abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2010 @ 15:32:31 #165
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_80970818
Het is natuurlijk niet waar dat ze bij tweakers ook over zijn. Ze maken immers een verschil tussen een basissysteem htpc en een High-end htpc

Probleem met HWI vind ik altijd dat ze wel erg makkelijk doen met budget. Bij tweakers zijn ze gewoon wat strikter. Wat bij Tweakers ook duidelijk naweegt, is het bang-for-buck principe. En dat krijg je met de i3 zeker te weten, dus is de keus voor die oplossing begrijpelijk, maar niet daarmee voor iedereen logisch. Waarschijnlijk zelfs voor de meesten niet. Vandaar dat ook het reguliere htpc-systeem, waarin 'gewoon' gekozen wordt voor een AMD Athlon II X2 240.

Het verschil tussen 730 en 450 euro voor iets dat voor hetzelfde wordt gebruikt is natuurlijk niet gering. Als je de mogelijkheden van de krachtigere optie niet nodig hebt, waarof zou je dan daarvoor de extra doekoes uitgeven? Datzelfde principe gaat ook op voor de componenten (CPU in dit geval) opzichzelf.
pi_80970934
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:32 schreef Xaobotnik het volgende:
Het is natuurlijk niet waar dat ze bij tweakers ook over zijn. Ze maken immers een verschil tussen een basissysteem htpc en een High-end htpc
Die zag ik inderdaad niet. Overigens doet Hardware.info ook aan prijs / kwaliteit. Alleen wel iets meer richting kwaliteit.

Maar ok voor de rest ben ik het natuurlijk met je eens.
pi_81039891
Ik ga als ik dit lees toch twijfelen over de Popcornhour
pi_81041275
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 03:11 schreef Poepoog het volgende:
Hoezo dat? Popcornhour trekt mij nog het meeste aan van alle mediaspelers.
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:07:24 #169
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_81043147
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 03:11 schreef Poepoog het volgende:
Je moet voor jezelf gewoon de afweging maken wat jij belangrijk vind.
Er is zoveel keus omdat er zoveel verschillende mensen zijn met verschillende behoeften.
Dat wij hier enthousiast zijn over de HTPC's, wil dat niet zeggen dat het voor jou de beste oplossing is.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_81050705
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:07 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Je moet voor jezelf gewoon de afweging maken wat jij belangrijk vind.
Er zijn toch bij mij wat dingen die mij niet bevallen aan de popcornhour, en gezien het feit dat je in principe een volwaardige PC neerzet in je huiskamer op een groot scherm biedt ook wat meer mogelijkheden, en dan voor een klein extra bedrag. Plus dat je vaker (?) updates hebt, en de mogelijkheid tot aanpassing tot jouw systeem.

Enkel de langer opstarttijd

[ Bericht 7% gewijzigd door Poepoog op 05-05-2010 15:15:56 ]
pi_81050882
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:10 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Er zijn toch bij mij wat dingen die mij niet bevallen aan de popcornhour, en gezien het feit dat je in principe een volwaardige PC neerzet in je huiskamer op een groot scherm biedt ook wat meer mogelijkheden, en dan voor een klein extra bedrag. Plus dat je vaker (?) updates hebt, en de mogelijkheid tot aanpassing tot jouw systeem.
En veel moeite moet doen om het te installeren en configureren. Dingen als 24p, overscan, standby en afstandbediening werkend krijgen is niet altijd een pretje.
pi_81077652
Overigens heeft de 785G sinds kort ook een opvolger, de 880G.

Specs
quote:
In de 880G nortbridge zit de op de RV620 gebaseerde Radeon HD4250 IGP die beschikt over 40 stream processors en ondersteuning biedt voor DirectX 10.1 en UVD 2.0. Verder is DDR3 SidePort-geheugen aanwezig en is er ondersteuning voor 7.1-kanaals audio doorvoer via de HDMI-aansluiting. Verder voorziet de chipset in een de mogelijkheid voor een PCI-Express 2.0 x16 slot, PCI-Express 2.0 x1 en x4 slot. Daarnaast is USB 3.0 en SATA 3Gbps voorhanden, met dit laatste kunnen gebruikers harde schijven nu ook in een RAID5-setup plaatsen.
Bron

Leuk bordje voor een goedkope server door de RAID 5 ondersteuning. Ook voor een HTPC wanneer je een Core i3 te duur vindt.
pi_81082909
http://tweakers.net/price(...)330ht-zwart.html#tab:prices

Is dit ding eigenlijk geen optie zeg maar als basic HTPC?
pi_81086839
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:46 schreef Poepoog het volgende:

Dat ding wordt de afgelopen half jaar super vaak gebruikt als HTPC. Sommige versies hebben er zelfs een afstandbediening bij. XBMC Live erop en je bent klaar.
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:55:50 #175
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_81090866
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:46 schreef Poepoog het volgende:

Da's gewoon een heel leuk ding inderdaad. Een maatje van me heeft 'em ook. Er is ook een bluray versie. Hij bestelde de DVD-versie, en kreeg de blurayversie opgestuurd. (Dat soort mazzel heb ik nooit ).
De BD-versie is wel een stuk prijziger.

Nadeel is alleen wel dat je gebonden hebt aan een beperkte HDD (320GB is voor mij persoonlijk te weinig). Je kunt inderdaad een externe HDD aansluiten, maar dat doet weer af aan de elegantie. Verder heeft deze een actieve fan, al schijnen de problemen kwa luidheid al opgelost te zijn.

Het is overigens wel een tussenmaat tussen de mediastreamers en een HTPC zoals deze hier besproken wordt, in. In principe is de Asrock ook een HTPC, maar wel eentje met een zeer trage (maar ook zeer zuinige) processor. De ION-chipset doet al het video-werk. Maar het doen van extra dingen, die je graag wil, zijn weliswaar mogelijk, maar toch aanzienlijk minder dan bij een HTPC met een beetje een knappe processor. Dus een websitje checken is geen probleem. Maar als je ook aan flinke bestandsmanagement wil doen is het misschien beter om voor een sterkere optie te gaan. Andere nadelen is het gegeven dat je vast zit aan wat er in het kastje geleverd wordt. Je kunt niets aanpassen.

Zijn de genoemde nadelen acceptabel of niet geldend voor jou, dan is het een prima optie.

Persoonlijk zou ik als je nog geen BD-speler hebt enb deze wel wil, voor òf voor een mediastreamer gaan, met later een losse BD-speler, òf voor een complete oplossing met BD-speler. En gezien de prijs van 399 van de Asrock ION 330HT-BD (da's de versie met BD), zou iets anders ook al een optie kunnen worden waar de nadelen minder tellen.
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:01:37 #176
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_81091100
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:10 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Enkel de langer opstarttijd
Dat is trouwens een van de sterke punten van de Asrock ION 330, daarop kun je Instantboot installeren van Asrock waardoor je PC'tje binnen 10 seconden gebruiksklaar is.
Don't let my username fool you...
pi_81092027
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:55 schreef Xaobotnik het volgende:

Nadeel is alleen wel dat je gebonden hebt aan een beperkte HDD (320GB is voor mij persoonlijk te weinig). Je kunt inderdaad een externe HDD aansluiten
Of een NAS. Tegenwoordig heb je best veel kant en klare voor ongeveer 100-200 euro. Ook kan je een nette server in elkaar zetten voor 180 - 250 euro. Exclusief de HDD's dan. Kost natuurlijk wel extra, maar een centrale plek hebben in je netwerk voor al je data is imo ideaal.
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:55 schreef Xaobotnik het volgende:

Persoonlijk zou ik als je nog geen BD-speler hebt enb deze wel wil, voor òf voor een mediastreamer gaan, met later een losse BD-speler, òf voor een complete oplossing met BD-speler. En gezien de prijs van 399 van de Asrock ION 330HT-BD (da's de versie met BD), zou iets anders ook al een optie kunnen worden waar de nadelen minder tellen.
Ik zou ook voor een losse blue-ray speler gaan. Die zijn helemaal niet zo duur meer. Blue-ray in PC's heeft wel wat nadelen. Zo is er iets met een licentie / certificaat die elk jaar ververst moet worden. En het werkt ook nog niet in Linux. Linux wil je eigenlijk wel hebben in een ION bak ivm met de beperkte resources. De drivers daarvoor zijn ondertussen ook gewoon goed.
  donderdag 6 mei 2010 @ 18:50:32 #178
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_81097767
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:19 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Of een NAS. Tegenwoordig heb je best veel kant en klare voor ongeveer 100-200 euro. Ook kan je een nette server in elkaar zetten voor 180 - 250 euro. Exclusief de HDD's dan. Kost natuurlijk wel extra, maar een centrale plek hebben in je netwerk voor al je data is imo ideaal.
Voor jou misschien. De meeste mensen hebben er niet veel aan. En als je een NAS hebt, moet je daarnaast nog iets hebben om de content af te spelen. Ik heb zelf een HDX1000 die ook als NAS kan functioneren, maar zelf alle HD-content (behalve volledige blurays, maar alle nieuwere spelers kunnen dat wel, al zou ik niet weten waarom je hele BD-bestanden zou downloaden) moeiteloos afspeelt.
quote:
Ik zou ook voor een losse blue-ray speler gaan. Die zijn helemaal niet zo duur meer. Blue-ray in PC's heeft wel wat nadelen. Zo is er iets met een licentie / certificaat die elk jaar ververst moet worden.
Klopt. Maar in principe worden die licenties wel overhouden. Pas als de fabrikant falliet gaat, heb je een probleem.
quote:
En het werkt ook nog niet in Linux. Linux wil je eigenlijk wel hebben in een ION bak ivm met de beperkte resources. De drivers daarvoor zijn ondertussen ook gewoon goed.
Hmm, dit wist ik niet, dat het niet in Linux werkte. Want inderdaad is dat wel een flink verschil, vooral i.c.m. XMBC als in de userreview op tweakers moet geloven.
pi_81257283
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:01 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat is trouwens een van de sterke punten van de Asrock ION 330, daarop kun je Instantboot installeren van Asrock waardoor je PC'tje binnen 10 seconden gebruiksklaar is.
en hoeveel watt verbruikt ie dan met Instant boot?
  maandag 10 mei 2010 @ 16:41:37 #180
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_81257720
quote:
Op maandag 10 mei 2010 16:29 schreef DTD het volgende:

[..]

en hoeveel watt verbruikt ie dan met Instant boot?
Zo uit mijn hoofd dacht ik niet meer dan 10 watt... Aangezien die ook maar 40 watt verbruikt al 'ie aan staat zou dat goed kunnen.
Don't let my username fool you...
  maandag 10 mei 2010 @ 17:59:23 #181
259274 Aestivate
Fake awake
pi_81260861
Hey mensen, ik heb een tijdje nog van alles bekeken/uitgezocht en heb weer een andere configuratie voor ogen. Voor degene die geïnteresseerd zijn. Ik zat eerst te kijken naar losse mediaspelers (popcorn hour, ac ryan, etc.) omdat ik niet de meerwaarde van de extra 100-200+ euro zag voor een pc. Met mediaspelers bijna beslissing gemaakt maar je loopt toch altijd tegen beperkingen op, veel huis, tuin en keuken gebruikers zullen prima met dergelijke apparaatjes kunnen werken maar ik zag toch te veel beperkingen. Daarnaast knutsel ik graag zelfs en alle menu's die ik gezien heb vond ik gewoon afschuwelijk lelijk, geef mij maar XBMC. de extra opties zoals torrent/usenet waren allemaal net niet als ze al aanwezig waren.

Via via op deze kast gekomen:
http://tweakers.net/pricewatch/248614/ms-tech-mc-1200.html
Past bij mij net in het kastje onder de tv. Voordeel is de bijgeleverde afstandsbediening die op elk besturingssysteem zou moeten werken. De voeding maakt wel enig lawaai maar dat is op te lossen zoals te lezen in de review. Heb je meer ruimte in de hoogte kun je ook prima voor een Nox Media gaan.

Qua moederbord weer heel iets anders: een mATX met de 785G chipset; hierin zit een Radeon 4200 geïntegreerd, zie ook de positieve review. Voldoende voor Full HD dus en in combinatie met een goeie AMD Dualcore kun je ook exotische formaten goed afspelen en heb je meer ruimte qua processorkracht voor andere taken dan bij een Ion. Qua verbruik spreek je over meer dan een miniem systeem dus je moet bij jezelf te rade gaan voor de toepassingen waarvoor je het gebruikt.

Die kast met dat mobo, HD + geheugen erbij, dvd of blu ray speler en je bent voor rond de 400 euro klaar met 1,5 TB 3,5" HD. Heel verhaal weer geworden, ter informatie. En ik sta open voor suggesties/opmerkingen, koop het voorlopig nog niet.

Nog een laatste ding wat ik gevonden heb: Bij mij is de kamer ver van de computer en investeren in wifi (liefst N voor snelheid/full HD) verzender en ontvanger kan duur zijn. Een oplossing is via het stroomnet/powerline. Redelijk goedkoop kabeltje naar je mediacenter.

[ Bericht 7% gewijzigd door Aestivate op 10-05-2010 18:04:27 ]
pi_81261302
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:59 schreef Aestivate het volgende:

Qua moederbord weer heel iets anders: een mATX met de 785G chipset; hierin zit een Radeon 4200 geïntegreerd, zie ook de positieve review.
Waarom ga je niet voor de 880G?
  maandag 10 mei 2010 @ 18:27:26 #183
259274 Aestivate
Fake awake
pi_81261809
Die zijn weer duurder en met de HD 4250 begrijp ik... en waarom dan niet voor de 890G met HD 4270? Meer dan de 785G heb ik -denk ik- niet nodig. Alleen (HD) films kijken, ik hoef niet te gamen. En HD films kijken kunnen mensen al prima met een 760 of 780, correct me if i'm wrong.

Anders kun je er imo net zo goed (en goedkoop) een low-profile kaartje inzetten?
  maandag 10 mei 2010 @ 18:42:48 #184
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_81262470
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:59 schreef Aestivate het volgende:
Hey mensen, ik heb een tijdje nog van alles bekeken/uitgezocht en heb weer een andere configuratie voor ogen. Voor degene die geïnteresseerd zijn. Ik zat eerst te kijken naar losse mediaspelers (popcorn hour, ac ryan, etc.) omdat ik niet de meerwaarde van de extra 100-200+ euro zag voor een pc. Met mediaspelers bijna beslissing gemaakt maar je loopt toch altijd tegen beperkingen op, veel huis, tuin en keuken gebruikers zullen prima met dergelijke apparaatjes kunnen werken maar ik zag toch te veel beperkingen. Daarnaast knutsel ik graag zelfs en alle menu's die ik gezien heb vond ik gewoon afschuwelijk lelijk, geef mij maar XBMC. de extra opties zoals torrent/usenet waren allemaal net niet als ze al aanwezig waren.

Via via op deze kast gekomen:
http://tweakers.net/pricewatch/248614/ms-tech-mc-1200.html
Past bij mij net in het kastje onder de tv. Voordeel is de bijgeleverde afstandsbediening die op elk besturingssysteem zou moeten werken. De voeding maakt wel enig lawaai maar dat is op te lossen zoals te lezen in de review. Heb je meer ruimte in de hoogte kun je ook prima voor een Nox Media gaan.

Qua moederbord weer heel iets anders: een mATX met de 785G chipset; hierin zit een Radeon 4200 geïntegreerd, zie ook de positieve review. Voldoende voor Full HD dus en in combinatie met een goeie AMD Dualcore kun je ook exotische formaten goed afspelen en heb je meer ruimte qua processorkracht voor andere taken dan bij een Ion. Qua verbruik spreek je over meer dan een miniem systeem dus je moet bij jezelf te rade gaan voor de toepassingen waarvoor je het gebruikt.

Die kast met dat mobo, HD + geheugen erbij, dvd of blu ray speler en je bent voor rond de 400 euro klaar met 1,5 TB 3,5" HD. Heel verhaal weer geworden, ter informatie. En ik sta open voor suggesties/opmerkingen, koop het voorlopig nog niet.

Nog een laatste ding wat ik gevonden heb: Bij mij is de kamer ver van de computer en investeren in wifi (liefst N voor snelheid/full HD) verzender en ontvanger kan duur zijn. Een oplossing is via het stroomnet/powerline. Redelijk goedkoop kabeltje naar je mediacenter.
Volgens mij heb je dit topic nog niet doogelezen?
Jouw configuratie is namelijk niks anders dan al genoemde systemen
  maandag 10 mei 2010 @ 18:51:28 #185
259274 Aestivate
Fake awake
pi_81262906
Foutje, paar reacties niet gelezen! Jij hebt ook gelijk Fortitude, maar die eigenschappen hebben voor mij geen meerwaarde. Zal het nog eens bekijken, ik heb weinig toegevoegd dus maar zoiets wordt het.
pi_81264806
Als je echt geld wilt besparen dan dan zou ik wel de ION overwegen. Ik heb nog is naar mij collectie gekeken en volgens mij is bijna alles x264 en een beetje xvid / dvd iso's.
  maandag 10 mei 2010 @ 19:44:34 #187
259274 Aestivate
Fake awake
pi_81265496
Het viel me juist op dat je met een bordje met de 785G chipset + AMD dualcore zo'n 20 euro duurder uit bent; erg weinig imo. Daar kwam ik op omdat mITX (de ION) niet in die kast past als ik het goed heb.
  maandag 10 mei 2010 @ 21:37:18 #188
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_81271375
ff een tvptje
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:47:12 #189
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_81442224
Ik heb hier het volgende systeempje staan van een kameraad:

- AMD Athlon X2 Dual Core 3800+ 2,01 GHz
- 2 GB intern
- GeForce 7900 GT

Inmiddels al aardig verouderd dus. Hij wil proberen hier een HTPC van te maken.
Films in 720p speelt hij moeiteloos af. Nu heb ik hier de film Avatar in 1080p (bestand van bijna 12 GB)
Daar heeft de pc toch wel wat moeite mee.

Wat zou de bottleneck zijn? De processor?
pi_81443389
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:47 schreef -En4Cer- het volgende:

Wat zou de bottleneck zijn? De processor?
Die videokaart doet niks voor films. Dus de processor moet al het werk doen. En voor 1080p is die inderdaad niet sterk genoeg.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 00:23:47 #191
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_81444084
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:08 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Die videokaart doet niks voor films. Dus de processor moet al het werk doen. En voor 1080p is die inderdaad niet sterk genoeg.
Oke, was ik al bang voor.
Dan moet hij maar investeren of genoegen nemen met 720p
  zaterdag 15 mei 2010 @ 15:54:39 #192
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_81459252
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 00:23 schreef -En4Cer- het volgende:

[..]

Oke, was ik al bang voor.
Dan moet hij maar investeren of genoegen nemen met 720p
Jup. Overigens zijn het geen schokkende bedragen die hij moet investeren hoor. Hij kan de videokaart vervangen voor een exemplaar die wel hardwarematige decodering ondersteunt. Die dingen liggen tussen de 40 en 50 euro. Als hij dan zijn 7600 GT gewoon verpatst via marktplaats ofzo, kan hij voor goedkoop gewoon een degelijke HTPC krijgen.
pi_81460805
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 15:54 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Jup. Overigens zijn het geen schokkende bedragen die hij moet investeren hoor. Hij kan de videokaart vervangen voor een exemplaar die wel hardwarematige decodering ondersteunt. Die dingen liggen tussen de 40 en 50 euro. Als hij dan zijn 7600 GT gewoon verpatst via marktplaats ofzo, kan hij voor goedkoop gewoon een degelijke HTPC krijgen.
Ik vraag me af of een X2 6000+ 1080p gaat trekken. Die zijn ook nog te koop voor 55 euro. Persoonlijk zou ik eerder in een mediaspeler of een goed geconfigureerde HTPC investeren.
pi_81460932
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:53 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Ik vraag me af of een X2 6000+ 1080p gaat trekken. Die zijn ook nog te koop voor 55 euro. Persoonlijk zou ik eerder in een mediaspeler of een goed geconfigureerde HTPC investeren.
een 6000+ met een 8800gt trekt de earth vogelscene in 1080p...
pi_81461128
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:58 schreef mschol het volgende:

[..]

een 6000+ met een 8800gt trekt de earth vogelscene in 1080p...
Planet Earth Birdscene.

Maar laat die videokaart maar weg, die doet ook niet aan video encoding.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 17:27:00 #196
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_81461661
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 16:53 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Sowieso zou ik niet weten waarom je het op de processor zou willen draaien ipv op de videokaart. Verder weet ik niet wat de tdp-waarde is van een X2 6000, maar persoonlijk zou ik voor een HTPC die X2 3800 al undervolten.

Verder kun je die X2 3800 minder makkelijk doorverkopen dan die 7600 GT.

Die killahsample (die vogelscene uit Planet Earth) is overigens wel een maximum. Op deze manier weet je zeker dan je config alles aan kan. Maar voor velen waar dit niet soepel loopt, is veel ander 1080p materiaal gewoon prima te kijken.
pi_81461841
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:06 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Planet Earth Birdscene.

Maar laat die videokaart maar weg, die doet ook niet aan video encoding.
juist de 8800gt doet als 1 van de eerste aan video accelleration
quote:
The GeForce 8800GT now offers hardware acceleration utilizing VP2, which provides complete hardware acceleration of H.264 and VC-1 codec (bitstream processing is still done by the CPU).
http://www.overclock.net/(...)d-expreview-56k.html
pi_81462235
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:27 schreef Xaobotnik het volgende:

Sowieso zou ik niet weten waarom je het op de processor zou willen draaien ipv op de videokaart.
Als je moet kiezen dan zou ik voor de processor gaan omdat dat altijd werkt. video encoding is maar de vraag.
quote:

Verder kun je die X2 3800 minder makkelijk doorverkopen dan die 7600 GT.
Voor 20 euro misschien. Ik zou dat nog geen eens de moeite waard vinden, maar dat verschilt per persoon natuurlijk.
quote:

Die killahsample (die vogelscene uit Planet Earth) is overigens wel een maximum. Op deze manier weet je zeker dan je config alles aan kan. Maar voor velen waar dit niet soepel loopt, is veel ander 1080p materiaal gewoon prima te kijken.
Klopt, maar als ik zoiets samenstel dan wil ik juist dat hij alles aan kan. Anders zit je bv. the Matrix Revolutions te kijken en dan trekt hij het opeens niet meer bij de Mr. Smith scene om het einde (regenscene die ook erg zwaar is).
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:32 schreef mschol het volgende:

[..]

juist de 8800gt doet als 1 van de eerste aan video accelleration
[..]

http://www.overclock.net/(...)d-expreview-56k.html
Ik meende te herinneren dat ATI daarmee een generatie eerder was. Maar ok, dit wist ik dus niet.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 19:17:13 #199
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_81465244
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 17:44 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Als je moet kiezen dan zou ik voor de processor gaan omdat dat altijd werkt. video encoding is maar de vraag.
Nee joh, hoe kom je daar bij? HD-decoderen werkt gewoon altijd als het hardwarematig ondersteund word. Zolang je maar wel de juiste speler ervoor gebruikt. Ik heb (iets meer dan een week nu) een HTPC samengesteld voor mezelf met een Athlon3500+. Ik speel ongeveer 4 uur per dag HD-content af. Ik ben nog niets tegengekomen dat niet gewoon vloeiend werd afgespeeld.
quote:
Voor 20 euro misschien. Ik zou dat nog geen eens de moeite waard vinden, maar dat verschilt per persoon natuurlijk.
Ik bekijk de boel altijd vanuit een 'bang for buck'-oogpunt. 20 Euro is inderdaad twee dagen lunch. Maar op 50 Euro is het toch 40%van de prijs die je minder hoeft uit te geven.
quote:
Klopt, maar als ik zoiets samenstel dan wil ik juist dat hij alles aan kan. Anders zit je bv. the Matrix Revolutions te kijken en dan trekt hij het opeens niet meer bij de Mr. Smith scene om het einde (regenscene die ook erg zwaar is).
Als je het doelmatig samenstelt wel ja. Tuurlijk. Maar het gaat hier om iets dat er toevallig al is, een bestaand systeem dat als HTPC gebruikt moet gaan worden. Zeker als iemand maar een 32"-tv heeft staan, en stel dat hij maar 720p kan afspelen, zou mijn advies zijn: doe het gewoon daar mee, en investeer in een fatsoenlijke htpc als je ook een tv hebt waarmee je daadwerkelijk iets aan de kijkervaring kunt toevoegen.
quote:
Ik meende te herinneren dat ATI daarmee een generatie eerder was. Maar ok, dit wist ik dus niet.
Ja en nee. Nvidia begon met de G80 core (8800GTX/GTS), die het niet ondersteunde. De latere kaarten in de 8800-serie (gebakken op de G92-architectuur) hadden het wel.
pi_81465587
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 19:17 schreef Xaobotnik het volgende:

Nee joh, hoe kom je daar bij? HD-decoderen werkt gewoon altijd als het hardwarematig ondersteund word. Zolang je maar wel de juiste speler ervoor gebruikt. Ik heb (iets meer dan een week nu) een HTPC samengesteld voor mezelf met een Athlon3500+. Ik speel ongeveer 4 uur per dag HD-content af. Ik ben nog niets tegengekomen dat niet gewoon vloeiend werd afgespeeld.
Het meeste werkt ook wel. En je kan er eigenlijk wel vanuit gaan dat alles werk wanneer je alleen maar films / series kijkt. Dat zijn nagenoeg toch allemaal mkv / xvid files.

Maar je heb nog altijd het risico dat je iets tegenkomt wat de videokaart niet aan kan. Maar hetzelfde probleem heb je bij Atom processors.

Wel of niet iets fatsoenlijks in elkaar zetten ligt ook een beetje aan je budget.
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:21:50 #201
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_81469407
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 19:27 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Het meeste werkt ook wel. En je kan er eigenlijk wel vanuit gaan dat alles werk wanneer je alleen maar films / series kijkt. Dat zijn nagenoeg toch allemaal mkv / xvid files.

Maar je heb nog altijd het risico dat je iets tegenkomt wat de videokaart niet aan kan. Maar hetzelfde probleem heb je bij Atom processors.

Wel of niet iets fatsoenlijks in elkaar zetten ligt ook een beetje aan je budget.
Budget is natuurlijk altijd een grens. Maar ook de mate waarin je ergens wat voor overhebt. In geld, maar ook tijd en moeite. Een nieuwe processor is toch weer schroeven, koelpasta, etc. Het is ook 'risicovoller', etc.

Inderdaad kijk is vooral films en series, en inderdaad is het meeste .mkv. Maar feitelijk kun je daar prima op leven. Alles is in mkv of iig gecodeerd in h.264 of VC-1 te verkrijgen. En dat werkt gewoon. Overigens wordt ,m2ts, ,avchd, .BDMV, .mk2v en .EVO ook gewoon prima afgespeeld.

Maar goed, op zich, als je geen rekening houd met doorverkoopwaarde van oude onderdelen, scheelt het kwa prijs niets, en ben je met softwarematige decodering wel zekerder. Mits je ervan uit gaat dat die processor de toekomstige ´onbekende´ content ook aan kan.

Maar als die 7600 GT actief gekoeld is, zou ik sowieso voor een andere kaart gaan. Zo niet, tsja.... lastig.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:50:07 #202
26023 -En4Cer-
Ducati 749
pi_81484710
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 21:21 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Maar als die 7600 GT actief gekoeld is, zou ik sowieso voor een andere kaart gaan. Zo niet, tsja.... lastig.
Het gaat om een actief gekoelde 7900 GT.
De HTPC komt in een "mediaroom" te staan. Het is dus geen probleem als de HTPC niet geheel stil is.

Een AMD Athlon II X2 240 zou, zonder losse videokaart, geen enkel probleem met 1080p-materiaal moeten hebben?
  zondag 16 mei 2010 @ 13:09:10 #203
259274 Aestivate
Fake awake
pi_81485407
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:50 schreef -En4Cer- het volgende:
Een AMD Athlon II X2 240 zou, zonder losse videokaart, geen enkel probleem met 1080p-materiaal moeten hebben?
Ja, dat zou moeten lukken. Bij gebrek aan een betere bron gebruik ik even de requirements van XBMC:
quote:
CPU
Fast modern dual-core processor is required to decode H.264 videos in FullHD (1080p).
Graphic card
ATI/AMD, Intel, or NVIDIA (recommended) graphic controller which supports OpenGL 1.4 + GLSL or later (2.0 recommended).
Die beschrijving is niet heel erg nieuw dus ik denk dat met elke Dual Core processor boven de 2Ghz per core je goed zit. Koop je de X2 240 met 2,8 Ghz zit je zeker goed. De enige vraag die dan overblijft is of de videochipset die je hebt wel Full HD resolutie kan uitzenden, maar dat lijkt me met alle redelijk moderne bordjes geen probleem.

Wat ik me dan afvraag is of het er wel mooi genoeg uit zal zien als je dus niet of een goeie onboard chipset (ION, 785G of beter) of een losse videokaart hebt, of dat dit geen verschil in beeld zal opleveren.

Zie ook de volledige eisen: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Supported_hardware
pi_82029839
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:58 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Zou kunnen. Ik had heel veel problemen met de netwerkverbinding op te zetten. DHCP werkte sowieso vaak niet, maar bij een statisch adres kreeg ik ook vaak geen verbinding. Uurtje de xtreamer uitgezet en toen opeens deed hij het wel. Qua features heeft hij erg veel.

Soms ook rare problemen met het afspelen van video's. Op het moment is die echt brak en lijkt hij niks mee te trekken. Maar daarvoor was het vooral onstabiel, maar niks wees er op dat hij echt kapot was. Wel veel met firmwares in de weer geweest, speciale emergency firmwares ook. In eerste instantie was ik wel erg over dat ding te spreken.

De ervaringen zijn inderdaad redelijk positief, maar zo goed nou ook weer niet. Je kan sowieso beter kiezen voor een speler met een Sigma processor.

Ik heb dus sinds vandaag mijn Xtreamer weer terug, einde vorige week RMA gestuurd. Ding was dus echt niet goed dus heb een nieuwe gekregen. Ik sluit hem aan en weer netwerk gezeik. Statisch of DHCP boeit niet, ding krijg gewoon geen IP adres.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 17:54:57 #205
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_82030472
Aangesloten via Wi-fi of met de ethernetkabel? Ook geen vreemde zaken in je router ingesteld staan zoals een filter op MAC-adres oid? Al eens bij iemand anders geprobeerd of die het daar wel doet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')