47,80 euroquote:NOX Media Case
Surprising on the first glance, Media is the must have chassis for the best HTPC (Home Theatre PC). The look and touch of the aluminium front panel is an experience you will never forget. Meet the entertainer.
Cooling options: 2 x 80mm back fans and 2 x 80mm or 120mm side fans;
2 fan grill in side panel to improve air flow. Support any ATX PSU.
Specifications:
Case Home PC
Model Nox Media
Material Aluminum front panel & SECC body
Color Black
Motherboard ATX, Micro ATX
Drive Bay External 2 x 5.25", 1 x 3.5"
Internal 4 x 3.5"
Cooling System Rear 2 x 80mm
Side 2 x 80/120mm
Expansion Slot 7
Side Panel Acrylic window with air duct
Front I/O Port USB 2.0 AUDIO
Power Supply Optional standard PS2(ATX)
Net Weight 5Kg
Dimension 140 x 370 x 450mm
Ik heb deze behuizing voornamelijk vanwege het design gekozen.quote:Op maandag 19 april 2010 15:03 schreef mime_negert het volgende:
Op Tweakers.net komt in de maand mei een nieuwe Best Buy Guide met HTPC's uit.
Je zou ook dit of dit topic kunnen doornemen.
Waarom heb je gekozen voor de 2 optische drives? En persoonlijk zou ik een ingebouwde cardreader willen hebben.
Dan kan ik net zo goed mijn eigen PC aan de tv hangenquote:Op maandag 19 april 2010 15:07 schreef Vodka_Lime het volgende:
wat mimi_negert zegt: tweakers best buy guide
Ik heb zelf ook een pc samengesteld hieruit: kwam uit op 450 euro. kan alles afspelen in full HD op me tv. heb er ook nog een 19 inch aangehangen zodat ik ook achter me bureau kan werken.
pc zit met een 8,5 meter HDMIkabel aan de tv vast
mm met geīntegreerde videokaart? Ik zie nergens dat ze dat onderbouwen, want dat lijkt me niet helemaal handig. Vooral full hd films trekken veel van je cpu. Ik gebruik mijn videokaart om dat op te vangen.quote:Op maandag 19 april 2010 15:19 schreef mirelia het volgende:
Wat mij belangrijk lijkt is de geluidsproductie en in deze case zitten 2 80mm fans en die maken meestal wel een hoop lawaai.
Aan de zijkant kan je 120 mm kwijt en daar zou ik persoonlijk een paar stille fans in zetten.
Voor de rest zou ik idd op tweakers kijken of op hardware.info
een onboard HD3200 kan al 1080p afspelen hardware matigquote:Op maandag 19 april 2010 21:58 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
mm met geīntegreerde videokaart? Ik zie nergens dat ze dat onderbouwen, want dat lijkt me niet helemaal handig. Vooral full hd films trekken veel van je cpu. Ik gebruik mijn videokaart om dat op te vangen.
ATX past er waarschijnlijk niet in, beste optie voor goedkope HTPC is een mATX mobo met krachtige onboard videochip en een zuinige dualcore.quote:Op maandag 19 april 2010 22:53 schreef xingchen het volgende:
Is gewoon een veredelde desktop kast. Je kunt er gewoon standaard componenten inbouwen (ATX en mATX).
Ik zou voor een mATX mobo gaan met ingebouwde GPU (bijvoordeeld de 785g van AMD of de H55 icm Core i3 van Intel). Meestal is dit wel voldoende, zo niet prik er dan nog een cheap dedicated GPU erin en klaar is kees. Je zou dan nog de standaard fans kunnen vervangen voor stillere exemplaren.
Ok, dan kan het nog een stuk kleiner die kast, zo'n bakbeest wil je toch liever niet in de woonkamer.quote:Op maandag 19 april 2010 23:01 schreef xingchen het volgende:
Specifications:
Motherboard ATX, Micro ATX
Volgens de specs moet het lukken
Nee, dat is niet in eerste instantie niet de bedoeling.quote:Op maandag 19 april 2010 23:08 schreef mime_negert het volgende:
TS, ben je ook van plan om direct TV op je HTPC te gaan kijken?
Voor een ingebouwde cardreader is wel ruimte. Op onderstaande afbeeldingen zie je dat rechtsonderin ruimte is voor een cardreader. Deze moet wel apart aangeschaft worden.quote:Op maandag 19 april 2010 15:03 schreef mime_negert het volgende:
Op Tweakers.net komt in de maand mei een nieuwe Best Buy Guide met HTPC's uit.
Je zou ook dit of dit topic kunnen doornemen.
Waarom heb je gekozen voor de 2 optische drives? En persoonlijk zou ik een ingebouwde cardreader willen hebben.
darmee kan je het inderdaad doen, is nu de beste oplossing, zeker met windows 7quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:18 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Nee, dat is niet in eerste instantie niet de bedoeling.
Dit zou dan eventueel opgelost kunnen worden met zoiets toch? (Ik heb digitale TV van Ziggo).
Niet goedkoop, dus hier wacht ik nog wel even mee.
alleen jammer dat USB DVB tuners lang zo stabiel niet zijn als hun PCI/ PCI-E broertjesquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:19 schreef mschol het volgende:
[..]
darmee kan je het inderdaad doen, is nu de beste oplossing, zeker met windows 7
Helaas is de FloppyDTV niet meer leverbaar.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
alleen jammer dat USB DVB tuners lang zo stabiel niet zijn als hun PCI/ PCI-E broertjes
Hoezo niet? Beetje zonde om 80 euro uit te geven aan een OS als je alleen maar een mediacenter app draait...quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:29 schreef -En4Cer- het volgende:
Nog een vraagje over het OS. Ik ben niet bekend met Linux en was ook niet van plan me hier in te verdiepen.
Is Mediaportal iets? Iemand ervaring mee?
Ziet er namelijk wel strak uit.
Idd, ik was zelf ook niet bekend met linux maar dat leer je snel genoeg. Ik gebruik zelf Boxee op dit moment. Helemaal super. Nog niet gemerkt dat een bestand niet kon worden afgespeeld. Alles wordt zelf herkend via IMDB en zelfs subs en alles automatisch te downloaden. Is trouwens ook te gebruiken onder windows.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:11 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hoezo niet? Beetje zonde om 80 euro uit te geven aan een OS als je alleen maar een mediacenter app draait...
Ik ga ook geen 80 euro uitgeven aan een ander OS. Ik mag hier verder niet op in gaan (ivm FAQ) , maar je zult begrijpen dat er meerdere wegen naar Rome leiden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:11 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hoezo niet? Beetje zonde om 80 euro uit te geven aan een OS als je alleen maar een mediacenter app draait...
zo jammer, ditquote:Op dinsdag 20 april 2010 12:31 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Ik ga ook geen 80 euro uitgeven aan een ander OS. Ik mag hier verder niet op in gaan (ivm FAQ) , maar je zult begrijpen dat er meerdere wegen naar Rome leiden.
Gaat dit over drugs of een vrouw?quote:The look and touch of the aluminium front panel is an experience you will never forget.
daar hoor anders heel weinig over...quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
alleen jammer dat USB DVB tuners lang zo stabiel niet zijn als hun PCI/ PCI-E broertjes
Helaas, anders zou je met een "be quite" voeding klaar. Ik slaap met mijn hoofd op 1,5 meter van de pjoeter en ik hoor niet of ie aan of uit staat. En dan heb ik nog een standaard CPU koeler er inquote:Op maandag 19 april 2010 15:53 schreef Cothen het volgende:
ik moet alleen nog iets verzinnen voor de voeding, die maakt nog wat geluid. Helaas past er in mijn kast geen standaard ATX voeding, dus dat is nog een uitdaging.
- Bluray/DVD/CD's afspelen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:59 schreef Oksel het volgende:
Ik ben erg blij met m'n popcorn hour. Wat kan die niet wat jij wel wil doen?
Ziet er ook niet zo gek uit. Wel iets minder mogelijkheden dan een HTPC, maar het valt te overwegen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:50 schreef DTD het volgende:
De meeste HTPC kom je qua prijs al tussen de 400-500 uit. Waarom ga je niet voor een ION systeem wat de helft kost die alles kan wat je wil (HD content afspelen). Hier een review van een ION apparaatje dat erg mijn aandacht trekt: http://tweakers.net/price(...)n-netbox-nt330i.html
Sja als je er nou nog een reden voor had ofzo, maar die kan ik ook niet ontdekkenquote:
"HTPC" kan iedere pc zijn, ligt er maar net aan hoe je het gebruikt. Wat bedoel je precies met minder mogelijkheden? Grootste nadeel is wat mij betreft dat je er geen 3,5" schijven in kunt schroeven. En geen PCI-kaartjes. Alles wat je wilt uitbreiden zal dus extern via USB moeten.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:32 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Ziet er ook niet zo gek uit. Wel iets minder mogelijkheden dan een HTPC, maar het valt te overwegen.
De reden is dat ik dat geld liever in mijn HTPC stop.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:48 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Sja als je er nou nog een reden voor had ofzo, maar die kan ik ook niet ontdekken
[..]
"HTPC" kan iedere pc zijn, ligt er maar net aan hoe je het gebruikt. Wat bedoel je precies met minder mogelijkheden? Grootste nadeel is wat mij betreft dat je er geen 3,5" schijven in kunt schroeven. En geen PCI-kaartjes. Alles wat je wilt uitbreiden zal dus extern via USB moeten.
Daarom zei ik dus al kijk even naar mijn topic Een goede mediacenter voor Linuxquote:Op dinsdag 20 april 2010 13:32 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Ziet er ook niet zo gek uit. Wel iets minder mogelijkheden dan een HTPC, maar het valt te overwegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |