abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 april 2010 @ 14:57:16 #26
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_80694994
Een kind van drie snapt het niet, maar kan wel de woorden als dusdanig gebruiken, ja
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 28 april 2010 @ 10:28:26 #27
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80796536
Ik lees dit topic en het artikel nu pas, maar toen ik het artikel las dacht ik dat de essentie ervan was, dat het erover ging dat de artsen het maar even goed geflikt hebben om dat kindje in leven te houden !

Maar nu ik de reacties lees gaat het er dus om dat dat kindje het over de hemel enzo heeft en dat hij oma zogenaamd daar gezien heeft. Ik ben zelf niet gelovig opgevoed (ja, dat zal jullie zeker wel heel erg verbazen he ), maar toen ik op de kleuterschool zat waren er genoeg kinderen die over God, Jezus, en de hemel praatten, dus ik vind het niet zo raar dat zo'n kindje het daarover heeft.

Mijn ouders vertelden mij dat God niet bestaat. Dus als die kindjes over God gingen praatten tegen mij, zei ik dus dat God niet bestaat.

Ja inderdaad, toen dus al, zonder TRU-forum...

Als je dan gelooft dat dat kindje dankzij oma in de hemel nog leeft, dan vraag ik me af hoe je dan denkt over de overleden opa's en oma's van al die kindjes die wel overlijden. Want er zijn natuurlijk veel meer kindjes die wel overlijden, dan kindjes die op het nippertje gered worden door de artsen/nog leven dankzij overleden oma.
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 13:38:40 #28
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_80803008
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 07:07 schreef Michielos het volgende:

[..]

Een kind van drie jaar dat ook al de benamingen e.d. kent? Indoctrinatie kent geen grenzen mijns inziens..
Iets zegt me dat ik al weet hoe de vork in de steel zit, wat dit verhaal betreft, maar goed.. ik mag niet oordelen Heb wel zo een vermoeden.
Mijn dochter van destijds 3 vertelde in de auto onderweg op vakantie ineens dat haar echte ouders in een brand waren overleden, dat haar oma in een winkel werkte en dat zij later ook was overleden en daarna bij ons was gekomen. Ik ben zo blij dat hij mijn man (nuchterheid himself) erbij was want anders had niemand me geloofd....

Oh en wij zijn niet gelovig
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 28 april 2010 @ 14:20:40 #29
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_80804308
quote:
Op woensdag 28 april 2010 13:38 schreef senesta het volgende:

[..]

Mijn dochter van destijds 3 vertelde in de auto onderweg op vakantie ineens dat haar echte ouders in een brand waren overleden, dat haar oma in een winkel werkte en dat zij later ook was overleden en daarna bij ons was gekomen. Ik ben zo blij dat hij mijn man (nuchterheid himself) erbij was want anders had niemand me geloofd....

En waar en wanneer zou die brand plaatsgevonden hebben ?
zzz
  woensdag 28 april 2010 @ 14:25:44 #30
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80804479
quote:

Waarom zou niemand dat geloven? Wederom ben ik niet verbaasd. Nou, ik ben eigenlijk wel verbaasd, maar dan alleen maar omdat je schrijft dat niemand het geloofd zou hebben

Kinderen vangen toch van alles op en fantaseren daar ook nog van alles bij. Het kan ook nog (gedeeltelijk) uit een droom gekomen zijn . Toen ik een kindje was zal ik vast ook weleens zulke fantasieen aan mijn ouders verteld hebben .

Het verbaast me dus dat het verhaal jou verbaast. Maar goed, dat heb ik nou zo vaak in TRU dat ik dingen lees waarvan ik denk "Wat is er dan nou zou bijzonder of paranormaal aan?"

Oh, en ik dacht trouwens dat jij wel gelovig was .
  woensdag 28 april 2010 @ 14:35:55 #31
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80804910
quote:

[..]

Ook een bijzonder verhaal inderdaad
Ze zeggen wel eens dat kinderen dit soort dingen soms nog best kunnen herrineren omdat het geboren worden nog zo dichtbij is.

Onze oudste heeft het veel over dr broers gehad, 3 zegt ze en 2 lagen er in een kistje, die andere is niet dood houdt ze vol.
Ze heeft geen broers in dit leven, we verwachten haar eerste broertje over 2 maanden
Wat je er mee kan of moet, helemaal niks, maar het is eigenaardig om te horen.
The truth was in here.
  woensdag 28 april 2010 @ 14:40:15 #32
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80805080
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:35 schreef Bastard het volgende:
Wat je er mee kan of moet, helemaal niks, maar het is eigenaardig om te horen.
JIj vindt het echt eigenaardig dat kinderen over van alles en nog wat fantaseren? Fantasieen die gevoed worden door hun omgeving/dromen/media/enzovoort

Dan vraag ik me eigenlijk ook wel af wat jij tegen je kinderen zegt als ze zo'n fantasie aan je vertellen .
pi_80805398
quote:

[..]

mijn dochter is ook net drie geworden en die verteld ook heel graag verhalen waarin Doodgaan, opa's en oma's en bv ook het idee dat je meerdere Pappa's en Mamma's kunt hebben, en bv dat zij voor ons 'gekozen' heeft heel graag...

ikzelf vind het gewoon een teken van een bepaalde ontwikkeling en omgang met informatie die voor een kind heel erg nieuw is, ook dingen die voor oudere personen vanzelfsprekend is, bv wat 'doodgaan' is moet zo'n kind eigenlijk zelf opeens uitvinden en ontdekken.
eveneens het hele idee dat zij in een bepaale familie wonen met een mama en pappa, maar dat de vriendjes uit de creche of speelzaal ook zo hun eigen pappa en mamma hebben, die 'anders' is dan hun eigen pappa en mamma.

in het geval van het jongetje dat verteld dat 'hij bij Oma was en Oma hem terugstuurde' zie ik het ook vooral als een wijze waarop een jong kind op en 'bevatbare' manier kan praten over wat hem gebeurd is ...
Dat kindje begrijpt nog helemaal niks van onderkoeling, gere-animeerd worden en wat die dokters nu eigenlijk met hem gedaan hebben, maar weet wél dat hij bijna dood was, net zoals Oma, maar nu toch weer leeft.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_80806535
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:35 schreef Bastard het volgende:
Ook een bijzonder verhaal inderdaad
Ze zeggen wel eens dat kinderen dit soort dingen soms nog best kunnen herrineren omdat het geboren worden nog zo dichtbij is.
Het is de 3e golf van nieuwe zielen die naar de Aarde komen ...
quote:
Ze heeft geen broers in dit leven, we verwachten haar eerste broertje over 2 maanden
Hé proficiat
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_80806677
quote:
Ik wist dat ik in de hemel was, maar ze zei dat ik snel naar huis moest gaan. De hemel zag er leuk uit, maar toch ben ik blij dat ik nu terug bij mama en papa ben."
Verschrikkelijk dat ze een kind van 3 jaar al zo verpest hebben met een of ander gaar kutgeloof.

Ik ben eik voorstander van om dat te verbieden tijdens de opvoeding en laat kinderen zelf maar ontdekken wat het geloof (in welke god dan ook) precies in houdt op het moment dat ze daar oud genoeg voor zijn.

Komop zeg, een kind van 3 die verteld dat ie in de hemel is geweest. Je reinste kindermishandeling als je het mij vraagt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_80806725
En verder dit dus:
quote:
Het toont alleen maar aan hoe groot de weerstand van het menselijke lichaam kan zijn en dat we nooit zouden mogen opgeven."
Dat is de enige conclusie die we kunnen trekken. Dat en dat die ouders aan kindermishandeling doen.
vosss is de naam,
  woensdag 28 april 2010 @ 15:26:19 #37
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80806748
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:21 schreef UncleScorp het volgende:
Klopt, ik ben namelijk van de 2e golf nieuwe zielen. Indigo FTW !
  Moderator woensdag 28 april 2010 @ 15:27:31 #38
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_80806795
quote:
Op woensdag 28 april 2010 14:40 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

JIj vindt het echt eigenaardig dat kinderen over van alles en nog wat fantaseren? Fantasieen die gevoed worden door hun omgeving/dromen/media/enzovoort

Dan vraag ik me eigenlijk ook wel af wat jij tegen je kinderen zegt als ze zo'n fantasie aan je vertellen .
Tuurlijk fantaseren kinderen... maar een kind van drie!! die dit soort gedetaileerde verhalen bij elkaar weet te fantaseren?
We kijken hier zelden tv en de boekjes die we met haar lazen waren boekjes van Jip en Janneke, Dikkie Dik, ze keek de teletubbies nog

Maar goed, het was een bijzonder moment toen we met ons gezinnetje samen in de auto zaten, vrolijk, ontspannen op weg naar vakantie en nee er was geen 16 koppige jury bij aanwezig die bewijzen heeft getoetst en feiten heeft nagetrokken en dat hoeft voor mij ook helemaal niet...

Oh en we zeiden verder niets, ze vertelde haar verhaal was even stil en in gedachten en ging vervolgens over op iets anders.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 28 april 2010 @ 15:27:50 #39
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80806809
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:25 schreef vosss het volgende:
En verder dit dus:
[..]

Dat is de enige conclusie die we kunnen trekken. Dat en dat die ouders aan kindermishandeling doen.
The truth was in here.
  woensdag 28 april 2010 @ 15:28:49 #40
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80806850
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

[..]

Hé proficiat
Daar heb k ook wel eens iets van gelezen.. en thanks!
The truth was in here.
pi_80806886
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:27 schreef Bastard het volgende:

[..]

Bastard, je weet toch dat ik zelden meer dan de OP lees
vosss is de naam,
  woensdag 28 april 2010 @ 15:32:23 #42
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80806996
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:29 schreef vosss het volgende:

[..]

Bastard, je weet toch dat ik zelden meer dan de OP lees
Ja maar om het nou kindermishandeling te noemen door het over god en de hemel te hebben thuis... dat is toch ook absurd
En overigens trekken sommige users die conclusie, men weet niet hoe het kindje thuis opgevoed word.
The truth was in here.
pi_80807108
Ik vind dat wel degelijk kindermishandeling. Als Mohammed Atta een normale jeugd had gehad, was hij waarschijnlijk niet de Twin Towers in gevlogen.

Als wij als kind daar opgegroeid waren en net zulke belachelijke ideeen erin gestampt kregen door onze ouders dan hadden wij staan te springen om dat vliegtuig die torens in te mogen vliegen.

Dat is wel degelijk kindermishandeling imo om op zulks een jonge leeftijd iemand al compleet te verpesten met achtergestelde, compleet achterhaalde en finaal idiote sprookjes.

PS: ik heb niks tegen gelovigen hoor, leven en laten leven jeweets ( ), het is alleen belachelijk om dat op die leeftijd te doen
vosss is de naam,
  woensdag 28 april 2010 @ 15:46:04 #44
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_80807464
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:35 schreef Xs2Shanna het volgende:
Nou inderdaad.... Het is wel duidelijk dat hij gelovig is opgegroeid, een kind van 3 zonder opvoeding met geloof zou zoiets nooit zeggen.
Sorry, maar die beredenering klopt niet. Ook kinderen zonder gelovige opvoeding staan open voor het nodige en vertellen wel eens bijzondere dingen zonder eerdere externe invloed.
pi_80807724
Als die invloed er niet was geweest dan had het opmerkelijk geweest en dan had dat er in het verhaal écht wel bijgestaan. Me dunkt dat die ouders christenfundamentalisten zijn en die zijn net zo erg als moslimfundamentalisten.

Opakken voor kindermishandeling
vosss is de naam,
  woensdag 28 april 2010 @ 16:04:01 #46
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80808129
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:27 schreef senesta het volgende:
Tuurlijk fantaseren kinderen... maar een kind van drie!! die dit soort gedetaileerde verhalen bij elkaar weet te fantaseren?
We kijken hier zelden tv en de boekjes die we met haar lazen waren boekjes van Jip en Janneke, Dikkie Dik, ze keek de teletubbies nog

Maar goed, het was een bijzonder moment toen we met ons gezinnetje samen in de auto zaten, vrolijk, ontspannen op weg naar vakantie en nee er was geen 16 koppige jury bij aanwezig die bewijzen heeft getoetst en feiten heeft nagetrokken en dat hoeft voor mij ook helemaal niet...

Oh en we zeiden verder niets, ze vertelde haar verhaal was even stil en in gedachten en ging vervolgens over op iets anders.
Voor zover ik weet kunnen kinderen fantasieen vertellen zodra ze een beetje normaal kunnen praten. En waar heb ik het over bewijzen? Ik zeg toch niet dat ik je niet geloof, ik geloof het wel, ik zeg alleen dat ik dit totaal geen bijzondere kinderfantasie vind.

En het blijkt nu toch ook dat dat soort fantasieen niet bijzonder zijn. Het kindje uit het artikel in de openingspost heeft dat soort fantasieen, het kindje van Bastard heeft dat soort fantasieen, jouw kind... dat zijn er al 3(!) alleen al in dit topic .
  woensdag 28 april 2010 @ 17:21:22 #47
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_80811001
Ik kan me ook een vorig leven herinneren toen ik ongeveer 5 was , zal ik nooit vergeten en heel indrukwekkend en nog helderder en levendiger dan alles wat ik nu zie ( wat trouwens voor mij kenmerkend is voor spiritueel gerelateerde ervaringen ) , kindermishandeling vind ik echt bull shit ,
ik zie het meer als dat ik een kijkje heb genomen in wie ik ben en wat ik heb meegemaakt buiten dit leven om .
Hoe kan een persoonlijke ervaring die ik leerzaam vind en een verrijking , mishandeling zijn van derden ..... alsof die bepalen wat ik ervaar , dat komt nog altijd uit mezelf .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_80812155
Nogmaals, als dat manneke niet compleet verpest was door de christelijke indoctrinaties van zijn ouders dan was het opmerkelijk geweest en had het gewoon in het verhaal erbij gestaan.

Jongetje van 3 die nooit iets gehoord heeft over dat domme sprookje heeft het ineens over de hemel omg omg omg!!

Dat het er niet bij staat wil zeggen dat ze het er gewoon ingeramd hebben.
Sterker nog, ik denk dat die ouders gewoon over de rug van hun bijna verzopen kind een beetje hun 15 minutes of fame willen halen.

Walgelijke mensen. Bah.

Daar prik je toch zo doorheen, komop zeg, hoe fucking duidelijk wil je het hebben
vosss is de naam,
  woensdag 28 april 2010 @ 18:03:25 #49
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80812340
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:04 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Voor zover ik weet kunnen kinderen fantasieen vertellen zodra ze een beetje normaal kunnen praten. En waar heb ik het over bewijzen? Ik zeg toch niet dat ik je niet geloof, ik geloof het wel, ik zeg alleen dat ik dit totaal geen bijzondere kinderfantasie vind.

En het blijkt nu toch ook dat dat soort fantasieen niet bijzonder zijn. Het kindje uit het artikel in de openingspost heeft dat soort fantasieen, het kindje van Bastard heeft dat soort fantasieen, jouw kind... dat zijn er al 3(!) alleen al in dit topic .
Het staat jou vrij om het te bestempelen als een fantasietje inderdaad
The truth was in here.
  woensdag 28 april 2010 @ 18:08:12 #50
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80812496
quote:
Op woensdag 28 april 2010 15:52 schreef vosss het volgende:
Als die invloed er niet was geweest dan had het opmerkelijk geweest en dan had dat er in het verhaal écht wel bijgestaan. Me dunkt dat die ouders christenfundamentalisten zijn en die zijn net zo erg als moslimfundamentalisten.

Opakken voor kindermishandeling
Kortom, iedere les die je je kinderen meegeeft is een vorm van kindermishandeling voor jou?
Een christelijke opvoeding is lijkt mij een uitstekende manier om je kind waarden en normen mee te geven, daar hoort dus ook het bijbelse verhaal bij.
En nogmaals, jij, of een ieder ander, kan niet bepalen wat de achtergrond is van dit kind, daar kun je alleen naar gissen.
Kindermishandeling.. ik vind het kindermishandeling als een kind liefdeloos moet opgroeien, of aan zijn lot over gelaten word, savonds op straat worden geschopt, dat is kindermishandeling.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')