Ik ben C&H pas veel later gaan lezen. Toen mijn huidige vrouw een jaar of 5 geleden de complete boxset kocht. Het is dus geen strip uit mijn jeugd maar heb er absoluut van genoten.quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:56 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik lees hier allerlei bekende namen, maar geen één keer Calvin & Hobbes (Casper en Hobbes in het Nederlands). Kwamen uit in de Amerikaanse kranten, weet niet of ze ook in de NLse kranten hebben gestaan. Het gaat over Calvin (6 jaar oud met zijn knuffeltijger Hobbes, die in zijn verbeelding echt is).
Zo ontzettend grappig, gelukkig heb ik de verzamel albums in de kast staan.
Een linkje naar 25 voorbeelden:
http://www.progressiveboink.com/2012/4/21/2912173/calvinhobbes
Soms zijn het korte gags, maar meestal is het een langere opzet (denk aan maandag t/m vrijdag in de krant), bijvoorbeeld over de duplicator of de 'transmogrifier'.
Nog iemand die dit kent?
[ afbeelding ]
Las ik ook veel, hele albums gelezen. Volgens mij stond het ook in Nieuwsblad van het Noorden, maar daar ben ik niet geheel zeker van.quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:56 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik lees hier allerlei bekende namen, maar geen één keer Calvin & Hobbes (Casper en Hobbes in het Nederlands). Kwamen uit in de Amerikaanse kranten, weet niet of ze ook in de NLse kranten hebben gestaan. Het gaat over Calvin (6 jaar oud met zijn knuffeltijger Hobbes, die in zijn verbeelding echt is).
Zo ontzettend grappig, gelukkig heb ik de verzamel albums in de kast staan.
Een linkje naar 25 voorbeelden:
http://www.progressiveboink.com/2012/4/21/2912173/calvinhobbes
Soms zijn het korte gags, maar meestal is het een langere opzet (denk aan maandag t/m vrijdag in de krant), bijvoorbeeld over de duplicator of de 'transmogrifier'.
Nog iemand die dit kent?
[ afbeelding ]
Yes. Doe ik ook. Met Kuifje en Donald Duck.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:21 schreef __Saviour__ het volgende:
Lees nog steeds strips, maar dan op een moderne manier
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Blake en Mortimer was ook mijn favouriet, prachtige avonturen in o.a. Atlantis, met tijdmachine en bijv. s.o.s. meteoren waarin door machines het weer wordt beïnvloed, je zou haast zeggen dat dat nu ook gebeurt.quote:
Oe! Hoe heette dat ook weer?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |