Mijn dochter van destijds 3 vertelde in de auto onderweg op vakantie ineens dat haar echte ouders in een brand waren overleden, dat haar oma in een winkel werkte en dat zij later ook was overleden en daarna bij ons was gekomen. Ik ben zo blij dat hij mijn man (nuchterheid himself) erbij was want anders had niemand me geloofd....quote:Op dinsdag 20 april 2010 07:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
Een kind van drie jaar dat ook al de benamingen e.d. kent? Indoctrinatie kent geen grenzen mijns inziens..
Iets zegt me dat ik al weet hoe de vork in de steel zit, wat dit verhaal betreft, maar goed.. ik mag niet oordelenHeb wel zo een vermoeden.
En waar en wanneer zou die brand plaatsgevonden hebben ?quote:Op woensdag 28 april 2010 13:38 schreef senesta het volgende:
[..]
Mijn dochter van destijds 3 vertelde in de auto onderweg op vakantie ineens dat haar echte ouders in een brand waren overleden, dat haar oma in een winkel werkte en dat zij later ook was overleden en daarna bij ons was gekomen. Ik ben zo blij dat hij mijn man (nuchterheid himself) erbij was want anders had niemand me geloofd....
Oh en wij zijn niet gelovig
Waarom zou niemand dat geloven? Wederom ben ik niet verbaasd. Nou, ik ben eigenlijk wel verbaasd, maar dan alleen maar omdat je schrijft dat niemand het geloofd zou hebbenquote:Op woensdag 28 april 2010 13:38 schreef senesta het volgende:
Mijn dochter van destijds 3 vertelde in de auto onderweg op vakantie ineens dat haar echte ouders in een brand waren overleden, dat haar oma in een winkel werkte en dat zij later ook was overleden en daarna bij ons was gekomen. Ik ben zo blij dat hij mijn man (nuchterheid himself) erbij was want anders had niemand me geloofd....
Ook een bijzonder verhaal inderdaadquote:Op woensdag 28 april 2010 13:38 schreef senesta het volgende:
[..]
JIj vindt het echt eigenaardig dat kinderen over van alles en nog wat fantaseren? Fantasieen die gevoed worden door hun omgeving/dromen/media/enzovoortquote:Op woensdag 28 april 2010 14:35 schreef Bastard het volgende:
Wat je er mee kan of moet, helemaal niks, maar het is eigenaardig om te horen.
mijn dochter is ook net drie geworden en die verteld ook heel graag verhalen waarin Doodgaan, opa's en oma's en bv ook het idee dat je meerdere Pappa's en Mamma's kunt hebben, en bv dat zij voor ons 'gekozen' heeft heel graag...quote:Op woensdag 28 april 2010 13:38 schreef senesta het volgende:
[..]
Het is de 3e golf van nieuwe zielen die naar de Aarde komen ...quote:Op woensdag 28 april 2010 14:35 schreef Bastard het volgende:
Ook een bijzonder verhaal inderdaad![]()
Ze zeggen wel eens dat kinderen dit soort dingen soms nog best kunnen herrineren omdat het geboren worden nog zo dichtbij is.
Hé proficiatquote:Ze heeft geen broers in dit leven, we verwachten haar eerste broertje over 2 maanden
Verschrikkelijk dat ze een kind van 3 jaar al zo verpest hebben met een of ander gaar kutgeloof.quote:Ik wist dat ik in de hemel was, maar ze zei dat ik snel naar huis moest gaan. De hemel zag er leuk uit, maar toch ben ik blij dat ik nu terug bij mama en papa ben."
Dat is de enige conclusie die we kunnen trekken. Dat en dat die ouders aan kindermishandeling doen.quote:Het toont alleen maar aan hoe groot de weerstand van het menselijke lichaam kan zijn en dat we nooit zouden mogen opgeven."
Klopt, ik ben namelijk van de 2e golf nieuwe zielen. Indigo FTWquote:Op woensdag 28 april 2010 15:21 schreef UncleScorp het volgende:
Het is de 3e golf van nieuwe zielen die naar de Aarde komen ...
Tuurlijk fantaseren kinderen... maar een kind van drie!! die dit soort gedetaileerde verhalen bij elkaar weet te fantaseren?quote:Op woensdag 28 april 2010 14:40 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
JIj vindt het echt eigenaardig dat kinderen over van alles en nog wat fantaseren? Fantasieen die gevoed worden door hun omgeving/dromen/media/enzovoort
Dan vraag ik me eigenlijk ook wel af wat jij tegen je kinderen zegt als ze zo'n fantasie aan je vertellen.
quote:Op woensdag 28 april 2010 15:25 schreef vosss het volgende:
En verder dit dus:
[..]
Dat is de enige conclusie die we kunnen trekken. Dat en dat die ouders aan kindermishandeling doen.
Daar heb k ook wel eens iets van gelezen.. en thanks!quote:Op woensdag 28 april 2010 15:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het is de 3e golf van nieuwe zielen die naar de Aarde komen ...
[..]
Hé proficiat
Bastard, je weet toch dat ik zelden meer dan de OP leesquote:
Ja maar om het nou kindermishandeling te noemen door het over god en de hemel te hebben thuis... dat is toch ook absurdquote:Op woensdag 28 april 2010 15:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Bastard, je weet toch dat ik zelden meer dan de OP lees
Sorry, maar die beredenering klopt niet. Ook kinderen zonder gelovige opvoeding staan open voor het nodige en vertellen wel eens bijzondere dingen zonder eerdere externe invloed.quote:Op maandag 19 april 2010 14:35 schreef Xs2Shanna het volgende:
Nou inderdaad.... Het is wel duidelijk dat hij gelovig is opgegroeid, een kind van 3 zonder opvoeding met geloof zou zoiets nooit zeggen.
Voor zover ik weet kunnen kinderen fantasieen vertellen zodra ze een beetje normaal kunnen praten. En waar heb ik het over bewijzen? Ik zeg toch niet dat ik je niet geloof, ik geloof het wel, ik zeg alleen dat ik dit totaal geen bijzondere kinderfantasie vind.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:27 schreef senesta het volgende:
Tuurlijk fantaseren kinderen... maar een kind van drie!! die dit soort gedetaileerde verhalen bij elkaar weet te fantaseren?
We kijken hier zelden tv en de boekjes die we met haar lazen waren boekjes van Jip en Janneke, Dikkie Dik, ze keek de teletubbies nog![]()
Maar goed, het was een bijzonder moment toen we met ons gezinnetje samen in de auto zaten, vrolijk, ontspannen op weg naar vakantie en nee er was geen 16 koppige jury bij aanwezig die bewijzen heeft getoetst en feiten heeft nagetrokken en dat hoeft voor mij ook helemaal niet...
Oh en we zeiden verder niets, ze vertelde haar verhaal was even stil en in gedachten en ging vervolgens over op iets anders.
Het staat jou vrij om het te bestempelen als een fantasietje inderdaadquote:Op woensdag 28 april 2010 16:04 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Voor zover ik weet kunnen kinderen fantasieen vertellen zodra ze een beetje normaal kunnen praten. En waar heb ik het over bewijzen? Ik zeg toch niet dat ik je niet geloof, ik geloof het wel, ik zeg alleen dat ik dit totaal geen bijzondere kinderfantasie vind.
En het blijkt nu toch ook dat dat soort fantasieen niet bijzonder zijn. Het kindje uit het artikel in de openingspost heeft dat soort fantasieen, het kindje van Bastard heeft dat soort fantasieen, jouw kind... dat zijn er al 3(!) alleen al in dit topic.
Kortom, iedere les die je je kinderen meegeeft is een vorm van kindermishandeling voor jou?quote:Op woensdag 28 april 2010 15:52 schreef vosss het volgende:
Als die invloed er niet was geweest dan had het opmerkelijk geweest en dan had dat er in het verhaal écht wel bijgestaan. Me dunkt dat die ouders christenfundamentalisten zijn en die zijn net zo erg als moslimfundamentalisten.
Opakken voor kindermishandeling
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |