Als ik zo je wensen, je boodschappenlijstje, en het prijskaartje dat daar aanhangt bekijk dan begin ik me toch wel serieus af te vragen of je nou zo verstandig bezig bent. Ik denk dat de zelfbouw van een HTPC heden ten dage nauwelijks meer loont omdat er betere kant en klare alternatieven zijn. Het is geen sinecure om alles zelf in elkaar te zetten en qua software alles goed aan de praat te krijgen, en dan ook nog te zorgen dat het ding mooi stil is. En dan zit je ook nog met de kwestie van de afstandsbediening. Hoe goed past die qua functionaliteit bij de functionaliteit die je HTPC voor wat betreft de hardware en software te bieden heeft?quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:34 schreef -En4Cer- het volgende:
[ link | afbeelding ]
Deze config kwam ik tegen op Tweakers. Zo ver rijkt mijn budget ook ongeveer.
Wel een aardig systeempje lijkt me zo toch? Misschien nog een losse videokaart erbij, maar schijnt niet nodig te zijn om 1080p-films te kijken. Misschien wel stillere fan's erbij?
wat dacht je van alle softwarematige mogelijkheden? (codecs altijd kunnen updaten, ook als desktop te gebruiken o.a)quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:48 schreef KomtTijd... het volgende:
"HTPC" kan iedere pc zijn, ligt er maar net aan hoe je het gebruikt. Wat bedoel je precies met minder mogelijkheden? Grootste nadeel is wat mij betreft dat je er geen 3,5" schijven in kunt schroeven. En geen PCI-kaartjes. Alles wat je wilt uitbreiden zal dus extern via USB moeten.
Dat kan allemaal ook met een atom-systeem? nogmaals de titel "HTPC" beschrijft alleen waar je een computer voor gebruikt, niet wat verder de eigenschappen zijn.quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:02 schreef mschol het volgende:
[..]
wat dacht je van alle softwarematige mogelijkheden? (codecs altijd kunnen updaten, ook als desktop te gebruiken o.a)
HTPC is imho een pc met een specifieke richting, namelijk home theater dus: video/muziek/media in het algemeen, afspelen. (tv kijken en opnemen hoort daar imho ook bij)quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:07 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat kan allemaal ook met een atom-systeem? nogmaals de titel "HTPC" beschrijft alleen waar je een computer voor gebruikt, niet wat verder de eigenschappen zijn.
Als geld bij jou geen probleem is dan kun je ook de kast van Silverstone (LC18) met touchscreen scherm te kopen en dan alle hardware (uit het eerdere lijstje) erin gooien. Dan ziet het er zo uit in je huiskamer:quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:02 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
De reden is dat ik dat geld liever in mijn HTPC stop.
En je noemt zelf al een aantal belangrijke voordelen![]()
Ook dingen zoals een cardreader zijn dan niet mogelijk. En ik wil er ook graag een bluray-speler in hebben.
Daarnaast is een HTPC makkelijk te upgraden. Een keer wat meer geheugen, nieuwe HD, snellere processor etc.
...en een Athlon II niet?quote:Op dinsdag 20 april 2010 18:20 schreef mschol het volgende:
[..]
HTPC is imho een pc met een specifieke richting, namelijk home theater dus: video/muziek/media in het algemeen, afspelen. (tv kijken en opnemen hoort daar imho ook bij)
en met een atom kan je opzich prima ook als desktop gebruiken...
Dat is een hele goeie optie. Misschien ook wel voor TS. Ik ben zelf ook aan het rondkijken maar denk dat het voor mij een zelfbouw pc wordt. Waarom? Omdat ik toch andere eisen heb en niet gebonden wil zijn aan een standaard pakket. De C-200 is een erg fijn apparaat maar ik stel toch liever zelf wat samen en ik zweer bij XMBC als software.quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:47 schreef Riparius het volgende:
[..]
Als ik zo je wensen, je boodschappenlijstje, en het prijskaartje dat daar aanhangt bekijk dan begin ik me toch wel serieus af te vragen of je nou zo verstandig bezig bent. Ik denk dat de zelfbouw van een HTPC heden ten dage nauwelijks meer loont omdat er betere kant en klare alternatieven zijn. Het is geen sinecure om alles zelf in elkaar te zetten en qua software alles goed aan de praat te krijgen, en dan ook nog te zorgen dat het ding mooi stil is. En dan zit je ook nog met de kwestie van de afstandsbediening. Hoe goed past die qua functionaliteit bij de functionaliteit die je HTPC voor wat betreft de hardware en software te bieden heeft?
Gezien je budget ben je dan veel beter af met bijvoorbeeld deze Popcorn Hour C200, geleverd inclusief Blu-ray speler en interne harddisk. Die hang je probleemloos in je netwerk en dan kun je ook nog gebruik maken van de ingebouwde Bittorrent en Usenet faciliteiten. Een cardreader kan er niet in, maar daar zie ik het nut niet zo van in als je het ding toch in je netwerk hebt hangen en dus kunt streamen vanaf bijvoorbeeld een cardreader in een PC.
Dames, stop even met heen en weer te wijzen en lees dit maar: http://en.wikipedia.org/wiki/Home_theater_PCquote:
Daar staat toch precies wat ik zeg? Maargoed beetje offtopic dit.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:44 schreef DTD het volgende:
[..]
Dames, stop even met heen en weer te wijzen en lees dit maar: http://en.wikipedia.org/wiki/Home_theater_PC
Zelfs zonder dat touchscreen is de silverstone kast een aanrader voor HTPC!quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:09 schreef DTD het volgende:
[..]
Als geld bij jou geen probleem is dan kun je ook de kast van Silverstone (LC18) met touchscreen scherm te kopen en dan alle hardware (uit het eerdere lijstje) erin gooien. Dan ziet het er zo uit in je huiskamer:
[ link | afbeelding ]
Maar om nou > ¤ 500 te betalen voor alleen de behuizing en dan ook nog eens zonder voeding? Voor dat bedrag hoop ik in totaal klaar te zijn.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:50 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Zelfs zonder dat touchscreen is de silverstone kast een aanrader voor HTPC!
bedoel deze:quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:07 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Maar om nou > ¤ 500 te betalen voor alleen de behuizing en dan ook nog eens zonder voeding? Voor dat bedrag hoop ik in totaal klaar te zijn.
Edit: overheen gelezen "als geld geen probleem is".![]()
De LC17 ziet er qua prijs ook netjes uit. Die kast heeft inderdaad veel ruimte volgens die blije kerel in dat filmpje!quote:
juist, wat ik zeg dus..quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:44 schreef DTD het volgende:
[..]
Dames, stop even met heen en weer te wijzen en lees dit maar: http://en.wikipedia.org/wiki/Home_theater_PC
Ik zou XBMC proberen:quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:52 schreef Ericjuh het volgende:
afspelen gebruik ik btw altijd http://www.team-mediaportal.com/
Inderdaad. Zie ook dit topic. Die OP.quote:
Dat vind ik uiteraard geen probleem. Op deze manier kom je tot nieuwe inzichten en bruikbare discussiesquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:22 schreef Aestivate het volgende:
Ik neem aan dat de TS het goed vind dat iedereen wat discussieert in het topic... zal mijn config wel posten als ik een beslissing heb gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |