Inland empire schijnt voor vele Lynch-fans toch nog wele cht NET een stap TE ver te zijn. Heb hem nog niet gezien. Lost highway, mulholland drive, wild heart, twin peaks etc welquote:Op maandag 19 april 2010 11:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk je dat vager dan Lost Highway niet kan.
Kijk je Inland Empire.![]()
David Lynch, de geniale gek.
Oh, op bovenstaande punten valt er niets te klagen nee. Het zag er goed uit, goeie acteurs. Maar ik begreep er bijzonder weinig van. Althans...ik snap ergens wel wat ze willen uitbeelden, zeggen...maar ik vind het vrij ingewikkeld als ik het moet navertellen zeg maar.quote:Op maandag 19 april 2010 11:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
THE FOUNTAIN
![]()
![]()
![]()
De beelden (wist je dat dat allemaal organisch is? Geen enkele CGI)
De muziek (Whoooh, Clint Mansell, Requiem for a Dream)
Het verhaal
De acteurs
Nee, maar leer er wel steeds meer over, en er zijn genoeg experts die zeggen dat het meevalt. Sterker nog, er is maar één organisatie die zegt dat het wel heul gevaarlijk is.quote:
Vulkanische as bestaat uit heel scherpe gesteentefragmentjes en vooral veel glas. Dat snijdt overal doorheen. Jij wil -bewust!- het risico lopen op grote gevaren in de lucht, alleen omdat jij naar Amerika wil?quote:Op maandag 19 april 2010 11:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mij gaat het erom dat dat risico nauwelijks wordt vergroot als je overdag vliegt, de as vermijdt en dat soort dingen. Maar nee, Europa gooit alles dicht. Ik vind dat overdreven.
Mooi om zoveel bullshit in 1 plaatje te vangen.quote:Op maandag 19 april 2010 11:58 schreef stbabylon het volgende:
E_M over CO2 gesproken, dat is wel een positief iets aan al deze rotzooi
[ afbeelding ]
Idd vaag dat ze dat niet doen zitten ze te slapenquote:Op maandag 19 april 2010 12:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vulkanische as bestaat uit heel scherpe gesteentefragmentjes en vooral veel glas. Dat snijdt overal doorheen. Jij wil -bewust!- het risico lopen op grote gevaren in de lucht, alleen omdat jij naar Amerika wil?
Ik snap jouw wil om op vakantie te gaan, maar als je helder (dus zonder aswolk) nadenkt, weet je dat het dom is om te doen.
Omvliegen zou wel kunnen, ik vind het vrij bizar dat DAT niet kan. Gewoon de UK en Noorwegen enzo mijden en zuidelijk vliegen, zoals een collega van mij donderdag deed.
En als de piloot niet wil vliegen dan? Is dat werkweigering? Kan me voorstellen dat ie het risico ook niet willen nemenquote:Op maandag 19 april 2010 11:59 schreef Godtje het volgende:
Van mij mogen ze ook vliegen hoor.
Als het iedereen zijn vrije keuze is die in het toestel stapt en als de eventuele schade aan het toestel bij de nabestaande opgehaald kunnen worden. Uiteraard ook alle rechten laten vervallen van eventuele levensverzekeringen en overige uitkeringen.
quote:Op maandag 19 april 2010 11:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh, op bovenstaande punten valt er niets te klagen nee. Het zag er goed uit, goeie acteurs. Maar ik begreep er bijzonder weinig van. Althans...ik snap ergens wel wat ze willen uitbeelden, zeggen...maar ik vind het vrij ingewikkeld als ik het moet navertellen zeg maar.
Ik heb hem 2 keer gekeken. 1e keer 1,5 uur, toen trok ik het niet meer, de 2e keer helemaal. Ik heb hem thuis liggen als je hem wil lenen.quote:Op maandag 19 april 2010 11:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Inland empire schijnt voor vele Lynch-fans toch nog wele cht NET een stap TE ver te zijn. Heb hem nog niet gezien. Lost highway, mulholland drive, wild heart, twin peaks etc wel
Er is er vast wel eentje die wilt vliegen. En geen piloot is niet vliegen. Baby zelf laten vliegen lijkt mij al helemaal geen goed plan.quote:Op maandag 19 april 2010 12:02 schreef Ripley het volgende:
[..]
En als de piloot niet wil vliegen dan? Is dat werkweigering? Kan me voorstellen dat ie het risico ook niet willen nemen
Naast Six Feet Under en True Blood mijn fav series of all timequote:Op maandag 19 april 2010 12:00 schreef Ripley het volgende:
Twin Peaks vond ik wel geweldig overigens
Bullshit? Is gewoon te meten hoor, wat stoot een vliegtuig uit, wat stoot die vulkaan uit. Wat dat verder betekent wordt niet gezegd. Maar dit zijn gewoon gegevens hoor.quote:Op maandag 19 april 2010 12:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mooi om zoveel bullshit in 1 plaatje te vangen.
Klinkt als een goed idee om de doc. te bekijken. Heb hm via download gezien dus doc. misschien online ook wel te krijgen. Want het is wel een film waar ik het fijne van wil weten: "hoe zit het nou"?quote:Op maandag 19 april 2010 12:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]Ja dat wel. Je zou de documentaire eens moeten kijken. Erg mooi. Legt ook veel uit, plus dat je ziet hoe enorm lang dat project bezig is geweest. Was zijn droom die film te maken, eerst met Cate Blanchett en Brad Pitt. Allemaal gestopt, alles de kast in... en jaren later zonder enige CGI en met beperkt budget (de actrice is zijn vrouw
) toch nog uitgekomen.
Damn, wat een film
Death is the road to awe.
Ja. En de film en het boek en zoquote:Op maandag 19 april 2010 12:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Naast Six Feet Under en True Blood mijn fav series of all time
Echt al 3x cvolledig gezien of zo
Die zeiden zaterdag al dat ze gewoon willen vliegen.quote:Op maandag 19 april 2010 12:02 schreef Ripley het volgende:
[..]
En als de piloot niet wil vliegen dan? Is dat werkweigering? Kan me voorstellen dat ie het risico ook niet willen nemen
Ja I know. Het is geen film voor zomaar ff. Bijna geen enkele Lynch.quote:Op maandag 19 april 2010 12:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb hem 2 keer gekeken. 1e keer 1,5 uur, toen trok ik het niet meer, de 2e keer helemaal. Ik heb hem thuis liggen als je hem wil lenen.
Hij is echt te bizar en ziek voor woorden. Je moet er ook de bui voor hebben om hem te kijken, geduld is een schone zaak zeg maar...
Vulkanen stoten veel meer uit dan alleen dit. Sowieso stoot de aarde van zichzelf al veel CO2 uit. Logisch; C en O zijn twee van de meest voorkomende elementen op Aarde.quote:Op maandag 19 april 2010 12:03 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Bullshit? Is gewoon te meten hoor, wat stoot een vliegtuig uit, wat stoot die vulkaan uit. Wat dat verder betekent wordt niet gezegd. Maar dit zijn gewoon gegevens hoor.
quote:Op maandag 19 april 2010 12:04 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ja. En de film en het boek en zoWel maanden nachtmerries van gehad, van Bob
Die vond ik zo bagger en slaapverwekkend!quote:Op maandag 19 april 2010 12:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja I know. Het is geen film voor zomaar ff. Bijna geen enkele Lynch.
Npu ja, the straight story wel![]()
Dit is wat ze hebben gemeten, over de afgelopen dagen. Dat de aarde dat sowieso doet weet ik ook wel. Maar dit komt er extra bij.quote:Op maandag 19 april 2010 12:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vulkanen stoten veel meer uit dan alleen dit. Sowieso stoot de aarde van zichzelf al veel CO2 uit. Logisch; C en O zijn twee van de meest voorkomende elementen op Aarde.
Momenteel is de eerste vlucht van amsterdam naar Parijs, dus ze doen best hun best. Ik vind het prijzenswaardig dat ze geen risico's nemen met mensenlevens, ten koste van veel materiele schade eigenlijk.quote:Op maandag 19 april 2010 12:04 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die zeiden zaterdag al dat ze gewoon willen vliegen.
Ik ookquote:Op maandag 19 april 2010 12:08 schreef Ripley het volgende:
[..]
Momenteel is de eerste vlucht van amsterdam naar Parijs, dus ze doen best hun best. Ik vind het prijzenswaardig dat ze geen risico's nemen met mensenlevens, ten koste van veel materiele schade eigenlijk.
Niet mogelijk door lagere aswolk:quote:Op maandag 19 april 2010 12:01 schreef Tjaapo het volgende:
[..]
Idd vaag dat ze dat niet doen zitten ze te slapenofzo bij de vliegtuigmaatschappijen?
Deze vlucht (de 10de van KLM sinds zaterdag trouwens) is om nogmaals te laten zien dat er niks aan de hand is.quote:Op maandag 19 april 2010 12:08 schreef Ripley het volgende:
[..]
Momenteel is de eerste vlucht van amsterdam naar Parijs, dus ze doen best hun best. Ik vind het prijzenswaardig dat ze geen risico's nemen met mensenlevens, ten koste van veel materiele schade eigenlijk.
Ja het is ook wel een beetje voor meerdere dingen interpretabel.quote:Op maandag 19 april 2010 12:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Klinkt als een goed idee om de doc. te bekijken. Heb hm via download gezien dus doc. misschien online ook wel te krijgen. Want het is wel een film waar ik het fijne van wil weten: "hoe zit het nou"?
Heb op wiki daarna wel wat gelezen maar daar stond mijn hoofd niet meer naar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
quote:Op maandag 19 april 2010 12:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja het is ook wel een beetje voor meerdere dingen interpretabel.Hm, het is wel beetje gelijk aan wat op wiki stond, jij legt het alleen iets handiger uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nah ja, je ziet het al...ik volgde er weinig van.![]()
truequote:Op maandag 19 april 2010 12:16 schreef Samzz het volgende:
Wat wel zonde is he, is dat alles alleen maar over de niet vliegende vliegtuigen gaat en niet over hoe het met de Ijslanders gaatVan een kennisje in IJsland heb ik gehoord dat er dieren overlijden (hun kostbarre IJslandse paarden) en ook mensen met gezondheidsproblemen kampen.
Dat vind ik eigenlijk veel belangrijker om mee te krijgen dan gestrande reizigers op Schiphol
quote:Op maandag 19 april 2010 12:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hm, het is wel beetje gelijk aan wat op wiki stond, jij legt het alleen iets handiger uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nah ja, je ziet het al...ik volgde er weinig van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Hehe, ik probeerde het vanmorgen aan een collega uit te leggen ja, ik moest toch ff drie keer nadenken hoe ik mezelf moest formulerenquote:Op maandag 19 april 2010 11:59 schreef vencodark het volgende:
.maar ik vind het vrij ingewikkeld als ik het moet navertellen zeg maar.
quote:Op maandag 19 april 2010 12:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]Dat laatste wat je zei was indd. wel pijnlijke sceneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Auw! Wel heel droevige film eigenlijk he.
![]()
Ja precies. Ff de juiste volgorde en hoe het er nu beetje fatsoenlijk uitkomt.quote:Op maandag 19 april 2010 12:22 schreef STING het volgende:
[..]
Hehe, ik probeerde het vanmorgen aan een collega uit te leggen ja, ik moest toch ff drie keer nadenken hoe ik mezelf moest formuleren
Enorm.quote:Op maandag 19 april 2010 12:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat laatste wat je zei was indd. wel pijnlijke sceneAuw! Wel heel droevige film eigenlijk he.
Requiem for a dream staat op m'n ToDo lijstjequote:Op maandag 19 april 2010 12:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Enorm.En toch ook ergens het mooie dat de liefde alle tijd en zelfs de dood doorstaat.
Ik hou wel van die regisseur:
Requiem for a dream
The fountain
The wrestler
Heb Pi nog niet gezien
Requiem.quote:Op maandag 19 april 2010 12:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Enorm.En toch ook ergens het mooie dat de liefde alle tijd en zelfs de dood doorstaat.
Ik hou wel van die regisseur:
Requiem for a dream
The fountain
The wrestler
Heb Pi nog niet gezien
Enoorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrm de primerende film.quote:Op maandag 19 april 2010 12:25 schreef STING het volgende:
[..]
Requiem for a dream staat op m'n ToDo lijstje
Hmm, deprimerende films hebben niet mijn voorkeur, maar een film goed is, is ie goedquote:Op maandag 19 april 2010 12:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Enoorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrm de primerende film.
Ik moet echt een hele aviond in revalidatie na het kijken van die film
Chickflick?quote:Op maandag 19 april 2010 12:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Requiem.Ik merkte aan de muziek en de stijl van The Fountain dat het haast wel dezelfde producer of iets dergelijks moet zijn als van Requiem. En ik herkende die ene actrice die in Requiem de moeder speelt.
Ja regisseur is Darren Aronofskyquote:Op maandag 19 april 2010 12:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Requiem.Ik merkte aan de muziek en de stijl van The Fountain dat het haast wel dezelfde producer of iets dergelijks moet zijn als van Requiem. En ik herkende die ene actrice die in Requiem de moeder speelt.
Dat is de reden dat ik hem nog niet heb gezien ja, ik trek me dat soort dingen altijd zo aanquote:Op maandag 19 april 2010 12:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Na de eerste keer dat ik hm zag was ik er ook wel van onder de indruk hoor. Wat een drama.quote:Op maandag 19 april 2010 12:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Totaaaaaaal niet.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |