abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81033667
misschien om meer mensen te kerk in te krijgen?
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:31:01 #252
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_81033752
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:29 schreef daveyv12345 het volgende:
misschien om meer mensen te kerk in te krijgen?
wie wilt meer mensen de kerk in krijgen ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_81043790
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:31 schreef Summers het volgende:

[..]

wie wilt meer mensen de kerk in krijgen ?
Wat denk je? Die idioten in dat Afghanistan worden nog een BEETJE in de toom gehouden door het grote bijbel boek... De regering zou het liefst iedereen de kerk in willen hebben. Anders wordt het gwn 1 grote kut bende . ;-)
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:41:39 #254
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_81044108
Ah, het is een complot van de overheid! Wetten en regels zijn niet genoeg, we hebben een almachtige bovennatuurlijke entiteit nodig en de angst dat we gestraft worden na onze dood, om ons in toom te houden.
Makes sense

Maar, alle gekheid op een stokje, ik vind het wel een boeiende discussie. Uiteraard overtuigen de 2 kampen elkaar niet, maar het is leuk om te zien hoe iedereen ertegenaan kijkt

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylver_ op 05-05-2010 11:47:10 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_81044830
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:29 schreef daveyv12345 het volgende:

[..]

Wat denk je? Die idioten in dat Afghanistan worden nog een BEETJE in de toom gehouden door het grote bijbel boek... De regering zou het liefst iedereen de kerk in willen hebben. Anders wordt het gwn 1 grote kut bende . ;-)
Wat heeft de kerk of de islam nou helemaal te maken met het overtuigd zijn van het bestaan van een vorm van leven na de dood?
Okay, zij geloven in hemel en hel. Ik geloof in een levensvorm na deze waar wij in zitten, maar ik ben absoluut tegen de manieren waarop deze gebruikt worden in de grote religies die mensen inderdaad tegen elkaar opzetten. dat kan imo nooit de bedoeling zijn van religie, maar wordt wel zo ingezet. Lijdzaamheid omdat het hiernamaals wacht. Je laten doodschieten of jezelf opofferen omdat er een hiernamaals wacht. De motivatie voor oorlogen en aanslagen.
Ik geloof zeker, maar niet op die manier en het zal mensen zoals ik ook juist afstoten van de kerk.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:55:49 #256
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_81077071
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:29 schreef daveyv12345 het volgende:

[..]

Van de kerk mag je juist niet in reincarnatie geloven en ook niet in het paranormale .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:08:08 #257
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_81077370
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:55 schreef Summers het volgende:

[..]

Van de kerk mag je juist niet in reincarnatie geloven en ook niet in het paranormale .
Inderdaad, die gasten leggen je het liefst enkel hun ideologie op waarbij geen ruimte is voor een vrijere interpretatie of geloof in het paranormale.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:12:01 #258
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81077455
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:08 schreef Michielos het volgende:
Inderdaad, die gasten leggen je het liefst enkel hun ideologie op waarbij geen ruimte is voor een vrijere interpretatie of geloof in het paranormale.
Zoals eigenlijk met de meeste (alle?) geloven. Dit mag niet, dat mag niet, dit moet, dat moet...
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_81218034
Ik snap jullie redenatie niet tussen het feit dat een kind het over de hemel heeft, en geloof/religie.
Naar mijn idee worden vele kinderen (ook zonder geloof) verteld dat er iets als een hemel is...
Welk kind heeft niet aan zijn ouders gevraagd waar een familielid/ vriendje/ huisdier etc is als hij dood is? Een kind wil dat dan gewoon weten, en welk antwoord is voor een ouder dan makkelijker als "hij is in de hemel"?
Naar mijn idee heeft dit dus echt niet met geloof te maken en hebben de ouders het gewoon aan het kind verteld om hem gerust te stellen, welk geloof zij nou hebben. Hij komt er later wel achter wat het volgens hem echt is.
  zondag 9 mei 2010 @ 17:23:38 #260
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81218473
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:12 schreef Tsha het volgende:
Ik snap jullie redenatie niet tussen het feit dat een kind het over de hemel heeft, en geloof/religie.
Naar mijn idee worden vele kinderen (ook zonder geloof) verteld dat er iets als een hemel is...
Welk kind heeft niet aan zijn ouders gevraagd waar een familielid/ vriendje/ huisdier etc is als hij dood is? Een kind wil dat dan gewoon weten, en welk antwoord is voor een ouder dan makkelijker als "hij is in de hemel"?
Naar mijn idee heeft dit dus echt niet met geloof te maken en hebben de ouders het gewoon aan het kind verteld om hem gerust te stellen, welk geloof zij nou hebben. Hij komt er later wel achter wat het volgens hem echt is.
Mijn ouders hebben dat soort leugens nooit aan mij verteld. Waarom mogen kinderen niet gewoon de waarheid weten? Het is toch juist veel verwarrender als je je kind jaren later uit moet gaan leggen hoe het daadwerkelijk zit?

Lekker makkelijk en laks van die ouders dan .

Maar ja, mijn ouders hebben ook altijd, vanaf dat ik klein was en voor het eerst met vragen kwam over seks en hoe kindjes 'gemaakt' worden (vanaf dat ik een jaar of 3 was), de waarheid daarover verteld.

We hadden daar ook een heel leuk boekje over (was speciaal voor kinderen geschreven en er stonden zelfs bloottekeningen in met uitleg hoe een 'penis' en 'schede' in elkaar zitten en alle functies daarvan . Zelfs woorden als 'kut', 'lul', 'geil' werden uitgelegd in dat boekje ), de titel is:

Kinderen komen uit mamma's buik.
pi_81218522
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:23 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben dat soort leugens nooit aan mij verteld. Waarom mogen kinderen niet gewoon de waarheid weten? Het is toch juist veel verwarrender als je je kind jaren later uit moet gaan leggen hoe het daadwerkelijk zit?

Lekker makkelijk en laks van die ouders dan .

Maar ja, mijn ouders hebben ook altijd, vanaf dat ik klein was en voor het eerst met vragen kwam over seks en hoe kindjes 'gemaakt' worden (vanaf dat ik een jaar of 3 was), de waarheid daarover verteld.

We hadden daar ook een heel leuk boekje over (was speciaal voor kinderen geschreven en er stonden zelfs bloottekeningen in met uitleg hoe een 'penis' en 'schede' in elkaar zitten en alle functies daarvan . Zelfs woorden als 'kut', 'lul', 'geil' werden uitgelegd in dat boekje ), de titel is:

Kinderen komen uit mamma's buik.
En het zou zomaar kunnen dat je het met die terminologie als ouder helemaal niet eens bent en dat je kiest voor een andere manier van uitleggen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 9 mei 2010 @ 17:30:57 #262
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81218785
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:24 schreef nokwanda het volgende:
En het zou zomaar kunnen dat je het met die terminologie als ouder helemaal niet eens bent en dat je kiest voor een andere manier van uitleggen.
Het ging mij erom dat Tsha het erover had dat ook ouders die niks met hemels hebben, toch hun kinderen vertellen dat de doden in de hemel zijn, alleen maar om het 'makkelijk' te maken voor hun kinderen en zichzelf.
pi_81219045
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:30 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Het ging mij erom dat Tsha het erover had dat ook ouders die niks met hemels hebben, toch hun kinderen vertellen dat de doden in de hemel zijn, alleen maar om het 'makkelijk' te maken voor hun kinderen en zichzelf.
Dat is inderdaad heel vaak om het zichzelf makkelijker te maken. En zoals Tsha ook al zei: dan komen die kinderen er later wellicht achter dat het anders zit. Die ontwikkelen daar dan een andere visie op.
Ik had namelijk geen hemelouders. Mijn ouders zijn atheisten. Ik ging wel als bewust atheistisch opgevoed kind naar christelijke scholen, maar deed niet mee met de christelijke zaken (ik onthield me van bidden in de ochtend en bij eventuele schoolmaaltijden). Ik ben geen atheist geworden en ook geen christen.

En hou op over voorlichting geven. Ik had een vroegwijze opmerkzame zoon
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 10 mei 2010 @ 08:58:13 #264
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81241967
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:37 schreef nokwanda het volgende:
En hou op over voorlichting geven. Ik had een vroegwijze opmerkzame zoon
Nogal logisch met een moeder die zich bovenmatig interesseert voor dingen als tubgirl .
pi_81243918
quote:
Op maandag 10 mei 2010 08:58 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nogal logisch met een moeder die zich bovenmatig interesseert voor dingen als tubgirl .
Valt zo mee. Alleen wil ik weten wat het is als men het er voortdurend over heeft. O, trouwens, in de tijd dat hij die voorlichting kreeg hadden wij nog geen internet hoor. Da's al zo'n 12 jaar geleden en toen was dat nog niet standaard, behalve als je nerd of rijk was.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 10 mei 2010 @ 10:47:45 #266
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81244574
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:24 schreef nokwanda het volgende:
Valt zo mee. Alleen wil ik weten wat het is als men het er voortdurend over heeft.
Nou, er had nog nooit iemand met mij het erover gehad. Jij was de eerste .
quote:
O, trouwens, in de tijd dat hij die voorlichting kreeg hadden wij nog geen internet hoor. Da's al zo'n 12 jaar geleden en toen was dat nog niet standaard, behalve als je nerd of rijk was.
12 jaar geleden (of zelfs nog ietsje langer geleden) hadden mijn ouders al internet en mijn vader is nerd ja . In 1998 had ik ook al internet en ik ben inderdaad ook nerdin .
pi_81244935
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:47 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nou, er had nog nooit iemand met mij het erover gehad. Jij was de eerste .
[..]

12 jaar geleden (of zelfs nog ietsje langer geleden) hadden mijn ouders al internet en mijn vader is nerd ja . In 1998 had ik ook al internet en ik ben inderdaad ook nerdin .
Al die dingen waren ooit hypes op Fok!
Nou heeft Joel ook al vanaf zijn 13de of zo een fok-account (Electro-Worm) en die zocht dat wel even uit en liet het mij dan zien
Ik werd voorgelicht. Maar omdat alles bespreekbaar was riep hij mij er dan even bij.

Zo had ik ooit een date. Hij was 15 of zo. De date kwam te vroeg. Joel zou gaan logeren, maar die ging te laat. Date beviel zoonlief niet, dus die deed opeens net alsof hij al die internettroep nu pas ontdekte en zei: hey mam, moet je dit zien, om vervolgens de ranzigste troep tevoorschijn te toveren op zijn scherm. Date helemaal in shock. Toen haalde hij het in zijn hoofd om me aan te spreken op zijn opvoeding (had zelf problemen met zijn eigen puber) Dat was niet zo'n goed idee. Dus hij kreeg de wind van voren en het is natuurlijk nooit meer wat geworden.

Maar om op het oorspronkelijk onderwerp terug te komen: Je kunt met kinderen best een filosofische discussie hebben en hen toch vrijlaten in hun keuzes. Joel heeft zich er best lang mee bezig gehouden toen hij 8 of 9 was. bestaat er een God of een hemel. Hij vroeg dat aan mij ook, maar ik kon daar geen eenduidig antwoord op geven. Er zijn zoveel ideeen over die mensen als DE waarheid verkondigen.
Nu is hij in de fase dat hij voor nu heeft besloten dat er zoiets niet bestaat. Maar ook dat kan aan verandering onderhevig zijn.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  maandag 10 mei 2010 @ 11:22:03 #268
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81245637
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:01 schreef nokwanda het volgende:
Zo had ik ooit een date. Hij was 15 of zo. De date kwam te vroeg. Joel zou gaan logeren, maar die ging te laat. Date beviel zoonlief niet, dus die deed opeens net alsof hij al die internettroep nu pas ontdekte en zei: hey mam, moet je dit zien, om vervolgens de ranzigste troep tevoorschijn te toveren op zijn scherm. Date helemaal in shock. Toen haalde hij het in zijn hoofd om me aan te spreken op zijn opvoeding (had zelf problemen met zijn eigen puber) Dat was niet zo'n goed idee. Dus hij kreeg de wind van voren en het is natuurlijk nooit meer wat geworden.
Nou ja, blijkbaar paste die man toch sowieso niet bij je .
pi_81245846
Absoluut niet. Voor geen meter. Maar het heeft wel een leuk fout datingverhaal opgeleverd
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_81263017
wat ik niet begrijp, als ik iets vertel lijkt het of ik lieg.

ik heb het echt meegemaakt alleen is het moeilijk om het uit te leggen omdat iedereen dat anders interpreteert.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  maandag 10 mei 2010 @ 18:58:01 #271
8372 Bastard
Persona non grata
pi_81263186
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:53 schreef sararaats het volgende:

ik heb het echt meegemaakt alleen is het moeilijk om het uit te leggen omdat iedereen dat anders interpreteert.
Inderdaad, back ontopic
The truth was in here.
  maandag 10 mei 2010 @ 21:12:31 #272
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81269870
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:53 schreef sararaats het volgende:

Wie zegt er dan dat je liegt Ik in elk geval niet, ik zal er alleen niks bovennatuurlijks aan koppelen.

Je hebt b.t.w. wel zelf 'liegebeest' onder je naam gezet .
pi_81284302
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:12 schreef JoepiePoepie het volgende:

Je hebt b.t.w. wel zelf 'liegebeest' onder je naam gezet .
dat is van een Belgisch jeugdprogramma
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_81294017
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 08:24 schreef sararaats het volgende:

[..]

Ben ik een oude lul aan het worden als ik weet wat dat is? . Anyway, had je mijn post nog gezien, Sararaats? Als je er verder niet op wilt reageren snap ik dat overigens ook wel, gezien de rest van dit topic.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 13:47:14 #275
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_81294240
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 08:24 schreef sararaats het volgende:
Maar goed, wie beweert er dan dat je liegt?
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:41 schreef Maurice76 het volgende:
Ben ik een oude lul aan het worden als ik weet wat dat is? . Anyway, had je mijn post nog gezien, Sararaats? Als je er verder niet op wilt reageren snap ik dat overigens ook wel, gezien de rest van dit topic.
Wat is er mis met de rest van dit topic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')