abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81258944
ieder zijn ding, ik zou mijn kind in geen 100 jaar zo'n ouderwetse naam geven
  maandag 10 mei 2010 @ 17:20:40 #177
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_81259262
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:12 schreef sherezade het volgende:
ieder zijn ding, ik zou mijn kind in geen 100 jaar zo'n ouderwetse naam geven
Beter dat dan een naam als Sven en Sem die in de top10 staan en waarvan er dus nog twintig op school rond lopen. En 100x beter dan een naam als Beautiful Hope.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_81259407
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Beter dat dan een naam als Sven en Sem die in de top10 staan en waarvan er dus nog twintig op school rond lopen. En 100x beter dan een naam als Beautiful Hope.

Wij willen dus echt niet dat als onze kinderen in de klas zitten en de juf roept zijn naam dat er dan nog 4 kindjes reageren

Dus ja, zeldzaam, ouderwets en in ons geval Fries (Sven vind ik wel errug leuk hoor!)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 10 mei 2010 @ 17:32:17 #179
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_81259771
Off topic maar Vlindur ik kende de naam Rienk niet dus voor mij oogt hij helemaal niet ouderwets maar juist origineel
The way you rock'n'roll
pi_81259991
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

de namen beautifull Hope e.d. zijn ook om te huilen net zoals Sven en Sem maar namen zoals ''Douwe, Flip, Pepijn, Bauke, eelke konden misschien in 1965 nog maar nu echt niet meer...
ik vind het gewoon zielig als je zo'n klein hummelke ziet en dan ineens krijgt te horen dat hij Douwe of Eelke heet
  maandag 10 mei 2010 @ 17:45:47 #181
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_81260338
Maar waarom konden ze toen wel en nu niet meer?
Ik zie het verschil echt niet. Omdat iemand heeft bedacht dat Douwe uit is en Sem hip?

En zielig is het pas als je Cheyvano heet want dan heb je een stempel voor het leven. Douwe is later superblij dat zijn ouders hem een normale naam hebben gegeven.
The way you rock'n'roll
pi_81260709
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar waarom konden ze toen wel en nu niet meer?
Ik zie het verschil echt niet. Omdat iemand heeft bedacht dat Douwe uit is en Sem hip?

En zielig is het pas als je Cheyvano heet want dan heb je een stempel voor het leven. Douwe is later superblij dat zijn ouders hem een normale naam hebben gegeven.
Sem mag dan misschien hip zijn bij bepaald volk maar ook die namen vind ik niks.....
ik vind de naam Douwe gewoon ouderwets dat is gewoon mijn mening...mijn voorkeur gaat uit naar Italiaanse, portugese en spaanse namen

ps: namen zoals Cheyvano, Chanaya, Chayenne, Dylano, Danyscha, Rocky zijn weer echt van die tienermoeder baby namen
pi_81260902
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Off topic maar Vlindur ik kende de naam Rienk niet dus voor mij oogt hij helemaal niet ouderwets maar juist origineel
Rienk is een hele oude Friese naam. Hij is in de vergetelheid geraakt maar wij vonden hem wel erg gaaf De naam voor de 2e (PMmen mag ) is ook niet erg bekend. Maar ook die vinden we erg mooi.

En namen zoals Gurbe, Wopke of Bauke zijn inderdaad ook niet mijn ding. Maar Bowe hadden we eerst als eerste naam, maar omdat we die (inderdaad) te oud vonden klinken hebben we die naar de 2e plaats gedaan en een andere naam, iets 'hipper' naar ons iedee, naar de eerste plaats. Rienk dus

Douwe vinden we beide erg leuk, maar niet als eerste naam, dus gaat deze ook naar de 2e plaats
pi_81260998
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:45 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Douwe is later superblij dat zijn ouders hem een normale naam hebben gegeven.

Ja als je in Friesland woont, in de Randstad is de naam eerder lachwekkend.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 10 mei 2010 @ 18:04:48 #185
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_81261056
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:03 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ja als je in Friesland woont, in de Randstad is de naam eerder lachwekkend.
Wel nee, hier hoor je zoveel idiote namen dat Douwe echt niet op gaat vallen.
The way you rock'n'roll
pi_81261181
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:24 schreef Vlindur het volgende:

Dus ja, zeldzaam, ouderwets en in ons geval Fries
Maar kom je zelf ook uit die hoek dan, als ik je onderschrift lees krijg ik ook niet bepaald een stadsgevoel
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_81261202
quote:
Op maandag 10 mei 2010 18:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wel nee, hier hoor je zoveel idiote namen dat Douwe echt niet op gaat vallen.

For the record, wij wonen in Friesland (zijn Fries) dus ons maakt het niet uit En ik heb 4 jaar in Haarlem gewoond en daar hoor je inderdaad allerlei vreemde namen, dus Douwe of Gurbe zal er niet eens zoveel opvallen
  maandag 10 mei 2010 @ 19:57:37 #188
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_81266095
Rienk? Nooit van gehoord en vind het ook niet zo. Evenals Douwe idd...ik denk dan meteen aan hele rare dingen zoals "Nee, ik kan vanavond niet want ik ga ff douwe met Douwe". Nee, vind het niet meer kunnen tegenwoordig. Ik houdt wel van Hollandse namen zoals Bram (mijn neefje!! zo'n leuke naam), Joep of Bob ofzo.
Verder had mijn schoonvader op z'nwerk pasgeleden een kaartje van een Gras die geboren was Serieus...schijnt helemaal hip te zijn om je kind naar een boom te vernoemen. Dan krijg je dus een Eik of Berk ofzo. Geen porem....
To infinity…and beyond!
pi_81266252
quote:
Op maandag 10 mei 2010 19:57 schreef ivetje het volgende:
Rienk? Nooit van gehoord en vind het ook niet zo. Evenals Douwe idd...ik denk dan meteen aan hele rare dingen zoals "Nee, ik kan vanavond niet want ik ga ff douwe met Douwe". Nee, vind het niet meer kunnen tegenwoordig. Ik houdt wel van Hollandse namen zoals Bram (mijn neefje!! zo'n leuke naam), Joep of Bob ofzo.
Verder had mijn schoonvader op z'nwerk pasgeleden een kaartje van een Gras die geboren was Serieus...schijnt helemaal hip te zijn om je kind naar een boom te vernoemen. Dan krijg je dus een Eik of Berk ofzo. Geen porem....

Grassss gaat echt te ver,,,,wat zullen die mensen op de gemeente in een deuk liggen als iemand geboorte aangifte gaat doen en zulke namen te horen krijgen
pi_81269874
quote:
Op maandag 10 mei 2010 17:08 schreef Vlindur het volgende:
Douwe

Wordt de 2e naam voor ons 2e kindje (Die nog niet in aantocht is hoor )

Rienk Bowe en ....Douwe
Jan Douwe?

Ik vind Douwe een leuke naam. En Sven ook. En ik vond Kim Lian voor de verandering eens sympathiek overkomen. Ze zei borstvoeding te geven en leek dat wel knus te vinden 's nachts. En de namen van haar kinderen vind ik ook leuk, Ronja en William.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81272731
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jan Douwe?

Ik vind Douwe een leuke naam. En Sven ook. En ik vond Kim Lian voor de verandering eens sympathiek overkomen. Ze zei borstvoeding te geven en leek dat wel knus te vinden 's nachts. En de namen van haar kinderen vind ik ook leuk, Ronja en William.
Het begint wel met een 'J' ja

Ronja vind ik echt uber gaaf. Maar Wiliam niks en vind het ook niet bij Ronja passen
pi_81276037
quote:
Op maandag 10 mei 2010 21:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jan Douwe?

Ze is sympathiek omdat ze borstvoeding geeft ?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_81278711
Shownieuws meldt dat Jan Smit oom is geworden. Het item komt na de reclame en ik ben net zo benieuwd naar geslacht en naam
Don't you love her madly?
pi_81278842
quote:
Op maandag 10 mei 2010 23:38 schreef Lovechild het volgende:
Shownieuws meldt dat Jan Smit oom is geworden. Het item komt na de reclame en ik ben net zo benieuwd naar geslacht en naam
Alsjeblieft, hoef je niet meer te wachten:
quote:
Jan Smit voor het eerst oom
Jenny Smit, de oudste zus van Jan Smit, is bevallen van haar eerste kindje. Jenny en Laurens zijn de trotste ouders geworden van een zoon: Jur.

Jenny Smit is bevallen van een kerngezonde zoon. Moeder en zoon maken het goed en zijn gezond.

Jenny stapte met Laurens in april 2009 in het huwelijksbootje. Het is de eerste keer dat Jan Smit oom is geworden.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_81279120
JurRE zeggen ze bij Shownieuws.
Ik heb een wakker geworden kind, moest sowieso dus nog opblijven
pi_81288585
Jurre had ik ook op mijn lijstje
Jur zou ik persoonlijk niet mooi vinden. Klinkt kortaf
pi_81289503
Ik vind Jurre ook leuk. Heb ik ook weleens op mijn lijstje gehad volgens mij.
pi_81289556
quote:
Op maandag 10 mei 2010 22:50 schreef rena het volgende:

[..]

Ze is sympathiek omdat ze borstvoeding geeft ?
Ja, ik vind het sympathiek dat ze er moeite voor wil doen en het niet erg vindt om er 's nachts uit te gaan. Ze drukt zich soms nogal ongelukkig uit in interviews - had zij haar kind niet een accessoire genoemd? - dus ik had dit niet achter haar gezocht. Ik vond haar meer een type 'ik kwak er een flesje in opdat hij binnen 2 weken doorslaapt' (zoals Xander).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_81289726
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, ik vind het sympathiek dat ze er moeite voor wil doen en het niet erg vindt om er 's nachts uit te gaan. Ze drukt zich soms nogal ongelukkig uit in interviews - had zij haar kind niet een accessoire genoemd? - dus ik had dit niet achter haar gezocht. Ik vond haar meer een type 'ik kwak er een flesje in opdat hij binnen 2 weken doorslaapt' (zoals Xander).
Eens.
Ik vind over het algemeen mensen die bv geven ook sympathieker. Maar goed, da's wel even een kort door de bocht redenatie waarover we hier natuurlijk niet moeten discussieren
pi_81299941
Claudia Schiffer op de cover van Vogue.

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')