En wat is het verschil tussen die twee? welke is groter?quote:Op maandag 19 april 2010 18:45 schreef -0- het volgende:
Barst de Hekla nou uit? De Katla zou toch gaan?
De Hekla gaat nu idd.quote:Op maandag 19 april 2010 18:45 schreef -0- het volgende:
Barst de Hekla nou uit? De Katla zou toch gaan?
Nou echt, het kwijl loopt nog net niet uit zijn mondhoeken.quote:Op maandag 19 april 2010 18:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een verschrikkelijk promopraatje van Eurlings. Gatverdamme! Waar was je de laatste dagen dan?![]()
Hij was bezig dit verhaal te schrijven.quote:Op maandag 19 april 2010 18:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat een verschrikkelijk promopraatje van Eurlings. Gatverdamme! Waar was je de laatste dagen dan?
Volgens mij is de Hekla groter en gevaarlijker als de Katla.quote:Op maandag 19 april 2010 18:46 schreef MeneerKaktus het volgende:
[..]
En wat is het verschil tussen die twee? welke is groter?
Hoort bij de gevaarlijkste en grootste vulkanen ter wereld;quote:
quote:
1. Vesuvius, Italië
2. Campi Flegrei, Italië
3. La Soufrière Guadeloupe, Frankrijk
4. Etna, Italië
5. Agua de Pau, Azoren, Portugal
6. Soufrière - Saint Vincent, Cariben
7. Furnas Azoren, Portugal
8. Sete Cidades Azoren, Portugal
9. Hekla, IJsland
10. Mt Pelée Martinique, Frankrijk
Nou lijkt me niet als Hekla ook nog eens gaat uitbarsten. Ik zie mijn tripje van a.s. maandag al in de rook opgaan..quote:
Het schijnt dat we daar niet al teveel gaan merken ivm het ontbreken van een ijskap op de Hekla oid.quote:Op maandag 19 april 2010 18:52 schreef June. het volgende:
[..]
Nou lijkt me niet als Hekla ook nog eens gaat uitbarsten. Ik zie mijn tripje van a.s. maandag al in de rook opgaan..
quote:Op maandag 19 april 2010 18:56 schreef matthijst het volgende:
RUMOR - NO NEW ERUPTION IN ICELAND - WEBCAM FOR HEKLA IS POINTED AT EYJAFJALLAJOKULL
quote:REYJKAVIK (BNO NEWS) -- Icelandic Met Office says no eruption underway at Hekla volcano.
Ah, die hoorde ik dus boven Hengelo een half uur geleden.quote:Op maandag 19 april 2010 19:24 schreef StephanL het volgende:
Er land zo een KLM vliegtuig op schiphol.
Het is ook zelfreinigend als het onjuist isquote:Op maandag 19 april 2010 19:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Zie je maar weer hoe waardeloos twitter is. Iedereen kan er wat op zetten en iedereen neemt alles van elkaar over.
@breakingnewsedsquote:Op maandag 19 april 2010 19:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Zie je maar weer hoe waardeloos twitter is. Iedereen kan er wat op zetten en iedereen neemt alles van elkaar over.
Oh leuk, voor wanneer staat deze ingepland? Dan zorg ik dat ik op het drielandenpunt zit.quote:3. La Soufrière Guadeloupe, Frankrijk
ik zou hem even google mapsen als ik jou wasquote:Op maandag 19 april 2010 19:30 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Oh leuk, voor wanneer staat deze ingepland? Dan zorg ik dat ik op het drielandenpunt zit.
Oh ja, in dat geval neem ik een verrekijker mee.quote:Op maandag 19 april 2010 19:31 schreef Dyr. het volgende:
[..]
ik zou hem even google mapsen als ik jou was
Die vulkaan staat ergens in de Atlantische Oceaanquote:Op maandag 19 april 2010 19:30 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Oh leuk, voor wanneer staat deze ingepland? Dan zorg ik dat ik op het drielandenpunt zit.
Hier vlogen er ook twee heel laag overquote:Op maandag 19 april 2010 19:17 schreef Party_P het volgende:
Ik zag net een 747 heel laag overvliegen, langzaampjes aan komt het weer een beetje op gang. En momenteel vliegt er op de radar een Thomas Cook vliegtuig van Gran Canaria naar Billund
Etna was uitgebarst heel wat jaren terug, net toen ik terugkwam van vakantie!quote:Op maandag 19 april 2010 18:51 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Hoort bij de gevaarlijkste en grootste vulkanen ter wereld;
[..]
quote:Op maandag 19 april 2010 20:51 schreef pumpkinsoup het volgende:
Ik zou nu echt niet willen vliegen, de kans is zo groot, ook al wordt er voorspeld dat alles beter zal gaan, toch blijf ik liever veilig thuis dan in een vliegtuig wat zo neer kan storten.
Kijk vooral teletekst, weet je al genoeg of er iets gaat vertrekken.....quote:Op maandag 19 april 2010 21:13 schreef Suusz het volgende:
Grrr, weet nu nog steeds niet of mijn (Martinair) vlucht die voor morgen geplant staat geannuleerd gaat worden.. Toch maar die koffer pakken dan en als ik voor 10 uur morgenochtend niks hoor en zie op de website naar Schiphol gaan...
Is dat nog meer up-to-date dan de vertektijden op website van schiphol? Ik ga het in ieder geval in de gaten houden!quote:Op maandag 19 april 2010 21:15 schreef Drassss het volgende:
[..]
Kijk vooral teletekst, weet je al genoeg of er iets gaat vertrekken.....
quote:European air traffic back to normal on Thursday, @Eurocontrol expects #getmehome #ashtag
Pagina's vanaf 757 en verder in de gaten houden. Vaak om de 15/20 min een update en klopt altijd goed. Site zal vast ook prima werken daar niet van.quote:Op maandag 19 april 2010 21:19 schreef Suusz het volgende:
[..]
Is dat nog meer up-to-date dan de vertektijden op website van schiphol? Ik ga het in ieder geval in de gaten houden!
Nee, is precies hetzelfde.quote:Op maandag 19 april 2010 21:19 schreef Suusz het volgende:
[..]
Is dat nog meer up-to-date dan de vertektijden op website van schiphol? Ik ga het in ieder geval in de gaten houden!
Hier staat dat je vantevoren moet bellen met je luchtvaartmaatschappij: http://www.schiphol.nl/quote:Op maandag 19 april 2010 21:19 schreef Suusz het volgende:
[..]
Even op vertrektijden klikken links in het menuquote:Op maandag 19 april 2010 21:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hier staat dat je vantevoren moet bellen met je luchtvaartmaatschappij: http://www.schiphol.nl/
Ja misschien dat jij dat vind, maar vliegtuigen worden niet voor niets aan de grond gehouden.quote:Op maandag 19 april 2010 21:10 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Dude er is geen reet aan de hand. Gewoon alles de lucht in laten.
quote:Op maandag 19 april 2010 21:28 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Ja misschien dat jij dat vind, maar vliegtuigen worden werden niet voor niets aan de grond gehouden.
quote:Op maandag 19 april 2010 21:28 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Ja misschien dat jij dat vind, maar vliegtuigen worden niet voor niets aan de grond gehouden.
Je overdrijft alleen Pumpk dat die vliegtuigen meteen neerstortenquote:Op maandag 19 april 2010 21:28 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Ja misschien dat jij dat vind, maar vliegtuigen worden niet voor niets aan de grond gehouden.
Ik luister niet alleen naar de media, ik lees ook veel, en dat Hekla zou uitbarsten geloofde ik al niet. En ik zou nu gewoon niet willen vliegen, ook al vliegen er nu misschien wat vliegtuigjes rond, ten eerste moeten ze geloof ik hartstikke om, en ten tweede ze zijn pas net in de lucht, en vandaag waren de eerste test-vliegtuigen pas in de lucht, maar stel het gaat toch fout, tsja. Zit ik toch liever thuis.quote:Op maandag 19 april 2010 21:31 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je overdrijft alleen Pumpk dat die vliegtuigen meteen neerstortenDat paniekerig is nergens voor nodig en je moet niet meteen de media 100% geloven, want hun wilde ons doen geloven dat een 2de bom vanavond was ontploft op Ijsland zucht....
Neehoor, het eerste test vliegtuig was afgelopen zaterdag al in de lucht.quote:Op maandag 19 april 2010 21:39 schreef pumpkinsoup het volgende:
en vandaag waren de eerste test-vliegtuigen pas in de lucht,
Dan heb ik dat verkeerd begrepen van iemand die op schiphol werkt, sorry. Maar goed, nog blijf ik er bij dat ik nu niet in het vliegtuig zou willen zitten. Misschien jij wel, ik niet. Klaarquote:Op maandag 19 april 2010 21:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Neehoor, het eerste test vliegtuig was afgelopen zaterdag al in de lucht.
Ja want wat je leest is uiteraard niet van de media ?quote:Op maandag 19 april 2010 21:39 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Ik luister niet alleen naar de media, ik lees ook veel, en dat Hekla zou uitbarsten geloofde ik al niet. En ik zou nu gewoon niet willen vliegen, ook al vliegen er nu misschien wat vliegtuigjes rond, ten eerste moeten ze geloof ik hartstikke om, en ten tweede ze zijn pas net in de lucht, en vandaag waren de eerste test-vliegtuigen pas in de lucht, maar stel het gaat toch fout, tsja. Zit ik toch liever thuis.
Neehoor, er zal waarschijnlijk zsm weer volgens normale dienstregeling gevlogen gaan worden.quote:Op maandag 19 april 2010 21:45 schreef Fredo55 het volgende:
De mensen die vast zitten gaan natuurlijk voor, dan de zakenmensen en goederen en dan pas de toeristen.
Oké, dat heb ik vandaag dus horen zeggen.quote:Op maandag 19 april 2010 21:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Neehoor, er zal waarschijnlijk zsm weer volgens normale dienstregeling gevlogen gaan worden.
Mensen die echt vast zitten (die achter de douane) zullen misschien wel voor gaan. De rest wordt gewoon omgeboekt in toestellen waar nog plaats is. Bijvoorbeeld zakenmensen gaan per definitie niet perse voor op toeristen.
Grote kans trouwens van wel omdat ze een frequent traveller card hebbenquote:Op maandag 19 april 2010 21:54 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Oké, dat heb ik vandaag dus horen zeggen.
In ieder geval stelt het me wat gerust.
quote:Vanmiddag kreeg ik bericht van Ryanair dat in verband met de IJslandse aswolk onze vlucht geannuleerd is. Zij geven aan geen enkel risico te willen lopen met hun toestellen. Low-budget, dus ook low-cost en daarom risceren ze geen extra reparaties aan hun vliegtuigen...
Gelukkig is dat niet wat ik jullie moet vertellen....Wat wel?! We kunnen vanaf nu inchecken!
Beter check je niet in. Je kan met Ryanair 15 dagen van tevoren inchecken maar dat zegt niets of je vliegtuig wel of niet vertrekt. Als je niet incheckt kan je bij geval van annulering tenminste nog via de website meteen omboeken naar een nieuwe vlucht.quote:
hmmm ik vlieg morgen om 07:20 ..aan het wachten op meer info 24:00 uur op de site van transavia.nlquote:Op maandag 19 april 2010 22:59 schreef Suusz het volgende:
Neckermann:
" Momenteel (19.4 – 22.30 uur) ziet het er naar uit, dat de vluchten van Transavia.com tot 20/4 – 16.30 (wellicht met enige vertragingen) worden uitgevoerd. "
quote:Op maandag 19 april 2010 23:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Eurlings bij P&W. Sukkel, Eurlings, hij is toch zelf degene die beslist of er wel of niet gevlogen mag worden... Huil niet zo.
"Better safe, than sorry."quote:Op dinsdag 20 april 2010 00:01 schreef El_jefe07 het volgende:
"It's better to be on the ground wishing you were in the air, than in the air wishing you were on the ground."
Het openstellen van het Nederlands luchtruim in combinatie met voldoende overredingskracht had wellicht voor wat versnelling gezorgd. Niets stond het openstellen van het NL luchtruim in de weg als ze zo er van overtuigd waren dat de aanwezige asdeeltjes niet schadelijk waren.quote:Op dinsdag 20 april 2010 00:10 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wat heeft Nederland eraan als het hier wél mag en boven onze buurlanden nog niet?
Achteraf makkelijk lullen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 00:13 schreef Xiaolong het volgende:
Zoals ik voorspeld had![]()
was het een zwaar overdreven maatregel die europa/NL had genomen...
Waarnemingen van mensen ter plekke aan het einde van de middag/begin van de avond. Toen nam de hoogte van de uitstoot weer toe.quote:Op dinsdag 20 april 2010 00:15 schreef Xiaolong het volgende:
Prachtig hoe de NOS de hele dag blijft herhalen dat de vulkaan minder as spuwt, terwijl intensiteit inmiddels weer is toegenomen. Update es!
Bron?
Behalve dat Xiaolong en ik bijvoorbeeld het al de hele tijd roepen. Je opmerking slaat nergens op.quote:
quote:Volcanic Ash Heading Towards North America
"St. John's International Airport, the easternmost airport in Canada, has begun canceling flights due to worries of ash from Iceland's Eyjafjallajokull volcano, leaving travelers stranded after the weekend's Juno awards festival. Early reports stated that there was a 30% chance ash would reach the island by early Monday; Air Canada has issued an all-day travel advisory. A thick blanket of fog currently covering the city isn't helping matters, either."
Nee, die zijn hem gevlogen.quote:Het kan nog twee weken duren voordat gestrande reizigers van Ryanair naar Nederland kunnen terugvliegen. Bij de luchthaven in Girona, vlak bij Barcelona, meldden zich maandag honderden Nederlandse reizigers.
''Het is een enorme chaos. Na twee uur in de rij te hebben gestaan kregen we te horen dat we pas op 3 mei kunnen terugvliegen'', zei een Nederlandse toerist dinsdag vanuit Barcelona. Ryanair was dinsdagochtend niet bereikbaar voor commentaar.
Inderdaad, nu merken mensen pas echt dat als je niet voor service wil betalen dat je het dan ook niet krijgt, en dat service iets verder gaat dan geen drinken/eten aan boord krijgen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:52 schreef indahnesia.com het volgende:meer leedvermaak. Goedkoop willen vliegen en dan nog hopen op service ook.
![]()
Reizigers Ryanair nog 14 dagen vast
[..]
Nee, die zijn hem gevlogen.
Idd, KLM en Lufthansa proberen i.i.g. zo snel mogelijk mensen terug te halen. Ryanair zegt gewoon dat ze kunnen stikken en over 2 weken nog maar eens moeten kijken of ze terug kunnen vliegenquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:53 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Daarom vlieg ik nooit met prijsvechters.
Waarover?quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:02 schreef Fogel het volgende:
Zo, even een mail naar eurocontrol gestuurd
Of ik nog naar Brussel moet voor de zomer om te vergaderen met ze, ben mijn zomervakantie aan het plannen.quote:
quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Of ik nog naar Brussel moet voor de zomer om te vergaderen met ze, ben mijn zomervakantie aan het plannen.
Het is nu een beetje een vreemd verhaal. Er wordt op instrumenten gevlogen, maar wel met de beperking dat het inderdaad licht moet wezen en dergelijke om aswolken te kunnen zien. Het is dus half IFR en half VFR momenteelquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:07 schreef Coelho het volgende:
Geldt de regel nog dat er met zicht gevlogen moet worden? Er staan vandaag 2 vluchten Sharm el Sheikh - Amsterdam gepland, de ene om 18.20 en de ander om 20.15. Met 4 uur 30 vliegen lijkt het me lastig om in het licht aan te komen...
quote:Priceless: One passenger was stuck at Schiphol Airport for 5 days and was still able to miss his flight to Dubai last night!
quote:UPDATE 12.00 CET: By the end of today, we expect that more than 95,000 flights in total will have been cancelled since 15APR #ashtag #euva
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |