Tweaker guides zijn niet zo goed als die van hardware.info.quote:Op zondag 2 mei 2010 11:44 schreef -En4Cer- het volgende:
Toch zit in de HTPC van de Tweakers Best Buy Guide van mei 2010 een AMD.
En aangezien zij uitgaan van een budget van 500 euro, wat gelijk staat aan mijn budget, zal dit toch wel niet zo verkeerd zijn.
Bron
absoluut niet mee eens, maar das persoonlijkquote:Op zondag 2 mei 2010 12:06 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Tweaker guides zijn niet zo goed als die van hardware.info.
wat biedt een i3 meer t.o.v. een AMD dat de 70 euro meer (=14% van 500 euro) echt het uitgeven waard maakt..?quote:Maar het is imo met PCs altijd hetzelfde verhaaltje. Je moet gewoon voor een PC gaan met een goede prijs / kwailteit verhouding. Niet te goedkoop want dan lever je heel veel in voor een prijsvermindering van 25%, andersom precies hetzelfde met het topsegment (videokaart van 300+ euro terwijl je amper gamed). Dan moet je nog uitkijken dat je niet onnodige hardware koopt, bijvoorbeeld een geluidskaart wanneer de onboard geluidskaart ook goed genoeg is.
De AMD is zeker een goede keuze, dat is ook lange tijd de beste keuze geweest op HTPC gebied. Alleen nu is dat de Core i3. Het is gewoon een afweging. 70 euro mee betalen en wel de puntjes op de i hebben, of genoegen nemen met de AMD.
Geluid over HDMI, bij de 785G is dat 2 kanaals. Waar de Core i3 / H55 alles kan. En 2 streams tegelijk wat in Blue-ray films gebruikt wordt. En sowieso zuiniger / stiller. En nog wat meer kleine, niet zo boeiende dingen.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:05 schreef mschol het volgende:
wat biedt een i3 meer t.o.v. een AMD dat de 70 euro meer (=14% van 500 euro) echt het uitgeven waard maakt..?
met m'n 780 chip gaat geluid ook over hdmi...quote:Op zondag 2 mei 2010 13:12 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Geluid over HDMI, bij de 785G is dat 2 kanaals. Waar de Core i3 / H55 alles kan. En 2 streams tegelijk wat in Blue-ray films gebruikt wordt. En sowieso zuiniger / stiller. En nog wat meer kleine, niet zo boeiende dingen.
http://www.hardware.info/(...)aleArrandale_test/31
UPDATE 8/5/09: AMD confirmed that multi-channel LPCM audio over HDMI isn't supported by 785G; like 780G the 785G chipset is limited to 2 channels only.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:53 schreef mschol het volgende:
[..]
met m'n 780 chip gaat geluid ook over hdmi...
gewoon alles, alleen gaat het wel direct naar de versterker...
wat een faal chipset dan...quote:Op zondag 2 mei 2010 13:57 schreef Fortitude het volgende:
[..]
UPDATE 8/5/09: AMD confirmed that multi-channel LPCM audio over HDMI isn't supported by 785G; like 780G the 785G chipset is limited to 2 channels only.
http://www.firingsquad.co(...)erformance/page2.asp
The 785G can't pass TrueHD or DTS-HD audio over its HDMI output,
http://techreport.com/articles.x/17328
780 is precies hetzelfde. Dat was een tegenvaller van de 785. AMD heeft enorm goede processors voor HTPCs, gunstig geprijsd maar wel krachtig genoeg. Komen ze met een nieuwe chipset en maken ze weer dezelfde fouten.quote:Op zondag 2 mei 2010 14:03 schreef mschol het volgende:
[..]
wat een faal chipset dan...
gelukkig heb ik gewoon een 780
1. Videokaart lijkt mij beter, voor goede GPU encoding. Die CPU gaat in ieder geval niet alles trekken zonder dat.quote:Op zondag 2 mei 2010 19:09 schreef Xaobotnik het volgende:
1: Ik kan een Asrock 939A785GMH128M mobo kopen en daar die Athlon3500+ op prikken, of gewoon de videokaart vervangen en het A8n sli-bord gebruiken. Er zit een actieve cooler op de chipset, maar die kan je voor een paar euro vervangen door een passieve oplossing.
2: Voor het geluid, kan ik dan beter een videokaart met geintegreerde geluid pakken? Of de Audigy? Of toch maar de geïntegreerde ALC850 gebruiken?
1) In de Asrock zit een onboard ATI Radeon HD 4200. Als het goed is trekt die HD-content, en hoeft de processor weinig te doen, toch?quote:Op zondag 2 mei 2010 19:21 schreef Fortitude het volgende:
[..]
1. Videokaart lijkt mij beter, voor goede GPU encoding. Die CPU gaat in ieder geval niet alles trekken zonder dat.
2. Ligt er aan wat je wilt. Audigy lijkt mij beter.
Overigens zou ik wel goed na de kosten kijken. Meer dan 150 euro zou ik er niet aan uitgeven, dan zou ik eerder voor een NVidia ION oplossing kijken. Hoe zit het trouwens met een afstandbediening?
1. Klopt ja, had gewoon een socket 939 785G moederbord gezegd.quote:Op zondag 2 mei 2010 19:48 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
1) In de Asrock zit een onboard ATI Radeon HD 4200. Als het goed is trekt die HD-content, en hoeft de processor weinig te doen, toch?
2) Het zijn de opties die ik heb, maar ik kan niet echt bedenken welke het beste is. De ALC850 heeft als voordeel dat deze optisch direct aan te sluiten is, terwijl het me bij de Audigy 2 ZS niet helemaal duidelijk is hoe ik het beste geluid eruit krijg. Een nieuwe videokaart brengt me als voordeel dat ik DD HD heb.
Als afstandsbediening heb ik standaard al een Enermax Aurora Micro Wireless naast mijn bed liggen. Die ga ik gewoon gebruiken op deze HTPC.
Ja, een leuk ding. Maar veels te duur voor wat de gemiddelde gebruiker met zijn HTPC wil doen.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:08 schreef Fortitude het volgende:
http://tweakers.net/revie(...)tpc-en-upgrades.html
Het gaat mij meer om de processor, om aan te geven dat tweakers ook over is gestapt. Sowieso moet je deze guides niet 1 op 1 overnemen. Er zitten behoorlijk wat uit luxe dingen in dat ding.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:09 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Ja, een leuk ding. Maar veels te duur voor wat de gemiddelde gebruiker met zijn HTPC wil doen.
Die zag ik inderdaad niet. Overigens doet Hardware.info ook aan prijs / kwaliteit. Alleen wel iets meer richting kwaliteit.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:32 schreef Xaobotnik het volgende:
Het is natuurlijk niet waar dat ze bij tweakers ook over zijn. Ze maken immers een verschil tussen een basissysteem htpc en een High-end htpc
Hoezo dat? Popcornhour trekt mij nog het meeste aan van alle mediaspelers.quote:Op woensdag 5 mei 2010 03:11 schreef Poepoog het volgende:
Ik ga als ik dit lees toch twijfelen over de Popcornhour
Je moet voor jezelf gewoon de afweging maken wat jij belangrijk vind.quote:Op woensdag 5 mei 2010 03:11 schreef Poepoog het volgende:
Ik ga als ik dit lees toch twijfelen over de Popcornhour
Er zijn toch bij mij wat dingen die mij niet bevallen aan de popcornhour, en gezien het feit dat je in principe een volwaardige PC neerzet in je huiskamer op een groot scherm biedt ook wat meer mogelijkheden, en dan voor een klein extra bedrag. Plus dat je vaker (?) updates hebt, en de mogelijkheid tot aanpassing tot jouw systeem.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:07 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Je moet voor jezelf gewoon de afweging maken wat jij belangrijk vind.
En veel moeite moet doen om het te installeren en configureren. Dingen als 24p, overscan, standby en afstandbediening werkend krijgen is niet altijd een pretje.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:10 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Er zijn toch bij mij wat dingen die mij niet bevallen aan de popcornhour, en gezien het feit dat je in principe een volwaardige PC neerzet in je huiskamer op een groot scherm biedt ook wat meer mogelijkheden, en dan voor een klein extra bedrag. Plus dat je vaker (?) updates hebt, en de mogelijkheid tot aanpassing tot jouw systeem.
Bronquote:In de 880G nortbridge zit de op de RV620 gebaseerde Radeon HD4250 IGP die beschikt over 40 stream processors en ondersteuning biedt voor DirectX 10.1 en UVD 2.0. Verder is DDR3 SidePort-geheugen aanwezig en is er ondersteuning voor 7.1-kanaals audio doorvoer via de HDMI-aansluiting. Verder voorziet de chipset in een de mogelijkheid voor een PCI-Express 2.0 x16 slot, PCI-Express 2.0 x1 en x4 slot. Daarnaast is USB 3.0 en SATA 3Gbps voorhanden, met dit laatste kunnen gebruikers harde schijven nu ook in een RAID5-setup plaatsen.
Dat ding wordt de afgelopen half jaar super vaak gebruikt als HTPC. Sommige versies hebben er zelfs een afstandbediening bij. XBMC Live erop en je bent klaar.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:46 schreef Poepoog het volgende:
http://tweakers.net/price(...)330ht-zwart.html#tab:prices
Is dit ding eigenlijk geen optie zeg maar als basic HTPC?
Da's gewoon een heel leuk ding inderdaad. Een maatje van me heeft 'em ook. Er is ook een bluray versie. Hij bestelde de DVD-versie, en kreeg de blurayversie opgestuurd. (Dat soort mazzel heb ik nooitquote:Op donderdag 6 mei 2010 12:46 schreef Poepoog het volgende:
http://tweakers.net/price(...)330ht-zwart.html#tab:prices
Is dit ding eigenlijk geen optie zeg maar als basic HTPC?
Dat is trouwens een van de sterke punten van de Asrock ION 330, daarop kun je Instantboot installeren van Asrock waardoor je PC'tje binnen 10 seconden gebruiksklaar is.quote:
Of een NAS. Tegenwoordig heb je best veel kant en klare voor ongeveer 100-200 euro. Ook kan je een nette server in elkaar zetten voor 180 - 250 euro. Exclusief de HDD's dan. Kost natuurlijk wel extra, maar een centrale plek hebben in je netwerk voor al je data is imo ideaal.quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:55 schreef Xaobotnik het volgende:
Nadeel is alleen wel dat je gebonden hebt aan een beperkte HDD (320GB is voor mij persoonlijk te weinig). Je kunt inderdaad een externe HDD aansluiten
Ik zou ook voor een losse blue-ray speler gaan. Die zijn helemaal niet zo duur meer. Blue-ray in PC's heeft wel wat nadelen. Zo is er iets met een licentie / certificaat die elk jaar ververst moet worden. En het werkt ook nog niet in Linux. Linux wil je eigenlijk wel hebben in een ION bak ivm met de beperkte resources. De drivers daarvoor zijn ondertussen ook gewoon goed.quote:Op donderdag 6 mei 2010 15:55 schreef Xaobotnik het volgende:
Persoonlijk zou ik als je nog geen BD-speler hebt enb deze wel wil, voor òf voor een mediastreamer gaan, met later een losse BD-speler, òf voor een complete oplossing met BD-speler. En gezien de prijs van 399 van de Asrock ION 330HT-BD (da's de versie met BD), zou iets anders ook al een optie kunnen worden waar de nadelen minder tellen.
Voor jou misschien. De meeste mensen hebben er niet veel aan. En als je een NAS hebt, moet je daarnaast nog iets hebben om de content af te spelen. Ik heb zelf een HDX1000 die ook als NAS kan functioneren, maar zelf alle HD-content (behalve volledige blurays, maar alle nieuwere spelers kunnen dat wel, al zou ik niet weten waarom je hele BD-bestanden zou downloaden) moeiteloos afspeelt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:19 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Of een NAS. Tegenwoordig heb je best veel kant en klare voor ongeveer 100-200 euro. Ook kan je een nette server in elkaar zetten voor 180 - 250 euro. Exclusief de HDD's dan. Kost natuurlijk wel extra, maar een centrale plek hebben in je netwerk voor al je data is imo ideaal.
Klopt. Maar in principe worden die licenties wel overhouden. Pas als de fabrikant falliet gaat, heb je een probleem.quote:Ik zou ook voor een losse blue-ray speler gaan. Die zijn helemaal niet zo duur meer. Blue-ray in PC's heeft wel wat nadelen. Zo is er iets met een licentie / certificaat die elk jaar ververst moet worden.
Hmm, dit wist ik niet, dat het niet in Linux werkte. Want inderdaad is dat wel een flink verschil, vooral i.c.m. XMBC als in de userreview op tweakers moet geloven.quote:En het werkt ook nog niet in Linux. Linux wil je eigenlijk wel hebben in een ION bak ivm met de beperkte resources. De drivers daarvoor zijn ondertussen ook gewoon goed.
en hoeveel watt verbruikt ie dan met Instant boot?quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat is trouwens een van de sterke punten van de Asrock ION 330, daarop kun je Instantboot installeren van Asrock waardoor je PC'tje binnen 10 seconden gebruiksklaar is.
Zo uit mijn hoofd dacht ik niet meer dan 10 watt... Aangezien die ook maar 40 watt verbruikt al 'ie aan staat zou dat goed kunnen.quote:Op maandag 10 mei 2010 16:29 schreef DTD het volgende:
[..]
en hoeveel watt verbruikt ie dan met Instant boot?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |