Naar het centrum van Ermelo?!?quote:Op maandag 19 april 2010 04:50 schreef Braddie het volgende:
Ken je het Emaus in Ermelo?
.. maar je kon vrijheid verdienen, als je bijvoorbeeld 1 maand lang goed de taken deed mocht je alleen naar het centrum!
Het verbaast mij niks dat een slachtoffer in de openbare ruimte supervriendelijk doet tegen de kwelgeest die hem getraumatiseerd heeft.quote:Op maandag 19 april 2010 04:45 schreef CWC het volgende:
mijn vader wil mij in ene internaat plaatsen mijn moeder eigelijk niet maar stemt toch toe door zogenaamd een jonge zwaar getraumatiseert te hebben was ik namelijk van school gestuurd
ik dus zaterdag naar het skate park toe zie ik die jongen daar
hij begroet mij super vriendelijk en vraagt waarom ik niet meer op school kom![]()
en woensdag moet ik praten met iemand van jeugdzorgen vertel ik dat er gelogen is
kortom() iemand die op een internaat heeft gezeten en het wilt delen?
huh? Waar baseer je dat op? Er zijn legio redenen te bedenken waarom een 'kind' naar een internaat gaat en bovendien is het geen katholieke kerk daar, dus meiden mogen er ook naar toe.quote:Op maandag 19 april 2010 10:17 schreef drijfhout het volgende:
[..]
-knip-
Het grappige is, op dat internaat zit het vol met jongetjes als jij, maar dan ben je zelf degene die onderaan de hierarchie begint. Goed idee van je pa.
Ik baseer dat op een onwrikbaar geloof in het fenomeen "boontje komt om zijn loontje'' .quote:Op maandag 19 april 2010 10:28 schreef Mickeys het volgende:
[..]
huh? Waar baseer je dat op? Er zijn legio redenen te bedenken waarom een 'kind' naar een internaat gaat en bovendien is het geen katholieke kerk daar, dus meiden mogen er ook naar toe.
Ik zie dit geheel niet als een gezellig topic om te kletsen over internaten. Ik probeer alleen duidelijk te maken jij je niet op die ene ervaring die jij hebt, iedereen maar over 1 kam kan scheren.quote:Op maandag 19 april 2010 10:36 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ik baseer dat op een onwrikbaar geloof in het fenomeen "boontje komt om zijn loontje'' .
Ooit een pestkop ontmoet die niet de vermoorde onschuld uithangt en claimt dat ie heus heul niks niet gedaan heeft en dat het allemaal de schuld is van iedereen behalve hemzelf? Jij ziet dit als een gezellig topic om te kletsen over internaten, ik lees het topic van een ontkennende pestkop.
Als school en ouders conclusies trekken, jeugdzorg regelen en een internaat overwegen, is er heus wel meer aan de hand dan TS ons hier probeert wijs te maken.
maar dat is een ander type internaat waar je dan heen moetquote:Op maandag 19 april 2010 11:07 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ik zie dit geheel niet als een gezellig topic om te kletsen over internaten. Ik probeer alleen duidelijk te maken jij je niet op die ene ervaring die jij hebt, iedereen maar over 1 kam kan scheren.
Maar hoe is die ontkennende pestkop ontstaan? Is er iets mis gegaan bij de opvoeding? heeft hij de verkeerde vrienden (iets wat in mijn ogen weer op de opvoeders te "verhalen" is)?
In mijn geval had de maatschappelijk werkster en mijn moeder en de school besloten dat het beter was mij naar een tehuis te sturen wat uiteindelijk resulteerde in een internaat. Mijn goed, wat vond ik dat erg. Nu 27 jaar later kijk ik er ietwat anders tegenaan en denk ik dat het voor mij inderdaad het allerbeste is geweest. Heeft niets te maken gehad met een pestkop zijn of rottigheid uithalen, maar puur omdat mijn moeder een nieuwe levenstijl er op na hield die in 1983 nog niet door de wereld erkend werd. Tegenwoordig is het normaal als je ouders of 1 van je ouder besluit uit de kast te komen.
Zat andere redenen te bedenken waarom je in een internaat terecht kan komen: tienermoeders, thuis zwaar mishandeld zijn en zo zijn er nog wel veel meer redenen te bedenken. Overigens kan het ook zo zijn dat als het gezin bovenaan de samenleving staat waar jij het over had, dat kinderen dan naar een internaat worden gestuurd. Het heet dan alleen met een "duur" woord kostschool.
Ik was ook een lastig kutjong, maar dat houdt niet in dat je in een gesloten internaat terecht komt, dat word per geval bekeken. Als hij alleen maar van school is getrapt omdat hij een schoolgenootje gepest heeft die daar blijkbaar niet mee overweg kan wil nog niet zeggen dat je dan meteen maar geschikt bent voor een gesloten instelling.quote:Op maandag 19 april 2010 12:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar dat is een ander type internaat waar je dan heen moet
dit gaat duidelijk om een internaat voor lastige kutjong
ik zat in een verkeerde klas en we waren aan het dollen gewoon zeg ik doe die kraan open(idk meer waarom nee echt ik weet het niet meer is een dik 2 maand geleden) ja ts zit al 2 maanden zonder schoolquote:Op maandag 19 april 2010 06:59 schreef DeZoektocht het volgende:
Ben wel benieuwd wat je dan precies met die jongen gedaan hebt TS.
haha ja ik ga ook eerst naar de school van het internaatquote:Op maandag 19 april 2010 04:50 schreef Braddie het volgende:
Ken je het Emaus in Ermelo?
Daar heb ik gezeten, op de school dan, niet op het Internaat gedeelte.
Maar dat internaat was best wel nice, je moest wel *piepen* als je naar de wc moest, en mocht maar 10 minuten douchen, en moest redelijk vroeg naar bed(16-18 was half 10) maar je kon vrijheid verdienen, als je bijvoorbeeld 1 maand lang goed de taken deed mocht je alleen naar het centrum!
eerlijk gezegd mag jij de tyfus krijgenquote:Op maandag 19 april 2010 10:36 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ik baseer dat op een onwrikbaar geloof in het fenomeen "boontje komt om zijn loontje'' .
Ooit een pestkop ontmoet die niet de vermoorde onschuld uithangt en claimt dat ie heus heul niks niet gedaan heeft en dat het allemaal de schuld is van iedereen behalve hemzelf? Jij ziet dit als een gezellig topic om te kletsen over internaten, ik lees het topic van een ontkennende pestkop.
Als school en ouders conclusies trekken, jeugdzorg regelen en een internaat overwegen, is er heus wel meer aan de hand dan TS ons hier probeert wijs te maken.
dan is je hersen inhoud laagquote:Op maandag 19 april 2010 14:36 schreef CartWOman het volgende:
Dus om 1 keer 'dollen' is Jeugdzorg ingeschakeld? Right.
En wat het dollen inhoudt is me ook niet duidelijk, ik begrijp niets van je tekst.
Weer een aanname van je. En dan beweren dat ik aannames doe. tja. een verhaal heeft altijd minimaal 2 kanten. Dat TS scheld en met enge ziektes gooit waar hij nog nooit mee te maken heeft gehad getuigd niet echt van klasse. Geeft een negatief beeld, maar er lijkt mij wel meer aan de hand te zijn. dus aannames maken aan de hand van het verhaal van TS gaat mij wat te ver.quote:Op maandag 19 april 2010 12:49 schreef rhubarbje het volgende:
En jij doet geen aannames wil je zeggen?
Je word sowieso niet zomaar van school gestuurt
en typisch voor deze lastige kutjong is een totaal gebrek aan zelfreflectie
iets zegt mij dat ik meer op het spoor ben dan jij
Klopt dat dat niet zo tof is, alleen denk ik dat ik de taal van tegenwoordig niet meer begrijp. Waar las jij dat hij dat wou doen?quote:Op maandag 19 april 2010 14:57 schreef Re het volgende:
tsja als je een kraan door iemands oogkas douwt kan ik me vorstellen dat dat niet echt tof is...
Ach gossiepossie, zit die gemene meneer drijfhout allemaal lelijke dingen over je te denken, knul?quote:Op maandag 19 april 2010 14:15 schreef CWC het volgende:
[..]
eerlijk gezegd mag jij de tyfus krijgenik verdien dit dus helemaal niet en geloof me ik pest nooit in de klas waren we gewoon aan het dollen
oh ja mischien wel belangrijk om het GELOOFWAARDIG te maken
de leraar vertelde niks aan die jongen
Dat ligt aan ons, onze herseninhoud is te laag.quote:Op maandag 19 april 2010 15:13 schreef Darkangle het volgende:
CWC, kan je misschien verwoorden wat je hebt gedaan op zo'n manier dat iemand anders dan jij het ook bergijpt?
"kraan" is zo'n beetje het enige wat ik uit je stukje haalde, echter heb ik totaal geen idee wat je bedoelt.
quote:Op maandag 19 april 2010 14:57 schreef Re het volgende:
tsja als je een kraan door iemands oogkas douwt kan ik me vorstellen dat dat niet echt tof is...
nee, duidelijkquote:Op maandag 19 april 2010 18:09 schreef CWC het volgende:
[..]
doe die kraan op een (had ik niet door) dreigende manier
Hell yeah!quote:
dat is het hem juist niksquote:Op maandag 19 april 2010 16:38 schreef Maanvis het volgende:
Waarom ben je precies van school gestuurd?
Wat heb je met die kraan gedaan?
Leg het nou eens uit zodat we het allemaal begrijpen, misschien moet je wat meer woorden gebruiken ervoor want wat voor kraan was het, en wat was het resultaat van je acties? En mijn excuses als het vreemd overkomt, maar het lijkt wel alsof je een andere taal praat dan wij? Ik snap er iig geen flikker van.quote:Op maandag 19 april 2010 18:40 schreef CWC het volgende:
[..]
dat is het hem juist niksik vroeg aan dat kind of hij de kraan open wou doen voor de leraar ( i know kinderachtig
) maar school had al de pest aan me en mn moeder overwoog het internaat niet alleen jeugdzorg wou dat.
quote:Op maandag 19 april 2010 16:07 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ach gossiepossie, zit die gemene meneer drijfhout allemaal lelijke dingen over je te denken, knul?
* drijfhout aait CWC over de bol
Ik geloof wel dat je gewoon aan het dollen was met de kraan open hoor.
Maar niet dat er niks aan de hand is als je al je twee maanden niet welkom bent op school en je ouders dan maar een internaat overwegen.
Dat puberale gevoel van niet-begrepen-worden en al die duivelse volwassenen die je dwars zitten de tering wensen is wel heel herkenbaar.Dus vooruit, nog een kusje erbij voor je.
Ik hoop dat alles goed met je komt.
ik ben docent en je word echt niet van school gestuurd om een grapjequote:Op maandag 19 april 2010 18:40 schreef CWC het volgende:
[..]
dat is het hem juist niksik vroeg aan dat kind of hij de kraan open wou doen voor de leraar ( i know kinderachtig
) maar school had al de pest aan me en mn moeder overwoog het internaat niet alleen jeugdzorg wou dat.
Wel als dat grapje een trauma vur 't leeve oplevert!quote:Op maandag 19 april 2010 18:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik ben docent en je word echt niet van school gestuurd om een grapje
dus misschien moet je even aan je reflectieve vaardigheden gaan werken
dan was het waarschijnlijk ook niet bepaald een grapjequote:Op maandag 19 april 2010 19:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wel als dat grapje een trauma vur 't leeve oplevert!
de helft van jullie zijn echt fucking traag wist je datquote:Op maandag 19 april 2010 18:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Leg het nou eens uit zodat we het allemaal begrijpen, misschien moet je wat meer woorden gebruiken ervoor want wat voor kraan was het, en wat was het resultaat van je acties? En mijn excuses als het vreemd overkomt, maar het lijkt wel alsof je een andere taal praat dan wij? Ik snap er iig geen flikker van.
quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:11 schreef CWC het volgende:
[..]
de helft van jullie zijn echt fucking traag wist je dat![]()
laat maar in iedergeval bedankt voor mensen die der wle iets van snapten en hun verhaal deelden
quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Opvallend is natuurlijk dat veel mensen die niet 'negatieve' ideen bij jouw posts hadden veelal in dit topic gepost dat ze zélf ook op een internaat gezeten hebben, om wat voor reden dan ook ....
dus ik neem aan dat je het daar op dat internaat best naar je zin zal kunnen hebben, vol met mensen in een soortgelijke situatie ... veel plezier iig
en als je kennelijk nu al twee maanden zonder school zit en kennelijk _niks_ doet met je leven, is het ook absoluut geen achteruitgang imho.... je kunt er veel leren en aan jezelf werken..
Wat wil je eigenlijk doen als je _niet_ naar een internaat gaat ? gewoon een beetje leker thuis zitten en je moeders iedere dag je bammetjes laten smeren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |