Hoe noem jij het dan en hoe leg jij het uit aan je kinderen?quote:Op woensdag 28 april 2010 18:03 schreef Bastard het volgende:
Het staat jou vrij om het te bestempelen als een fantasietje inderdaad
Ik noem het niet naar mn kinderen maar ik corrigeer ze niet met een "wat een onzin" .quote:Op woensdag 28 april 2010 18:12 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Hoe noem jij het dan en hoe leg jij het uit aan je kinderen?
Dat vind ik ook en volgens mij zeg ik ook nergens dat ik dat niet vind.quote:ik vind het kindermishandeling als een kind liefdeloos moet opgroeien, of aan zijn lot over gelaten word, savonds op straat worden geschopt, dat is kindermishandeling.
Dat bedoel ik dus ongeveerquote:Op woensdag 28 april 2010 18:58 schreef Xebrozius het volgende:
Ja, driejarige kinderen zijn ook totaal niet te manipuleren. Zeker niet als je ouders een geloof aanhangen.
En in het echt ben ik heel aardigquote:
Perfect voorbeeld van een gelovige, simpelweg iemand napraten en daarmee is de kous af.quote:
Ik geloof in m'n zelf, maar ik dat niet bewijzen. :quote:Op woensdag 28 april 2010 19:34 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Perfect voorbeeld van een gelovige, simpelweg iemand napraten en daarmee is de kous af.
Weg met argumenten of eigen inzichten, waarom nadenken als je hapklare brokken worden gevoerd die de angst voor de dood wegnemen.
Waarom zou je proberen alle inconsequenties in de Bijbel te verklaren. De wereld is immers 6000 jaar oud, dinosauriėrs zijn door de Duivel op aarde gebracht om ons aan het twijfelen te brengen.
Anders draaf je gewoon door.quote:Op woensdag 28 april 2010 19:34 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Perfect voorbeeld van een gelovige, simpelweg iemand napraten en daarmee is de kous af.
Weg met argumenten of eigen inzichten, waarom nadenken als je hapklare brokken worden gevoerd die de angst voor de dood wegnemen.
Waarom zou je proberen alle inconsequenties in de Bijbel te verklaren. De wereld is immers 6000 jaar oud, dinosauriėrs zijn door de Duivel op aarde gebracht om ons aan het twijfelen te brengen.
Leven conform de 10 gebodenquote:Op woensdag 28 april 2010 20:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Anders draaf je gewoon door.
Geloven in God is niet verkeerd, wat jij er persoonlijk voor invulling aangeeft wat dat 'god' dan is, en of je die moet aanbidden, of je er voor moet moorden, voor vasten, of moet leven vlgs de 10 geboden is verder je eigen inkleuring.
Houd de sabbat in ere, het is een heilige dagquote:Op vrijdag 2 april 2010 08:51 schreef Bastard het volgende:
Godver.. denk aan de potentials http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/04/ipad.html
Zag van de week al de Ipad als e-reader in gebruik met het boek van phoe, bladzijde omslaan, tekeningen in kleur... erg geil moet ik zeggen!
Begeer een ander nietquote:
quote:
Als een kind doodgereden wordt en men zeg dat het de wil van God is, houden jullie dan ook rekening met de gevoelens van anderen?quote:Jij geeft het perfecte voorbeeld van het het afzetten tegen de gevestigde maatschappij, lekker recalcitrant zijn en vooral alles zeggen wat je maar wilt zeggen zonder rekening te houden met andermans gevoelens. Helemaal 2010 man, top
wat weet jij veel van iemands achtergronden op een chat nav een artikel , dat is pas goddelijke interventie , je bent meteen alwetend en weet het zo zeker dat je alvast kan gaan scheldenquote:Op woensdag 28 april 2010 17:57 schreef vosss het volgende:
Nogmaals, als dat manneke niet compleet verpest was door de christelijke indoctrinaties van zijn ouders dan was het opmerkelijk geweest en had het gewoon in het verhaal erbij gestaan.
Jongetje van 3 die nooit iets gehoord heeft over dat domme sprookje heeft het ineens over de hemel omg omg omg!!
Dat het er niet bij staat wil zeggen dat ze het er gewoon ingeramd hebben.
Sterker nog, ik denk dat die ouders gewoon over de rug van hun bijna verzopen kind een beetje hun 15 minutes of fame willen halen.
Walgelijke mensen. Bah.
Daar prik je toch zo doorheen, komop zeg, hoe fucking duidelijk wil je het hebben
Jij bent net zoveel beinvloed als 3 jarige als ieder ander , waarom zou iemand van jou moeten denken dat jij of je ouders DE waarheid wistenquote:Op woensdag 28 april 2010 18:58 schreef Xebrozius het volgende:
Ja, driejarige kinderen zijn ook totaal niet te manipuleren. Zeker niet als je ouders een geloof aanhangen.
En in jouw hersenen bestaat god niet , ik zie het verschil niet .quote:
Houd jij rekening met de gevoelens van gelovigen als je roept dat er na de dood niks isquote:Op woensdag 28 april 2010 20:22 schreef Xebrozius het volgende:
Als een kind doodgereden wordt en men zeg dat het de wil van God is, houden jullie dan ook rekening met de gevoelens van anderen?
Ik heb altijd op een christelijke basisschool & lyceum gezeten. Mijn ouders geloven dan niet, ze zijn wel altijd voor persoonlijke ontwikkeling geweest. Ik heb dus zelf keuzes kunnen maken. Er werd niets van mij verwacht als het op kennis aan kwam. Ik heb zelf een mening gevormd op basis van de kennis die mij werd aangereikt.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:07 schreef Summers het volgende:
[..]
Jij bent net zoveel beinvloed als 3 jarige als ieder ander , waarom zou iemand van jou moeten denken dat jij of je ouders DE waarheid wisten
Vind je het heel erg dat men denkt dat jij ook maar beperkt kijkt en men liever bij zichzelf blijft .
Ik ben niet iemand die dat soort dingen roept. Wij gaan bij leed en dood niet direct roepen dat het de willekeur is, of het lot. Ik zie de dood zoals het kan zijn: ongelukkig, hilarisch, wreed of triest.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:20 schreef Summers het volgende:
[..]
Houd jij rekening met de gevoelens van gelovigen als je roept dat er na de dood niks is
bij hun doodgereden kind waarvan ze geloven dat die bijv bij god is ?
Maar als het goed is , doen we dat allemaal , dat heet volwassen worden .quote:Op woensdag 28 april 2010 21:39 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik heb altijd op een christelijke basisschool & lyceum gezeten. Mijn ouders geloven dan niet, ze zijn wel altijd voor persoonlijke ontwikkeling geweest. Ik heb dus zelf keuzes kunnen maken. Er werd niets van mij verwacht als het op kennis aan kwam. Ik heb zelf een mening gevormd op basis van de kennis die mij werd aangereikt.
God word in dit topic automatisch geassocieerd met het christendom en de bijbel maar er zijn zoveel geloven met een soort van godsbesef of hogere macht of what ever en met zoveel verschillen , dan ken je de christelijke tradities en wat in de bijbel staat maar meer niet .quote:Dat lijkt me toch een aardig groot verschil. Tevens ken ik dus beide kanten en ben ik goed op de hoogte van de christelijke tradities en de bijbel. Ik heb geprobeerd om te geloven, maar dit lukte mij niet omdat mijn logisch inzicht teveel hiaten in het geloof liet zien.
eehm nee. Geloof is een monopolie waarin het geļndoctrineerde kind geen keuze heeft. Het gaat niet om waarheid, maar om het opdringen van een waarheid aan iemand die te jong is om hierin een keuze te kunnen maken. Ouders moeten eens stoppen met te denken dat ze de waarheid en de kennis in pacht hebben. Laat het kind hier eens vrij in.quote:Op woensdag 28 april 2010 21:07 schreef Summers het volgende:
[..]
Jij bent net zoveel beinvloed als 3 jarige als ieder ander , waarom zou iemand van jou moeten denken dat jij of je ouders DE waarheid wisten
Vind je het heel erg dat men denkt dat jij ook maar beperkt kijkt en men liever bij zichzelf blijft .
eigenlijk wel , je begint meteen over doodgereden kinderen en dat gelovigen iemand iets aandoen als ze in god geloven terwijl geloven in een leven na de dood iets zegt over een leven na de dood en meer niet , jij maakt ervan dat er dan op tenen word getrapt en men geen rekening houd met gevoelens .quote:Op woensdag 28 april 2010 21:41 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik ben niet iemand die dat soort dingen roept.
Iedereen ziet de dood zoals het kan zijn , wie heeft gelijk ?quote:Wij gaan bij leed en dood niet direct roepen dat het de willekeur is, of het lot. Ik zie de dood zoals het kan zijn: ongelukkig, hilarisch, wreed of triest.
Dat klinkt alsof mensen pas in god geloven als ze met de dood te maken hebben en dat is niet zo , ook in gelukkige tijden geloven ze in god .quote:Alleen gelovigen proberen een verklaring te geven voor iets wat ze anders niet prettig vinden om onder ogen te zien.
want als god zou bestaan dan kon je alleen op aarde leven en was het aardse leven het allerbeste wat je kon krijgen ? Dat moet je dan ook maar geloven , zeker weten doen we het niet .quote:Een kind dat vroegtijdig dood gaat lijkt te duiden op een wrede of onwetende God,
quote:totdat het argument Gods Wil uitgevonden werd.
Nee, ik zou het ook geen onzin noemen, want ik vind een fantasie geen onzin. Ik zou wel vragen van:quote:Op woensdag 28 april 2010 18:46 schreef Bastard het volgende:
Ik noem het niet naar mn kinderen maar ik corrigeer ze niet met een "wat een onzin" .
Niet zo hypocriet doen Summers, de keren dat jij mij ongefundeerd voor leugenaar uit hebt gemaakt naar aanleiding van dingen die ik op het forum verteld heb, zijn niet meer te tellen.quote:Op woensdag 28 april 2010 20:56 schreef Summers het volgende:
wat weet jij veel van iemands achtergronden op een chat nav een artikel , dat is pas goddelijke interventie , je bent meteen alwetend en weet het zo zeker dat je alvast kan gaan schelden
Daar mag je idd eens vraagtekens bij gaan zetten ja.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
Niet zo hypocriet doen Summers, de keren dat jij mij ongefundeerd voor leugenaar uit hebt gemaakt naar aanleiding van dingen die ik op het forum verteld heb, zijn niet niet meer te tellen.
Ouders voeden je op naar hun beste weten tot je het nest verlaat en op eigen benen gaat staanquote:Op woensdag 28 april 2010 22:32 schreef Michielos het volgende:
[..]
eehm nee. Geloof is een monopolie waarin het geļndoctrineerde kind geen keuze heeft. Het gaat niet om waarheid, maar om het opdringen van een waarheid aan iemand die te jong is om hierin een keuze te kunnen maken. Ouders moeten eens stoppen met te denken dat ze de waarheid en de kennis in pacht hebben. Laat het kind hier eens vrij in.
summers... ik heb het niet over de waarheid maar over het inperken van keuzevrijheid. Het manipuleren en indoctrineren van een kind. Dat je later op eigen benen kan staan.. COOL supertof.. maar daar heb ik het geeneens over.. zoals ik schrijf.. wat de waarheid is BOEIT me gewoon niet.. wel dat een kind gemanipuleerd wordt.. DAAR zet ik vraagtekens bij.quote:Op woensdag 28 april 2010 22:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Ouders voeden je op naar hun beste weten tot je het nest verlaat en op eigen benen gaat staan
en je eigen mening vormt en zelf na moet denken en zelf ervoor zorgen dat je gelukkig word .
Als kind moest ik ook naar de kerk , dat wil niet zeggen dat ik nu niet voor mezelf na kan denken
en de waarheid zie in wat me als kind is ingegeven .
Ik mag toch aannemen dat jij ook voor jezelf denkt ongeacht hoe je bent opgevoed nu je volwassen bent .
Er automatisch vanuit gaan dat als iemand in meer gelooft meteen niet voor zichzelf na kan denken , zegt iets over hoezeer je zelf gelooft dat je de waarheid denkt te weten of in de waarheid bent opgevoed , dat is niemand .
Nu neemt men automatisch aan dat dat 3 jarig jongetje zijn verhaal van zijn gelovige oudersquote:Op woensdag 28 april 2010 22:32 schreef Michielos het volgende:
[..]
eehm nee. Geloof is een monopolie waarin het geļndoctrineerde kind geen keuze heeft. Het gaat niet om waarheid, maar om het opdringen van een waarheid aan iemand die te jong is om hierin een keuze te kunnen maken. Ouders moeten eens stoppen met te denken dat ze de waarheid en de kennis in pacht hebben. Laat het kind hier eens vrij in.
Let wel, ik val de waarheid niet aan maar keuzevrijheid. Ik hekel het idee van keuzebeperking. Wie de waarheid weet of in pacht heeft, boeit me geenszins.
Misschien wel.. misschien ook niet.. maar goed je reactie heeft niet veel met mn post van doen.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:00 schreef Summers het volgende:
[..]
Nu neemt men automatisch aan dat dat 3 jarig jongetje zijn verhaal van zijn gelovige ouders
heeft en dat heb ik nergens zien staan , je alvast opwinden over zijn opvoeding vind ik nutteloos ,
misschien is er wel een leven na de dood en heeft hij dat echt ervaren en komt hij zo tot zijn verhaal .
Hmm maar je trekt wel behoorlijke voorbarige conclusie's.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:01 schreef Michielos het volgende:
[..]
Misschien wel.. misschien ook niet.. maar goed je reactie heeft niet veel met mn post van doen.
ik praat over de "als het zo is" kwestie.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:09 schreef senesta het volgende:
[..]
Hmm maar je trekt wel behoorlijke voorbarige conclusie's.
Er zijn geen aanwijzingen dat het manipuleren en indoctrineren van een kind aan de orde is. Ik vind het wel bijzonder dat blijkbaar veel meer kinderen bijzondere uitspraken doen of ervaringen hebben.
Ik vind dat dat het juist een stuk minder bijzonder maakt. Hoe meer kinderen zo doen, hoe minder bijzonder het isquote:Op woensdag 28 april 2010 23:09 schreef senesta het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat blijkbaar veel meer kinderen bijzondere uitspraken doen of ervaringen hebben.
ja, en welke boeken zijn dat dan.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:12 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Er zijn veel boeken over, en kinderen in die leeftijd waar men met zekerheid nooit gesproken heeft over dat soort zaken kun je echt wel vertrouwen.
Sommige ouders, in die boeken, geloven niet eens in vorige levens..
ja en dan komt je kind met wazige verhalen shit wat is dit?
Ja eh...oh?
Toen ik een kindje was werd ik niet door mijn ouders afgeschermd voor de buitenwereld en de media. Dus informatie en prikkelingen die ik kreeg, kwamen niet alleen bij mijn ouders vandaan.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:12 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Er zijn veel boeken over, en kinderen in die leeftijd waar men met zekerheid nooit gesproken heeft over dat soort zaken kun je echt wel vertrouwen.
Sommige ouders, in die boeken, geloven niet eens in vorige levens..
ja en dan komt je kind met wazige verhalen shit wat is dit?
Ja eh...oh?
Het is maar wat je als waarheid ziet en wat je je kind wilt meegeven , geloof hoort ook bijquote:Op woensdag 28 april 2010 22:56 schreef Michielos het volgende:
[..]
summers... ik heb het niet over de waarheid maar over het inperken van keuzevrijheid. Het manipuleren en indoctrineren van een kind. Dat je later op eigen benen kan staan.. COOL supertof.. maar daar heb ik het geeneens over.. zoals ik schrijf.. wat de waarheid is BOEIT me gewoon niet.. wel dat een kind gemanipuleerd wordt.. DAAR zet ik vraagtekens bij.
zucht, je hebt de strekking van mijn post echt totaal niet begrepen. nevermind ook, je hebt gelijkquote:Op woensdag 28 april 2010 23:20 schreef Summers het volgende:
[..]
Het is maar wat je als waarheid ziet en wat je je kind wilt meegeven , geloof hoort ook bij
keuzevrijheid , dat ik bijv vroeger naar de kerk ging noem ik geen manipulatie of kindermishandeling , in het ergste geval heb ik iets over het christendom geleerd .
gut , je bent wel met me bezig he , het is alleen oftopic dus misschien kan je dat probleem aankaarten bij iemand die betaald word om naar je te luisteren een uur lang mocht je er echt last van houden , ik heb er geen last van dus ....quote:Op woensdag 28 april 2010 22:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
Niet zo hypocriet doen Summers, de keren dat jij mij ongefundeerd voor leugenaar uit hebt gemaakt naar aanleiding van dingen die ik op het forum verteld heb, zijn niet meer te tellen.
Heb ik er last van: Neequote:Op woensdag 28 april 2010 23:25 schreef Summers het volgende:
gut , je bent wel met me bezig he , het is alleen oftopic dus misschien kan je dat probleem aankaarten bij iemand die betaald word om naar je te luisteren een uur lang mocht je er echt last van houden , ik heb er geen last van dus ....
Ik weet al wat jij nodig hebtquote:Op woensdag 28 april 2010 23:33 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Heb ik er last van: Nee
Is Summers hypocriet en een leugenaar: Ja
Gut zeg.
Je liegt.quote:
Jij hebt je dus duidelijk niet verdiept in deze materie ga dat eerst eens doen voor je een mening vormt aubquote:Op woensdag 28 april 2010 23:14 schreef Michielos het volgende:
[..]
ja, en welke boeken zijn dat dan.
ENGELEN ALLER TIJDEN
SPIRITUELE NEW AGE KINDEREN
KINDORAKELS
ERVARINGEN VAN GENE ZIJDE
die boeken zijn amper serieus te nemenzoiets als: er zijn verhalen bekend en veel boeken over bijzondere mensen met bijzondere krachten. The X men comics ofzo.. of over dieren die met elkaar in discussie gaan aka Donald Duck e.d e.d
Nou als jij kids krijgtquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:26 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Sjah, 3 jaar en dan al geindoctrineerd zijn met het hemel-verhaal.
En dan maar roepen "Zoiets kan een kind van 3 niet zelf verzinnen !".
Nee, inderdaad, dat kan zo'n kind inderdaad niet. Maar je vraagt je niet af hoe dat kind uberhaupt aan het woord 'hemel' in zijn/haar vocabulaire is gekomen ?
Edit:
oeps, ik ben weer spuit 11 aan het uithangen zie ik
Hij heeft wel wat esotherische boeken gelezen, maar wil en kan er niks van oppakken en zeggen "ja zit wat in". Daarnaast is de denkwijze die uit dit soort boeken haaks op zijn studie boeken en is niet comformeren met zijn werkzaamheden in het dagelijks leven... vlgs mij.quote:Op woensdag 28 april 2010 23:53 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Jij hebt je dus duidelijk niet verdiept in deze materie ga dat eerst eens doen voor je een mening vormt aub
Ja nou we zijn er nu toch ookquote:Op woensdag 28 april 2010 23:55 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Nou als jij kids krijgt
hoop ik toch echt dat ze je platleuteren met verhalen over vorige levens man wat zul jij dan janken zeg!
Tjonge waarom is dat onmogelijk maar dat we er nu zijn kan allemaal wel en alles dat is kan ook zomaar bestaan en zijn maar oei een leven hiervoor zeg stel je voor..het idee alleen wat achterlijk.
Man open your mind eens aub
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |