abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80471823
sorry voor de tt, maar ja.. ik hoop echt dat het deze week net zo lekker blijft als afgelopen weekend
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_80471848
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:00 schreef TAV74 het volgende:

In Breda, maar gegarandeerd zit de Oude Markt dan tjokvol supporters.
Dat sowieso ja. Ben benieuwd
  maandag 19 april 2010 @ 10:04:05 #3
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_80471867
Ja en ff een graad of 7 warmer dat zou lekker zijn
Denk tegen Koninginnedag dag dat de temp wel beter is
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_80471953
FF, tequila is nog steeds smerig
  maandag 19 april 2010 @ 10:12:03 #5
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80472071
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:07 schreef Den_Haag het volgende:
Dat drink ik definitiief nooit meer. Jaren niet gehad tot een tijdje terug op een feestje bij mijn broer. Damn, wat was ik slecht van die rotzooi
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_80472118
quote:
Je zit nogal vol..
pi_80472158
ja dus ik ga eens
pi_80472167
Hier verder?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_80472515
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:13 schreef Laydina het volgende:

[..]

Je zit nogal vol..
ik stroom over
pi_80472530
Goeiemorgen. Ik hoop vooral op een week zonder hoesten en verkoudheid
pi_80472623
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:27 schreef Den_Haag het volgende:

ik stroom over
Ik wil het allemaal niet weten
pi_80472636
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:04 schreef MissHobje het volgende:
Ja en ff een graad of 7 warmer dat zou lekker zijn
Denk tegen Koninginnedag dag dat de temp wel beter is
zoo dat hoop ik ook. is een stuk leuker feesten
pi_80472755
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:27 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

ik stroom over
pi_80472764
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:27 schreef Leintjeuh het volgende:
hoop ik ook voor je!
pi_80472865
Vandaag een rustige dag op het werk. 1 collega maar op kantoor die toch alleen maar zucht en steunt en verder weinig te beleven.

Mensen nog leuke dingen te vertellen als vermaak tussendoor?
pi_80472986
Ik heb ook geen opwindend nieuws. Mehn, het is maandagochtend... Dan hoort het saai te zijn
pi_80473019
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:44 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb ook geen opwindend nieuws. Mehn, het is maandagochtend... Dan hoort het saai te zijn
Ik vind maandag altijd wel een leuke dag. Beetje gezelligheid op kantoor, zeker als het weekend nogal saai is geweest. Dit weekend niet echt last van gehad gelukkig Maar toch, ik hou wel van maandagen
  maandag 19 april 2010 @ 10:46:54 #18
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80473071
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:40 schreef Laydina het volgende:
Vandaag een rustige dag op het werk. 1 collega maar op kantoor die toch alleen maar zucht en steunt en verder weinig te beleven.

Mensen nog leuke dingen te vertellen als vermaak tussendoor?
Waar zucht ie over dan?
Confidence through competence
pi_80473112
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:45 schreef Laydina het volgende:

[..]

Ik vind maandag altijd wel een leuke dag. Beetje gezelligheid op kantoor, zeker als het weekend nogal saai is geweest. Dit weekend niet echt last van gehad gelukkig Maar toch, ik hou wel van maandagen
ik ben een beetje aan het rommelen met de nieuwe iPad van mn baas, cool ding
  maandag 19 april 2010 @ 10:49:12 #20
55709 Stereotomy
pi_80473144
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:48 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Stel dat het maar 200 EUR zou kosten, zou je er dan eentje voor thuis op de bank of onderweg voor het reizen willen hebben?
pi_80473231
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:36 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

voel alleen de biertjes nog goed in mijn bloed
pi_80473345
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:49 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Stel dat het maar 200 EUR zou kosten, zou je er dan eentje voor thuis op de bank of onderweg voor het reizen willen hebben?
Ja! Helaas is dat niet zo
pi_80473348
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:46 schreef Stereotomy het volgende:

Waar zucht ie over dan?
Hij heeft gille de la tourette, een milde vorm ervan. En houdt het ook wat onder controle door veel te zuchten, pufjes en dergelijke.
best irritant soms
pi_80473372
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:48 schreef FutureFairytale het volgende:

Ze lieten hem eens zien bij DWDD, best grappig dingetje
  maandag 19 april 2010 @ 10:57:53 #25
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80473449
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:55 schreef Laydina het volgende:

[..]

Ze lieten hem eens zien bij DWDD, best grappig dingetje
Ik heb er helemaal niks mee eigenlijk. Maar het is voor mij ook al revolutionair dat mijn nieuwe telefoon behoorlijk high tech wordt. Waarschijnlijk gebruik ik ongeveer 10% van de mogelijkheden..
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_80473508
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:57 schreef TAV74 het volgende:

Ik heb er helemaal niks mee eigenlijk. Maar het is voor mij ook al revolutionair dat mijn nieuwe telefoon behoorlijk high tech wordt. Waarschijnlijk gebruik ik ongeveer 10% van de mogelijkheden..
snap wat je bedoelt. Ik vraag mij ook af waar je hem voor zou gaan gebruiken. voor internetten thuis lijkt hij mij niet heel praktisch. Hij is te groot om altijd makkelijk mee te nemen zoals een mobiel (waar ook internet op zit). Tja voor de trein is hij wel praktisch, maar thats all volgens mij.
pi_80473509
quote:

Hij heeft gille de la tourette, een milde vorm ervan. En houdt het ook wat onder controle door veel te zuchten, pufjes en dergelijke.
best irritant soms
Zeker als je er de hele dag naast moet zitten

Ziek thuis koortsig, buikgriepachtig

zo'n Ipad lijkt me niks, je kan er niet eens mee bellen
pi_80473530
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:59 schreef Bluezz het volgende:

Zeker als je er de hele dag naast moet zitten

Ziek thuis koortsig, buikgriepachtig
Schuin tegenover, met nog enkel planten ertussen. Maar je hoort het wel

dat is ook niet leuk! Hele dag bed of dat nog net niet? beterschap
pi_80473567
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:00 schreef Laydina het volgende:

Schuin tegenover, met nog enkel planten ertussen. Maar je hoort het wel

dat is ook niet leuk! Hele dag bed of dat nog net niet? beterschap
Gistermiddag begon het eigenlijk al, toen ik van de fiets stapte. Maar negeren werkte vannacht niet echt qua koorts en andere verschijnselen. Nu even uit bed, moet iets eten, maar zo weer terug.

Ik zag dude
pi_80473595
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:01 schreef Bluezz het volgende:

Gistermiddag begon het eigenlijk al, toen ik van de fiets stapte. Maar negeren werkte vannacht niet echt qua koorts en andere verschijnselen. Nu even uit bed, moet iets eten, maar zo weer terug.

Ik zag dude
Pfff dat wordt een zware dag dus?

dude?
  maandag 19 april 2010 @ 11:03:45 #31
55709 Stereotomy
pi_80473647
quote:

[..]

best irritant soms
Tourette kan nare tikjes geven ja, compulsieve dingen. Die kun je vervangen door andere compulsieve dingen.
  maandag 19 april 2010 @ 11:06:36 #32
55709 Stereotomy
pi_80473744
Wanneer de iPad te groot was om in een bepaalde situatie mee te nemen, had je sowieso niks van dat formaat nodig in the first place. (laptop/netbook)

Las laatst iemand die zei dat ze de iPad te groot vond, omdat het niet in haar handtasje pastte. Dit is een omgekeerde redenering, want als je sowieso iets van de functies van de iPad nodig had wanneer je onderweg bent, dan zou je moeten kijken naar de iPod Touch of de iPhone. En had je sowieso niets nodig, dan neem je natuurlijk ook niks mee.
pi_80473767
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:02 schreef Laydina het volgende:

Pfff dat wordt een zware dag dus?

dude?
Een bed/hangdag, ik werk liever

Ja, onze dude weer eens in de sc, ik mis haar Maar iedereen is wel eens scmoe. Vooral als het zo snel gaat.
quote:
Op maandag 19 april 2010 01:04 schreef Duderella het volgende:

Hullooo
pi_80473829
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:06 schreef Stereotomy het volgende:
Wanneer de iPad te groot was om in een bepaalde situatie mee te nemen, had je sowieso niks van dat formaat nodig in the first place. (laptop/netbook)

Las laatst iemand die zei dat ze de iPad te groot vond, omdat het niet in haar handtasje pastte. Dit is een omgekeerde redenering, want als je sowieso iets van de functies van de iPad nodig had wanneer je onderweg bent, dan zou je moeten kijken naar de iPod Touch of de iPhone. En had je sowieso niets nodig, dan neem je natuurlijk ook niks mee.
Hij is dus bedoelt voor op je bureau, thuiswerkplek.
Maar hij is qua typen ook niet fijner dan een laptop toch?
pi_80473865
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:07 schreef Bluezz het volgende:

Een bed/hangdag, ik werk liever
Logisch ook
quote:
Ja, onze dude weer eens in de sc, ik mis haar Maar iedereen is wel eens scmoe. Vooral als het zo snel gaat.
AAah haar ken ik nog niet. Jammer dat ze er niet meer is dan.

ik vind SC juist saai als het te langzaam gaat
pi_80473908
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:06 schreef Stereotomy het volgende:

En nu heeft hij zo'n tussen formaat.. wat is dan de extra nut ervan? Want iedereen heeft al wel een ipod of iphone of telefoon met handige gadgets en een laptop.
pi_80474099
Beterschap Bluezz

Autorijden ging prima, moet niet te veel manoevres uithalen nog want das wel zwaar (heb geen stuurbekrachtiging) maar ik ben tevreden.

nu wel moe maar eerst eens beetje bijkomen dus...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80474109
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:08 schreef Bluezz het volgende:

[..]

hij is heel handig voor thuis. dun en er zit een dun mapje bij wat als je uitklapt het een standaard wordt. + een dun en licht toetsenbord. verder neemt het direct alle applicaties over van je iPhone + heeft het 64 GB (wat je haast nooit vol krijgt eigenlijk).

lekker dun, licht en klein laptopje dus. en bij je foto's; 1 keer met je vingers naar buiten bewegen en alle foto's komen netjes naast elkaar in miniatuurtjes
Hoe duur die is heb ik nog niet gevraagd.

Zelf heb ik niks van Apple behalve iPod, maar gezien mijn baas een groot fan is mag ik alles uitproberen. iPad, iPhone, iPhone 2, 3 iPods, iMac, de grootste pc en de kleinste (licht en dun, in een envelopje geleverd haha).

Ik mag nu iets nieuws testen; 3 kg choc pinda's naast me (3 zakken van 1 kg, 3 smaken.. en kijken welke ik naar de klant ga sturen)
pi_80474145
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:01 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik zag dude
beterschap!
  maandag 19 april 2010 @ 11:23:02 #40
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80474377
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:16 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

hij is heel handig voor thuis. dun en er zit een dun mapje bij wat als je uitklapt het een standaard wordt. + een dun en licht toetsenbord. verder neemt het direct alle applicaties over van je iPhone + heeft het 64 GB (wat je haast nooit vol krijgt eigenlijk).

lekker dun, licht en klein laptopje dus. en bij je foto's; 1 keer met je vingers naar buiten bewegen en alle foto's komen netjes naast elkaar in miniatuurtjes
Hoe duur die is heb ik nog niet gevraagd.
Zal wel aan mij liggen, maar ik zie hier geen enkele toegevoegde waarde tov mijn laptop.
pi_80474494
ik zie ook de toegevoegde waarde van een ipad niet hoor. Als je al een mobiel hebt en een laptop, waarom zou ik dan ook nog met een ipad willen zeulen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80474542
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:23 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Zal wel aan mij liggen, maar ik zie hier geen enkele toegevoegde waarde tov mijn laptop.
ik wel want ik heb geen apple laptop, maar als je net zoveel hebt als mn baas; dat snap ik ook niet. hij heeft em genomen omdat ie nóg meer applicaties heeft, echt een rupsje nooit genoeg
  maandag 19 april 2010 @ 11:27:43 #43
55709 Stereotomy
pi_80474610
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:08 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Beterschap trouwens, Bloes Naar om ziek te worden net de lente begint...

Maar nee, de iPad is niet bedoeld voor je bureau, noch als thuiswerkplek. Integendeel. Als je productief wil zijn op een vaste plek, kun je beter achter je desktop of laptop gaan zitten. Want qua typen van grote lappen tekst wil je gewoon een echt toetsenbord hebben.

De iPad is uiterst geschikt voor op de bank, om even snel iets op te zoeken op het internet. Of een digitaal tijdschrift te lezen (door touchscreen wordt dat veel interactiever). Je zou er ook de CUL SC mee kunnen volgen op de bank terwijl je met een half oog naar de TV zit te kijken.

In de trein zie ik ook veel mensen een laptop mee hebben en er alleen een beetje mee surfen of een filmpje mee kijken. Een iPad weegt vier keer zo weinig en gaat vier keer zo lang mee op een batterijlading (10 uur) en is voor dat doeleind veel geschikter.

Dat gezegd hebbende, veel collega's en ikzelf die dit nieuws op de voet volgen wachten nog even af of er ueberhaupt hier een markt voor is. Het is inderdaad een tussenvorm tussen smartphone en netbook/laptop, overlapt gedeeltelijk, maar het betekent ook dat waar een tablet heel goed in is, het daadwerkelijk héél goed in is. En dat kan een reden zijn voor mensen om het aan te schaffen.

Apple gelooft dat de kloof tussen smartphone ('had ik maar een groter scherm nu') en laptop ('shit, was dat ding maar kleiner / minder zwaar, ging het maar langer mee op een batterijlading') dusdanig groot is, dat het plaats biedt een nieuwe categorie: zo'n iPad dus. We zullen zien.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 19-04-2010 11:36:55 ]
  maandag 19 april 2010 @ 11:28:45 #44
55709 Stereotomy
pi_80474656
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:25 schreef DarkElf het volgende:
ik zie ook de toegevoegde waarde van een ipad niet hoor. Als je al een mobiel hebt en een laptop, waarom zou ik dan ook nog met een ipad willen zeulen?
Omdat je in veel situaties de laptop dan lekker thuis kan laten en de combi mobiel / tablet mee kunt nemen. De tablet is veel minder zwaar dan een laptop, hoeft niet op te starten, en kan 10 uur op een batterijlading mee.
pi_80474738
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:28 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Omdat je in veel situaties de laptop dan lekker thuis kan laten en de combi mobiel / tablet mee kunt nemen. De tablet is veel minder zwaar dan een laptop, hoeft niet op te starten, en kan 10 uur op een batterijlading mee.
mmmm tsjah, das wel zo maar ik heb er weinig mee geloof ik
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 april 2010 @ 11:32:10 #46
55709 Stereotomy
pi_80474788
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:31 schreef DarkElf het volgende:

[..]

mmmm tsjah, das wel zo maar ik heb er weinig mee geloof ik
Klopt, de iPad is nog iets voor de techies, en de early adoptors. Ik wacht ook rustig af wat het meer gaat brengen.

Ik zie er potentie in *voor anderen*, dus ik probeer het niet meteen af te schieten.
  maandag 19 april 2010 @ 11:33:21 #47
55709 Stereotomy
pi_80474825
Trouwens, wanneer krijg je de uitslag van de bloedtest, DE?
pi_80474862
quote:
En slecht voor je !
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_80474905
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:33 schreef Stereotomy het volgende:
Trouwens, wanneer krijg je de uitslag van de bloedtest, DE?
vanavond kan ik bellen voor de INR (das de stolling) en de pancreaswaardes wist hij nog niet maar misschienmorgen ofzo..

Eerste kennismaking met de nieuwe huisarts was ok, geschikte man en hij kan prima bloedprikken. (mooi hoor dat je in Vlaanderen je INR bij de huisarts kan laten checken, in Nederland zou ik naar de trombosedienst gemoeten hebben)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80474995
oh ja krijg zo lunchers... *zucht geen zin in maar ik moet soms gewoon ff sociaal doen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 april 2010 @ 11:37:34 #51
55709 Stereotomy
pi_80475002
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:35 schreef DarkElf het volgende:

[..]

vanavond kan ik bellen voor de INR (das de stolling) en de pancreaswaardes wist hij nog niet maar misschienmorgen ofzo..

Eerste kennismaking met de nieuwe huisarts was ok, geschikte man en hij kan prima bloedprikken. (mooi hoor dat je in Vlaanderen je INR bij de huisarts kan laten checken, in Nederland zou ik naar de trombosedienst gemoeten hebben)
Ik hoor tegenwoordig vaker dat de medische zorg in vlaanderen erg goed is. Is het beter dan in Nederland?
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:37 schreef DarkElf het volgende:
oh ja krijg zo lunchers... *zucht geen zin in maar ik moet soms gewoon ff sociaal doen
SPOILER
succes DE

Speaking of which, straks ik ook ff naar huis bellen zelf....
pi_80475037
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:27 schreef Leintjeuh het volgende:
Dat inderdaad.

Plus: ik ben lui. Vannacht om vijf uur eruit om weg te brengen, en lag er om half zeven weer in. Toen kon ik eerst een uur niet slapen omdat het licht was en de vogels floten, en toen viel ik toch in slaap en ging om half negen de wekker weer.

Maarrr, de zon schijnt, dat maakt altijd alles goed

Vanmiddag nog even naar school (met de auto, met de auto! Twee uur onderweg in totaal, heen èn terug!! )

Ik heb trouwens als ik uitgelogd ben bij iedereen avatars, maar als ik ingelogd ben niet meer

Bluezz, balen dat je ziek bent!

Laydina, oe, wat lijkt me dat irritant! Kan ie ook niks aan doen natuurlijk, maar als je er dan op gaat letten dan kun je het niet meer niet horen..

En die Ipad, ik weet het niet, of het echt gaat werken. Volgens mij is het teveel een tussenvorm van anderen om echt succes te hebben. Maar goed..

Voor de rest: fijne dag allemaal, beterschap/werkse/studeerse/poetsse/slaapse!
pi_80475049
Goedemorgen!

Prikken bij de huisarts is nderdaad handig DE
pi_80475149
Ik denk dat halfverwege deze sippe maandag morgen iedereen gewoon zijn dans schoentjes moet aantrekken en ff loos moet gaan op dit geweldige volk nummertje

pi_80475376
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:16 schreef DarkElf het volgende:
Beterschap Bluezz

Autorijden ging prima, moet niet te veel manoevres uithalen nog want das wel zwaar (heb geen stuurbekrachtiging) maar ik ben tevreden.

nu wel moe maar eerst eens beetje bijkomen dus...
Wat vet, je bent veilig thuis gekomen

Mission acomplished De KCDE'er
pi_80475427
Nice work, DE

Beterschap Bluezz
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_80475494
Oww Bluezz beterschap.

En DE:

Zo, uitgepuft.. zal zo eens gaan douchen..
  maandag 19 april 2010 @ 11:52:26 #58
55709 Stereotomy
pi_80475566
Zo. Klaar voor m'n werk voor vanochtend, mooi wat verdiend... nu ff zwemmen, dan nog een heeeeel klein beetje meer werken, en dan studie!!!!1

Eigenlijk wel een charme als freelancer, geen werk = geen geld. Dus suf fokken = geen geld.
pi_80475588
Nog een week tot ik naar Praag ga vliegen Ik hoop serieus dat al die rotzooi dan weer een beetje over is
pi_80475707
Hmm ja, nou als ik het zo hoor zullen ze snel het luchtruim weer open stellen..
pi_80475753
Help het je hopen PdH
pi_80475793
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:56 schreef Sunnythesun het volgende:
Psies, in Oostenrijk is het al open.
  maandag 19 april 2010 @ 11:59:32 #63
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80475826
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:32 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Klopt, de iPad is nog iets voor de techies, en de early adoptors. Ik wacht ook rustig af wat het meer gaat brengen.

Ik zie er potentie in *voor anderen*, dus ik probeer het niet meteen af te schieten.
Afschieten is ook niet mijn bedoeling. Maar het heeft wel een hoog trend en hype gehalte. Maar dat geldt voor meer Apple producten, hoewel de adepten dat uiteraard juist ontkennen.
pi_80475917
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:58 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Jah maar als ik keek naar het nieuws gisteren was die wolk ook echt heel wazig aan het doen. Ding ging alle kanten op maar liet daarbij een stukkie midden open ofzo, en dat zou best wel eens rond oosterijk kunnen zijn
  maandag 19 april 2010 @ 12:02:18 #65
55709 Stereotomy
pi_80475922
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:59 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Afschieten is ook niet mijn bedoeling. Maar het heeft wel een hoog trend en hype gehalte. Maar dat geldt voor meer Apple producten, hoewel de adepten dat uiteraard juist ontkennen.
Oh ik sprak ook niet over afschieten door anderen hoor , maar meer dat ik zelf een open mind probeer te houden bij nieuwe technologie. Soms komen er dingen uit waarvan ik ook denk van: , maar de iPad is daar niet een van...

En Apple fanboys zijn idd fanatieker dan de taliban met hun geloof
pi_80476072
Ik heb het zowaar ineens druk
pi_80476323
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:06 schreef Laydina het volgende:
Ik heb het zowaar ineens druk
Tegen lunchtijd nog wel
  maandag 19 april 2010 @ 12:16:38 #68
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_80476400
Lekker gesport net sinds ruim een week zal straks wel weer krom lopen van de spierpijn
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_80476425
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:14 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Tegen lunchtijd nog wel
Ik ga vandaag niet lunchen. Collega is mij toch vergeten en heb gelukkig ook niet veel honger.
pi_80476434
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:16 schreef MissHobje het volgende:
Lekker gesport net sinds ruim een week zal straks wel weer krom lopen van de spierpijn
Nice!!

Beetje goed rekken en strekken en dan wordt het al een stuk minder
pi_80476447
De ipad is wel een leuk dingetje voor in de trein ofzo of voor op de bank, maar als je al een lichtgewicht laptop hebt zie ik het nut niet echt. Zit zelf een beetje te twijfelen of ik hem zal kopen, maar waarschijnlijk wacht ik op de ipad2 (oid).
  maandag 19 april 2010 @ 12:18:48 #72
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80476484
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:02 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Oh ik sprak ook niet over afschieten door anderen hoor , maar meer dat ik zelf een open mind probeer te houden bij nieuwe technologie. Soms komen er dingen uit waarvan ik ook denk van: , maar de iPad is daar niet een van...

En Apple fanboys zijn idd fanatieker dan de taliban met hun geloof
De iPad voelt voor mij een beetje als een tussenstap in productontwikkeling die toch maar op de markt is gebracht. Het voelt niet af op de een andere manier.
Ik ben ook geen iPhone fan, maar die klopt wel, kan het niet goed uitleggen.
pi_80476533
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:17 schreef Laydina het volgende:
Ik ga vandaag niet lunchen. Collega is mij toch vergeten en heb gelukkig ook niet veel honger.
Je slaat je pauze over? Die is gek Dat zou ik nooit doen. Vooral omdat je er niks mee opschiet.
pi_80476607
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:20 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Je slaat je pauze over? Die is gek Dat zou ik nooit doen. Vooral omdat je er niks mee opschiet.
ja wel hoor, half uur eerder naar huis
pi_80476629
@ DE: je moeder zal vast rekening met je toestand houden mag ik aannemen en jij kunt ook makkelijker aangeven wanneer het iets te veel mocht worden..

ik hoop dat mn ouders niet nóg later dan zaterdag thuiskomen (zouden gisteren komen). mn zusje is de hele tijd chagrijnig omdat ze ze mist
pi_80476633
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:21 schreef cybermans het volgende:
Ja bij mij op het werk werkt het niet zo.
pi_80476653
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:21 schreef cybermans het volgende:

[..]

ja maar ik kan niet zonder pauze.. dan word ik gek
pi_80476789
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:23 schreef FutureFairytale het volgende:
ja maar ik kan niet zonder pauze.. dan word ik gek
Mijn teamhoofd is in de veronderstelling dat zij het recht heeft ons de pauze af te nemen als we te laat gaan pauze houden. Te ver na half 10 of 10 uur, te ver na kwart voor 12 of 1 uur.
pi_80476802
ik kan ook niet zonder pauze, maar skip wel eens een keer dat ik met de rest meega, dan haal ik snel wat en eet ik het bij me werkplek op en dan half uur eerder pleitos
  maandag 19 april 2010 @ 12:29:29 #80
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80476912
Ik skip de pauzes meer dan 50% van de tijd. Alleen als ik doelgericht de stad in wil lopen neem ik echt pauze.
pi_80477138
Tjsa, echt de pauze skippen gaat met mijn werk echt niet lukken, al weet ik het vaak wel helemaal vol met nakijkwerk te proppen wat ik dan na half 4 niet meer hoef te doen
pi_80477244
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:20 schreef Leintjeuh het volgende:

Heb geen zin om alleen te zitten evt of bij mensen die ik niet leuk vind
pi_80477293
Daarbij pauze houdt hier vooral in of rondje lopen of eten in de kantine. Maar ik heb tussen het werk door genoeg vrijheid om dan gewoon een half uurtje ergens te staan kletsen ofzo.
pi_80477427
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:38 schreef Laydina het volgende:
Daarbij pauze houdt hier vooral in of rondje lopen of eten in de kantine. Maar ik heb tussen het werk door genoeg vrijheid om dan gewoon een half uurtje ergens te staan kletsen ofzo.
kan toch ook beide
pi_80477536
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:41 schreef cybermans het volgende:

[..]

kan toch ook beide
Klopt
Maar wat ik bedoel ik dat ik genoeg mogelijkheden heb tot pauze ook als ik die officieel oversla
pi_80477591
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:56 schreef Sunnythesun het volgende:
Dat denk ik ook, maar ik ben benieuwd hoe snel ze de ontstane chaos weg hebben gewerkt.
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:57 schreef Den_Haag het volgende:
Help het je hopen PdH
Uhuh.
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:58 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Alleen in Oostenrijk en Zuid-Europa. Nu moeten ze Praag en A'dam nog ff opengooien
  maandag 19 april 2010 @ 12:48:36 #87
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_80477704
Lekkere domper op de feestvreugde huis kopen de financiering wordt een probleem
Dat is het leuke van onregelmatig werk in deze tijd
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 19 april 2010 @ 12:49:37 #88
55709 Stereotomy
pi_80477740
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:48 schreef MissHobje het volgende:
Hoe groot wordt het probleem? Jullie hadden toch de financiering iets lopen rekken, omdat het huis iets boven budget was?
pi_80477741
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:48 schreef MissHobje het volgende:
ahneeeee hopelijk staat dat wel in je koopcontract dat je niet de sjaak bent als je de financiering niet rondkwam :S
pi_80477784
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:26 schreef Leintjeuh het volgende:
Mijn teamhoofd is in de veronderstelling dat zij het recht heeft ons de pauze af te nemen als we te laat gaan pauze houden. Te ver na half 10 of 10 uur, te ver na kwart voor 12 of 1 uur.
Ach, demente bejaarden kan je tot op de klok gelijk verzorgen nietwaar.

Dat teamhoofd van jou, wat is dat voor een sekreet? mens?
  maandag 19 april 2010 @ 12:54:27 #91
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_80477961
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:49 schreef cybermans het volgende:

[..]

ahneeeee hopelijk staat dat wel in je koopcontract dat je niet de sjaak bent als je de financiering niet rondkwam :S
Ja tuurlijk, standaard tegenwoordig zowat
Maargoed het is dus financieel geen probleem, wij kunnen het makkelijk betalen, maar meer dat 1 van ons nog niet een vast contract heeft, wel de intentie etc maargoed daar alleen al over doen ze knap lullig
Maar we geven niet op heur, er zijn nog wat mogelijkheden alleen moet dat ff weer berekend worden.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_80478029
Balen, MissHobje Weer een berg gedoe eromheen
pi_80478128
Oww irritant Hobsel! Hopen dat jullie er een oplossing voor verzinnen zodat het wel allemaal door gaat.
  maandag 19 april 2010 @ 12:59:43 #94
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_80478156
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:56 schreef PdeHoog het volgende:
Balen, MissHobje Weer een berg gedoe eromheen
Och ja, kan beuren heur
Ja als het echt niet doorgaat zou het jammer zijn natuurlijk maargoed dikke pech dan.
Nog zeker 1 week dikke stress denk ik zo en we weten al heel wat meer.
En stress och daar val ik dan weer van af, dus ik zie ook weer mijn voordeel erin
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_80478191
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:59 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Och ja, kan beuren heur
Ja als het echt niet doorgaat zou het jammer zijn natuurlijk maargoed dikke pech dan.
Nog zeker 1 week dikke stress denk ik zo en we weten al heel wat meer.
En stress och daar val ik dan weer van af, dus ik zie ook weer mijn voordeel erin
Je bent in ieder geval in een zonnig humeur als ik het zo lees
  maandag 19 april 2010 @ 13:01:50 #96
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_80478237
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:00 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je bent in ieder geval in een zonnig humeur als ik het zo lees
Nou niet echt heur, maar wat heb je eraan als je de hele dag gaat zitten mokken erom !
dan ben ik liever toch een beetje vrolijkjes hehe.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_80478338
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:26 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

en dat mag niet van de Arbo . snapt zij niet dat je af en toe echt pas later pauze kan nemen? dom mens
pi_80478742
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:54 schreef MissHobje het volgende:
Ja tuurlijk, standaard tegenwoordig zowat
Maargoed het is dus financieel geen probleem, wij kunnen het makkelijk betalen, maar meer dat 1 van ons nog niet een vast contract heeft, wel de intentie etc maargoed daar alleen al over doen ze knap lullig
Maar we geven niet op heur, er zijn nog wat mogelijkheden alleen moet dat ff weer berekend worden.
Financieële zekerheid op basis van een vast contract is niet zo gek als je een hypotheek moet verstrekken natuurlijk Zij hebben zich ook gewoon te houden aan de afspraken die er gemaakt zijn.

Maar ik snap wel dat het balen is.

Het is niet warm buiten, ik dacht even in de zon zitten om beter te worden
Ik ga zo maar een filmpje kijken en dan weer ff slapen
pi_80479158
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:18 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Financieële zekerheid op basis van een vast contract is niet zo gek als je een hypotheek moet verstrekken natuurlijk Zij hebben zich ook gewoon te houden aan de afspraken die er gemaakt zijn.

Maar ik snap wel dat het balen is.

Het is niet warm buiten, ik dacht even in de zon zitten om beter te worden
Ik ga zo maar een filmpje kijken en dan weer ff slapen
helaas word het morgen en overmorgen nog slechter. in het weekend gaat weer wat omhoog (naar de 16.. ook niet veel)
pi_80479180
Ik hoop toch echt dat het komend weekend een beetje lekker zonnig is! Zou het heerlijk vinden om in Leiden op een terrasje te kunnen zitten
  maandag 19 april 2010 @ 13:32:07 #101
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80479198
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:18 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Financieële zekerheid op basis van een vast contract is niet zo gek als je een hypotheek moet verstrekken natuurlijk
Niet gek, wel een wassen neus in veel gevallen.
pi_80479242

Kom ik op school gaat de eerste les niet door, want hij weet niet wat hij nu over dat vak moet vertellen (vorig blok al behandeld).
Maar de les daarna is ook van hem, kan ie toch gewoon daarmee beginnen?
pi_80479250
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:37 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik hoor tegenwoordig vaker dat de medische zorg in vlaanderen erg goed is. Is het beter dan in Nederland?
of het beter is weet ik niet maar mijn ervaringen zijn echt heel goed. De ziekenhuizen zijn gedateerd maar das niet belangrijk, de communicatie tussen arts en patient vind ik veel transparanter dan in Ned... en in het ziekenhuis bijv vond ik dat ze een veel sterkere manier van reageren hebben. Niet afwachten maar handelen. En ze hebben geen wachtlijsten! Heel bijzonder vind ik dat want ze verwerken in Vlaanderen ook massa' s Nederlandse patienten maar er zijn gewoon nauwelijks wachtlijsten.

Oh ja en in Nederland wordt je toch vrij snel weer naar buiten gegooid tegenwoordig na ingrepen/bevallingen etc. In Vlaanderen zijn ze toch een stukkie voorzichtiger. Dat houdt in dat je vaak wat langer in het ziekenhuis ligt, maar je als je naar huis gaat je vaak al beter kan redden en das wel fijn natuurlijk.

(als we dat vergelijken met de zorg bij mijn schoonzusje bijv... )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80479276
Oh, balen Hob!! Hopen dat het allemaal nog geregeld kan worden.
Bij was het toen geen probleem, als je een vast contract hebt in het onderwijs zijn ze niet zo moeilijk
pi_80479308
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:22 schreef FutureFairytale het volgende:
@ DE: je moeder zal vast rekening met je toestand houden mag ik aannemen en jij kunt ook makkelijker aangeven wanneer het iets te veel mocht worden..

ik hoop dat mn ouders niet nóg later dan zaterdag thuiskomen (zouden gisteren komen). mn zusje is de hele tijd chagrijnig omdat ze ze mist
mijn moeder is een apart tiepje

maar het was gezellig.

je ouders zitten ergens vast omdat ze niet kunnen vliegen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 april 2010 @ 13:35:26 #106
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80479323
Toch heb ik zelden rapporten gezien waar in de gezondheidszorg in Nederland minder scoort dan in de ons omringende landen.

Recent artikel
quote:
BRUSSEL – Nederland heeft op één na de beste gezondheidszorg van Europa. Dat blijkt uit de jaarlijkse Euro Health Consumer Index (EHCI) die in Brussel is gepresenteerd. Alleen de zorg in Oostenrijk is nog net iets patiëntvriendelijker.

Het enige echte minpunt aan de Nederlandse gezondheidszorg is de wachttijd. Die wordt volgens de onderzoekers vooral veroorzaakt doordat de huisarts de toegang van patiënten tot specialistische zorg belemmert. ''Zonder dit dogmatische verwijzingssysteem zou Nederland bovenaan staan,'' aldus Arne Bjoernberg, directeur onderzoek van de EHCI. Het systeem levert volgens hem bovendien nauwelijks besparingen op.

Dat de Nederlandse gezondheidszorg volgens het onderzoek tot de top van Europa behoort, wekt in Nederland wellicht verbazing, omdat hier veel wordt geklaagd over de kwaliteit van de zorg. Bjoernberg: ''Nederlanders zijn nu eenmaal notoire mopperkonten. Een Roemeen is al blij als er twee soorten kaas in de winkel liggen; een Nederlander wil uit minstens 72 soorten kaas kunnen kiezen.''

Ook Frankrijk (3), Zwitserland (4), Duitsland (5) en Zweden (6) behoren tot de Europese top. Opvallend is dat de vijf landen die het best presteren, allemaal een zorgstelsel hebben met (particuliere) ziektekostenverzekeraars die organisatorisch los staan van de verleners van medische diensten. Dat soort systemen lijkt effectiever dan nationale organisaties, zoals die in het Verenigd Koninkrijk en de meeste Scandinavische landen bestaan, aldus de onderzoekers
pi_80479372
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:35 schreef TAV74 het volgende:
Toch heb ik zelden rapporten gezien waar in de gezondheidszorg in Nederland minder scoort dan in de ons omringende landen.
de zorg is ook niet slechter in nederland, nederland scoort alleen wel minder op klantgerichtheid bijv.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 april 2010 @ 13:38:21 #108
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80479434
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:36 schreef DarkElf het volgende:

[..]

de zorg is ook niet slechter in nederland, nederland scoort alleen wel minder op klantgerichtheid bijv.
En Nederlanders zijn veel kritischer, klagen meer en onderschatten vaak hoe goed het hier is.
pi_80479475
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:38 schreef TAV74 het volgende:

[..]

En Nederlanders zijn veel kritischer, klagen meer en onderschatten vaak hoe goed het hier is.
Nou, ook wel misschien. Maar als ik zie hoe artsen zich soms gedragen ten opzichte van patiënten, dan kan het daar nog wel wat vriendelijker en duidelijker volgens mij. En dat zou een hoop 'geklaag' verhelpen, denk ik.
pi_80479484
Volgens mij ligt het in Nederland meer aan de beleving van mensen, dan dat het daadwerkelijk niet goed genoeg zou zijn..
pi_80479555
quote:

[..]

Net of Belgen niet klagen

Nee echt, klantgerichtheid staat hoger in t vaandel hier. Ze beseffen zich meer dan je als patient ook gewoon een klant bent die geld binnenbrengt en dat je net zo goed ergens anders heen kan gaan als je dat wilt. Dat ontbreekt in Nederland nogal eens vind ik, dat besef.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 april 2010 @ 13:41:38 #112
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80479565
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:39 schreef LieLie het volgende:

[..]

Nou, ook wel misschien. Maar als ik zie hoe artsen zich soms gedragen ten opzichte van patiënten, dan kan het daar nog wel wat vriendelijker en duidelijker volgens mij. En dat zou een hoop 'geklaag' verhelpen, denk ik.
Ik weet het wel zeker dat het meespeelt, Nederlanders zijn echt onbescheiden zeikerds die allemaal als een koning behandelt willen worden. Neemt niet weg dat er ook genoeg niet goed gaat uiteraard, ook dat zal waar zijn!
Maar vergeet ook niet dat je vooral de verhalen hoort als het niet goed gaat. Beeldvorming is vaak nogal scheef daardoor.
pi_80479572
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:39 schreef LieLie het volgende:

[..]

Tja, ik vraag me dan wel eens af hoe het komt dat artsen zich zo gedragen. Deels omdat ze in de opleiding niets over klantgerichtheid leren, deels misschien ook wel omdat ze dat gezeik een keer zat zijn Beetje kip-ei verhaal denk ik zo.. Maar goed, professionals en specialisten staan er in meer sectoren om bekend niet altijd even sociaal voelend te zijn. Uitzonderingen uiteraard daar gelaten!
pi_80479583
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:50 schreef Bluezz het volgende:
Ach, demente bejaarden kan je tot op de klok gelijk verzorgen nietwaar.

Dat teamhoofd van jou, wat is dat voor een sekreet? mens?
Een die gelukkig voer 2 jaar met de vut gaat.
pi_80479619
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:05 schreef FutureFairytale het volgende:
en dat mag niet van de Arbo . snapt zij niet dat je af en toe echt pas later pauze kan nemen? dom mens
Nee want dan loopt de planning in de war. Sommige collega's en uitzendkrachten werken kortere diensten en dan is er niet genoeg personeel op de afdeling ofzo.
pi_80479830
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:34 schreef DarkElf het volgende:

[..]

mijn moeder is een apart tiepje

maar het was gezellig.

je ouders zitten ergens vast omdat ze niet kunnen vliegen?
klopt op Mallorca
pi_80479856
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Nee want dan loopt de planning in de war. Sommige collega's en uitzendkrachten werken kortere diensten en dan is er niet genoeg personeel op de afdeling ofzo.
aah zo. je leidster moet maar zorgen dat de mensen die pauze verdienen dat ook krijgen. is niet jouw verantwoordelijkheid, wel je recht
pi_80479897
quote:

[..]

Wij Nederlanders klagen steeds meer, zelfs over kleine onbenullige dingen
pi_80480026
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:41 schreef Sunnythesun het volgende:

Tja, ik vraag me dan wel eens af hoe het komt dat artsen zich zo gedragen. Deels omdat ze in de opleiding niets over klantgerichtheid leren, deels misschien ook wel omdat ze dat gezeik een keer zat zijn Beetje kip-ei verhaal denk ik zo.. Maar goed, professionals en specialisten staan er in meer sectoren om bekend niet altijd even sociaal voelend te zijn. Uitzonderingen uiteraard daar gelaten!
Een paar uitzonderingen daargelaten, artsen zijn vooral wat 'autistisch' bezig met hun eigen dingen. Vergeten gewoon vaak om patiënten in te lichten over wat ze gaan doen, of aan het doen zijn, terwijl de essentie van hun werk juist die patienten zijn Bij ons werken ze keihard, hebben het retedruk, lopen de hele dag (vooral als ze d.d. arts van de dag zijn) met een foon aan het oor.
Echt alles voor en over de patienten.
Alleen vaak niet tégen ze
pi_80480042
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:35 schreef TAV74 het volgende:

Recent artikel
[..]

Grappig! Ik ben ook zeer enthousiast over de Belgische gezondheidszorg. Vanuit de consument gezien is het geweldig De zorgverleners werken hier wel echt meer en verdienen minder dan in NL, en ik begrijp eerlijkgezegd ook niet hoe ze hier in hemelsnaam de gezondheidszorg financieel draaiende houden

Maar echt joh - je belt een specialist hier: 'hm, het spijt me, we zijn erg druk op het moment. Hebt u volgende week maandag tijd om langs te komen?'
Kom daar in Nederland maar om
pi_80480091
Hoe is het met de verpleeghuiszorg in België?
pi_80480141
daar zijn we Nederland voor. zeuren
pi_80480148
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:54 schreef Bluezz het volgende:
Hoe is het met de verpleeghuiszorg in België?
Geen idee eigenlijk - waarschijnlijk veel mantelzorg? Vlamingen zijn enorme familiemensen.
  maandag 19 april 2010 @ 13:58:54 #124
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80480245
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:56 schreef Den_Haag het volgende:
daar zijn we Nederland voor. zeuren
Ik heb daar zo ontzettend veel moeite mee soms. Echt, er is bijna geen land te vinden waar het beter is dan hier en dan toch nog dat eeuwige gezeik en geklaag hoe slecht het allemaal is Het ergste is nog dat veel mensen dat doen op basis van verhalen van de buurman van een neef van een achternicht
pi_80480349
als ik bel voor een uitslag dan verbinden ze je door met de specialist. Kan je meteen als er iets onduidelijk is t aan de juiste persoon vragen ipv aan de secretaresse. Ideaal! Natuurlijk houdt dat in dat als je bij de arts zit hij of zij wel eens telefoon krijgt maar das niet erg natuurlijk.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80480409
denk dat er een klein stukje van een kies af is
morgen maar eens naar de tandarts
  maandag 19 april 2010 @ 14:06:15 #127
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80480488
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:02 schreef DarkElf het volgende:
als ik bel voor een uitslag dan verbinden ze je door met de specialist. Kan je meteen als er iets onduidelijk is t aan de juiste persoon vragen ipv aan de secretaresse. Ideaal! Natuurlijk houdt dat in dat als je bij de arts zit hij of zij wel eens telefoon krijgt maar das niet erg natuurlijk.
Kan me voorstellen dat dat bijzonder prettig is ja . Maar andere mensen zullen juist weer moeite hebben met telefoontjes als je in gesprek zit bij een arts.

Het blijft erg moeilijk om het goed te doen in dit soort sectoren.
pi_80480529
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:06 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat dat bijzonder prettig is ja . Maar andere mensen zullen juist weer moeite hebben met telefoontjes als je in gesprek zit bij een arts.

Ik vond dat ook wel een beetje raar toen ik bij de huisarts zat en hij telefonisch ging bespreken of een 16-jarige nou wel of geen SOA had
pi_80480572
zo ik heb mijzelf in ons waterbed gevlijd. Tijd voor wat rust.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80480632
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:06 schreef TAV74 het volgende:

[..]

klopt mensen zullen altijd zeuren. Te veel want we hebben het erg goed. Zowel in ned als bel. Maar voor mij pers. Voelt de vlaamse aanpak beter.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80480662
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:02 schreef DarkElf het volgende:
Bij ons hebben ze dat opgelost door alle artsen de pt. te laten bellen.
Na hun poli spreekuur plannen wij TC's in (tel.consulten) en dan het liefst max. 6 bellers waarop zij dan die mensen gaan bellen. In hun uppie met de statussen in hun kamer, werkt heel goed!
pi_80480708
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:04 schreef Den_Haag het volgende:
denk dat er een klein stukje van een kies af is
morgen maar eens naar de tandarts
ojee wat heb je gegeten? of gebeurd dat wel vaker bij die kies?
pi_80480712
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:09 schreef DarkElf het volgende:
zo ik heb mijzelf in ons waterbed gevlijd. Tijd voor wat rust.
Good for you!
Ik ga ook weer op de bankhangen met Alice & Johnny Depp
pi_80480771
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:13 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Good for you!
leuke film! depp is weer eens eng . Maar vond em als Willy Wonka het allerengst, werd er bijna bang van.
pi_80480772
Ik wil wel cijfers terug eigenlijk..
pi_80480812
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:15 schreef LieLie het volgende:
Ik wil wel cijfers terug eigenlijk..
ja spannend!!
pi_80480890
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:16 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

ja spannend!!
Ze hebben officieel alleen 15 werkdagen de tijd
pi_80481006
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:18 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ze hebben officieel alleen 15 werkdagen de tijd
ja en bij mij hielden ze die vroeger maar wat graag aan
pi_80481045
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:12 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Bij ons hebben ze dat opgelost door alle artsen de pt. te laten bellen.
Na hun poli spreekuur plannen wij TC's in (tel.consulten) en dan het liefst max. 6 bellers waarop zij dan die mensen gaan bellen. In hun uppie met de statussen in hun kamer, werkt heel goed!
dat werkt idd ook moet de dr wel de juiste status voor zich hebben. Mijn nederlandse gyn belde mij zo eens en ineens denk ik: waar heeft hij het over?? Verkeerde status dus
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80481055
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:20 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

ja en bij mij hielden ze die vroeger maar wat graag aan
Jep, hier ook. En er zit ook geen bufferweek tussen, dus ze zijn nu zelf ook weer begonnen met het nieuwe blok.
pi_80481112
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:13 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Good for you!
is het een leuke film?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 april 2010 @ 14:30:28 #142
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_80481437

Tijd om een opdrachtje boekhouden te maken.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_80483121
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:13 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

ojee wat heb je gegeten? of gebeurd dat wel vaker bij die kies?
niks speciaals. en heb daar nooit wat mee.
we zullen wel zien. moest toch nog voor een controle naar de tandarts. Meteen combineren.
pi_80483350
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:15 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

niks speciaals. en heb daar nooit wat mee.
we zullen wel zien. moest toch nog voor een controle naar de tandarts. Meteen combineren.
En dan gaat ie je spuitjes geven en boren en nog meer boren
  maandag 19 april 2010 @ 15:25:17 #145
55709 Stereotomy
pi_80483511
Met moeite verlaatte lunch naar binnen gewerkt. Weinig eetlust

Nu ff zwemmen en alle spanning eraf sporten

Hoop dat jullie een goede middag hebben!
pi_80483581
Weekend
pi_80483757
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:23 schreef DarkElf het volgende:

is het een leuke film?
Echt een te hoog 'kinderfilm' gehalte, ik heb hem uitgezet
Misschien ben ik daar dus écht te oud voor geworden
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:25 schreef Stereotomy het volgende:
Met moeite verlaatte lunch naar binnen gewerkt. Weinig eetlust

Nu ff zwemmen en alle spanning eraf sporten

Hoop dat jullie een goede middag hebben!
Heb je al gebeld?

* Bluezz gaat weer ff terug naar bed
pi_80483870
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:52 schreef Bluezz het volgende:
Een paar uitzonderingen daargelaten, artsen zijn vooral wat 'autistisch' bezig met hun eigen dingen. Vergeten gewoon vaak om patiënten in te lichten over wat ze gaan doen, of aan het doen zijn, terwijl de essentie van hun werk juist die patienten zijn Bij ons werken ze keihard, hebben het retedruk, lopen de hele dag (vooral als ze d.d. arts van de dag zijn) met een foon aan het oor.
Echt alles voor en over de patienten.
Alleen vaak niet tégen ze
Dat vond ik ook zo opmerkelijk! Zusters kregen dozen Merci en zo omdat ze zo veel deden en ik heb zelfs van een patient te horen gekregen dat wij amper iets deden als artsen... Ik was echt elke minuut met patienten bezig en had geen koffiepauzes zoals de verpleegkundigen en regelmatig (vaak) geen tijd voor lunchpauzes Maar goed, het is een stuk minder zichtbaar voor de mensen.

Bluezz beterschap en ook Lein beterschap verder met dat gesnotter.

Hier ook gesnotter, maar dat is hooikoorts. Net antihihistamine gehaald en dan zo weer slapen. Vannacht een extra nachtdienst. Kan ik een fiets verdienen

Oh Lein, dit is van toepassing op je leidinggevende http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning_kruger_effect
The Dunning–Kruger effect is a cognitive bias in which "people reach erroneous conclusions and make unfortunate choices but their incompetence robs them of the metacognitive ability to realize it". The unskilled therefore suffer from illusory superiority, rating their own ability as above average, much higher than in actuality; by contrast, the highly skilled underrate their abilities, suffering from illusory inferiority.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_80483967
Volgens mij heerst er van alles. De coordinator die het verhaaltje ging houden over de eindscriptie zei ook al: "ik voel me helemaal niet goed dus het kan zijn dat ik in de tussentijd naar het toilet hol, maar dan kom ik terug!" om 10 minuten later te zeggen: ïk geloof dat ik nu toch echt naar het toilet moet, ik ben zo terug" en 5 min later was ze er weer, slokje water en ze ging door
  maandag 19 april 2010 @ 15:37:39 #150
55709 Stereotomy
pi_80483974
Fascinerend, Isa!

Het was toch ook zo, dat hoe meer skills en intelligentie iemand heeft, hoe beter hij weet wat er allemaal fout kan gaan, waardoor hij zichzelf onderschat? En vice versa?
pi_80483986
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:21 schreef Laydina het volgende:

[..]

En dan gaat ie je spuitjes geven en boren en nog meer boren
Denk het niet. Misschien iets oppoetsen/polijsten. prima.
pi_80484026
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:37 schreef Den_Haag het volgende:

Denk het niet. Misschien iets oppoetsen/polijsten. prima.

ik wil horrorverhalen
  maandag 19 april 2010 @ 15:39:30 #153
55709 Stereotomy
pi_80484042
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:37 schreef Memento-Mori het volgende:
Volgens mij heerst er van alles. De coordinator die het verhaaltje ging houden over de eindscriptie zei ook al: "ik voel me helemaal niet goed dus het kan zijn dat ik in de tussentijd naar het toilet hol, maar dan kom ik terug!" om 10 minuten later te zeggen: ïk geloof dat ik nu toch echt naar het toilet moet, ik ben zo terug" en 5 min later was ze er weer, slokje water en ze ging door
Hee Memo, volgens mij ben jij de laatste tijd lekker bezig met je studie, of niet? Ik zie alleen maar hele goeie cijfers terugkomen
pi_80484161
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:37 schreef Stereotomy het volgende:
Fascinerend, Isa!

Het was toch ook zo, dat hoe meer skills en intelligentie iemand heeft, hoe beter hij weet wat er allemaal fout kan gaan, waardoor hij zichzelf onderschat? En vice versa?
Yep, ik vind ook altijd dat ik nergens echt goed in ben etc en ben dan oprecht verbaasd als iemand met duidelijk veel minder skills zichzelf de hemel inprijst.

Mijn exschoonzusje zei bijv altijd dat ze heel goed Engels sprak en ik vind mijn Engels wel ok, niet geweldig. Zij kan amper een woord wisselen met Ross (ik sta perplex hoe slecht ze Engels spreekt) en ik babbel aan een stuk door met hier en daar a loss for words (meestal specifieke dingen zoals vandaag reparatie van de hogedrukketel).

Zelfkennis is overigens ook een onderdeel van intelligentie en als je niet zo slim bent schort er vast ook van alles aan je zelfkennis.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 19 april 2010 @ 15:50:45 #155
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80484540
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Yep, ik vind ook altijd dat ik nergens echt goed in ben etc en ben dan oprecht verbaasd als iemand met duidelijk veel minder skills zichzelf de hemel inprijst.

Mijn exschoonzusje zei bijv altijd dat ze heel goed Engels sprak en ik vind mijn Engels wel ok, niet geweldig. Zij kan amper een woord wisselen met Ross (ik sta perplex hoe slecht ze Engels spreekt) en ik babbel aan een stuk door met hier en daar a loss for words (meestal specifieke dingen zoals vandaag reparatie van de hogedrukketel).

Zelfkennis is overigens ook een onderdeel van intelligentie en als je niet zo slim bent schort er vast ook van alles aan je zelfkennis.
Erg herkenbaar dit! Het valt me bijvoorbeeld ook altijd op dat juist de in mijn ogen echt goede managers vaak ontzettend onzeker zijn.
pi_80484554
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:39 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hee Memo, volgens mij ben jij de laatste tijd lekker bezig met je studie, of niet? Ik zie alleen maar hele goeie cijfers terugkomen
tja ik wil dit jaar mn bachelor halen dus moet er ff voor gaan nu
pi_80484744
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:39 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

En ik kreeg net een 5 terug voor een moeilijk engels hoofdstuk ARG
  maandag 19 april 2010 @ 15:59:37 #158
55709 Stereotomy
pi_80484903
quote:

[..]

Ik vind je een mooie stem hebben en ik vind je Engels bovengemiddeld voor een Nederlandse. Maar volgens mij heb ik beide reeds al een keer tegen je gezegd.
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:51 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

tja ik wil dit jaar mn bachelor halen dus moet er ff voor gaan nu
Ik duim voor je dat je het gaat halen! En je hoort het van Isa: onzekerheid komt van doordat je het juist goed kan.
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:55 schreef Braamyo het volgende:

[..]

En ik kreeg net een 5 terug voor een moeilijk engels hoofdstuk ARG
Als je vragen hebt bij het studeren moet je ze maar (gericht) hier of via PM stellen! Of natuurlijk aan de docent of een medeleerling als ze aanwezig zijn.
pi_80484938
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:39 schreef Laydina het volgende:

[..]

ik wil horrorverhalen
krijg je niet
pi_80485078
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:59 schreef Stereotomy het volgende:
Als je vragen hebt bij het studeren moet je ze maar (gericht) hier of via PM stellen! Of natuurlijk aan de docent of een medeleerling als ze aanwezig zijn.
Jah snap ik maar ik dacht vanwege de moeite die ik er in had gestopt wel dat het een goed cijfer zou worden -_- mis dus, blehg !
pi_80485094
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:39 schreef Laydina het volgende:

[..]

ik wil horrorverhalen
Ik vond mijn 5 best een horrorverhaal
  maandag 19 april 2010 @ 16:05:14 #162
55709 Stereotomy
pi_80485106
hm
pi_80485109
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:00 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

krijg je niet
HOI DEN HAAG sinds wanneer negeer jij mij?
pi_80485191
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:05 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Oe...hier klinkt een zekere irritatie door
pi_80485249
quote:

[..]

oh ben je uit de gratie? Heeft hij weer een ander slachtoffer wrs
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80485446
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:10 schreef DarkElf het volgende:

[..]

oh ben je uit de gratie? Heeft hij weer een ander slachtoffer wrs
ja ik vermoed het ook mannen zijn ook al-le-maal hetzelfde
pi_80485447
quote:

[..]

Soms komt er in GC zo'n 'welke talen spreek jij'-topic voorbij; ik moet altijd lachen om hoeveel mensen die denken dat ze native-niveau Engels spreken omdat ze series kunnen kijken zonder subs en op vakantie goed uit de voeten kunnen, zeg maar.

Ik kan best aardig Engels hoor, maar ik heb echt een accent en ik moet inderdaad ook nog weleens naar woorden zoeken. Terwijl ik het best veel spreek
pi_80485450
quote:

[..]

awwww /pat
  maandag 19 april 2010 @ 16:21:54 #169
55709 Stereotomy
pi_80485657
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:15 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ja ik vermoed het ook mannen zijn ook al-le-maal hetzelfde
Nee hoor

Oh wacht, toch wel
pi_80485693
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:00 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

krijg je niet
pi_80485711
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nee hoor

Oh wacht, toch wel

pi_80485724
quote:

[..]

Nee hoor

Oh wacht, toch wel
nee hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 april 2010 @ 16:24:53 #173
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80485755
quote:

[..]

Nee hoor

Oh wacht, toch wel
Praat voor je zelf
pi_80485803
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:24 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Praat voor je zelf
Dat dus
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 april 2010 @ 16:27:45 #175
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_80485848
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:16 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Soms komt er in GC zo'n 'welke talen spreek jij'-topic voorbij; ik moet altijd lachen om hoeveel mensen die denken dat ze native-niveau Engels spreken omdat ze series kunnen kijken zonder subs en op vakantie goed uit de voeten kunnen, zeg maar.

Ik kan best aardig Engels hoor, maar ik heb echt een accent en ik moet inderdaad ook nog weleens naar woorden zoeken. Terwijl ik het best veel spreek
Ik versta 98%, maar het goed spreken en schrijven kan beter. .
pi_80485859
Ow god.. alle!! mannen ineens op hun teentjes getrapt hoor
pi_80485873
quote:

[..]

ik had je niet gezien liefje!!!!!
pi_80485905
ik heb niet de illusie dat ik vloeiend engels kan. Kan het best hoor maar doe het veel te weinig, heb een accent en bovendien ben ik verlegen heb ik ook met duits bijvoorbeeld. Kan t allemaal prima volgen en spreek redelijk duits maar ik ben altijd 'bang ' om iets verkeerds te zeggen dus klap dicht. Had ik ook met spaanse les. Schijnt een veelvoorkomend vrouwen iets te zijn. Mannen schijnen zich makkelijker daarover heen te kunnen zetten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80485912
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:27 schreef borisz het volgende:

[..]

Ik versta 98%, maar het goed spreken en schrijven kan beter. .
mijn duits schrijven is nog steeds bagger. Maar de duitsers waren erg tevreden over de uitspraak. De taxi-chauffeur had geeneens door dat ik geen Duitser was
pi_80485949
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:29 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

mijn duits schrijven is nog steeds bagger. Maar de duitsers waren erg tevreden over de uitspraak. De taxi-chauffeur had geeneens door dat ik geen Duitser was
dat zeggen ze allemaal zodra je ' schön ' netjes uitspreekt roepen ze dat al
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80485981
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:31 schreef DarkElf het volgende:

[..]

dat zeggen ze allemaal

hoe is het Elfje?
pi_80486018
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:32 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

hoe is het Elfje?
weer bijgekomen dus prima
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 april 2010 @ 16:35:22 #183
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_80486080
quote:

[..]

Meine Deutsch ist dramatisch
pi_80486082
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:29 schreef DarkElf het volgende:
ik heb niet de illusie dat ik vloeiend engels kan. Kan het best hoor maar doe het veel te weinig, heb een accent en bovendien ben ik verlegen heb ik ook met duits bijvoorbeeld. Kan t allemaal prima volgen en spreek redelijk duits maar ik ben altijd 'bang ' om iets verkeerds te zeggen dus klap dicht. Had ik ook met spaanse les. Schijnt een veelvoorkomend vrouwen iets te zijn. Mannen schijnen zich makkelijker daarover heen te kunnen zetten
heb ik ook. ik geef Duitse en Franse klanten gauw aan mijn collega als ze er is. zoniet, dan spreek ik Engels omdat ik daarvan zeker weet dat ik dat durf. Terwijl ik vroeger beter in Frans was dan in Engels (10 voor zowel mijn schriftelijk als mondeling eindexamen gehaald.. dus kan mezelf voor mn kop slaan nu).
pi_80486117
quote:

[..]

Dat soort onzin lees je dus in die GC-topics ook. Als één iemand je een keer een complimentje geeft over je nette uitspraak, betekent dat niet meteen dat je accentloos spreekt
pi_80486170
mijn duits is prima. Op school scoorde ik altijd hele hoge cijfers, kan alles volgen en lezen en weet echt een hoop woorden maar als het even kan praat ik engels. Zelde al jij dus. Mijn frans is trouwens zo goed als niet bestaand. Heb daar nooit lang les in gehad en geen gevoel voor wat weer een voordeel schijnt te zijn als je spaans wilt leren.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80486181
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:35 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

heb ik ook. ik geef Duitse en Franse klanten gauw aan mijn collega als ze er is. zoniet, dan spreek ik Engels omdat ik daarvan zeker weet dat ik dat durf. Terwijl ik vroeger beter in Frans was dan in Engels (10 voor zowel mijn schriftelijk als mondeling eindexamen gehaald.. dus kan mezelf voor mn kop slaan nu).
Stom is dat, ja ik haalde ook altijd hoge cijfers voor Frans en mijn uitspraak was toen ook best OK. Nu kan ik nog steeds wel aardige & kloppende zinnen bedenken in het Frans, maar mijn uitspraak is echt om te huilen
  maandag 19 april 2010 @ 16:40:05 #188
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_80486234
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:36 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat soort onzin lees je dus in die GC-topics ook. Als één iemand je een keer een complimentje geeft over je nette uitspraak, betekent dat niet meteen dat je accentloos spreekt
Ik heb anders jaren accentloos Duits gesproken

Het begint nu echter weer wat roestig te worden
pi_80486431
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:28 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

ik had je niet gezien liefje!!!!!
Kijk dan eens wat vaker naar beneden
pi_80486540
Ik moet eerlijk zeggen dat ik best trots op mezelf was in Parijs. Ik dacht amper een woord Frans te spreken (Oui, non, Ca va?), maar ik kon me redelijk verstaanbaar maken in hotel, restaurants, op straat Heeft dat school-Frans toch nog nut gehad (en net als CF moet ik het ook niet van mijn beroerde uitspraak hebben ) Mijn Duits klinkt volgens mij als hopeloos gebrabbel en aan elkaar plakken van Duits-klinkende woorden
pi_80486574
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:36 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

dat weet ik maar al te goed. hoewel mijn engels wel erg in de buurt komt, helaas pikken sommige mij er toch wel uit.
pi_80486585
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:45 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Kijk dan eens wat vaker naar beneden
zal ik doen schat
  maandag 19 april 2010 @ 16:51:45 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_80486693
Thuis.

Zo maar even kijken hoe het met de slapende zieke gaat.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_80486734
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:51 schreef golfer het volgende:
Thuis.

Check je eerst ons en dan pas je vrouw?
pi_80486765
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De tijden zijn echt veranderd he
pi_80486785
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik best trots op mezelf was in Parijs. Ik dacht amper een woord Frans te spreken (Oui, non, Ca va?), maar ik kon me redelijk verstaanbaar maken in hotel, restaurants, op straat Heeft dat school-Frans toch nog nut gehad (en net als CF moet ik het ook niet van mijn beroerde uitspraak hebben ) Mijn Duits klinkt volgens mij als hopeloos gebrabbel en aan elkaar plakken van Duits-klinkende woorden
Volgens mij zitten wij ongeveer gelijk qua talenknobbels In Frankrijk waardeert men, in mijn ervaring, wel heel erg dat je uberhaupt een poging waagt
pi_80486806
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:51 schreef golfer het volgende:
Thuis.

aah! beterschap van mij!
pi_80486829
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Volgens mij zitten wij ongeveer gelijk qua talenknobbels In Frankrijk waardeert men, in mijn ervaring, wel heel erg dat je uberhaupt een poging waagt
gelukkig wel . Ik zou het ook leuk vinden als zij een poging wagen om Engels te praten
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 april 2010 @ 16:56:35 #199
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_80486910
Frans met moeite een 5,7 uit het vuur gesleept . (lang leve het woordjes leren en goedkoop punten scoren)
Duits versta ik nog wel en de basics zullen nog wel lukken maar verder is mijn talenkennis matig .
pi_80486917
Fransen en Engels
pi_80487041
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:49 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

zal ik doen schat
goed zo
pi_80487059
wat schaft de pot vanavond bij jullie?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80487200
brood met een uitsmijter, heb verder niks in hui én geen zin in boodschappen én geen zin in uitgebreid koken
pi_80487213
uitsmijter is lekker toch?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80487233
Doperwtensoepie en volkoren stokbrood met een berg zelfgemaakte hummus. Restjes opmaken Jij dan?
pi_80487290
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:00 schreef DarkElf het volgende:
wat schaft de pot vanavond bij jullie?
opgewarmde macaroni van uhm een paar dagen terug
pi_80487314
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:04 schreef DarkElf het volgende:
uitsmijter is lekker toch?
zeker wel heb vanmiddag lekker een soepje gegeten bij de la place, de bijeenkomst voor scriptie duurde ene half uur ipv 1 uur en 45 minuten, dus had vrij voor mn andere werkgroep begon. Had er ook stokbroodjes bij met pesto en gesmolten kaas en iets van tomaat met gesmolten kaas, was een lekkere lunch wel
pi_80487381
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:05 schreef ColdFeet het volgende:
Doperwtensoepie en volkoren stokbrood met een berg zelfgemaakte hummus. Restjes opmaken Jij dan?
lekker.

' verse' pasta met cherrytomaatjes, knoflook, olie en basilicum.

Heel simpel maar wel lekker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80487489
ga van de week nog een stoofpotje maken. (moet als de mr thuis is want ik kan die pan nooit tillen ).
nog even voor de lente echt losbarst.

heb trouwens hele leuke eenpersoons pie schoteltjes van le creuset gekocht
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80487519
Ik vind het altijd zo mooi dat kookgekken altijd alle ingredienten vertellen. Dus blablabla met deze en die specerijen. Maar de zout/peper laten ze vaak achterwegen
Klinkt wel luxer als je het zo zegt, maar vind het wel grappig.
pi_80487531
ik had laatst een lunchpasta gekocht bij de AH trouwens (dat is zeg maar een magnetronmaaltijd maar adn in kleinere hoeveelheid en in een rond zwart bakje) en die was gewoon echt lekker was penne met pesto en hele cherrytomaatjes erin. Maar die lunchpasta's verkopen ze maar bij enkele AH's
  maandag 19 april 2010 @ 17:14:36 #212
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_80487576
quote:

Nee, want anders had ik toch niet geweten dat ze sliep.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 19 april 2010 @ 17:15:48 #213
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_80487624
Als ik er bij B. wat in kan krijgen wordt het hier straks geroerbakken groentes met paddenstoelen en brokken kipfilets.
Poef.....gone! ©golfer
pi_80487644
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, want anders had ik toch niet geweten dat ze sliep.
Misschien snurkt ze wel heel hard
pi_80487654
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:15 schreef golfer het volgende:
Als ik er bij B. wat in kan krijgen wordt het hier straks geroerbakken groentes met paddenstoelen en brokken kipfilets.
en anders eet je niets?
  maandag 19 april 2010 @ 17:19:51 #216
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_80487773
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:16 schreef Laydina het volgende:

en anders eet je niets?
Anders ga ik voor mijzelf iets anders maken of halen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_80487800
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:19 schreef golfer het volgende:

Anders ga ik voor mijzelf iets anders maken of halen.
waarom dat niet doen en kijken of ze dat eet? Of vindt ze het dat dan niet lekker?
pi_80488030
Ik eet gewokte spinazie met tartaartjes en een eitje, voor Thijs heb ik snijboontjes, aardappelpartjes en worst.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 april 2010 @ 17:27:25 #219
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_80488055
Versche pasta in de aanbieding bij de AH. .
pi_80488150
Bah.. buikpijn van dat stomme gerotzooi van vanmiddag..
pi_80488220
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Ugh, rot, zeg Vanavond op tijd naar bed?
pi_80488371
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:32 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ugh, rot, zeg Vanavond op tijd naar bed?
Nja, ja, maar dat heeft daar niets mee te maken Ben gewoon moe..
pi_80488532
Blerf ....!

Net me opdrachten terug gekeken, blijkt dat ik een 5 haal omdat ik me te perfect aan de opdrachten wil houden en dus dingen neerzet waarvan ik stiekem al wel wist dat het niet helemaal correct zou zijn.

Motto voor het volgende hoofdtstuk:
1.Vanavond af.
2. Perfect zolang ik er een goed gevoel bij heb

De avond begint goed

Hoe gaat het met alle CULLERS staat er nog wat lekkers op de planning?
pi_80488627
quote:

[..]

Wij zijn ook veel leuker
pi_80488632
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:36 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Neuh, snap ik, maar ik vind in je warme bed & op je buik liggen op dat soort momenten zelf altijd het fijnste
pi_80488676
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:36 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

lekkere hete douche en dan lekker vroeg je bed in
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80488702
net 20 mini trostomaatjes ontveld en ontzaad prutswerk maar dat maakt het wel lekkerder straks
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80488768
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Neuh, snap ik, maar ik vind in je warme bed & op je buik liggen op dat soort momenten zelf altijd het fijnste
1x veldvles leeg atten, 2 vingers in je keel, , nogmaals 1 veldvles leeg drinken, en je kunt er weer tegen aan.

Wat zeg je? Zitten we niet in het veld dan gewoon een rennie nemen, of als je net als ik niet in pillen gelooft het rustig aan doen of met pijn en moeite doorbikkelen
pi_80488794
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:46 schreef Braamyo het volgende:

[..]

1x veldvles leeg atten, 2 vingers in je keel, , nogmaals 1 veldvles leeg drinken, en je kunt er weer tegen aan.

Wat zeg je? Zitten we niet in het veld dan gewoon een rennie nemen, of als je net als ik niet in pillen gelooft het rustig aan doen of met pijn en moeite doorbikkelen
Ja, ik heb weleens gehoord dat dat fantastisch helpt tegen buikkramp-na-een-uitstrijkje
pi_80488837
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:16 schreef Laydina het volgende:

en anders eet je niets?
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:20 schreef Laydina het volgende:

waarom dat niet doen en kijken of ze dat eet? Of vindt ze het dat dan niet lekker?
Doe niet zo moeilijk

Ik leef nog en ik ga wat eten, zo goed?
Mijn pleegbroeder zorgt altijd prima voor me. Ziek of niet ziek
pi_80488850
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:47 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja, ik heb weleens gehoord dat dat fantastisch helpt tegen buikkramp-na-een-uitstrijkje
nooit geprobeerd?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80488881
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:30 schreef Sunnythesun het volgende:
Yuk
pi_80488899
quote:

pi_80488969
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:13 schreef Laydina het volgende:
Ik vind het altijd zo mooi dat kookgekken altijd alle ingredienten vertellen. Dus blablabla met deze en die specerijen. Maar de zout/peper laten ze vaak achterwegen
Klinkt wel luxer als je het zo zegt, maar vind het wel grappig.
luxer

nee das een standaard ingredient, net als olijfolie vaak niet genoemd wordt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80488999
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:48 schreef Bluezz het volgende:

[..]

[..]

Doe niet zo moeilijk

Ik leef nog en ik ga wat eten, zo goed?
Mijn pleegbroeder zorgt altijd prima voor me. Ziek of niet ziek
ik vond het hem juist moeilijk doen met die verschillende maaltijden afhankelijk of jij mee eet of niet
verder alleen maar lief hoor ! maar ik snap het dan niet zo goed. vandaar mijn vragen
pi_80489005
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:50 schreef TAV74 het volgende:

Erg herkenbaar dit! Het valt me bijvoorbeeld ook altijd op dat juist de in mijn ogen echt goede managers vaak ontzettend onzeker zijn.
Apen ook
pi_80489024
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:52 schreef Laydina het volgende:

ik vond het hem juist moeilijk doen met die verschillende maaltijden afhankelijk of jij mee eet of niet
verder alleen maar lief hoor ! maar ik snap het dan niet zo goed. vandaar mijn vragen
Aha Nou het lag meer aan de hoeveelheid dat ie zich dat afvroeg denk ik
pi_80489069
quote:

[..]

uitstrijkje?
  maandag 19 april 2010 @ 18:05:43 #239
55709 Stereotomy
pi_80489398
Ha, 4 jaar relationele ruzies in het Engels uitvechten is wel goed voor je vocabulaire en syntaxis

En ik ga maar ff naar de AH om te kijken wat er te eten valt. Heb wel zin in verse pasta waar Borisz het over had eigenlijk.

Heb lekker gezwommen net. Lekker rustig in m'n eendje in een baan.
  maandag 19 april 2010 @ 18:05:58 #240
55709 Stereotomy
pi_80489406
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:54 schreef Braamyo het volgende:

[..]

uitstrijkje?
Zeg maar een Air Strike en dan voor vrouwen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 april 2010 @ 18:10:54 #241
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_80489546
Morgen weer eens een goede bolognesesaus maken . Oke wel met tomaten uit blik . Maar wel lekker .
pi_80489578
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:10 schreef borisz het volgende:
Morgen weer eens een goede bolognesesaus maken . Oke wel met tomaten uit blik . Maar wel lekker .
niets met gepelde tomaten hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80489876
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:53 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Aha Nou het lag meer aan de hoeveelheid dat ie zich dat afvroeg denk ik
Oke dat kan ook ja
pi_80489937
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:05 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

@ Braam: misschien was het handiger geweest om even niets te zeggen
pi_80489978
quote:

[..]

Wat een vergelijking

Noem dan gewoon de mannelijke versie: een wattestaafje door je urinebuis

pi_80490037
Prostaat onderzoek
  maandag 19 april 2010 @ 18:28:21 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_80490118
In het kader van de verdere opvoeding en voorlichting voor Braamyo:

een filmpje
Poef.....gone! ©golfer
pi_80490136
quote:

Moderator / Redactie Sport maandag 19 april 2010 @ 18:29:54 #249
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_80490182
quote:

[..]

Is er al een wikiquote voor Steer?
pi_80490184
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:28 schreef golfer het volgende:

een filmpje
Het kan weeig aanvoelen. Net alsof iemand dat iets zegt.. tenminste mij niet
pi_80490204
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:11 schreef DarkElf het volgende:
niets met gepelde tomaten hoor
mis mis mis
pi_80490220
quote:

een filmpje
Dat filmpje heb ik serieus voor de 1e keer zitten kijken..

Oh trouwens, als het nu weer mislukt ga ik naar een gyn. Of gewoon niet
  maandag 19 april 2010 @ 18:32:00 #253
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_80490254
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:30 schreef Sunnythesun het volgende:

Oh trouwens, als het nu weer mislukt ga ik naar een gyn. Of gewoon niet
Waarom zou het mislukken?
Poef.....gone! ©golfer
pi_80490283
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:29 schreef Laydina het volgende:

[..]

Het kan weeig aanvoelen. Net alsof iemand dat iets zegt.. tenminste mij niet
Mij wel. Want dat is hoe ik het omschrijf als ik menstruatiepijn heb (zonder de echt hevige krampen) en dat is ook precies hoe het voelt.
pi_80490313
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:30 schreef Bluezz het volgende:

[..]

mis mis mis
oh ja
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80490317
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:32 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Mij wel. Want dat is hoe ik het omschrijf als ik menstruatiepijn heb (zonder de echt hevige krampen) en dat is ook precies hoe het voelt.
Ik weet wel hoe het voelde toen ik het spiraaltje liet zetten, maar dat zou ik nooit vergelijken met de manier waarop menstruatiepijn voelt
pi_80490335
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Waarom zou het mislukken?
Weet ik veel? De vorige keer is het ook mislukt, dus waarom zou het nu wel lukken?

Nee, had wel het idee dat de huisarts iets doortastender was dan de assistente de vorige keer (was ook wel te zien aan het bloed ), dus ik ga er maar van uit dat het goed is gegaan..
pi_80490379
Let hoop sunny. Vaag dat dergelijke zaken kunnen mislukken
pi_80490382
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:33 schreef Laydina het volgende:

[..]

Ik weet wel hoe het voelde toen ik het spiraaltje liet zetten, maar dat zou ik nooit vergelijken met de manier waarop menstruatiepijn voelt
Nja ik vind het absoluut vergelijkbaar (niet met de krampen hoor, maar met de pijn die ik vooraf heb). En ik heb dat nu dus nog steeds.. Rotgevoel..
pi_80490404
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:34 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nja ik vind het absoluut vergelijkbaar (niet met de krampen hoor, maar met de pijn die ik vooraf heb). En ik heb dat nu dus nog steeds.. Rotgevoel..

Een warme kruik of even lekker douchen?
pi_80490425
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:34 schreef Laydina het volgende:
Let hoop sunny. Vaag dat dergelijke zaken kunnen mislukken
Ja, nou ze moeten heel precies mikken en gezien het gefrummel van vandaag ook weer is dat punt wat ze zoeken niet helemaal direct benaderbaar..
pi_80490453
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:35 schreef Laydina het volgende:

[..]

Een warme kruik of even lekker douchen?
Juh, ga zo eerst kraamschudden en daarna denk ik even een warme douche op mijn buik zetten.
pi_80490485
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:36 schreef Sunnythesun het volgende:

Juh, ga zo eerst kraamschudden en daarna denk ik even een warme douche op mijn buik zetten.
Kroamschuddn in de mariaparochie?
pi_80490517
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:37 schreef Laydina het volgende:

[..]

Kroamschuddn in de mariaparochie?
Nee, heel toevallig gewoon hier in Wierden Maar het had gekund ja
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 april 2010 @ 18:38:24 #265
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_80490531
Ik gaat sporten
pi_80490536
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:37 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nee, heel toevallig gewoon hier in Wierden Maar het had gekund ja
Wierden? daar komt een vriend van mij vandaan
ja je hebt er niks aan hoor
pi_80490546
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:38 schreef borisz het volgende:
Ik gaat sporten
Vele plezier
pi_80490601
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:38 schreef Laydina het volgende:

[..]

Wierden? daar komt een vriend van mij vandaan
ja je hebt er niks aan hoor
Ah, ok.. Dat kan. Ik woon er nu 5 jaar, Thijs al zijn hele leven
pi_80490632
quote:
Ik gaat sporten
succes
pi_80490651
quote:
Ik haat sporten
pi_80490676
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:41 schreef Bluezz het volgende:

[..]

maandag 19 april 2010 @ 18:45:12 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_80490800
Opa gaat even een klein dutje doen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_80491813
quote:

een filmpje
nu snap ik het weer
pi_80491863
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:45 schreef golfer het volgende:
Opa gaat even een klein dutje doen.
Slaap zacht !
pi_80491877
quote:
Ik gaat sporten
Succes, en Hoe'A voorwaards !
pi_80491958
quote:

[..]

Maar, maar, maar...

Wat is het doel van zo'n vrouwelijke Air Strike nu eigenlijk?
pi_80491965
bloeduitslagen, bloed is iets te dik dus moet meer van die enge tableten slikken en er is meer pancreasactiviteit dus moet orgen terugbellen want dan heeft hij alle uitslagen en kunnen we zien wat we gaan doen..

natuurlijk zegt dit niet meteen ' help help het gaat mis' maar ik, als professioneel zorgenmaakster, maak mij wel zorgen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_80492148
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:13 schreef DarkElf het volgende:
bloeduitslagen, bloed is iets te dik dus moet meer van die enge tableten slikken en er is meer pancreasactiviteit dus moet orgen terugbellen want dan heeft hij alle uitslagen en kunnen we zien wat we gaan doen..

natuurlijk zegt dit niet meteen ' help help het gaat mis' maar ik, als professioneel zorgenmaakster, maak mij wel zorgen
Dat is toch gewoon hardstikke logisch
Maar het kan altijd meevallen Afwachten dus maar....
pi_80492202
nou ja iig was mijn voorgevoel correct dus.. en morgen maar eens bellen om te zien hoe en wat..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 april 2010 @ 19:22:23 #280
55709 Stereotomy
pi_80492323
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:20 schreef DarkElf het volgende:
nou ja iig was mijn voorgevoel correct dus..
En daarom is het goed dat je de stap hebt genomen om te testen

Ik duim met je mee!

Ben weg, repeteren
pi_80492328
Je kent je eigen lijf gewoon goed.
pi_80492609
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:20 schreef DarkElf het volgende:
nou ja iig was mijn voorgevoel correct dus.. en morgen maar eens bellen om te zien hoe en wat..
HOE & WAT

Nu je deze 2 woorden gezien hebt hoef je geen zorgen meer te maken
pi_80492755
pi_80492764
Avond D_H
pi_80492911
danoontjes
pi_80493004
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:31 schreef Den_Haag het volgende:

Hoi DH, en Memo
pi_80493039
Goeieavond allemaal We zijn weer thuis en gevoederd. Nu eens ff wat foto's bewerken
pi_80493171
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:31 schreef Den_Haag het volgende:
Hoi, neuken?
pi_80493230
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:40 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Hoi, neuken?
is goed, waar en wanneer
pi_80493270
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:41 schreef Braamyo het volgende:

[..]

is goed, waar en wanneer
Ze had het niet tegen jou
pi_80493354
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:42 schreef Laydina het volgende:

[..]

Ze had het niet tegen jou
Had je van mij een andere reactie verwacht, ongeacht wie er sprak of voor wie het bedoeld was
pi_80493413
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:44 schreef Braamyo het volgende:

[..]

Had je van mij een andere reactie verwacht, ongeacht wie er sprak of voor wie het bedoeld was
Geen idee, ik heb weinig verwachtingen van mensen
pi_80493558
Hahaha Rosa heeft een gekke bui, ze is dr staart aan het vangen op mn bed, ze draait echt heel snel veel rondjes
pi_80493569
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:45 schreef Laydina het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb weinig verwachtingen van mensen
Naja, ik denk toch dat ik voldoe aan een geweldig zelf neergezet stereo type
pi_80493589
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:48 schreef Memento-Mori het volgende:
Hahaha Rosa heeft een gekke bui, ze is dr staart aan het vangen op mn bed, ze draait echt heel snel veel rondjes
dat ken ik, als katten dat doen lach ik me altijd helemaal kapot
pi_80493604
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:48 schreef Memento-Mori het volgende:
Dat wordt leuk als ze zometeen stopt
pi_80493621
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:49 schreef Braamyo het volgende:

[..]

dat ken ik, als katten dat doen lach ik me altijd helemaal kapot
Ik lig ook echt in een deuk, vooral omdat ze het noooooit doet, ja toen ze kitten was heeft ze het wel gedaan
pi_80493645
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:49 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat wordt leuk als ze zometeen stopt
ze was er uiteindelijk ook bij gaan liggen en is er nu klaar mee
pi_80493699
hehe, katten zijn
pi_80493735
en net deed ze het weer ff, om vervolgens toen ze dr achter kwam dat het toch echt bij haarzelf hoort, heel nonchalant dr staart te gaan wassen
pi_80493746
Lapo Hunter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')