Typisch inderdaad dat de meeste verhalen te maken hebben met een vage kennis die in een grote studentenstad ging studeren en bij een bepaalde vereniging ging (Alleen Leiden kent er al 30 waarvan er maar 3 echt groot zijn en aan ontgroening doen) waarvan de naam niet meer achterhaald kan worden en die *ook niet meer bestaat*.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:23 schreef Catbert het volgende:
[..]
Goed verhaal. Ook weer van die dingen die terplekke verzonnen zijn. Post anders de naam van hem en de vereniging ff. Ik woon zelf in Utrecht en ken genoeg mensen van verschillende verenigingen en dan check ik je verhaal ff.
het is niet in het nieuws gebracht meen ik.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Natuurlijk weet je de naam niet meer omdat de boel verzonnen is. Anders is het makkelijk zat om even te googlen en de naam boven water te krijgen. Een incident van een dergelijke omvang zou jaren in het nieuws blijven.
schat, ik was 15 en volop met jongentjes bezig, weet alleen nog dat mijn zus jankend thuis kwam en mijn vader daarna naar de politie is gegaan.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:20 schreef Catbert het volgende:
[..]
Afgezien van dat ik je niet geloof (want dan had je wel meer info kunnen geven, en ook de datum wel geweten) vindt jij echt een incident wat jij hier verzint typisch zou zijn voor hedendaagse verenigingen?
waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:19 schreef Biels het volgende:
[..]
Wat? Je geeft het aan, he. Er was een belachelijke ontgroening en daar zijn dingen tegen gedaan. De vereniging bestaat niet meer.
Maar eerder gaf je aan dat het gros van de studenten geen zelfrespect heeft. Dat is onzin, dat hebben we nu keer op keer duidelijk gemaakt, en dan verdraai ik je woorden? Mens, leer argumenten gebruiken voor je echt iets probeert te zeggen.
Uiteraard. Die kerel heeft zichzelf helemaal de vernieling in gezopen om stoer te doen, is toen straalbezopen van een dak geflikkerd en heeft later gezegd dat dit door de mannen van het corps moest.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jaar of 15 geleden gebeurd, dus de mensen die daar nu zitten zaten er toen nog niet. Tenzij ze 15 jaar studeren.
En vereniging weet ik niet. Ken het verhaal alleen van zijn moeder en weet dat het Utrecht was.
Je klinkt verbitterdquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:27 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niet omdat ik geen vrienden had nee.
Precies. Hij ging elke zaterdag met z'n 'kameraden' bier tanken in de woonkamerquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:25 schreef Rookert het volgende:
Jij hebt geen nieuwe mensen leren kennen sinds de middelbare school?
Eigenlijk kan ik alleen maar concluderen dat jouw zus een smerige slet was. Correct me if I'm wrong.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:27 schreef Ladylike het volgende:
[..]
het is niet in het nieuws gebracht meen ik.
Let op; internet was toen nog niet zo toegankelijk als nu he...
met 56k modempje via de telefoonlijn...![]()
[..]
schat, ik was 15 en volop met jongentjes bezig, weet alleen nog dat mijn zus jankend thuis kwam en mijn vader daarna naar de politie is gegaan.
Het enige dat ik opgeslagen heb in mijn herinnering was: naaktlopen,. dingen in kut stoppen, vernederd voelen en besloot toen nooit bij een vereniging te willen
[..]
waar zeg ik dat?
dan moet ik mezelf inderdaad rectificeren.
Ik vraag me namelijk alleen af waar het zelfrespect van de student heen is op het moment dat hij vernederd wordt oid
Het is niet 'de student', het is een individu, toevallig student, die een kneus is en zijn grenzen niet kent en geen eigenwaarde heeft.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:27 schreef Ladylike het volgende:
waar zeg ik dat?
dan moet ik mezelf inderdaad rectificeren.
Ik vraag me namelijk alleen af waar het zelfrespect van de student heen is op het moment dat hij vernederd wordt oid
Je bent niet bepaald het helderste lichtje aan de kerstboom he?quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
anders krijgen ze geen baan zei je in een ander topic
Eigenlijk zijn er toch overal maar 3 de groten zeg maar?quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:27 schreef Ryon het volgende:
(Alleen Leiden kent er al 30 waarvan er maar 3 echt groot zijn en aan ontgroening doen)
Hij trollt 'm leuk ja, maar er zit wel iets in.. Wat heb je te zoeken bij zo'n Corps, behalve kunstmatige status, en een groep om 'bij te horen' ?quote:
Wat denk je fucking zelf zegquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:27 schreef Ladylike het volgende:
het is niet in het nieuws gebracht meen ik.
Alles liever dan verplicht zuipen met matties die je na je opleiding en nadat je studentenvereniging verlaten hebt toch nooit meer ziet. Ja, alleen nog bij lullige reunie's, waar de helft alcoholist blijkt te zijn geworden en de andere helft zich al opgehangen heeft voor zijn/haar 50ste.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:29 schreef Catbert het volgende:
[..]
Precies. Hij ging elke zaterdag met z'n 'kameraden' bier tanken in de woonkamer
Mijn ervaring is dat het weinig uitmaakt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
anders krijgen ze geen baan zei je in een ander topic
Doe ik ook nog wel nu hoor, maar zit bij licht corporale studentenroeivereniging, hoewel dat natuurlijk niet te vergelijken is met een echte gezelligheidsvereniging.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:29 schreef Catbert het volgende:
[..]
Precies. Hij ging elke zaterdag met z'n 'kameraden' bier tanken in de woonkamer
zoals ik al zei: dat weet ik dan weer niet.quote:
Nee is goed, dit antwoord spreekt boekdelen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:01 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Ik gniffel om jouw beperkte intellect. Hoe kun je in godsnaam zo'n vraag stellen, man?!
je kunt ook alles negatief lezen hequote:Op dinsdag 20 april 2010 14:30 schreef Rookert het volgende:
[..]
Het is niet 'de student', het is een individu, toevallig student, die een kneus is en zijn grenzen niet kent en geen eigenwaarde heeft.
Dit bedoelen users hier met dat je generaliseert
Dat klopt. Maar er bestaan natuurlijk nog vele kleine obscure verenigingetjes ernaast. Als daar stront aan de knikker is krijgen de grote vaak de schuld. Niet dat het wat boeit, het is voor degene die het echt belangrijk vindt om te weten of er 'misstanden' plaats vindt vaak een peulenschilletje om uit te vogelen hoe de vork precies in de steel zit. Vaak een stuk anders dan in de Telegraaf staat.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:30 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn er toch overal maar 3 de groten zeg maar?
USC/Veritas/Unitas
Minerva/Quintus/Augustinus
etc.
Tenminste, daar komt altijd de meeste heisa vandaan.
Stuk waarschijnlijker. Anders had 'ie bij paps en mams op moeten biechten dat het toch helemaal aan zichzelf lag. Natuurlijk pikken kranten dit soort nieuws (helemaal de telegraaf, krant van pauper nederland) gretis op en vinden het niet de moeite ook ff het verhaal bij de vereniging te checken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:28 schreef Biels het volgende:
Uiteraard. Die kerel heeft zichzelf helemaal de vernieling in gezopen om stoer te doen, is toen straalbezopen van een dak geflikkerd en heeft later gezegd dat dit door de mannen van het corps moest.
Dat is net zo waarschijnlijk als jouw versie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |