abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 april 2010 @ 22:21:08 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80462948
Joah maar dat is nu helemaal niet aan de orde hè . Overigens is zwaveldioxide (SO2) zelf kleurloos, het slechte zicht kwam door de as op lage hoogte .
Huilen dan.
  zondag 18 april 2010 @ 22:25:32 #202
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_80463174
Ik moet op 5 mei naar Moskou.... beter schopt die vulkaan dat niet in de war
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zondag 18 april 2010 @ 22:27:00 #203
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_80463257
Ik weet niet of dit al voorbij gekomen is en of julie het reeds gelezen hadden.
Maar een zweedse omroep heeft dit filmpje gemaakt van de vulkaan.

Mocht het al voorbij gekomen zijn dan excuses
  zondag 18 april 2010 @ 22:30:01 #204
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80463434
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
Zie eurlings populair doen dan .

Goed, toegegeven.. als er gevlogen kan worden moet er ook gevlogen worden maar dat is nu nog helemaal niet aan de orde . Je kan van Nederland naar Duitsland vliegen maar daar houdt 't wel zo'n beetje mee op.
Eurlings is vriendjes aan het maken; er komen verkiezingen aan he

Ik snap sowieso al niet dat er in de gaten tussen de aswolken in geen vliegtuigen opstijgen die op een veilige vlieghoogte of desnoods met een detour met tussenstop om te tanken om- en over/onder de wolk doorvliegen. als ik het allemaal een beetje goed begrijp uit de tabelletjes die hier gepost worden zit er een minimum en maximum hoogte aan die wolk, en daaronder en boven kun je dus prima vliegen toch ??

Desnoods misbruiken ze AWACS en meetvliegtuigen ofzo om het verkeer in goede banen te leiden, spullen hebben we zat toch ?? of denk ik nou te makkelijk ?
ik vind dat ze het spul inderdaad wel heel makkelijk gewoon aan de grond houden.. veiligheid voor alles, maar dit wel een beeetje belachelijk natuurlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_80463604
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Eurlings is vriendjes aan het maken; er komen verkiezingen aan he

Ik snap sowieso al niet dat er in de gaten tussen de aswolken in geen vliegtuigen opstijgen die op een veilige vlieghoogte of desnoods met een detour met tussenstop om te tanken om- en over/onder de wolk doorvliegen. als ik het allemaal een beetje goed begrijp uit de tabelletjes die hier gepost worden zit er een minimum en maximum hoogte aan die wolk, en daaronder en boven kun je dus prima vliegen toch ??

Desnoods misbruiken ze AWACS en meetvliegtuigen ofzo om het verkeer in goede banen te leiden, spullen hebben we zat toch ?? of denk ik nou te makkelijk ?
ik vind dat ze het spul inderdaad wel heel makkelijk gewoon aan de grond houden.. veiligheid voor alles, maar dit wel een beeetje belachelijk natuurlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat dat gewoonweg niet veilig, niet efficient en heel onhandig is.
pi_80463639
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:21 schreef Isdatzo het volgende:
Joah maar dat is nu helemaal niet aan de orde hè . Overigens is zwaveldioxide (SO2) zelf kleurloos, het slechte zicht kwam door de as op lage hoogte .
Het speelt nu niet, dat klopt. Het was alleen bedoeld om aan te geven dat een aswolk ook na grote afstand nog best compact kan zijn. Afhankelijk van weersomstandigheden dus. Denken dat het altijd wel zal uitwaaieren in de bijna 2000 km die we van de vulkaan verwijderd zijn, is niet juist.
pi_80464223
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Eurlings is vriendjes aan het maken; er komen verkiezingen aan he

Ik snap sowieso al niet dat er in de gaten tussen de aswolken in geen vliegtuigen opstijgen die op een veilige vlieghoogte of desnoods met een detour met tussenstop om te tanken om- en over/onder de wolk doorvliegen. als ik het allemaal een beetje goed begrijp uit de tabelletjes die hier gepost worden zit er een minimum en maximum hoogte aan die wolk, en daaronder en boven kun je dus prima vliegen toch ??
Erboven kun je vliegen, dat klopt. En de bovenkant van de aslaag is ook wel vrij duidelijk. Probleem is wel dat je bij een noodsituatie niet meer zomaar naar beneden kunt als je boven een groot asveld zit, tenzij je alsnog door die as gaat vliegen.

Onder de aslaag door vliegen is wat lastiger, omdat de ondergrens niet zo duidelijk is. Daarbij komt die as uiteindelijk ook naar beneden, als je er dan onder vliegt krijg je nog vanalles op je.
quote:
Desnoods misbruiken ze AWACS en meetvliegtuigen ofzo om het verkeer in goede banen te leiden, spullen hebben we zat toch ?? of denk ik nou te makkelijk ?
ik vind dat ze het spul inderdaad wel heel makkelijk gewoon aan de grond houden.. veiligheid voor alles, maar dit wel een beeetje belachelijk natuurlijk.
Aan een AWACS heb je niets, de gewone verkeersleiding kan de vliegtuigen prima begeleiden. Probleem is wel dat de aswolk niet op radar te zien is, maar dan maakt het niet uit welke radar je gebruikt. Piloten moeten de as dus op zicht ontwijken. Meetvliegtuigen kunnen wel helpen.
pi_80464241
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:33 schreef Light het volgende:

[..]

Het speelt nu niet, dat klopt. Het was alleen bedoeld om aan te geven dat een aswolk ook na grote afstand nog best compact kan zijn. Afhankelijk van weersomstandigheden dus. Denken dat het altijd wel zal uitwaaieren in de bijna 2000 km die we van de vulkaan verwijderd zijn, is niet juist.
Buiten dat staat de wind voorlopig nog richting Europa en gaat die vulkaan voorlopig vrolijk verder met nieuwe Aswolken maken.
  zondag 18 april 2010 @ 22:48:21 #209
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80464348
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:33 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Omdat dat gewoonweg niet veilig, niet efficient en heel onhandig is.
Het is niet 100% veilig misschien, maar met 95% nemen een hoop mensen ook wel genoegen, en ze kunnen de eerste vluchten gewoon met postkoetsen doen toch ?? net zoals nu, of desnoods met een lege; die kosten wegen niet op tegen het verlies wat ze nu lijden..

Het is denk ik gewoon net als met alles tegenwoordig een aansprakelijkheids afschuifsysteem.. ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de verzekeringsmaatschappijen die dit moeten gaan betalen erover denken, nu betalen ze voor niets, en anders hebben ze een verhoogd risico op een ongeluk/schade. Ik weet niet wat er interessanter is..
De passagiers zou je dan kunnen laten kiezen of ze het extra risico nemen... verklarinkje tekenen ofzo..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_80464390
Mijn vlucht naar huis morgen is geannuleerd.

Ik kan per Eurolines + bus + pont thuis komen maar dan ben ik meer dan een dag bezig.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_80464669
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:48 schreef Sounddragon het volgende:

Het is denk ik gewoon net als met alles tegenwoordig een aansprakelijkheids afschuifsysteem.. ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de verzekeringsmaatschappijen die dit moeten gaan betalen erover denken, nu betalen ze voor niets, en anders hebben ze een verhoogd risico op een ongeluk/schade. Ik weet niet wat er interessanter is..
De passagiers zou je dan kunnen laten kiezen of ze het extra risico nemen... verklarinkje tekenen ofzo..
quote:
Quite apart from the safety consideration, volcanic ash has caused very expensive damage to aircraft; most estimates cite costs to aviation of over $250 million since 1982. International airlines are willing to undergo extensive and very expensive re-routing if there is any possibility of ash contact on their regular routes.
Bron
Ik weet niet of die 250 miljoen in Amerikaanse of Australische dollars is.
  zondag 18 april 2010 @ 22:55:37 #212
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80464681
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef LintuxCx het volgende:
Mijn vlucht naar huis morgen is geannuleerd.

Ik kan per Eurolines + bus + pont thuis komen maar dan ben ik meer dan een dag bezig.
De andere optie is daar blijven en wachten... misschien nog wel een week of langer.. en dan moet je alsnog

ik heb ook een kennis in Mexico die morgen terug zou komen... dat zal nog even duren denk ik.. of naar Spanje en dan met de zoeftrein naar hier. Ik zou het wel een mooi excuus vinden om de thalys een keertje te testen

Waar zit je ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 18 april 2010 @ 22:55:55 #213
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80464698
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef LintuxCx het volgende:
Mijn vlucht naar huis morgen is geannuleerd.

Ik kan per Eurolines + bus + pont thuis komen maar dan ben ik meer dan een dag bezig.
Waar zit je?
pi_80464726
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:48 schreef Sounddragon het volgende:
Het is niet 100% veilig misschien, maar met 95% nemen een hoop mensen ook wel genoegen, en ze kunnen de eerste vluchten gewoon met postkoetsen doen toch ?? net zoals nu, of desnoods met een lege; die kosten wegen niet op tegen het verlies wat ze nu lijden..
De luchtvaart gaan zijn veiligheid-voor-alles imago daar echt niet voor op het spel zetten, dat is veel te risicovol.
  zondag 18 april 2010 @ 22:56:43 #215
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_80464742
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het is niet 100% veilig misschien, maar met 95% nemen een hoop mensen ook wel genoegen, en ze kunnen de eerste vluchten gewoon met postkoetsen doen toch ?? net zoals nu, of desnoods met een lege; die kosten wegen niet op tegen het verlies wat ze nu lijden..

Het is denk ik gewoon net als met alles tegenwoordig een aansprakelijkheids afschuifsysteem.. ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de verzekeringsmaatschappijen die dit moeten gaan betalen erover denken, nu betalen ze voor niets, en anders hebben ze een verhoogd risico op een ongeluk/schade. Ik weet niet wat er interessanter is..
De passagiers zou je dan kunnen laten kiezen of ze het extra risico nemen... verklarinkje tekenen ofzo..
Nee, je moet de veiligheid van passagiers niet ondergeschikt maken aan de economische belangen van luchtvaartmaatschappijen. En dat willen ze zelf ook niet, denk alleen al eens aan de imagoschade die de hele branche kan oplopen.

Overigens kan je niet onder de as doorvliegen omdat je dan veel teveel brandstof kwijt bent. Dat willen de luchtvaartmaatschappijen zelf ook niet omdat de vluchten dan helemaal niet meer rendabel zijn . En hoger dan 11km vliegen gaat niet omdat er te weinig zuurstof in de lucht zit.
Huilen dan.
  zondag 18 april 2010 @ 22:57:42 #216
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_80464786
Katla bevingen


Is dit slecht?

hier te volgen
Meer grafiekjes

[ Bericht 27% gewijzigd door marcel-o op 18-04-2010 23:06:18 ]
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  zondag 18 april 2010 @ 22:58:01 #217
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80464802
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef LintuxCx het volgende:
Mijn vlucht naar huis morgen is geannuleerd.

Ik kan per Eurolines + bus + pont thuis komen maar dan ben ik meer dan een dag bezig.
Niet drammen. Gewoon doen. Er zijn mensen die helemaal niet thuis kunnen komen. Ik ben zo ziek als een hond en ik zit vast in een hostel in mexico city. Het ligt VER buiten mijn comfortzone om elk uur met veel kabaal te zitten schijten op een badkamer die gedeeld wordt met 7 wildvreemde jongens. Normaal zou ik nu lekker mijn eigen pot volschijten en in mijn eigen comfortabele boxspring liggen. Maar ik kan d'r wel om lachen eigenlijk.
Resistance is futile.
pi_80464895
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:56 schreef Isdatzo het volgende:


Overigens kan je niet onder de as doorvliegen omdat je dan veel teveel brandstof kwijt bent. Dat willen de luchtvaartmaatschappijen zelf ook niet omdat de vluchten dan helemaal niet meer rendabel zijn . En hoger dan 11km vliegen gaat niet omdat er te weinig zuurstof in de lucht zit.
Ze zitten dus vast.
  zondag 18 april 2010 @ 23:00:43 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80464941
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De andere optie is daar blijven en wachten... misschien nog wel een week of langer.. en dan moet je alsnog

ik heb ook een kennis in Mexico die morgen terug zou komen... dat zal nog even duren denk ik.. of naar Spanje en dan met de zoeftrein naar hier. Ik zou het wel een mooi excuus vinden om de thalys een keertje te testen

Waar zit je ??
Tenzij jouw kennis een heel nieuw ticket boekt, zal dat niet lukken. Bovendien zijn veel Spaanse vliegvelden momenteel gesloten.
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2010 @ 23:00:45 #220
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_80464946
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:55 schreef Light het volgende:

[..]


[..]

Bron
Ik weet niet of die 250 miljoen in Amerikaanse of Australische dollars is.
Da's best stevig inderdaad, maar vanaf de US zou de enige weg dan 'the long way round' zijn, dat is ook wat En dan moet je alsnog vanuit zuid Europa of noord Afrika over land hierheen.. en dat voor langere tijd ook nog met een beetje pech.

Of weer gezellig met de boot in een weekje of 4
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 18 april 2010 @ 23:02:30 #221
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_80465033
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:57 schreef marcel-o het volgende:
Katla bevingen
[ afbeelding ]

Is dit slecht?
Ziet er inderdaad heftig uit!
pi_80465136
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef LintuxCx het volgende:
Mijn vlucht naar huis morgen is geannuleerd.

Ik kan per Eurolines + bus + pont thuis komen maar dan ben ik meer dan een dag bezig.
De vlucht van mijn mannetje was ook geannuleerd (zou vanmiddag vliegen) maar hij is inmiddels begonnen aan de reis van Cannes (Frankrijk) naar huis met de auto. Hij heeft vandaag al zo'n 600 km achter de rug, morgen de rest.
Kiezen of delen in dit geval hé Wil je lang reizen maar wél thuiskomen of blijven wachten in onzekerheid wanneer je eindelijk naar huis kan via de lucht (als dat überhaupt al gaat lukken)?
pi_80465223
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Niet drammen. Gewoon doen. Er zijn mensen die helemaal niet thuis kunnen komen. Ik ben zo ziek als een hond en ik zit vast in een hostel in mexico city. Het ligt VER buiten mijn comfortzone om elk uur met veel kabaal te zitten schijten op een badkamer die gedeeld wordt met 7 wildvreemde jongens. Normaal zou ik nu lekker mijn eigen pot volschijten en in mijn eigen comfortabele boxspring liggen. Maar ik kan d'r wel om lachen eigenlijk.




Succes, sterkte en beterschap!!
pi_80465501
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:57 schreef marcel-o het volgende:
Katla bevingen
[ afbeelding ]

Is dit slecht?

Zo ziet het er wat minder extreem uit. Volgens mij is die afbeelding gewoon ingezoomd op het laatste stuk.

http://hraun.vedur.is/ja/Katla2009/gosplott.html
  zondag 18 april 2010 @ 23:13:46 #225
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80465504
quote:
Op zondag 18 april 2010 22:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De luchtvaart gaan zijn veiligheid-voor-alles imago daar echt niet voor op het spel zetten, dat is veel te risicovol.
Daarom snap ik die uitspraken van die pipo van de KLM ook niet. Ryanair doet 't wat dat betreft een stuk beter door al dagen te annuleren (terwijl ik daar juist anders van had verwacht).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')