abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:52:13 #101
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_80626084

Bestelling zo goed als rond
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_80626626
Ik heb even snel door het topic gescanned. Vergeef me als dit al gezegd is. Maar waarom een aparte GPU? Zo slecht is die op de 785G toch niet?
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:15:56 #103
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_80626876
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:07 schreef Fortitude het volgende:
Ik heb even snel door het topic gescanned. Vergeef me als dit al gezegd is. Maar waarom een aparte GPU? Zo slecht is die op de 785G toch niet?
Klopt, maar ik wil er toch iets meer mee doen dan alleen films kijken.
Deze videokaart is niet duur en toch ruim 2x zo snel als die op de 785G.

Daarnaast is vermeldenswaardig dat de videokaart de zogenaamde Secure Audio Path-functie voor het bitstreamen van Dolby TrueHD en DTS-HD audiotracks ondersteunt. Ook is de kaart uitgerust met alle essentiële videofunctionaliteit, zoals Avivo/UVD2, en verder biedt de HD 5450 - even afhankelijk van de aangeschafte variant - de mogelijkheid om met Eyefinity-ondersteuning drie beeldschermen aan te sluiten.

En deze kaart is energiezuinig en passief gekoeld waardoor hij lekker stil is.
pi_80627014
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:15 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Klopt, maar ik wil er toch iets meer mee doen dan alleen films kijken.
Deze videokaart is niet duur en toch ruim 2x zo snel als die op de 785G.

Daarnaast is vermeldenswaardig dat de videokaart de zogenaamde Secure Audio Path-functie voor het bitstreamen van Dolby TrueHD en DTS-HD audiotracks ondersteunt. Ook is de kaart uitgerust met alle essentiële videofunctionaliteit, zoals Avivo/UVD2, en verder biedt de HD 5450 - even afhankelijk van de aangeschafte variant - de mogelijkheid om met Eyefinity-ondersteuning drie beeldschermen aan te sluiten.

En deze kaart is energiezuinig en passief gekoeld waardoor hij lekker stil is.
Ok dat zijn geldige redenen inderdaad.

Trouwens dat laatste kan de Core i3 volgens mij ook. En die processor is een stuk krachtiger.
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:20:46 #105
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_80627046
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:19 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Ok dat zijn geldige redenen inderdaad.

Trouwens dat laatste kan de Core i3 volgens mij ook. En die processor is een stuk krachtiger.
En duurder

Ik wil eigenlijk binnen mijn budget van 500 euro blijven. Daar zit ik nu al iets overheen
pi_80627435
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:20 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

En duurder

Ik wil eigenlijk binnen mijn budget van 500 euro blijven. Daar zit ik nu al iets overheen
Dat snap ik, maar echt veel scheelt het niet met die GPU erbij. Persoonlijk zou ik eerder hier voor gaan:
http://www.hardware.info/nl-NL/pcadvice/bpufbptoag/viewconfig/

Wel met jouw kastje dan, en zonder dat TV spul. Ik zou misschien ook de stockcooler houden.
pi_80627615
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:52 schreef -En4Cer- het volgende:
[ link | afbeelding ]

Bestelling zo goed als rond
Als je nog €3,50 wilt besparen trek je dat bluetooth-dongeltje van dealextreme af
pi_80627655

Zoiets. Modernere hardware, wel wat minder om op te gamen. Alhoewel ik dat een behoorlijk slecht plan vind voor een HTPC.
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:49:12 #109
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_80628105
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:32 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar echt veel scheelt het niet met die GPU erbij. Persoonlijk zou ik eerder hier voor gaan:
http://www.hardware.info/nl-NL/pcadvice/bpufbptoag/viewconfig/

Wel met jouw kastje dan, en zonder dat TV spul. Ik zou misschien ook de stockcooler houden.
Bij de AMD die ik uit heb gekozen zit geen stockcooler.
De Scythe Big Shuriken is een goede, stille cooler. Ook is hij niet zo hoog, wat ook niet onbelangrijk is bij een HTPC.

Ik vind de i3 een goede optie, maar ik wil toch iets meer grafische kracht. De AMD is qua processorsnelheid snel genoeg voor mijn doeleinden. Af en toe een potje TrackMania wil ik bijvoorbeeld wel kunnen doen.

Voor mensen die op zoek zijn naar een HTPC puur voor films / internet etc. vind ik de i3 ook een betere keuze hoor
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:52:56 #110
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_80628255
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:37 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Als je nog €3,50 wilt besparen trek je dat bluetooth-dongeltje van dealextreme af
Kijk, zo kom ik steeds meer in de buurt van mijn budget
pi_80628259
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:49 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Bij de AMD zit geen stockcooler.
De Scythe Big Shuriken is een goede, stille cooler. Ook is hij niet zo hoog, wat ook niet onbelangrijk is bij een HTPC.

Ik vind de i3 een goede optie, maar ik wil toch iets meer grafische kracht. De AMD is qua processorsnelheid snel genoeg voor mijn doeleinden. Af en toe een potje TrackMania wil ik bijvoorbeeld wel kunnen doen.
Trackmania gaat ook wel lukken op die Core i3 GPU.

Ik zie dat die setup van mij nog meer haken en ogen heeft. Stock cooler lijkt mij inderdaad te hoog. En het is geen DVD brander.
  vrijdag 23 april 2010 @ 11:55:41 #112
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_80628387
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:53 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Trackmania gaat ook wel lukken op die Core i3 GPU.

Ik zie dat die setup van mij nog meer haken en ogen heeft. Stock cooler lijkt mij inderdaad te hoog. En het is geen DVD brander.
TrackMania was even een voorbeeld, maar in ieder geval geen zware games

De Samsung die ik uitgekozen heb is ook een Blu-ray reader. Ook geen brander.
  vrijdag 23 april 2010 @ 13:17:23 #113
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_80631310
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:38 schreef Fortitude het volgende:
[ afbeelding ]

Zoiets. Modernere hardware, wel wat minder om op te gamen. Alhoewel ik dat een behoorlijk slecht plan vind voor een HTPC.
Een i3 is alleen nuttig als je meer wil dan mediacontent afspelen. Gaat het echt alleen om media, dan is het echt niet nodig, omdat je het voordeel er niet van hebt. Ik zou dus voor een AMD-variant gaan, zodat het moederbord ook voor minder kan.

Verder is MaxICT een kutwinkel. De recente shopreviews zijn bijna allemaal slecht. De weinige reviews de wel positief zijn, vertrouw ik niet door de overvloed aan negatieve ervaringen. Zelfs als ze vooraf zeggen dat iets wel op voorraad is, is het het niet. Als je een beetje rondkijkt kun je door de order te verdelen over twee webshops (bijv. omdat de een iets niet kan leveren) hoeft het niet eens duurder te zijn.
pi_80631384
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 13:17 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Een i3 is alleen nuttig als je meer wil dan mediacontent afspelen. Gaat het echt alleen om media, dan is het echt niet nodig, omdat je het voordeel er niet van hebt. Ik zou dus voor een AMD-variant gaan, zodat het moederbord ook voor minder kan.

Verder is MaxICT een kutwinkel. De recente shopreviews zijn bijna allemaal slecht. De weinige reviews de wel positief zijn, vertrouw ik niet door de overvloed aan negatieve ervaringen. Zelfs als ze vooraf zeggen dat iets wel op voorraad is, is het het niet. Als je een beetje rondkijkt kun je door de order te verdelen over twee webshops (bijv. omdat de een iets niet kan leveren) hoeft het niet eens duurder te zijn.
Zelf heb ik een Xtreamer, maar dat ding is brak. Ik heb het helemaal gehad met dat ding. Ik ben er nog niet uit of ik een HTPC, atom based mITX of mediaspeler wil.

Alle 3 opties vind ik eigenlijk gaar.
  vrijdag 23 april 2010 @ 13:23:54 #115
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_80631544
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 13:19 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Zelf heb ik een Xtreamer, maar dat ding is brak. Ik heb het helemaal gehad met dat ding. Ik ben er nog niet uit of ik een HTPC, atom based mITX of mediaspeler wil.

Alle 3 opties vind ik eigenlijk gaar.
Je moet de voor- en nadelen van de drie opties even op een rijtje zetten en dan bepalen waar jouw prioriteiten liggen, afwegingen maken..
  vrijdag 23 april 2010 @ 13:52:41 #116
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_80632522
Met een mediacenter-PC kun je gewoon veel meer kanten op. Als je alles wil kunnen en een beetje makkelijk wil kunnen klooien, moet je daarvoor gaan. Mediaspelers zoals de Realtekspelers (bijv. Xstreamer) en de NMT's (Popcorn Hour, HDX-1000) zijn leuk, maar wel wat saaier. En soms vergen ze ook wat kennis. Met een mediacenter PC kan iedereen die met windows heeft gewerktuit de voeten.

Een opzetje. Ik heb de prijs zo laag mogelijk gehouden, maar wel met het bang-for-buck-idee in het achterhoofd:

Hierbij moet nog een kast, die gewoon persoonlijk is. Het toetsenbord zou ik zelf ook wat meer aan uitgeven en ik zou voor een Enermax Aurora Micro Wireless gaan. Kost echter wel wat euro's meer (70-75 euro). Waarom bluetooth erin? Kost niets, en is wel leuk voor zooi vanaf nm. je telefoon.

Die Seagate kies ik overigens op grond van wat HW.info stelt. Mijn eerste ingeving was een Western Digital Caviar Green WD15EARS die zij niet hebben getest.

Maar je kunt dus iets heel leuks hebben voor zelfs onder de ¤400,-.
  vrijdag 23 april 2010 @ 14:19:10 #117
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_80633489
Dat is, op de HD na, exact dezelfde config als die van mij Je zult nog wel een processorcooler moet kopen.

Ik heb er dan alleen nog een aparte graka in en een behuizing bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door -En4Cer- op 23-04-2010 14:53:29 ]
pi_80634979
Gebrek aan kennis / geld is mijn probleem niet.

Nadelen:
Mediaspeler = Afhankelijk van hun firmware, processor kan niet alles zelf aan.
Atom = Processor kan niet alles zelf aan, vereist veel werk / onderhoud.
HTPC = Groot, hoog stroomverbruik, moeilijk stil te houden, vereist veel werk / onderhoud.

Ik wil eigenlijk gewoon films streamen vanaf mijn Server. Meer niet. Beste optie voor mij zou een mediaspeler zijn. Maar ik vind de opties niet zo goed. De markt gaat veel te snel, bijna alle producten hebben wel gebreken / serieuze bugs en de ondersteuning vind ik niet echt denderend.
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:03:35 #119
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_80635086
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:19 schreef -En4Cer- het volgende:
Dat is, op de HD na, exact dezelfde config als die van mij Je zult nog wel een processorcooler moet kopen.

Ik heb er dan alleen nog een aparte graka in en een behuizing bij.
Ach, ik zie het. Nou, prima bevestiging dan toch?

De boxed koeler is overigens vrij stil. Ik weet niet of je het verschil gaat merken als je op afstand zit. De optische drive ben ik ook vergeten. Ik dacht al, waarom kom ik niet eens aan de 400 Euro . Maar dat was dus ook dezelfde als die jij uitkoos.

De 5450 heeft als enige meerwaarde dat deze DTS en Dolby HD ondersteunt. Echter denk ik dat je met het spelen van games er niet al te best uit komt. Dan kun je beter wat meer investeren in een 5670. Nadeel is wel dat deze actief gekoeld is. Maar videokaarten die passief gekoeld zijn en toch krachtig genoeg voor een redelijke game, zul je niet vinden voor een lage prijs. Die actieve koeling doet ook het voordeel van die Scythe teniet, dus dan kun je net zo goed die ook weglaten.
pi_80635394
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:03 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

De boxed koeler is overigens vrij stil.
Ja alleen zit die er niet bij als je 'm van de tray bestelt.
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:17:34 #121
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_80635598
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:03 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ach, ik zie het. Nou, prima bevestiging dan toch?

De boxed koeler is overigens vrij stil. Ik weet niet of je het verschil gaat merken als je op afstand zit. De optische drive ben ik ook vergeten. Ik dacht al, waarom kom ik niet eens aan de 400 Euro . Maar dat was dus ook dezelfde als die jij uitkoos.

De 5450 heeft als enige meerwaarde dat deze DTS en Dolby HD ondersteunt. Echter denk ik dat je met het spelen van games er niet al te best uit komt. Dan kun je beter wat meer investeren in een 5670. Nadeel is wel dat deze actief gekoeld is. Maar videokaarten die passief gekoeld zijn en toch krachtig genoeg voor een redelijke game, zul je niet vinden voor een lage prijs. Die actieve koeling doet ook het voordeel van die Scythe teniet, dus dan kun je net zo goed die ook weglaten.
Inderdaad een prima bevestiging

Die optische drive was me nog niet eens opgevallen Maar dan kom je zo langzamerhand wel aan de 500 euro.
Ik heb een kwalitatief erg goed surroundsysteem, daar wil ik het maximale uithalen. DTS en Dolby HD hebben in mijn geval dus wel enige meerwaarde. De 5670 is inderdaad actief gekoeld, dat wil ik niet. Gamen is wat dat betreft ook bijzaak.

Er zit geen boxed cooler bij deze processor. De Scythe is inderdaad wel actief gekoeld, maar er zit wel veel verschil tussen de ene actieve koeler en de andere. De Scythe staat er bekend om dat hij erg stil is. Ik heb deze ook in een andere pc zitten en die is inderdaad erg stil.
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:36:29 #122
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_80636207
Ik had niet door dat hij niet boxed was met een cooler. Dan biedt Scythe inderdaad gewoon een goede toevoeging. Maar als gamen bijzaak is, zou ik het helemaal laten vallen. Ook geen aparte videokaart dus, want die 5450 voegt kwa grafische prestaties niets nuttigs toe. Wel kwa audio. Maar heb je ook de randapparatuur om Dolby true-HD/HD DTS uit te buiten? Zolang dat niet zo is, zou ik het onder extra kaart doen.
pi_80741867
quote:
Op donderdag 22 april 2010 21:59 schreef KomtTijd... het volgende:
http://www.spirecoolers.com/main/product_detail.asp?ProdID=826

Hier nog wel een interessante kast. 2 3,5" bays en een fullsize 5,25" bay voor je optische drive. Her en der verkrijgbaar voor rond de 40 euro!

Enige nadeel is wat mij betreft de 300W voeding, veul te veel voor zo'n systeempje (en dat ga je ongetwijfeld merken in de efficiency)
Goede kast. Die wordt het waarschijnlijk voor mij. Een aanbeveling voor iedereen die ruimte in de hoogte heeft lijkt me (2 x 3,5" en 1 x 5,25" voor fatsoenlijke harde schijven en een betaalbare bluray speler). Hij staat nog niet in de tweakers pricewatch heb hem aangemeld maar nog niks gehoord. Prijzen en verkooppunten zijn hier te vinden. Voor iedereen die al zeker weet het systeem 24/7 aan te hebben zou ik een kast met lichtere voeding aanraden om toch redelijk wat te besparen op verbruik.

Alternatief is deze kast alleen daar zit zo'n rood ding voor. Beide zijn mini ITX en geen officiele HTPC's maar dat maakt voor mij niet uit.

Het Asrock moederbord is goed genoeg voor natuurlijk HD materiaal maar ook voor Windows 7 en download server getuige deze review! Afspelen van Full HD onder Windows 7 terwijl die ook downloaden/unzippen/parren is gaat waarschijnlijk niet. Qua software zou ik één of twee kleine partities aanmaken en beginnen met Linux en XBMC of elke andere software. Eventueel later Windows proberen, alhoewel je met Linux ook vrijwel alles kunt (volgens mij). 2GB compatible geheugen, dvd of bluray drive, HD en bedieningsapparatuur erbij en je bent klaar.

Interessant alternatief voor het mobo kwam ik net toevallig tegen, de Asus AT3IONT-I Deluxe Deze is ¤ 50 duurder dan de Asrock maar er zit wifi bij + een afstandsbediening & receiver! . Als ik beide los erbij moet kopen ben ik ongeveer net zo duur uit.
pi_80742015
Zaterdag ben ik richting alternate gereden (redelijk dichtbij voor mij). Core i3, mobo en geheugen gehaald. Kast met voeding en 1tb Samsung F2 HDD had ik nog liggen.

Eerste instantie wou ik XBMC Live er op gooien. Maar de installer wou de HDD niet detecteren. Moederbord is te nieuw denk ik. Daarom ben ik maar voor Windows 7 + XBMC gegaan. Totaal kost het ding iets van 450 euro.

Ben er toch wel blij mee. Geen gezeik want de processor kan alles makkelijk aan. In tegenstelling tot mediaspelers waar altijd wel iets mis mee is.
pi_80754434
quote:
Op maandag 26 april 2010 21:06 schreef Fortitude het volgende:
Zaterdag ben ik richting alternate gereden (redelijk dichtbij voor mij). Core i3, mobo en geheugen gehaald. Kast met voeding en 1tb Samsung F2 HDD had ik nog liggen.

Eerste instantie wou ik XBMC Live er op gooien. Maar de installer wou de HDD niet detecteren. Moederbord is te nieuw denk ik. Daarom ben ik maar voor Windows 7 + XBMC gegaan. Totaal kost het ding iets van 450 euro.

Ben er toch wel blij mee. Geen gezeik want de processor kan alles makkelijk aan. In tegenstelling tot mediaspelers waar altijd wel iets mis mee is.
XBMC is alweer oud nieuws, Boxee is voorbereid op de toekomst en maakt gebruik van XBMC elementen.
Ben er zelf zeer tevreden over.
pi_80776687
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 07:53 schreef DTD het volgende:

[..]

XBMC is alweer oud nieuws, Boxee is voorbereid op de toekomst en maakt gebruik van XBMC elementen.
Ben er zelf zeer tevreden over.
Hoe is dat beter voorbereid op de toekomst? Ik heb me erin verdiept maar ik zie er de meerwaarde niet van in. Social networking eromheen gebouwd, aanmelden voordat je je media kan kijken, dingen kopen/streamen die in de VS wel mogelijk zijn maar hier nog (lang) niet...
quote:
Boxee enables its users to view, rate and recommend content to their friends through many social network services and interactive media related features
Hier heb ik geen behoefte aan ten eerste omdat ik content vaak kijk met een (paar) vrienden en de werking pas optimaal is (lijkt mij) als tenminste een paar mensen het hebben en ook actief gebruiken. Daarnaast ben ik geen social media fan en publiceer ik ook niet graag dat ik net Avatar 2009 1080p BluRay RIP X264-Nogwattes heb gekeken. Met XBMC kan ik Full HD materiaal kijken en Youtube en Uitzending Gemist kijken via scripts. Scripts voor vele andere en toekomstige features worden vast wel ontwikkeld. Hoe ben je met Boxee beter op de toekomst voorbereid?
pi_80776831
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 18:58 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Hoe is dat beter voorbereid op de toekomst? Ik heb me erin verdiept maar ik zie er de meerwaarde niet van in. Social networking eromheen gebouwd, aanmelden voordat je je media kan kijken, dingen kopen/streamen die in de VS wel mogelijk zijn maar hier nog (lang) niet...
[..]

Hier heb ik geen behoefte aan ten eerste omdat ik content vaak kijk met een (paar) vrienden en de werking pas optimaal is (lijkt mij) als tenminste een paar mensen het hebben en ook actief gebruiken. Daarnaast ben ik geen social media fan en publiceer ik ook niet graag dat ik net Avatar 2009 1080p BluRay X264-AMIABLE heb gekeken. Met XBMC kan ik Full HD materiaal kijken en Youtube en Uitzending Gemist kijken via scripts. Scripts voor vele andere en toekomstige features worden vast wel ontwikkeld. Hoe ben je met Boxee beter op de toekomst voorbereid?
Ik heb het maar vluchtig bekeken, maar ik heb er dezelfde gevoelens over. Ik wil eigenlijk alleen maar films streamen vanaf mijn server.
  dinsdag 27 april 2010 @ 22:47:33 #128
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_80787371
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 19:02 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Ik heb het maar vluchtig bekeken, maar ik heb er dezelfde gevoelens over. Ik wil eigenlijk alleen maar films streamen vanaf mijn server.
Als je alleen maar films wilt streamen van je server had je voor een veel goedkopere oplossing kunnen gaan.
pi_80789033
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 22:47 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Als je alleen maar films wilt streamen van je server had je voor een veel goedkopere oplossing kunnen gaan.
Zoals? Mediaspeler en Atom based iets vind ik niet goed genoeg.

Overigens ben ik zeer tevreden met de geluidsproductie die de HTPC maakt. Hij maakt wel wat geluid maar alles is op een rustige lage toon (in tegenstelling tot de kleine fans in veel mediaspelers). Waardoor hij effectief niet te horen is met het kastje dicht.
pi_80790570
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:18 schreef wicked-j het volgende:
ik ben zelf pas nog aan het bouwen geweest > antec fusion remote kast, dual core processor, 2gb geheugen, 30 gb ssd, ati 2600hd passief, anysee dvb-c tuner (usb werkt super stabiel)

ik kan moeiteloos hd tv kijken en blu-ray's afspelen. zo zwaar hoeft je pc niet te worden. belangrijkste is dat hij stil is. niets is zo vervelend als steeds een fan te horen draaien
ff denkden wat ik er ook alweer in heb gezet...
antec fusion remote black
antec 450w voeding (overkill maar stil)
intel pentium dual core 5300
2 gb geheugen
30 gb SSD hd
ati hd2600 xt passief (had ik nog over)
creative xifi 5.1 usb
anysee dvb-c tuner usb
500 gb SATAII hd voor recordings en muziek
1 tb en 500 gb WD mybook studio voor films en foto's

deze config speelt moeiteloos hd beeld af. opstart zo gedaan etc
ik speel gewoon windows media center 7 (home premium) natuurlijk wel enige aanpassingen gedaan omdat het een dedicated htpc is.

totaal prijs ongeveer (dus excl videokaart [was 25 euro 2ehands] en anysee en externe hd)
470 euro zoiets.
------------_--------
pi_80790593
oeps dubbel post
------------_--------
  woensdag 28 april 2010 @ 07:16:32 #132
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_80793126
Ik heb ondertussen een Xtreamer besteld. Wanneer deze naar mijn mening toch te weinig functionaliteiten biedt voor in de huiskamer zal ik deze in de slaapkamer installeren.

En dan koop ik alsnog een HTPC.
pi_80795484
quote:
Op woensdag 28 april 2010 07:16 schreef mime_negert het volgende:
Ik heb ondertussen een Xtreamer besteld. Wanneer deze naar mijn mening toch te weinig functionaliteiten biedt voor in de huiskamer zal ik deze in de slaapkamer installeren.

En dan koop ik alsnog een HTPC.
Succes, ik heb alleen maar problemen gehad met dat ding.
  woensdag 28 april 2010 @ 12:18:28 #134
182980 mime_negert
pi_80800362
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:53 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Succes, ik heb alleen maar problemen gehad met dat ding.
Wat voor problemen had je dan?
  woensdag 28 april 2010 @ 12:29:10 #135
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_80800676
Sowieso zijn de ervaringen vrij positief met de Xtreamer, voor zover ik weet. Dus òf het voldeed gewoon niet aan je eisen, òf je had een slecht exemplaar.
pi_80801624
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:29 schreef Xaobotnik het volgende:
Sowieso zijn de ervaringen vrij positief met de Xtreamer, voor zover ik weet. Dus òf het voldeed gewoon niet aan je eisen, òf je had een slecht exemplaar.
Zou kunnen. Ik had heel veel problemen met de netwerkverbinding op te zetten. DHCP werkte sowieso vaak niet, maar bij een statisch adres kreeg ik ook vaak geen verbinding. Uurtje de xtreamer uitgezet en toen opeens deed hij het wel. Qua features heeft hij erg veel.

Soms ook rare problemen met het afspelen van video's. Op het moment is die echt brak en lijkt hij niks mee te trekken. Maar daarvoor was het vooral onstabiel, maar niks wees er op dat hij echt kapot was. Wel veel met firmwares in de weer geweest, speciale emergency firmwares ook. In eerste instantie was ik wel erg over dat ding te spreken.

De ervaringen zijn inderdaad redelijk positief, maar zo goed nou ook weer niet. Je kan sowieso beter kiezen voor een speler met een Sigma processor.
  woensdag 28 april 2010 @ 14:41:14 #137
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_80805118
Hangt er natuurlijk van af. Toen die 1073-spelers geïntroduceerd werden, waren ze een stuk goedkoper dan de sigmaspelers, boden ze voor het gros van de gebruikers gelijkwaardige functionaliteit (de meesten maken geen gebruik van bittorrent, nzb, aanpassing van het menu middels o.a. Community Software, etc.) voor een lagere prijs, en met een mooier en sneller menu. De ondersteuning van formaten wat op papier ook goed. Al bleek in de praktijk de Sigma nog steeds de stabielere basis.

Overigens hoeft het niet zo te zijn dat er meteen duidelijk sprake is van hardware-matige problemen. Een paar weken geleden schee mijn HDX1000 er ook mee uit. Ogenschijnlijk was het probleem iets dat met een herstart verholpen zou moeten zijn. Maar de problemen bleven, en werden zelfs erger. Netwerklocaties die eerst niet meer toegankelijk waren, werden nu niet eens meer gezien, het zoekicoontje bleef maar tollen, etc. etc. De HDX1000 is volledig passief. Geen bewegende onderdelen. En toch was het kapot.

Verder is het zo dat van de HDX1000 er een flink aantal uitgeleverd zijn die niet helemaal 100% zijn. Op fora lees je vaak dat bij de één bepaalde streamingmogelijkheden (mn zaken als uitzendinggemist) wèl werken, terwijl het bij de ander nièt werkt.
pi_80805375
Ik ga die Xtreamer denk ik wel retour sturen, ik heb alles softwarematig gedaan wat ik kan en nog blijft die constant problemen vertonen.
  woensdag 28 april 2010 @ 16:03:33 #139
182980 mime_negert
pi_80808120
Toen ik vanmiddag thuis kwam lag de Xtreamer op tafel. Heb er meteen een HDD in geplaatst en heb 'm even aan de tv gehangen. Ik heb het ding een statisch IP gegeven via de wireless antenne, het was even zoeken naar de ")" om zo de WPA key in te voeren.

Tot zo ver geen problemen.
pi_80839283
Zijn de stock-coolers van de AMD Athlon II X2 - serie een beetje stil ?

Ik heb nu namelijk gekozen voor de X2 215, waar gaan cooler bij zit. In combinatie met de Scythe Big Shuriken kom je op een totaalprijs van ongeveer 68 euro. Op zich snel genoeg en lekker stil, maar voor die prijs kun je ook een AMD Athlon II X3 (triple core) of bijv. een X2 550 aanschaffen. (met stock-cooler)

Ik wil een stille HTPC en ik denk zelf dat zo'n stock-cooler niet tegen de Big Shuriken op kan, zowel qua koelvermogen als geluidsproductie.
pi_80843793
quote:
Op donderdag 29 april 2010 12:51 schreef -En4Cer- het volgende:
Zijn de stock-coolers van de AMD Athlon II X2 - serie een beetje stil ?

Ik heb nu namelijk gekozen voor de X2 215, waar gaan cooler bij zit. In combinatie met de Scythe Big Shuriken kom je op een totaalprijs van ongeveer 68 euro. Op zich snel genoeg en lekker stil, maar voor die prijs kun je ook een AMD Athlon II X3 (triple core) of bijv. een X2 550 aanschaffen. (met stock-cooler)

Ik wil een stille HTPC en ik denk zelf dat zo'n stock-cooler niet tegen de Big Shuriken op kan, zowel qua koelvermogen als geluidsproductie.
Nogal een relatief begrip, ik vind stock coolers van zowel intel als AMD best wel stil. Niet storend, zeker niet achter een deurtje.

Ik zou overigens nog steeds voor de Core i3 gaan. Die heeft een aantal features die AMD niet heeft, en is ook een zuiniger.
  donderdag 29 april 2010 @ 15:09:25 #142
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_80843872
Sowieso kan die daar in beide opzichten niet tegenop. Maar de vraag is niet of die stockkoeler beter is, maar of deze stil genoeg is. En volgens mij hoor je er helemaal niets van wanneer je gewoon op een meter of 2 zit. Sowieso niet met een degelijke kast.

Dat de incl.-prijs komt op die van snellere processoren is natuurlijk een rare vergelijking. Immers hebben die niet zo'n stille koeler, en zijn die minder geschikt voor een HTPC. En dan heb ik het niet eens over de wamteafgifte en tdp-waarde (ik weet eerlijk gezegd niet of die veel slechter zijn, maar het gaat uiteindelijk om welk product het beste is voor de doeleinden waar ze voor gebruikt gaan worden. En stilte is gewoon een belangrijke eigenschap, snelheid niet).
pi_80845717
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:07 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Nogal een relatief begrip, ik vind stock coolers van zowel intel als AMD best wel stil. Niet storend, zeker niet achter een deurtje.

Ik zou overigens nog steeds voor de Core i3 gaan. Die heeft een aantal features die AMD niet heeft, en is ook een zuiniger.
Welke features precies?
pi_80846769
quote:
Op donderdag 29 april 2010 15:58 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Welke features precies?
quote:
Over de videokaart in Clarkdale kunnen we ook positief zijn, vooral op de prestaties op videovlak. Werkelijk alles wat je je als doorgewinterde Media Center fanaat kunt wensen is aanwezig: goed werkende HD videodecoders, compromisloze pixel adaptive deïnterlacing, HDMI 1.3 met ondersteuning voor moderne high-end audioformaten, het gelijktijdig verwerken van twee HD-streams, etc. Wie nu een Media Center machine gaat samenstellen kan eigenlijk niet om de combinatie van een Core i3 met een H55-bordje heen.
Bron

Nadeel voor nu is dat de Linux support nog niet zo goed is, hij zit er wel in de nieuwere kernel. Maar geen van de distro's gebruiken hem nog. Jammer genoeg ook niet de nieuwe Ubuntu die vandaag uit gaat komen. Overigens is dit wel zelfs te fixen door zelf de kernel te compilen, maar dit is nogal technisch. In windows 7 werkt die perfect.

Als je echt krap bij kas zit zou ik voor die AMD gaan, wil je het goed doen dan zou ik voor de Core i3 gaan.
  donderdag 29 april 2010 @ 20:02:58 #145
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_80853664
Tsja, goed, goed. De AMD-oplossing voldoet gewoon. De I3 is leuk, maar kost echt aardig wat knaken extra omdat naast de CPU ook een duurder moederbord gekocht moet worden. En dat voor extra functionaliteit waar je in de praktijk niets aan hebt.

Hardware.info is een prima informatiebron, maar ze zijn wel èrg makkelijk als het om budgetstellingen gaat.
pi_80854006
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:02 schreef Xaobotnik het volgende:
Tsja, goed, goed. De AMD-oplossing voldoet gewoon. De I3 is leuk, maar kost echt aardig wat knaken extra omdat naast de CPU ook een duurder moederbord gekocht moet worden. En dat voor extra functionaliteit waar je in de praktijk niets aan hebt.

Hardware.info is een prima informatiebron, maar ze zijn wel èrg makkelijk als het om budgetstellingen gaat.
Hoezo in praktijk niks aan hebt? Het zijn inderdaad de luxe features, maar het kan best zijn dat je ze wilt gebruiken. Daarnaast is die ook gewoon zuiniger en daarbij waarschijnlijk minder warm / stiller.

Moederbord kost 20 euro extra. Processor 50 euro. Niet niks, maar echt niet zo heel boeiend op een bedrag van 500+ euro. Niets mis met de AMD. Maar een poweruser kan het beter gewoon goed doen voor een Core i3 gaan.
  donderdag 29 april 2010 @ 21:39:57 #147
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_80856831
Dan verschillen we daarin. Ik vind 70 Euro wel veel geld. Daar kun je bijv. een leuk stuk randapparatuur voor kopen. Of een luxere kast. etc.
De features die de i3 extra biedt, bieden niets extra (behalve wat snelheid voor het starten misschien) voor het bedoelde gebruik.
pi_80857709
quote:
Op donderdag 29 april 2010 21:39 schreef Xaobotnik het volgende:

De features die de i3 extra biedt, bieden niets extra (behalve wat snelheid voor het starten misschien) voor het bedoelde gebruik.
Hebben we het hier nog over HTPC's?
  zondag 2 mei 2010 @ 11:44:56 #149
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_80925989
Toch zit in de HTPC van de Tweakers Best Buy Guide van mei 2010 een AMD.
En aangezien zij uitgaan van een budget van 500 euro, wat gelijk staat aan mijn budget, zal dit toch wel niet zo verkeerd zijn.

Bron
pi_80926423
quote:
Op donderdag 29 april 2010 22:04 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Hebben we het hier nog over HTPC's?
Jawel, want en HTPC is niks anders dan een PC die speciaal ingericht is om media af te spelen. Het heet dan ook niet voor niks Home Theatre PC...
Maar ik geef je gelijk: Je kunt het zo gek maken als je wil. Een HTPC kun al krijgen tussen 200-400 euro zoals de ASROCK ION : http://www.asrock.com/nettop/spec/ion%20330.asp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')