Dat de overheid ook kan zeggen dat je ieder jaar 3% minder aftrek hebt, dat is hetzelfde, maar de motivatie / stimulatie om de aflossing anders aan te wenden, dan in het huis te laten zitten, is weg.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat heeft dat met mijn quote te maken
Dat heeft toch niet zoveel met spaar- danwel beleggings- of levenhypotheken te maken? (daar reageerde ik namelijk op)quote:Op woensdag 21 april 2010 20:57 schreef groeihormoon het volgende:
[..]
Dat de overheid ook kan zeggen dat je ieder jaar 3% minder aftrek hebt, dat is hetzelfde, maar de motivatie / stimulatie om de aflossing anders aan te wenden, dan in het huis te laten zitten, is weg.
lijkt me wel he??quote:Op woensdag 21 april 2010 20:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat heeft toch niet zoveel met spaar- danwel beleggings- of levenhypotheken te maken? (daar reageerde ik namelijk op)
Misschien kun je even lezen waar die discussie over gingquote:Op woensdag 21 april 2010 21:02 schreef groeihormoon het volgende:
[..]
lijkt me wel he??
Aflossing in een spaarhyp / belegging stoppen dat is niet zo zinvol meer
ok ik geef het opquote:Op woensdag 21 april 2010 21:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Misschien kun je even lezen waar die discussie over ging
Ik quote het wel even, want je mist een heel stuk van de discussiequote:
Zie hier: de stelling van RvLaak. Zo moeilijk is het niet. Dáár ging de discussie over.quote:Op dinsdag 20 april 2010 08:09 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waarom? Als mensen het risico willen lopen op een enorme restschuld, is dat toch hun probleem? Schaf gewoon de HRA af voor hypotheken die niet aflossen. Dus enkel nog HRA voor annuïteiten-, lijn- en spaarhypotheken.
Verzin iets orgineelsquote:Op woensdag 21 april 2010 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Spuit 11 is ook weer in het huizentopic![]()
Aan wie worden dat soort huizen dan verkocht?quote:Op woensdag 21 april 2010 16:44 schreef inXs het volgende:
[..]
Een rijtjeshuis met 70m2 tuin is op een 'leuke' plek ook al ruim boven de 2 ton, dus ook dat is niet betaalbaar. Daarom zeg ik ook dat er in bepaalde segmenten teveel aanbod is aan woningen en in bepaalde segmenten te weinig.
quote:Op woensdag 21 april 2010 19:26 schreef droom_econoom8 het volgende:
Net jongeren die een starterswoning kopen en een Gamma-schutting om hun tuintje plaatsen.
Dus hiermee geef je eigenlijk toe dat de prijzen te hoog zijn? Zoals eerder aangegeven koop je in Duitsland een 2^1 kap woning voor een ton op een mooie plek. En het probleem zit hem dus ook in de huurprijzen, sociale huur komen veel mensen niet voor in aanmerking of de wachtlijst is te groot. Die worden dus gedwongen om particulier te huren wat al gauw neerkomt op 900euro +. Tenzij je in Groningen gaat wonen oid. , wat opzich niet zo erg is, alleen is er geen werk... Dus kan je het ook niet betalen. Je kan ook elke dag op en neer pendelen, wat weer meer kosten met zich meebrengt waardoor het 'leven' daar weer duurder wordt. Naja dan is het 'makkelijk' .. Als je een huis koopt voor 2ton heb je met wat aflossing per maand ook 900 euro.quote:Op woensdag 21 april 2010 16:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow de leuke plek hoe kon ik die toch vergeten als eis zijnde dat je ook die zult moeten schrappen als starter zijnde.![]()
Wat een stel verwende mensen slingeren er toch rond, die eisen gewoon dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang moeten kunnen zitten.![]()
Ik zal je even uit je droom helpen ik heb 15 jaar gehuurd gezeten en flink gespaard, daarmee een gedeelte van de financiering betaald om het appartement van de WBV over te kopen. En pas op mijn 36e wat gekocht. Met de HRA die jaarlijks terug komt daarmee wordt de hypotheek sneller afgelost.
Een collega van me zoekt nog woonruimte in dusseldorf, kun je hem vertellen waar in dusseldorf hij een 2^1 kapwoning voor 1ton kan vinden?quote:Op donderdag 22 april 2010 10:12 schreef inXs het volgende:
[..]
Dus hiermee geef je eigenlijk toe dat de prijzen te hoog zijn? Zoals eerder aangegeven koop je in Duitsland een 2^1 kap woning voor een ton op een mooie plek.
Stel dat jij in de turkenwijk voor 165 kk een rijtjeshuis koopt. Voor hoeveel zou je dan je huis verhuren?quote:Op donderdag 22 april 2010 10:12 schreef inXs het volgende:
[..]
Dus hiermee geef je eigenlijk toe dat de prijzen te hoog zijn? Zoals eerder aangegeven koop je in Duitsland een 2^1 kap woning voor een ton op een mooie plek. En het probleem zit hem dus ook in de huurprijzen, sociale huur komen veel mensen niet voor in aanmerking of de wachtlijst is te groot. Die worden dus gedwongen om particulier te huren wat al gauw neerkomt op 900euro +. Tenzij je in Groningen gaat wonen oid. , wat opzich niet zo erg is, alleen is er geen werk... Dus kan je het ook niet betalen. Je kan ook elke dag op en neer pendelen, wat weer meer kosten met zich meebrengt waardoor het 'leven' daar weer duurder wordt. Naja dan is het 'makkelijk' .. Als je een huis koopt voor 2ton heb je met wat aflossing per maand ook 900 euro.
En noem het verwend, noem het een verworven recht, noem het zielig etc etc, erg makkelijk uiteraard. Feit is dat als het met 2 personen al lastig wordt om een standaard rijtjeswoning te kopen, dan zijn de prijzen blijkbaar te hoog, vooral nu zie je dat dus goed, er gebeurd gewoon niet zoveel. Maar maak je geen illusies door te denken dat je mij uit mijn 'droom' helpt, sommige mensen maken wel bewuste keuzes en denken na
Maar je wilt dus aangeven dat de huizenprijzen in NL prima zijn? En nog mogen stijgen? Vind ik ook prima, wordt mijn huis meer waardquote:Op donderdag 22 april 2010 10:22 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Een collega van me zoekt nog woonruimte in dusseldorf, kun je hem vertellen waar in dusseldorf hij een 2^1 kapwoning voor 1ton kan vinden?
Helemaal niet, ik wil alleen aangeven dat de huizenprijzen in de populaire steden in duitsland niet veel verschillen met die van nederland. Grootste verschil lijkt te zien dat duitsland een betere huurmarkt heeft.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:41 schreef inXs het volgende:
[..]
Maar je wilt dus aangeven dat de huizenprijzen in NL prima zijn? En nog mogen stijgen? Vind ik ook prima, wordt mijn huis meer waard
Duitsland is gewoon minder dichtbevolkt en de lonen liggen in het westen gewoon 15 á 25% lager dan in Nederlandquote:Op donderdag 22 april 2010 11:49 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik wil alleen aangeven dat de huizenprijzen in de populaire steden in duitsland niet veel verschillen met die van nederland. Grootste verschil lijkt te zien dat duitsland een betere huurmarkt heeft.
Maar ook hierbij zien we al in de voorbeelden dat sommige stadsregios een groter bereik hebben qau prijsopdrijving dan andere stadsregios.quote:Op donderdag 22 april 2010 14:34 schreef faustkern het volgende:
Ipv landen te vergelijken; is het misschien zinvoller om econmisch ontwikkelde regio's met elkaar te vergelijken?
Waar in Sao Paulo? En wat is daar de prijs per m2 ongeveer?quote:Op donderdag 22 april 2010 14:34 schreef faustkern het volgende:
Ipv landen te vergelijken; is het misschien zinvoller om econmisch ontwikkelde regio's met elkaar te vergelijken?
Een woning in een randgemeente van de Randstad met een satellietstad van Milaan (bv Bergamo) of een woning in het centrum van Frankfurt met dat van Amsterdam.
Zo kan ik je vertellen dat een grachtenwoninkje in Amsterdam een factor 3 goedkoper is dan een woning in het commerciele centrum van Sao Paolo. Terwijl ik voor de prijs van een NL eengezinswoning toch een mooie villa met zwembad en een flinke tuin kan aanschaffen in de buitensteden.
Prijs per m2quote:Op vrijdag 23 april 2010 01:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar in Sao Paulo? En wat is daar de prijs per m2 ongeveer?
In het centrum van SP is huizenbezit niet toegestaan, alles is daar collectief bezitquote:Op vrijdag 23 april 2010 12:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Huis in het centrum van SP
Verder staat er nergens dat het gaat om een huis
Voor jouw begrip is het centrum van SP ongeveer net zo groot als Den Haag inclusief buitensteden. En het commerciele centrum (Avenida Brasil) is natuurlijk niet hetzelfde als het historische centrum. En ik zal het aan de heren van de commerciele vastgoedmaatschappijen doorgeven dat hun panden volgens houw collectief bezit zijn. Zo'n grap zullen ze zeker weten te waarderen; zo op de vrijdag avond.quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
In het centrum van SP is huizenbezit niet toegestaan, alles is daar collectief bezit
quote:Op vrijdag 23 april 2010 14:43 schreef faustkern het volgende:
Voor jouw begrip is het centrum van SP ongeveer net zo groot als Den Haag inclusief buitensteden. En het commerciele centrum (Avenida Brasil) is natuurlijk niet hetzelfde als het historische centrum. En ik zal het aan de heren van de commerciele vastgoedmaatschappijen doorgeven dat hun panden volgens houw collectief bezit zijn. Zo'n grap zullen ze zeker weten te waarderen; zo op de vrijdag avond.
Zucht.... ik haat het als ik niet 'obvious' genoeg benquote:Op vrijdag 23 april 2010 12:20 schreef xenobinol het volgende:
In het centrum van de SP is huizenbezit niet toegestaan, alles is daar collectief bezit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |