Hoe is dat beter voorbereid op de toekomst? Ik heb me erin verdiept maar ik zie er de meerwaarde niet van in. Social networking eromheen gebouwd, aanmelden voordat je je media kan kijken, dingen kopen/streamen die in de VS wel mogelijk zijn maar hier nog (lang) niet...quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:53 schreef DTD het volgende:
[..]
XBMC is alweer oud nieuws, Boxee is voorbereid op de toekomst en maakt gebruik van XBMC elementen.
Ben er zelf zeer tevreden over.
Hier heb ik geen behoefte aan ten eerste omdat ik content vaak kijk met een (paar) vrienden en de werking pas optimaal is (lijkt mij) als tenminste een paar mensen het hebben en ook actief gebruiken. Daarnaast ben ik geen social media fan en publiceer ik ook niet graag dat ik net Avatar 2009 1080p BluRay RIP X264-Nogwattes heb gekeken.quote:Boxee enables its users to view, rate and recommend content to their friends through many social network services and interactive media related features
Ik heb het maar vluchtig bekeken, maar ik heb er dezelfde gevoelens over. Ik wil eigenlijk alleen maar films streamen vanaf mijn server.quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:58 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Hoe is dat beter voorbereid op de toekomst? Ik heb me erin verdiept maar ik zie er de meerwaarde niet van in. Social networking eromheen gebouwd, aanmelden voordat je je media kan kijken, dingen kopen/streamen die in de VS wel mogelijk zijn maar hier nog (lang) niet...
[..]
Hier heb ik geen behoefte aan ten eerste omdat ik content vaak kijk met een (paar) vrienden en de werking pas optimaal is (lijkt mij) als tenminste een paar mensen het hebben en ook actief gebruiken. Daarnaast ben ik geen social media fan en publiceer ik ook niet graag dat ik net Avatar 2009 1080p BluRay X264-AMIABLE heb gekeken.Met XBMC kan ik Full HD materiaal kijken en Youtube en Uitzending Gemist kijken via scripts. Scripts voor vele andere en toekomstige features worden vast wel ontwikkeld. Hoe ben je met Boxee beter op de toekomst voorbereid?
Als je alleen maar films wilt streamen van je server had je voor een veel goedkopere oplossing kunnen gaan.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:02 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Ik heb het maar vluchtig bekeken, maar ik heb er dezelfde gevoelens over. Ik wil eigenlijk alleen maar films streamen vanaf mijn server.
Zoals? Mediaspeler en Atom based iets vind ik niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:47 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Als je alleen maar films wilt streamen van je server had je voor een veel goedkopere oplossing kunnen gaan.
ff denkden wat ik er ook alweer in heb gezet...quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:18 schreef wicked-j het volgende:
ik ben zelf pas nog aan het bouwen geweest > antec fusion remote kast, dual core processor, 2gb geheugen, 30 gb ssd, ati 2600hd passief, anysee dvb-c tuner (usb werkt super stabiel)
ik kan moeiteloos hd tv kijken en blu-ray's afspelen. zo zwaar hoeft je pc niet te worden. belangrijkste is dat hij stil is. niets is zo vervelend als steeds een fan te horen draaien
Succes, ik heb alleen maar problemen gehad met dat ding.quote:Op woensdag 28 april 2010 07:16 schreef mime_negert het volgende:
Ik heb ondertussen een Xtreamer besteld. Wanneer deze naar mijn mening toch te weinig functionaliteiten biedt voor in de huiskamer zal ik deze in de slaapkamer installeren.
En dan koop ik alsnog een HTPC.
Wat voor problemen had je dan?quote:Op woensdag 28 april 2010 09:53 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Succes, ik heb alleen maar problemen gehad met dat ding.
Zou kunnen. Ik had heel veel problemen met de netwerkverbinding op te zetten. DHCP werkte sowieso vaak niet, maar bij een statisch adres kreeg ik ook vaak geen verbinding. Uurtje de xtreamer uitgezet en toen opeens deed hij het wel. Qua features heeft hij erg veel.quote:Op woensdag 28 april 2010 12:29 schreef Xaobotnik het volgende:
Sowieso zijn de ervaringen vrij positief met de Xtreamer, voor zover ik weet. Dus òf het voldeed gewoon niet aan je eisen, òf je had een slecht exemplaar.
Nogal een relatief begrip, ik vind stock coolers van zowel intel als AMD best wel stil. Niet storend, zeker niet achter een deurtje.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:51 schreef -En4Cer- het volgende:
Zijn de stock-coolers van de AMD Athlon II X2 - serie een beetje stil ?
Ik heb nu namelijk gekozen voor de X2 215, waar gaan cooler bij zit. In combinatie met de Scythe Big Shuriken kom je op een totaalprijs van ongeveer 68 euro. Op zich snel genoeg en lekker stil, maar voor die prijs kun je ook een AMD Athlon II X3 (triple core) of bijv. een X2 550 aanschaffen. (met stock-cooler)
Ik wil een stille HTPC en ik denk zelf dat zo'n stock-cooler niet tegen de Big Shuriken op kan, zowel qua koelvermogen als geluidsproductie.
Welke features precies?quote:Op donderdag 29 april 2010 15:07 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Nogal een relatief begrip, ik vind stock coolers van zowel intel als AMD best wel stil. Niet storend, zeker niet achter een deurtje.
Ik zou overigens nog steeds voor de Core i3 gaan. Die heeft een aantal features die AMD niet heeft, en is ook een zuiniger.
quote:
Bronquote:Over de videokaart in Clarkdale kunnen we ook positief zijn, vooral op de prestaties op videovlak. Werkelijk alles wat je je als doorgewinterde Media Center fanaat kunt wensen is aanwezig: goed werkende HD videodecoders, compromisloze pixel adaptive deïnterlacing, HDMI 1.3 met ondersteuning voor moderne high-end audioformaten, het gelijktijdig verwerken van twee HD-streams, etc. Wie nu een Media Center machine gaat samenstellen kan eigenlijk niet om de combinatie van een Core i3 met een H55-bordje heen.
Hoezo in praktijk niks aan hebt? Het zijn inderdaad de luxe features, maar het kan best zijn dat je ze wilt gebruiken. Daarnaast is die ook gewoon zuiniger en daarbij waarschijnlijk minder warm / stiller.quote:Op donderdag 29 april 2010 20:02 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, goed, goed. De AMD-oplossing voldoet gewoon. De I3 is leuk, maar kost echt aardig wat knaken extra omdat naast de CPU ook een duurder moederbord gekocht moet worden. En dat voor extra functionaliteit waar je in de praktijk niets aan hebt.
Hardware.info is een prima informatiebron, maar ze zijn wel èrg makkelijk als het om budgetstellingen gaat.
Hebben we het hier nog over HTPC's?quote:Op donderdag 29 april 2010 21:39 schreef Xaobotnik het volgende:
De features die de i3 extra biedt, bieden niets extra (behalve wat snelheid voor het starten misschien) voor het bedoelde gebruik.
Jawel, want en HTPC is niks anders dan een PC die speciaal ingericht is om media af te spelen. Het heet dan ook niet voor niks Home Theatre PC...quote:Op donderdag 29 april 2010 22:04 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Hebben we het hier nog over HTPC's?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |