Hoe weet jij dat? Dinnetje shoppen en ik zat net aan de ovenfrietjes.quote:
quote:Op zondag 18 april 2010 16:23 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Dinnetje shoppen en ik zat net aan de ovenfrietjes.
Lamzakken zijn trouwens alle mensen die op een dergelijke zondagmiddag als deze achter de compie zitten.![]()
T is een mount die aan de band van mijn bril bevestigd zit, bij het aandoen tijdens t rijden blijkbaar omlaag geduwdquote:Op zondag 18 april 2010 16:35 schreef Bunnybeater het volgende:
Grappig dat filmpje met je helmcamNeem aan dat ie nog beter afgesteld wordt, aangezien ik nu voornamelijk wegdek zie
? Beter ook dan op je trillende motor hengen, maar hoe lang kan ie opnemen en waar schrijft ie het op weg
Nee, ik ga niet de specs van je cam doornemen
^^quote:Op zondag 18 april 2010 17:26 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Vaag filmpje zowel scherp beeld
Ehm, het gaat om de kleurstelling van de fiets, niet om de KTM zelf.quote:Op zondag 18 april 2010 19:53 schreef cageon2 het volgende:
En de laatste hoop ik, smaak heb je niet echt![]()
koop dan gewoon een KTM
ik blijf bij mijn standpunt.quote:Op zondag 18 april 2010 19:56 schreef R34L-SIcK het volgende:
[..]
Ehm, het gaat om de kleurstelling van de fiets, niet om de KTM zelf.
Dat is mijn cilinder van het "goede" 44K Km blok. Wat dus niet zo goed isquote:Op zondag 18 april 2010 16:21 schreef Worldbeater het volgende:
Ik wilde net beginnen.![]()
Wat is er met die verkoolde zuiger/cilinderwand/voelermaat?
Ronde van Turkije loopt ff twintig minuten uit op Eurosport2.
En nu komt de herhaling van de Superbikes niet.
Zit ik daar te wachten vanaf 16.00.![]()
Maar je had wel een mooie post om mee te beginnen.quote:
Zijn er ook goede GS500 blokken dan?quote:Op zondag 18 april 2010 20:19 schreef Cocktailprikker het volgende:
Dat is mijn cilinder van het "goede" 44K Km blok. Wat dus niet zo goed is
wel waar.quote:Op zondag 18 april 2010 20:25 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Maar je had wel een mooie post om mee te beginnen.![]()
Ik ben normaal gesproken ook nogal soepel met dat soort dingen. Onderaan was de zuiger nog wel een prima maat, hij sloot ook wel flink af. Maar ik weet nu ook waar het geluid af en toe vandaan kwam, een desaxerende zuigerquote:Op zondag 18 april 2010 20:25 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Maar je had wel een mooie post om mee te beginnen.![]()
Kort kontje is ook mooi.![]()
[..]
Zijn er ook goede GS500 blokken dan?![]()
Beetje grote speling idd .. zuiger van mijn motorscoot ook.
Maar die moet dan ook op de zuigerveren dichten, en het alu zet meer uit dan het gietijzer.
Hoop ik dan.
Zondequote:Op zondag 18 april 2010 19:50 schreef R34L-SIcK het volgende:
Heey allemaal!!!
...
Zodra de motor weer loopt gaat de slijptol in het frame.
De bedoeling is namelijk om er zoiets van te gaan maken:
[ afbeelding ]
En dan ongeveer in deze kleurstelling:
[ afbeelding ]
Matzwarte tank en spatborden, oranje frame en hoogglans zwarte velgen en achterbrug.
En dan Ducati in witte letters op de tank.
Ik heb dus voorlopig nog genoeg te knutselen.
Tot zover mijn eerste bijdrage aan FokMC, dat er nog maar vele mogen volgen!!!!
Ik was er als de kippen bijquote:
quote:Op zondag 18 april 2010 20:54 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Ik was er als de kippen bijmja ik heb er al 2, hij heeft geen interessante onderdelen voor me
Ik steek liever 100 euro meer in men blok en dat ik wéét wat ik heb, dan zon olieboot die ook elk moment kapot kan lopen
+ frieslan, ben daar 1 x geweest voor de GS van een vriend. Is toch wel een eind weg. Als er nou goedkoop een TL of TRX staat denk ik er nog even over na![]()
Gepost om 16:21, ja dat is inderdaad erg lang wachten . . .quote:Op zondag 18 april 2010 16:21 schreef Worldbeater het volgende:
Ik wilde net beginnen.![]()
Wat is er met die verkoolde zuiger/cilinderwand/voelermaat?
Ronde van Turkije loopt ff twintig minuten uit op Eurosport2.
En nu komt de herhaling van de Superbikes niet.
Zit ik daar te wachten vanaf 16.00.![]()
quote:Op zondag 18 april 2010 19:53 schreef cageon2 het volgende:
En de laatste hoop ik, smaak heb je niet echt![]()
koop dan gewoon een KTM
Maak je niet druk, die zuiger scheurt vanzelf een keer.quote:Op zondag 18 april 2010 20:36 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik ben normaal gesproken ook nogal soepel met dat soort dingen. Onderaan was de zuiger nog wel een prima maat, hij sloot ook wel flink af. Maar ik weet nu ook waar het geluid af en toe vandaan kwam, een desaxerende zuigerKan hem gewoon met de hand bewegen in de cilinder. Wil dat risico niet nemen als ik in DLD sta...
Andere blokje ook open gehad, en eigenlijk, snap ik het nog steeds niet, want het enige wat ik tegen ben gekomen zijn 1 gare en 1 niet als nieuw naaldlager vd bakKomen dus 2 nieuwe in en dan kan die weer dicht
Nu is het dus een beetje rondkijken of ik ergens een mooi adres voor nieuwe zuiger + boren kan vinden. Als dat meevalt is het misschien nog een optie![]()
Burger.quote:
21 minuten van mijn leven. Eurosport wat doe je!quote:Op zondag 18 april 2010 21:09 schreef o-o het volgende:
Gepost om 16:21, ja dat is inderdaad erg lang wachten . . .
Aarspiercing.quote:Op zondag 18 april 2010 19:50 schreef R34L-SIcK het volgende:
Heey allemaal!!!
Vandaag heb ik fijn geknutseld aan m'n motor, ik heb een Duc 750 SuperSport, oud beestje.
Zo-één:
[ afbeelding ]
Starten ging de laatste tijd K U T, de startmotor nam de krukas een paar slagen mee waarna hij hem weer los gooide.
Dit bleek te komen doordat de veer van de starterkoppeling slap wordt.
Dus vandaag de hele kuip eraf gehaald, olie afgetapt en blokhelft eraf gehaald.
De moer op de krukas zat goed geborgd met Loctite, dus de electrische slagsleutel erop.
Veer ingekort en alles weer gemonteerd.
Toen ik wou testen bleek m'n accu leeg van alle vergeefse startpogingen, dus die staat onder de oplader.
Morgen kijken of het starten nu beter gaat.
De motor staat er nu zo bij:
[ afbeelding ]
Zodra de motor weer loopt gaat de slijptol in het frame.
De bedoeling is namelijk om er zoiets van te gaan maken:
[ afbeelding ]
En dan ongeveer in deze kleurstelling:
[ afbeelding ]
Matzwarte tank en spatborden, oranje frame en hoogglans zwarte velgen en achterbrug.
En dan Ducati in witte letters op de tank.
Ik heb dus voorlopig nog genoeg te knutselen.
Tot zover mijn eerste bijdrage aan FokMC, dat er nog maar vele mogen volgen!!!!
quote:Zo ik zal eens een uitgebreide howto schrijven over het demonteren van de cilinders. Met een aantal zeer handige tips voor als je dit soort klussen nog nooit gedaan hebt.
[large]How-to: Demonteren cilinders Suzuki GS 500 [/large]
Stel je koppakking lekt, je GS verstookt meer olie dan de frituurpan van je oma, of om wat voor reden ook denk je dat het een goed idee is om de cilinders eens van je blok te trekken!
Je hebt alleen geen flauw idee wat je aan gaat treffen... Met deze how-to kun je vast een kijkje nemen in de wondere wereld van je Suzuki
Onderdelen kun je vaak goedkoop halen uit Duitsland, als je niks op ebay kan vinden heeft de vertrouwde motorzaak daar je spullen ook vaak goedkoper dan hier in NL. Neem bijvoorbeeld Polo, in Kleve, een complete pakkingset voor 73 euro Olie is er ook goedkoop![]()
* tip 1: *
Gebruik goed gereedschap. Niks ergers dan gereedschap wat dingen kapot maakt, wat je in je handen had, en ook je handen zelf!
- Een doppenset komt goed van pas. Doppen van 8 t/ 19 ga je vast nodig hebben.
- Schroevendraaiers, platte, kruis, you name it. Altijd handig voor van alles![]()
- Imbussleutel 5. Liefst een imbusdop...
- Algemeen redelijk gevulde gereedschapskist voor als je toch net iets anders nodig hebtSteek/ringsleutels natuurlijk.
- Een momentsleutel tot minimaal 40n/m
- WD40
- Remmenreiniger
- Papier, niet zon beetje ook![]()
- Bakjes om je onderdelen en boutjes in te doen, zo jammer als je ze terug moet zoeken ergens op de stoep![]()
* Tip 2: *
Ga niet liggen kloten met het blok in je frame. Ik heb het zelf 2 keer op die manier gedaan, maar je wordt helemaal ellendig van de ruimte die je niet hebt. Het kleppendeksel krijg je nog wel makkelijk er van af, maar zodra de kop en voet aan de beurt zijn sta je te vloeken.
De ruimte is gewoon heel erg krap, dus maak het jezelf niet zo moeilijk en haal samen met een ander dat blok uit je frame. Dat kan ook wat tegenzitten, de bouten van je framebeugel kunnen erg vast zitten. Geloof me, het is alle moeite waard. Werkt straks een stuk fijner![]()
Zodra je het blok er uit gekregen hebt mag je jezelf trakteren op wat lekkers... Daarna begin je met de volgende k*tklus die geen enkele man leuk vindt, schoonmaken B| |( Ja... Doe het nou maar gewoon, je baalt als je blok kapot loopt van alle rotzooi die er ingevallen is. Vooral langs je tapeinden hoopt zich een berg aan troep op.
Begin met een vies blok, en maak hem zo goed mogelijk schoon:
Draai vervolgens de 6 bouten van je kleppendeksel los, en trek deze rustig van de cilinderkop af:
Schroef nu je nokkenaskettingspanner van de cilinder af, deze zit aan de achterkant. Helaas geen foto van. Als je dit gedaan hebt kun je de nokkenaskappen los gaan draaien. Doe dit met beleid en kruislings om beschadiging te voorkomen. Let goed op dat de pasbusjes niet meekomen / in je blok vallen!
Nu kun je de nokkenassen uit je kop halen beetje spelen met je nokkenasketting en ze komen er makkelijk uit:
De kleppendekselpakking kun je verwijderen, eventuele vloeibare pakking moet je netjes er af halen. Liefst gewoon met je nagels, en met WD40 en wat papier / een doek kun je de rest er af wrijven. Pasvlak wil je niet beschadigen.
Voor:
Na:
Ik had het nog niet gedaan op deze foto's, maar het is iets wat ik later bedacht. Leg in dit stadium vast wat papier in de ruimte van je nokkenasketting, je wilt niet dat daar ook maar iets invalt. Pas nadat je dit gedaan hebt, kun je beginnen met het kruislings losdraaien van je cilinderkopbouten. Als alles los is gedraait pak je de koperen ringen van je tapeinden, en kun je beginnen met het liften van de cilinderkop. Lukt het niet zo 123 met je handen, voorzichtig (!) kun je dan met een platte schroevendraaier wat beweging proberen te brengen.
Als hij er af is, kan je zoiets als dit tegenkomen:
In mijn geval zag ik al direct iets wat niet klopte. Speling... Nogal erg. Veel te veel, zuiger kon te vrij bewegen in de cilinder. Is maar 1 oplossing voor en dat is een nieuw setje zuigers, en ophonen/boren.
Zie dat ik geen verdere foto's gemaakt heb van wat je dan tegen kan komen... Maak ik vd week nog wel even aangezien alles nog open ligt.
Howto wordt nog afgemaaktKan even duren maar het begin is er iig.
__________________________________________________________
Heb ook nog een ander blok waarvan een lager van de versnellingsbak vervangen moest worden, hier heb ik nog geen echte beschrijving bij, ook geen foto's van alles. Wel wat sfeerplaatjes:
En geen sexksquote:Op zondag 18 april 2010 22:41 schreef -XX- het volgende:
[..]
Aarspiercing.
Ziet er goed uit jongen!
Over door de berm crossen gesproken.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/15804367#15804367
Eerst komende weken dus geen motorrijden meer voor mij...
Beterschap meis!quote:Op zondag 18 april 2010 22:41 schreef -XX- het volgende:
Over door de berm crossen gesproken.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/15804367#15804367
Eerst komende weken dus geen motorrijden meer voor mij...
Ik weet nog wel wat standjes hoor.quote:Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef Cocktailprikker het volgende:
En geen sexksHoop dat je er toch snel van kan herstellen
quote:Op zondag 18 april 2010 22:41 schreef -XX- het volgende:
Over door de berm crossen gesproken.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/15804367#15804367
Eerst komende weken dus geen motorrijden meer voor mij...
Hahaquote:Op zondag 18 april 2010 22:56 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Beterschap meis!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Ik weet nog wel wat standjes hoor. [ afbeelding ]
Maar daar denk je op dit moment echt niet aan.
Auwquote:Op zondag 18 april 2010 22:41 schreef -XX- het volgende:
[..]
Aarspiercing.
Ziet er goed uit jongen!
Over door de berm crossen gesproken.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/15804367#15804367
Eerst komende weken dus geen motorrijden meer voor mij...
Beterschapquote:Op zondag 18 april 2010 22:41 schreef -XX- het volgende:
Over door de berm crossen gesproken.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/15804367#15804367
Eerst komende weken dus geen motorrijden meer voor mij...
Nou ja... op gegeven moment is iemand overgestapt op romeinse cijfers, toen zijn er zo'n 800 verdwenenquote:
quote:Op maandag 19 april 2010 08:12 schreef -XX- het volgende:
Achja, als ik eenmaal weer kan! Dan ga ik helemaal los.![]()
quote:Op maandag 19 april 2010 11:23 schreef Roderick2085 het volgende:
[..]
Beterschap
[..]
Nou ja... op gegeven moment is iemand overgestapt op romeinse cijfers, toen zijn er zo'n 800 verdwenen
(Ideaal als je motoschade hebt) Je hebt hoge verwachtingen van mequote:
quote:Op maandag 19 april 2010 12:51 schreef ikookhier het volgende:
Geerd nog ergens 1,3 miljard euro zien liggen
miljard, miljoen, bijna hetzelfdequote:Op maandag 19 april 2010 13:01 schreef dribbel79 het volgende:
Delfzijl: http://www.delfzijl.nl/index.php?simaction=content&mediumid=1&pagid=969&stukid=20837
bad excusesquote:Op maandag 19 april 2010 14:12 schreef Geerd het volgende:
Zo weer stukkie gelopen gaat al wat beter alleen gaan de schoenen nu tegenwerken blaren![]()
Waar is de tijd gebleven dat 'nieuwen' hier eerst stevig werden afgezeken alvorens enigszins te worden geaccepteerd. Je moest als 'verse' aardig je best doen, waarbij het posten van naaktfoto's van de gehele (jongere) vrouwelijke kant van je familie meestal wel hielp.quote:
Damn, eerst Lorenzo z'n hand geblesseerd met crossen, toen is Rossi gevallen tijdens het crossen en nu -XX-. De meest ervaren motorrijd(st)er valt natuurlijk het laatstquote:Op zondag 18 april 2010 22:41 schreef -XX- het volgende:
[..]
Over door de berm crossen gesproken.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/15804367#15804367
Eerst komende weken dus geen motorrijden meer voor mij...
Ben altijd al mild geweestquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |