Hoi hoi even een update vanuit Rotterdam:
Ik kreeg 18 oktober 's nachts een opdoffer van mijn ICD. Dus ik Erasmus gebeld en moest meteen komen. Maar naïef als ik ben dacht ik dat ik na een check wel weer weg zou mogen. Ik voelde me immers goed. Eerst gingen ze uitlezen en toen zag ik al aan de gezichten dat het iets raar was maar ik bleef hopen dat ik snel weer weg mocht.
Voor de zekerheid wilde ze foto's maken omdat er een draad afgeklemd zou kunnen zitten. Prima ik was er toch dus hup foto's maken. En na die foto's gemaakt te hebben begon het wachten. Alles bij elkaar een half uur gewacht tot een arts me kwam halen.
"Bent u alleen hier?" "Ja want voel me goed dus dacht zo weg te mogen" "Nou dan zou ik maar iemand bellen want u blijft, minimaal 1 nacht."
Ze legde uit dat de kabel van mijn ICD defect was.maar dat ze dit in maart tijdens een 3D scan niet gezien hadden. Dat er met die draden een risico was is niets nieuws onder ze zon (
Zie hier) maar dat ik het geluk weer had dat ze het gemist hadden was wel een tegenvaller.
Mijn ICD werd uitgezet en ik kreeg div. apparaten aangekoppeld. Tevens werd mij verteld dat ik weg zou mogen als ik OF geopereerd was OF tot een onvermijdelijke operatie een Life Vest zou dragen. Wat het inhield werd me uitgelegd en het vest werd besteld. .
Nadat de man van Cardio Solutions geweest was en me een passend vest had aangemeten mocht ik evt het ziekenhuis uit. Maar ik besloot 1 nachtje te blijven want ik voelde me nog niet zeker ondanks mijn mooie nieuwe vest.
Gelukkig waren mijn tante en later een aantal collega's er om me te steunen. De volgende dag ben ik uit het ziekenhuis ontslagen met de mededeling "tot over maximaal 14 dagen". Omdat ik zonder vest onbeschermd ben logeer ik bij mijn tante. Het grote wachten was begonnen. Na een dag of wat kreeg ik een brief met de operatiedatum:
19 november.
Helaas heeft mijn telefoontje ze niet op andere gedachten kunnen brengen dus de datum blijft de 19de. Wel mocht ik wel weer werken van de cardio. Werk dus nu 4 uur per dag tot D-Day.
Ik merk dat ik vermoeider ben doordat mijn hartslag lager is (gevolg van uitstaan van ICD) en ik slaap niet zo best al gewenst maar verder gaat het prima. Het wachten is op een nieuwe ICD en vooral nieuwe bekabeling.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia