Daar poepen ze toch aarde van?quote:Op maandag 19 april 2010 15:43 schreef Lienekien het volgende:
Probleem is dat ze zand vreten. Hoe krijg je dat eruit?
Met de deegroller natuurlijkquote:Op maandag 19 april 2010 15:43 schreef Lienekien het volgende:
Dat zei ik, een dag lang in een bak water leggen. Zoals je ook met vissen doet, om de grondsmaak weg te halen.quote:
quote:Op maandag 19 april 2010 15:46 schreef Minkowski het volgende:
De truc is om ze levend te wassen in een bak water, daarna ongeveer twintig minuutjes te laten koken. Dan de gewenste specerijen etc. erbij. Dan loop je met de pan naar de wc, en spoel je ze door.
Dude, je gaat toch geen wormen eten? Smeer een broodje pindakaas.
Een grondsmaak aan vissen? Begraaf jij je vis eerst een paar dagen voor je 'm eet ofzo?quote:Op maandag 19 april 2010 15:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat zei ik, een dag lang in een bak water leggen. Zoals je ook met vissen doet, om de grondsmaak weg te halen.
quote:Op maandag 19 april 2010 15:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben geen expert, maar ik heb altijd geleerd dat je dat moet doen bij zoetwatervissen die je in het wild gevangen hebt.quote:Op maandag 19 april 2010 15:51 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Een grondsmaak aan vissen? Begraaf jij je vis eerst een paar dagen voor je 'm eet ofzo?
Je bedoelt, hij eet netjes om het zand heen? Wat een slimme beestjes!quote:Op maandag 19 april 2010 15:52 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Een worm eet bladeren en tuinafval en verteert het tot tuinaarde.
quote:Op maandag 19 april 2010 15:54 schreef Ringo het volgende:
Overigens ben ik echt serieus hè. Wormen en insecten worden de leidende voedseltrend van de komende vijftig jaar. Duurzaam, rijk aan voedingswaarde en naar het schijnt nog heel lekker ook.
Tuinafval ligt gewoon aan de opppervlakte. Er komt geen zand in de buurt.quote:Op maandag 19 april 2010 15:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je bedoelt, hij eet netjes om het zand heen? Wat een slimme beestjes!
Je kan ze ook een dag en de marinade laten zwemmenquote:Op maandag 19 april 2010 15:59 schreef Ringo het volgende:
En als je ze nou eens een weekje op een dieet zet van verse basilicum? Dan krijg je dat zand er wel uit en ze gaan er zeker lekkerder van smaken.
Thanks!quote:Op maandag 19 april 2010 15:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Nou, speciaal voor jou dan
http://zaplog.nl/zaplog/a(...)n_ander_eetbaar_spul
en eet ze
Ze moeten toch wel in de humus kunnen kruipen, anders drogen ze uit.quote:Op maandag 19 april 2010 15:59 schreef Ringo het volgende:
En als je ze nou eens een weekje op een dieet zet van verse basilicum? Dan krijg je dat zand er wel uit en ze gaan er zeker lekkerder van smaken.
Je pakt met je duim en wijsvinger van je linkerhand het uiterste puntje van de worm vast, dan zet je de duim en wijsvinger van je andere hand er precies naast en geef je daarmee een beetje druk (niet zoveel dat je de worm platdrukt), als je nu je linkerhand langzaam naar links beweegt duw je zo alle aarde er gemakkelijk uit!quote:Op maandag 19 april 2010 15:42 schreef Ringo het volgende:
Zelf dacht ik dat je ze het beste een dagje in een emmer schoon water kan leggen, om de meeste aarde eruit te krijgen. Anders smaken ze grondig, volgens mij.
Ik las ergens dat er lang niet zoveel mensen tijdens de hongerwinter van '44-'45 zouden zijn overleden als men maar insekten en dergelijke (wormen?) was gaan etenquote:Op maandag 19 april 2010 15:54 schreef Ringo het volgende:
Overigens ben ik echt serieus hè. Wormen en insecten worden de leidende voedseltrend van de komende vijftig jaar. Duurzaam, rijk aan voedingswaarde en naar het schijnt nog heel lekker ook.
Van snoek is bekend dat het gronderig smaakt. En regenwormen schijn je prima te kunnen verwerken in een omelet (volgens discoveryquote:Op maandag 19 april 2010 15:51 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Een grondsmaak aan vissen? Begraaf jij je vis eerst een paar dagen voor je 'm eet ofzo?
Sprinkhanen lijkt me wel lekker, maar met chocola lijkt me echt goor.quote:Op maandag 19 april 2010 20:52 schreef Spanky78 het volgende:
Je kunt beter wat grote sprinkhanen nemen, die frituur je krokant en doop je in de gesmolten chocolade... Ik heb ze ook wel eens met curry gegeten, Gekookt zijn ze vies en taai.
Overigens zijn meelwormen ook te doen. Maar die moeten wel dood zijn, anders pakken ze je tong beet...
Met chocola is best goed te doen!quote:Op maandag 19 april 2010 21:12 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Sprinkhanen lijkt me wel lekker, maar met chocola lijkt me echt goor.
Gewoon met een beetje zout ofzo
Ik heb wel eens palingen een tijdje in de badkuip gehad maar dat hielp niets. Ze smaakten nog steeds alsof je een hap modder namquote:Op maandag 19 april 2010 15:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, maar ik heb altijd geleerd dat je dat moet doen bij zoetwatervissen die je in het wild gevangen hebt.
Ze zijn van zichzelf erg zoet.quote:Op maandag 19 april 2010 21:12 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Sprinkhanen lijkt me wel lekker, maar met chocola lijkt me echt goor.
Gewoon met een beetje zout ofzo
In Tsumago, Japan. In Nederland zou ik het niet weten.quote:Op maandag 19 april 2010 21:57 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Waar koop je die dingen eigenlijk?
Gewoon als reptielenvoer?
quote:Op maandag 19 april 2010 20:46 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik heb teveel StarTrek gekekenIk moet onmiddellijk denken aan Gagh van de Klingons
*nerd-alert*
Mja reptielen zaken zijn er zatquote:Op maandag 19 april 2010 21:57 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
Waar koop je die dingen eigenlijk?
Gewoon als reptielenvoer?
wat denk je van een lekkere meerval, die is het meest van de tijd op de bodem te vinden hoor..quote:Op maandag 19 april 2010 15:51 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik heb wel ooit meelworm gehad, dat smaakt echt nergens naar, of hooguit een heel klein beetje naar droog koekje.quote:Op maandag 26 april 2010 23:23 schreef Angel-A het volgende:
Mijn kip slobbert een regenworm gewoon naturel naar binnen, ze is er dol op!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |