VancouverFan het volgende:

Het is nu ook al zo dat als je in de trein of bus stapt voor negen uur, dat je dan gewoon de volle mep betaald.
ehum nee dus, ik kan dan een kaartje tot waar ik om 9 uur zou zijn kopen en en de rest met korting. (ja dan heb ik wel 2 kaartjes maar het is in ieder geval wel mogelijk)
pi_80735026
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ehum nee dus, ik kan dan een kaartje tot waar ik om 9 uur zou zijn kopen en en de rest met korting. (ja dan heb ik wel 2 kaartjes maar het is in ieder geval wel mogelijk)
Ik vraag me af of VF uberhaupt wel eens met OV heeft gereisd, want de strippenkaart werking weet hij niet en met de trein kennis is het al niet veel beter gesteld
pi_80735087
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ehum nee dus, ik kan dan een kaartje tot waar ik om 9 uur zou zijn kopen en en de rest met korting. (ja dan heb ik wel 2 kaartjes maar het is in ieder geval wel mogelijk)
En dat is bij de OV chipkaart trein dus ook mogelijk.

In de bus ook, maar dan moet je twee keer een instapstrip betalen.
Leaf
  maandag 26 april 2010 @ 18:14:02 #241
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80735136
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:03 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dat is weer zo'n leuk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten ding he.
Daar ging het niet om, de gebruikelijke antwoord-ontwijk-tactiek van Vancouverfan is dit weer.

Jij beweert dat het helemaal niet onduidelijk is. Dat is gewoon wel zo.
quote:
Het is nu ook al zo dat als je in de trein stapt voor negen uur, dat je dan gewoon de volle mep betaald.
Keiharde leugen, maar dat je nul komma nul weet hebt, hoe het openbaar vervoer nu werkt was allang duidelijk, dus dit is geen verrassing meer.

Als ik iets voor 9 uur met de trein weg wil, kan ik gewoon tot 9 uur een kaartje voor vol tarief kopen en de rest met korting reizen.

Met de ov-chipkaart is dit gewoon helemaal onmogelijk, tenzij je de trein en het station uitstapt en de volgende trein pakt.
  maandag 26 april 2010 @ 18:15:01 #242
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80735161
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:12 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En dat is bij de OV chipkaart trein dus ook mogelijk.
Neeeeee.
pi_80735186
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:12 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En dat is bij de OV chipkaart trein dus ook mogelijk.

In de bus ook, maar dan moet je twee keer een instapstrip betalen.
Verklaar dat eens dan ?
pi_80735197
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:15 schreef Zelva het volgende:

[..]

Neeeeee.
Hij snapt het echt niet he, gaat hij zeggen dat je halverwege uit moet stappen, let op
  maandag 26 april 2010 @ 18:17:24 #245
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_80735232
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:04 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bron graag dat het een leugen is.

Dat is al uitgebreid besproken in een vorig topic. Als je geheugen een zeef is, stel ik voor dat je het even naleest.
quote:
En het staat jou vrij om de onderzoekers navraag te doen over het onderzoek. Dat doe je niet, dus niet gaan janken dat je iets niet mag weten.
Dat heb ik wel gedaan, direct nadat de resultaten bekend werden en we die discussie hadden. Je krijgt een ontvangstbevestiging en daarna blijft het angstvallig stil. Je mag het gewoon niet te weten komen blijkbaar.

Maar jij doet altijd meteen aannames en trekt daar conclusies uit? Wat een verrassing
pi_80735283
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:17 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat is al uitgebreid besproken in een vorig topic. Als je geheugen een zeef is, stel ik voor dat je het even naleest.
[..]

Dat heb ik wel gedaan, direct nadat de resultaten bekend werden en we die discussie hadden. Je krijgt een ontvangstbevestiging en daarna blijft het angstvallig stil. Je mag het gewoon niet te weten komen blijkbaar.

Maar jij doet altijd meteen aannames en trekt daar conclusies uit? Wat een verrassing
en dan moeten anderen bronnen aandragen voor feiten die al 25x uitgelegd zijn
pi_80735359
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:12 schreef VancouverFan het volgende:


In de bus ook, maar dan moet je twee keer een instapstrip betalen.
In de bus kent men zover ik weet nog geen kortingskaart (behalve dat aangehaalde stukje, wat met de ovchipknip opeens mogelijk wordt) , je hebt wel dat je bij sommige ondernemingen speciale strippenkaarten kan kopen zodat je minder per strip kwijt bent, of bij de chaufuer een dagretour voor 1 euro of zo. Hoe wilt men dit in de chipkaart gaan impementeren.

Ik moet wel zeggen dat ik al die lokale intitiatieven heel lovenswaardig vind om meer reizigers het OV in te lokken, maar het maakt het voor de prijsbewuste ov-consument het er niet overzichtelijker op.
pi_80735474
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In de bus kent men zover ik weet nog geen kortingskaart (behalve dat aangehaalde stukje, wat met de ovchipknip opeens mogelijk wordt) , je hebt wel dat je bij sommige ondernemingen speciale strippenkaarten kan kopen zodat je minder per strip kwijt bent, of bij de chaufuer een dagretour voor 1 euro of zo. Hoe wilt men dit in de chipkaart gaan impementeren.

Ik moet wel zeggen dat ik al die lokale intitiatieven heel lovenswaardig vind om meer reizigers het OV in te lokken, maar het maakt het voor de prijsbewuste ov-consument het er niet overzichtelijker op.
terwijl je ook dit heel simpel had kunnen oplossen met een maximaal dagtarief en een systeem dat altijd de laagste prijs berekent voor je.

wat ze in Londen dus gewoon doen
pi_80735509
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In de bus kent men zover ik weet nog geen kortingskaart (behalve dat aangehaalde stukje, wat met de ovchipknip opeens mogelijk wordt) , je hebt wel dat je bij sommige ondernemingen speciale strippenkaarten kan kopen zodat je minder per strip kwijt bent, of bij de chaufuer een dagretour voor 1 euro of zo. Hoe wilt men dit in de chipkaart gaan impementeren.

Ik moet wel zeggen dat ik al die lokale intitiatieven heel lovenswaardig vind om meer reizigers het OV in te lokken, maar het maakt het voor de prijsbewuste ov-consument het er niet overzichtelijker op.
Voor die prijs bewuste consument zijn er nu ook voorwaarden verbonden aan de korting die ze krijgen. Dat is geen probleem, maar nu het om de OV chipkaart kaart worden die voorwaarden tot op de letter ontleed...
Leaf
pi_80735568
quote:
Op maandag 26 april 2010 18:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

terwijl je ook dit heel simpel had kunnen oplossen met een maximaal dagtarief en een systeem dat altijd de laagste prijs berekent voor je.

wat ze in Londen dus gewoon doen
Ja in londen. Daar betaal je minstens 2,06 voor een ritje.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')