Ja, waarom niet?quote:Op zondag 18 april 2010 20:50 schreef Duimelot het volgende:
Is het mogelijk online verliefd op iemand te worden zonder dat je deze persoon irl ontmoet hebt.
dus puur mbv msn/ mail/ cam/ telefoon etc. elkaar hebben leren kennen en hoe hoog achten jullie de kans op een geslaagde irl relatie (niet voor de eeuwigheid maar dat deze er daadwerkelijk uit voort komt)
ja is denk ik wel mogelijk....quote:Op zondag 18 april 2010 20:50 schreef Duimelot het volgende:
stelling/ vraag en maar meteen er even bij zetten, heeft niets met mijn persoon zelf te maken maar komt voort uit een eerdere discussie....
Is het mogelijk online verliefd op iemand te worden zonder dat je deze persoon irl ontmoet hebt.
dus puur mbv msn/ mail/ cam/ telefoon etc. elkaar hebben leren kennen en hoe hoog achten jullie de kans op een geslaagde irl relatie (niet voor de eeuwigheid maar dat deze er daadwerkelijk uit voort komt)
Ik denk wel dat het zou kunnen.quote:Op zondag 18 april 2010 20:50 schreef Duimelot het volgende:
stelling/ vraag en maar meteen er even bij zetten, heeft niets met mijn persoon zelf te maken maar komt voort uit een eerdere discussie....
tuurlijk mag dat.....quote:Op zondag 18 april 2010 20:51 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Hoi Engeltje, mag een man geen masker dragen?![]()
Ik vind het wel lekker hoor
de vorige keer dat dit hier besproken werd waren de reactie erg negatief en was zoiets niet mogelijk (op enkele uitzonderingen na)quote:Op zondag 18 april 2010 20:54 schreef -Engel- het volgende:
[..]
ja is denk ik wel mogelijk....
de kans van een irl-relatie....ligt aan de gesprekken die je via internet etc hebt gehad....
maar een vriendin van mij is zo verliefd geworden, nu getrouwd en een engeltje gekregen
Ik heb door internet (en dit forum) de tijd gehad om iemand te leren kennen. Key is vooral eerlijk te zijn en geen bullshit te vertellen. 9/10 valt het IRL tegen, maar soms... heeeeeel soms zit er ECHT iemand interessants tussenquote:Op zondag 18 april 2010 20:54 schreef -Engel- het volgende:
[..]
ja is denk ik wel mogelijk....
de kans van een irl-relatie....ligt aan de gesprekken die je via internet etc hebt gehad....
maar een vriendin van mij is zo verliefd geworden, nu getrouwd en een engeltje gekregen
maar kan je ook echt verliefd worden zonder elkaar ooit gezien te hebben!?!?quote:Op zondag 18 april 2010 20:56 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik heb door internet (en dit forum) de tijd gehad om iemand te leren kennen. Key is vooral eerlijk te zijn en geen bullshit te vertellen. 9/10 valt het IRL tegen, maar soms... heeeeeel soms zit er ECHT iemand interessants tussen
Als je iemand IRL ontmoet en het klikt op het eerste gezicht, dan moet je de rest ook nog maar afwachten. Leuk dat iemand een leuk bekkie en zulks heeft, maar als na weken blijkt dat je elkaar eigenlijk niets te melden hebt, dan is het net zo goed zonde van de tijd en moeite geweest.quote:
krengel en jij kunnen het weten...quote:Op zondag 18 april 2010 20:56 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik heb door internet (en dit forum) de tijd gehad om iemand te leren kennen. Key is vooral eerlijk te zijn en geen bullshit te vertellen. 9/10 valt het IRL tegen, maar soms... heeeeeel soms zit er ECHT iemand interessants tussen
Was je al verliefd dan voor je de dame in kwestie voor het eerst ontmoete? Zo niet, dan sluit jouw situatie niet aan bij de situatie die Duim schetst.quote:Op zondag 18 april 2010 20:56 schreef FireFox1 het volgende:
Het is maar net wie je dan spreekt hequote:Op zondag 18 april 2010 20:56 schreef Duimelot het volgende:
[..]
de vorige keer dat dit hier besproken werd waren de reactie erg negatief en was zoiets niet mogelijk (op enkele uitzonderingen na)
want die irl klik is zoooooo belangrijk en die voel je nu niet bladiebla
nu wordt er erg droog en kort gereageerd door enkele, waarom niet!?
das toch geen antwoord, ik wil echte feedback!
oh engeltje bedankt voor de meer zinnen enzo
Omdat er een groot "gevaar" is dat je de boel romantiseert c.q je een heel ander beeld gaat vormen bij die persoon. In het echt is het dan vaak wel gezellig maar niet dat speciale.quote:Op zondag 18 april 2010 20:56 schreef Duimelot het volgende:
[..]
de vorige keer dat dit hier besproken werd waren de reactie erg negatief en was zoiets niet mogelijk (op enkele uitzonderingen na)
want die irl klik is zoooooo belangrijk en die voel je nu niet bladiebla
nu wordt er erg droog en kort gereageerd door enkele, waarom niet!?
das toch geen antwoord, ik wil echte feedback!
oh engeltje bedankt voor de meer zinnen enzo
dozen handig stapelen en het lijkt al beterquote:Op zondag 18 april 2010 20:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb mn kast afgebroken en mn kamer vol dozen staan nu, t lijkt heel groot en het is heel rommelig
Dat! En zelfs de gezelligheid kan wel es vies tegenvallen.quote:Op zondag 18 april 2010 21:00 schreef mrbox het volgende:
Omdat er een groot "gevaar" is dat je de boel romantiseert c.q je een heel ander beeld gaat vormen bij die persoon. In het echt is het dan vaak wel gezellig maar niet dat speciale.
Ik kan het nietquote:Op zondag 18 april 2010 20:50 schreef Duimelot het volgende:
ok dat heeft dan te maken met de vraag: is het beter snel met iemand af te spreken omdat eindeloze gesprekken zonde van je tijd zouden kunnen zijn enzoquote:Op zondag 18 april 2010 20:58 schreef Techno het volgende:
[..]
Als je iemand IRL ontmoet en het klikt op het eerste gezicht, dan moet je de rest ook nog maar afwachten. Leuk dat iemand een leuk bekkie en zulks heeft, maar als na weken blijkt dat je elkaar eigenlijk niets te melden hebt, dan is het net zo goed zonde van de tijd en moeite geweest.
Lustvlinders wel, liefdevlinders niet.quote:Op zondag 18 april 2010 21:02 schreef Duimelot het volgende:
ok dat heeft dan te maken met de vraag: is het beter snel met iemand af te spreken omdat eindeloze gesprekken zonde van je tijd zouden kunnen zijn enzo
maar kan je vlinders krijgen van iemand die je nooit irl gezien hebt!?
Tis ook gewoon spullen van de kindjes die nog uitgezocht moeten worden en op tafel liggen en dingen die niet in dozen passen enzoquote:Op zondag 18 april 2010 21:00 schreef -Engel- het volgende:
[..]
dozen handig stapelen en het lijkt al beter
Geen idee, daar heb ik geen ervaring mee. Maar het zou best goed kunnen.quote:Op zondag 18 april 2010 21:02 schreef Duimelot het volgende:
maar kan je vlinders krijgen van iemand die je nooit irl gezien hebt!?
Ik was niet verliefd, maar was zeer geïnteresseerd. Zeker omdat uit de gespreken naar voren kwam dat we heel wat dingen gemeen hadden.quote:Op zondag 18 april 2010 20:58 schreef Duimelot het volgende:
[..]
maar kan je ook echt verliefd worden zonder elkaar ooit gezien te hebben!?!?
je hoort het wel eens maar is daar niet gewoon echt chemie bij nodig van het ruiken en proeven enzo, dingen die via een cam niet kunnen.
je kan niet iemand houding zien meestal zit men, jemist toch enorm veel nonverbale dingen....
quote:Op zondag 18 april 2010 21:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Tis ook gewoon spullen van de kindjes die nog uitgezocht moeten worden en op tafel liggen en dingen die niet in dozen passen enzo
ok dus als men zwijmelend allemaal scenarios gaan vertellen zoals ze hopen dat hun eerste ntmoeteing zou verlopen ofzo dan zou t wel es vies kunnen tegen vallenquote:Op zondag 18 april 2010 21:00 schreef mrbox het volgende:
[..]
Omdat er een groot "gevaar" is dat je de boel romantiseert c.q je een heel ander beeld gaat vormen bij die persoon. In het echt is het dan vaak wel gezellig maar niet dat speciale.
ik denk het niet, maar na heeul veel chatten kan je iemand wel daadwerkelijk een beetje leren kennenquote:Op zondag 18 april 2010 20:58 schreef Duimelot het volgende:
[..]
maar kan je ook echt verliefd worden zonder elkaar ooit gezien te hebben!?!?
je hoort het wel eens maar is daar niet gewoon echt chemie bij nodig van het ruiken en proeven enzo, dingen die via een cam niet kunnen.
je kan niet iemand houding zien meestal zit men, jemist toch enorm veel nonverbale dingen....
Is dat liefde of lust?quote:Op zondag 18 april 2010 21:05 schreef Techno het volgende:
Wat anders, hoeveel zijn cq. worden er niet verliefd op de e.o.a. popster of filmster? Die ze nog nooit van hun leven IRL ontmoet hebben....
quote:
Ik word weemoedig van deze post.quote:Op zondag 18 april 2010 21:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik was niet verliefd, maar was zeer geïnteresseerd. Zeker omdat uit de gespreken naar voren kwam dat we heel wat dingen gemeen hadden.
Toen ik haar voor het eerst zag, was ik na 10 minuten al verliefd. Het klikte niet alleen online, maar ook IRL. Gesprekken liepen soepel, en voor we het doorhadden hadden we al 3 uur lang gezellig zitten te babbelen.
Het was een klein verschil tussen de gesprekken die we online hadden en toen we uiteindelijk tegen over elkaar zaten. Vanaf dat moment wist ik het zeker. Met deze meid wil ik absoluut verder!![]()
was het niks geworden, had ik er ook vrede mee gehad. Wie niet waagt, wie niet wint.
is dat niet juis andersom dan?quote:Op zondag 18 april 2010 21:02 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Lustvlinders wel, liefdevlinders niet.
Durf ik niet te zeggen. Zal iig niet te lang met de ontmoeting wachten om het effect zo veel mogelijk tegen te gaan.quote:Op zondag 18 april 2010 21:05 schreef Duimelot het volgende:
[..]
ok dus als men zwijmelend allemaal scenarios gaan vertellen zoals ze hopen dat hun eerste ntmoeteing zou verlopen ofzo dan zou t wel es vies kunnen tegen vallen
maar als men nu hun gevoelens baseert op echte serieuze gesprekken e.d. en niet op zwijmelarij?
quote:Op zondag 18 april 2010 21:04 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik was niet verliefd, maar was zeer geïnteresseerd. Zeker omdat uit de gespreken naar voren kwam dat we heel wat dingen gemeen hadden.
Toen ik haar voor het eerst zag, was ik na 10 minuten al verliefd. Het klikte niet alleen online, maar ook IRL. Gesprekken liepen soepel, en voor we het doorhadden hadden we al 3 uur lang gezellig zitten te babbelen.
Het was een klein verschil tussen de gesprekken die we online hadden en toen we uiteindelijk tegen over elkaar zaten. Vanaf dat moment wist ik het zeker. Met deze meid wil ik absoluut verder!![]()
was het niks geworden, had ik er ook vrede mee gehad. Wie niet waagt, wie niet wint.
Mee eensch.quote:Op zondag 18 april 2010 21:07 schreef Duimelot het volgende:
is dat niet juis andersom dan?
is het niet zo dat als je iemand irl ontmoet je eerste klik gericht is op uiterlijk en aantrekkingskracht die samen gaan met lust
juist dat wat er mist bij een online ontmoeting waar het dan meer draait om zinvolle gesprekken?
dat laatste is uiteindelijke een betere basis voor een relatie al blijft die lust natuurlijk belangrijk maar toch...
Goeie vraag.quote:Op zondag 18 april 2010 21:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
Waarom zat je erover na te denken dan duim?
maar is het dan echt verliefdheid???quote:Op zondag 18 april 2010 21:05 schreef Techno het volgende:
Wat anders, hoeveel zijn cq. worden er niet verliefd op de e.o.a. popster of filmster? Die ze nog nooit van hun leven IRL ontmoet hebben....
deze discussie heeft enkele dagen geleden ook plaatsgevonden maar toen waren er andere mensen hier, en was benieuwd naar de mening van een nieuwe lading mensenquote:Op zondag 18 april 2010 21:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
Waarom zat je erover na te denken dan duim?
Ik ben sowieso niet iemand van de online gesprekken. Ik zie mijn gesprekspartner het liefst. In die zin hecht ik weinig waarde aan hoe een online gesprek verloopt. Al helemaal niet als mogelijke aanwijzing voor een basis van een relatie.quote:Op zondag 18 april 2010 21:07 schreef Duimelot het volgende:
is dat niet juis andersom dan?
is het niet zo dat als je iemand irl ontmoet je eerste klik gericht is op uiterlijk en aantrekkingskracht die samen gaan met lust
juist dat wat er mist bij een online ontmoeting waar het dan meer draait om zinvolle gesprekken?
dat laatste is uiteindelijke een betere basis voor een relatie al blijft die lust natuurlijk belangrijk maar toch...
Hoe noem je dat dan?quote:Op zondag 18 april 2010 21:10 schreef Duimelot het volgende:
[..]
maar is het dan echt verliefdheid???
zeker op een idool waar dan vrijwelzeker nooit een gesprek mee heeft plaats gevonden
is dat niet meer een soort van idealiseren en aanbidden van iemand?
Nee, dat hoeft niet per se. Ook wat ouderen betreft. Hoeveel dames zwijmelen niet weg bij Johnny Depp?quote:Op zondag 18 april 2010 21:10 schreef Duimelot het volgende:
maar is het dan echt verliefdheid???
zeker op een idool waar dan vrijwelzeker nooit een gesprek mee heeft plaats gevonden
is dat niet meer een soort van idealiseren en aanbidden van iemand?
en met een cam erbij zodat je elkaars gezichtsuitdrukkingen ziet of aan de telefoon!?quote:Op zondag 18 april 2010 21:12 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik ben sowieso niet iemand van de online gesprekken. Ik zie mijn gesprekspartner het liefst. In die zin hecht ik weinig waarde aan hoe een online gesprek verloopt. Al helemaal niet als mogelijke aanwijzing voor een basis van een relatie.
*glij*quote:Op zondag 18 april 2010 21:12 schreef Techno het volgende:
Nee, dat hoeft niet per se. Ook wat ouderen betreft. Hoeveel dames zwijmelen niet weg bij Johnny Depp?
Jou tijd komt nog wel. Ben ik van overtuigd!quote:
Dat is lief van jequote:Op zondag 18 april 2010 21:13 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Jou tijd komt nog wel. Ben ik van overtuigd!
Bellen heb ik een hekel aan. Ook met bekenden. Zelfde argument, ik wil de persoon zien met wie ik praat. Zelden hele gesprekken gevoerd via de cam. Kan ik dus niks zinnigs over zeggen.quote:Op zondag 18 april 2010 21:13 schreef Duimelot het volgende:
en met een cam erbij zodat je elkaars gezichtsuitdrukkingen ziet of aan de telefoon!?
ok duidelijk!quote:Op zondag 18 april 2010 21:14 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Bellen heb ik een hekel aan. Ook met bekenden. Zelfde argument, ik wil de persoon zien met wie ik praat. Zelden hele gesprekken gevoerd via de cam. Kan ik dus niks zinnigs over zeggen.
Maar dat is dan een beetje "your loss", of niet?quote:Op zondag 18 april 2010 21:14 schreef AirwiN het volgende:
Bellen heb ik een hekel aan. Ook met bekenden. Zelfde argument, ik wil de persoon zien met wie ik praat. Zelden hele gesprekken gevoerd via de cam. Kan ik dus niks zinnigs over zeggen.
Ik heb niet het gevoel dat ik daardoor dingen ben misgelopen. Ik ervaar het niet als 'loss'.quote:Op zondag 18 april 2010 21:17 schreef Techno het volgende:
Maar dat is dan een beetje "your loss", of niet?
Tis leuk als iemand ver weg is en je kan ze toch zienquote:
Het is wel leuk soms. Gewoon, om een beetje het idee te hebben dat je erbij bent.quote:
Jaa dat soort situaties snap ik. Maar naast dat, vind ik er niet gek veel aan.quote:Op zondag 18 april 2010 21:19 schreef mrbox het volgende:
[..]
Tis leuk als iemand ver weg is en je kan ze toch zien(mits de cam van redelijke kwaliteit is)
Dit was mijn 2e online date. Eerste viel dusdanig tegen dat ik zoiets had: Dit nooit meerquote:Op zondag 18 april 2010 21:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is lief van je
Het is meer dat ik denk: potver, dat wil ik ookEn heb online in die zin al aardig wat mensen ontmoet en mee gesproken (bijv. bellen), maar zoals jij het hebt 'meegemaakt', zo heb ik het nooit gehad.
is deze opmerking niet meer gebaseerd op jouw onzekerheid?quote:
Echt leuk voor jullie hoor maar...wil je me nu nog weemoediger maken?quote:Op zondag 18 april 2010 21:21 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dit was mijn 2e online date. Eerste viel dusdanig tegen dat ik zoiets had: Dit nooit meerToch risicootje genomen en ben nu zeer happy in love
Mag ik nu wel zeggen, want na afgelopen weekend (tevens 7e ontmoeting) wordt mijn gevoel alleen maar sterker en sterker voor haar, en de relatie beter en beter.
DIt was een lot uit de loterij. Zoiets maak ik geen 2e keer mee (online gezien dan)
Is het ook het winnende lot?quote:Op zondag 18 april 2010 21:21 schreef FireFox1 het volgende:
DIt was een lot uit de loterij. Zoiets maak ik geen 2e keer mee (online gezien dan)
quote:Op zondag 18 april 2010 21:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Echt leuk voor jullie hoor maar...wil je me nu nog weemoediger maken?![]()
Haha, nee want ik heb er eigenlijk helemaal geen moeite mee om mezelf op camera zo te laten zienquote:Op zondag 18 april 2010 21:22 schreef Duimelot het volgende:
[..]
is deze opmerking niet meer gebaseerd op jouw onzekerheid?
dat je t zelf onprettig vind om zo in beeld te zitten?
ok vroeg t me gewoon af!quote:Op zondag 18 april 2010 21:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Haha, nee want ik heb er eigenlijk helemaal geen moeite mee om mezelf op camera zo te laten zien
met die camtool dingen (msn) zie je vaak jezelf ook .. en in een spiegel zitten kijken terwijl je met iemand die je amper kent aan het praten bent, en dan ook nog leuk over proberen te komenquote:Op zondag 18 april 2010 21:22 schreef Duimelot het volgende:
[..]
is deze opmerking niet meer gebaseerd op jouw onzekerheid?
dat je t zelf onprettig vind om zo in beeld te zitten?
Nee lieverdquote:Op zondag 18 april 2010 21:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Echt leuk voor jullie hoor maar...wil je me nu nog weemoediger maken?![]()
Ga jij mijn matige grap nog even uitleggen.quote:Op zondag 18 april 2010 21:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
t was een lot uit de loterij, jammer dat er geen prijs op gevallen is?
Zit jij nu te projecteren ? geen idee waar je het over hebt, skype enzo werkt hier echt topquote:Op zondag 18 april 2010 21:25 schreef zomermuis het volgende:
[..]
met die camtool dingen (msn) zie je vaak jezelf ook .. en in een spiegel zitten kijken terwijl je met iemand die je amper kent aan het praten bent, en dan ook nog leuk over proberen te komen
dat werkt onzekerheid in de hand
Dat mag uiteraard.quote:
Ik weet wat je wilt zeggen hoor.quote:Op zondag 18 april 2010 21:25 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nee lieverd![]()
Probeer je alleen hoop te geven, en niet uit te sluiten dat het jou ook kan gebeuren![]()
Je bent een hartstikke leuke meid, en kan me niet voor voorstellen dat er niemand "out there" is voor je. Geduld is een schone zaak!
Skype is geinig spul.quote:Op zondag 18 april 2010 21:26 schreef mrbox het volgende:
[..]
Zit jij nu te projecteren ? geen idee waar je het over hebt, skype enzo werkt hier echt top
dat is jouw gevoel erbijquote:Op zondag 18 april 2010 21:25 schreef zomermuis het volgende:
[..]
met die camtool dingen (msn) zie je vaak jezelf ook .. en in een spiegel zitten kijken terwijl je met iemand die je amper kent aan het praten bent, en dan ook nog leuk over proberen te komen
dat werkt niet,
en werkt ook onzekerheid in de hand
Ik heb er geen moeite mee om mezelf te zien. Dus dat zegt meer over jou dan over camtools.quote:Op zondag 18 april 2010 21:25 schreef zomermuis het volgende:
dat werkt niet,
en werkt ook onzekerheid in de hand
Het kan beide. Maar kan ook alleen beeld zijn en dat je verder chat.quote:Op zondag 18 april 2010 21:29 schreef Duimelot het volgende:
[..]
maar dat is alleen geluid geen beeld of ook beeld?
Ik heb nog nooit een cam gehadquote:Op zondag 18 april 2010 21:29 schreef vencodark het volgende:
Overigens cam ik eigenlijk nooit met mensen die ik niet ken. Dus niet met chatsessies verder ofzo. Het komt een enkele keer voor dat ik cam met een bekende maar dat is in een jaar misschien 6 keer voorgekomen met 3 mensen ofzo.
plausiblequote:Op zondag 18 april 2010 21:28 schreef Duimelot het volgende:
[..]
dat is jouw gevoel erbij
is niet de werkelijkheid
oh ik dacht dat alleen geluid wasquote:Op zondag 18 april 2010 21:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het kan beide. Maar kan ook alleen beeld zijn en dat je verder chat.
Ik voorheen ook nooit, maar in deze laptop zit het ingebouwd.quote:
Zo ben ikquote:Op zondag 18 april 2010 21:26 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ga jij mijn matige grap nog even uitleggen.
Heb het alleen gebruikt toen ik nog met ex was. En daarna nog weleens met hem maar verder niet echt.quote:Op zondag 18 april 2010 21:31 schreef Duimelot het volgende:
[..]
oh ik dacht dat alleen geluid was
sja heb t ooit 8 jaar terug ofzo es geinstaleerd maar toen hadden mijn bekenden t allemaal niet
Heb je daar gezien jaquote:Op zondag 18 april 2010 21:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik voorheen ook nooit, maar in deze laptop zit het ingebouwd.Soms best geinig voor het "hoe zie je er nu uit-topic".
Probeer het weer eens, werkt top !quote:Op zondag 18 april 2010 21:31 schreef Duimelot het volgende:
[..]
oh ik dacht dat alleen geluid was
sja heb t ooit 8 jaar terug ofzo es geinstaleerd maar toen hadden mijn bekenden t allemaal niet
Geen idee, zat gewoon wat op FOK! te surfen en kwam jou daar tegenquote:
Ik post weleens een foto daar ja.quote:Op zondag 18 april 2010 21:33 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Geen idee, zat gewoon wat op FOK! te surfen en kwam jou daar tegen
Aah techno heeft dat vast toch welquote:Op zondag 18 april 2010 21:34 schreef Duimelot het volgende:
[..]
mss ga ik dat wel eens doen als ik met iemand wil cammen!
Edgar Allen Poes?quote:Op zondag 18 april 2010 21:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
O nee, het is een dikke rode kater die een poes zoekt denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |