True,quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:11 schreef Guard het volgende:
Gecontroleerd hardrijden jaja...
Heb 1 x in een auto gezeten die slipte over een olieplek, dat ging met 100 per uur, auto total loss (vangrail), gelukkig geen verwondingen voor de inzittenden, mede dankzij de chauffeur die de slip nog enigsinds kon beheersen. Als je dat met 220 gebeurt ben je wel het haasje, ondanks dat je zelf denk dat je "gecontroleerd" rijdt.
Maar goed meeste mensen leren het pas als het een keer (bijna) fout gaat.
Dat soort snelheden komt er een artikel 5 aan te pas dat is ook nog eens een kapstok artikel waar ze van alles aan kunnen hangen, invorderingen rijbewijs, invorderingen auto en nog vele andere dingen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:47 schreef hetzusjevan het volgende:
Kan iemand mij een linkje geven oid naar iets waar staat dat je auto ook echt ingevorderd kan worden bij bepaalde snelheden? Mijn vriend geloofde dat niet.
En tsja, met gecontroleerd hard rijden bedoelt hij meer dat hij het gas alleen intrapt als het echt rustig is op de wegen, zodat hij niemand hindert of in gevaar kan brengen (of andersom). Echte controle heb je idd niet, dat merk je wel aan die verhalen zoals die van Guard.
Hier staat met overschrijding van 100%, volgens mij is het bij een overschrijding van 70km/u maar dat weet ik niet meer zeker. Lang geleden dat ik rechten studeerde...quote:Tot slot is van belang dat de auto of motor waarmee de snelheidsovertreding is gepleegd, door de politie in beslag kan worden genomen, indien een overschrijding van de maximumsnelheid met meer dan 100% is geconstateerd en sprake is van concrete gevaarzetting. Ook hiertegen kan een klaagschrift worden ingediend bij de rechtbank, met het verzoek de auto of motor terug te geven.
Dumpen!quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:18 schreef hetzusjevan het volgende:
Rijbewijs van m'n vriend is ingenomen. Krijg je als je 220 rijdt waar je 120 mag. Echt hèstomme zak. Ze hebben 'm nog gematst geloof ik, omdat ie zo vriendelijk was maakten ze er maar 174 van, dus 54 te hard. Nu is ie het geloof ik 10 dagen kwijt plus hij krijgt een lekkere boete. Gefeliciteerd.
Daten?quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:18 schreef hetzusjevan het volgende:
Rijbewijs van m'n vriend is ingenomen. Krijg je als je 220 rijdt waar je 120 mag. Echt hèstomme zak. Ze hebben 'm nog gematst geloof ik, omdat ie zo vriendelijk was maakten ze er maar 174 van, dus 54 te hard. Nu is ie het geloof ik 10 dagen kwijt plus hij krijgt een lekkere boete. Gefeliciteerd.
"hmm is dit zo leuk" -> "LOL"quote:
10 dagen valt wel meequote:Op dinsdag 20 april 2010 21:18 schreef hetzusjevan het volgende:
10 dagen is voorlopig terug tot je naar de rechter magquote:Op woensdag 21 april 2010 17:42 schreef automatic_ het volgende:
[..]
10 dagen valt wel mee
Moet hij ook naar zo'n verplichte cursus of niet? of is dat ook alleen als je meerdere boetes hebt gehad?
Vooropgesteld, ik ben geen hardrijder. Niet in de auto, niet altijd op de motorquote:Op woensdag 21 april 2010 20:10 schreef Guard het volgende:
En allemaal terecht bovenstaande boetes en straffen
Dat mag je vinden, maar ik ben het niet met je eensquote:Op woensdag 21 april 2010 20:14 schreef theKiD het volgende:
[..]
Vooropgesteld, ik ben geen hardrijder. Niet in de auto, niet altijd op de motor
Maar ik vind sommige boetes veel te hoog. En dan niet alleen de financiele boetes, maar ook de cursussen die je verplicht bent erbij te doen. Daar mag wat mij betreft wel het een ander in gematigd gaan worden.. Of evt een extra kans geven voor zoiets word opgelegd..
Dat hoeft van mij ook nietquote:Op woensdag 21 april 2010 20:17 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, maar ik ben het niet met je eens
Hihi, jij bent goed op de hoogtequote:Op woensdag 21 april 2010 19:20 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
10 dagen is voorlopig terug tot je naar de rechter mag. Daar krijg je dan te horen dat je heel gevaarlijk en onverantwoord bent. Dan kijken ze naar de rest van je geschiedenis. Overtredingen 30+ en alle andere snelheidsovertredingen (even maar er vanuit gaan dat ie niet drinkt en rijdt). Dan krijgt ie te horen dat de OvJ een eis neer legt van 3-6 maanden rijontzegging met een proeftijd van 2 jaar (die ook pas na de uitspraak ingaat ook al duurt het opgeroepen worden soms een jaar) en een boete van rond de 900¤. Dan gaat de rechter je serieus aankijken en vraagt of je nog wat te melden hebt.
Heb je een schoon strafblad dan alleen de boete en de voorwaardelijke rijontzegging, heb je wel wat harder gereden al dan mag je je rijbewijs aan de rechter geven en dan legt die hem weg. Ben je echt een mongool dan mag je je rijbewijs door de shredder gooien, 2 jaar niet rijden en dan opnieuw gaan lessen. En ow ja... Toch nog steeds die bekeuringen betalen.
Die cursussen is met drank op rijden, die kosten rond de 800¤ voor 2-3 dagen en mag je ook zelf betalen.
Boetes zijn goed in verhouding is het echte hardrijden goedkoper dan de 5 km bekeuringen, die cursussen is met alcohol en dat is meer dan terechtquote:Op woensdag 21 april 2010 20:14 schreef theKiD het volgende:
[..]
Vooropgesteld, ik ben geen hardrijder. Niet in de auto, niet altijd op de motor
Maar ik vind sommige boetes veel te hoog. En dan niet alleen de financiele boetes, maar ook de cursussen die je verplicht bent erbij te doen. Daar mag wat mij betreft wel het een ander in gematigd gaan worden.. Of evt een extra kans geven voor zoiets word opgelegd..
Ik verdiep mij daar niet in hoorquote:
tv programma's een heeel klein beetje volgen is al voldoende. Iets als blik op de weg en/of wegmisbruikersquote:Op woensdag 21 april 2010 20:59 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik verdiep mij daar niet in hoor
@Tommy; Echt? Vertel
Dat vind ik dan weer niet. En niet omdat ik ook weleens met 2 of 3 amsterdammertjes bier op achter de kiezen ga rijden, maar meer omdat een rijbewijs innemen en/of rijontzegging van een x-aantal uur in het eerste of 2 geval dat dit gebeurd imo genoeg is. Word je vaker betrapt dan ben ik het wel eens met zulke cursussenquote:Op woensdag 21 april 2010 20:58 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Boetes zijn goed in verhouding is het echte hardrijden goedkoper dan de 5 km bekeuringen, die cursussen is met alcohol en dat is meer dan terecht.
's nachts vanuit Breda terug komen rijden na werken. Bocht A27-A58 mooi genomen, door getrokken tot een kleine 240 op de teller en daarna door op de snelweg. Bij oprit Bavel kwam net een politie Volvo de weg opgedraaid, zag ze, gas losgelaten want doorrijden had niet zo heel veel zin, was namelijk echt de enige auto op de snelweg. Bij de Esso eraf, agenten erbij, heel relaxed gesprek gehad met die mannen, vooral dat ik al gestopt was vonden ze goed. Ze hadden geen meting kunnen doen en hadden me toen opgeschreven voor 40 te hard, was de 2e bekeuring van 30+ in 2 maanden en ik mocht voorkomen. Voorwaardelijke rijontzegging van 2 maanden en een bekeuring van 600 nog wat euro's guldens bij de rechter. Vooral op de vraag waarom ik te hard reed had ik het briljante antwoord:quote:Op woensdag 21 april 2010 20:59 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik verdiep mij daar niet in hoor
@Tommy; Echt? Vertel
Die cursus is ook niet bij elk alcoholgebruik.quote:Op woensdag 21 april 2010 21:03 schreef theKiD het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer niet. En niet omdat ik ook weleens met 2 of 3 amsterdammertjes bier op achter de kiezen ga rijden, maar meer omdat een rijbewijs innemen en/of rijontzegging van een x-aantal uur in het eerste of 2 geval dat dit gebeurd imo genoeg is. Word je vaker betrapt dan ben ik het wel eens met zulke cursussen
quote:Voor wie is de LEMA?
De LEMA is uitsluitend bedoeld voor de beginnende bestuurder bij wie een bloed- of ademalcoholgehalte is geconstateerd tussen 0,5‰ en 0,8‰ (tussen 220 ug/l en 350 ug/l). De meeste beginnende bestuurders zijn jonger dan 25 jaar.
Heb je een oproep gekregen om aan een LEMA deel te nemen of verwacht je deze oproep te gaan krijgen, lees dan ook de cursisteninformatie.
Dus dan heb je wel meer op dan 3 Amsterdammertjes even uitgaande dat je geen beginnend bestuurder bentquote:Voor wie is de EMA?
Het belangrijkste criterium voor een EMA is een geconstateerd alcoholpromillage tussen de 1,3 en 1,8 promille. Voor de beginnende bestuurder geldt een promillage tussen 0,8 promille en 1,3 promille. Ook indien er op het politiebureau geweigerd is om mee te werken aan de ademanalyse, of in geval van meerdere aanhoudingen met bepaalde promillages, wordt een EMA opgelegd. Zie ook het volledig overzicht van de criteria voor de EMA
Wellicht iets voor het vriendje van Zusje?quote:Wanneer komt iemand in aanmerking voor de EMG?
Het gaat om een beginnende en/of ervaren bestuurder
Er is bewijslast via proces-verbaal en/of beeldmateriaal
Er is sprake geweest van bewust gevaarzettend rijgedrag (o.a. rakelings passeren, klem rijden, afsnijden)
Er is sprake geweest van gebrek aan risico-inzicht (o.a. onvoldoende anticiperen, niet adequaat reageren, niet tijdig onderkennen van bijv. het weer of de gevolgen van handheld bellen, gevaarlijk inhalen, met te hoge snelheid naderen van onoverzichtelijke situatie), te korte en onveilige volgafstand, geen oog voor belangen medeweggebruikers
Er is sprake geweest van incorrect samenspel met andere verkeersdeelnemers (o.a. snelheidsovertredingen, onnodig remmen, snijden, kleven, onjuist invoegen)
Er is sprake geweest van gedrag in strijd met verkeersregels en –tekens (o.a. spookrijden, onnodig links rijden, inhalen bij verbod, geen voorrang verlenen bij gebod, verkeerd of geen richting aangeven, verkeerd gebruik van lichten en (geluids)signalen, op de vluchtstrook rijden, negeren van rood licht, 50 km te hard binnen bebouwde kom, 31 km te hard bij wegwerkzaamheden binnen de bebouwde kom)
Voor de volledige criteria verwijzen wij naar de Regeling Maatregelen Rijvaardigheid en geschiktheid, zie de link rechts hiernaast.
quote:Hoeveel kost een EMA?
Per 26 januari 2010 kost de EMA ¤714,00. Cursisten moeten de EMA geheel zelf betalen. Het bedrag moet vooraf betaald worden.
Wat gebeurt er als iemand na het volgen van de EMA opnieuw aangehouden word?
Als iemand binnen 5 jaar na het volgen van de EMA opnieuw wordt aangehouden voor rijden onder invloed, wordt door het CBR een zwaardere maatregel zoals het onderzoek alcohol / drugs opgelegd. De kosten voor dit onderzoek bedragen ¤942,00 en komen voor eigen rekening. Het feit dat iemand blijkbaar niet heeft geleerd van de EMA, weegt dan dus mee in de beslissing van het CBR.
quote:Hoeveel kost een LEMA en wat is de afloop?
Cursisten moeten de LEMA geheel zelf betalen. De kosten bedragen per 26 januari 2010 ¤371,00. Dit bedrag moet vooraf betaald worden.
Als de cursist de cursus goed doorlopen heeft, wordt de procedure beëindigd. Daarvan krijgt de cursist uiteraard bericht. Het rijbewijs blijft dan geldig. Van cursisten die niet of onvoldoende actief en constructief hebben deelgenomen wordt het rijbewijs ongeldig verklaard.
Wat gebeurt er als iemand na het volgen van de LEMA opnieuw aangehouden wordt?
Als iemand na het volgen van de LEMA opnieuw wordt aangehouden voor rijden onder invloed, legt het CBR, afhankelijk van het promillage bij aanhouding, een zwaardere maatregel op, zoals de EMA of een onderzoek alcohol.
Het feit dat iemand blijkbaar niet heeft geleerd van de LEMA, weegt dus mee in de beslissing van het CBR
quote:EMG: De procedure
Cursisten moeten de kosten geheel zelf betalen (per 26 januari 2010 bedraagt dit ¤792,00).
De cursus wordt gegeven door trainers van Instellingen voor Verslavingszorg. De divisie Vorderingen van het CBR ontvangt na afloop bericht over het verloop van de cursus.
Als dit positief is, is daarmee de procedure beëindigd. Daarvan krijgt de cursist uiteraard bericht. Het rijbewijs blijft dan geldig.
Van cursisten die niet of onvoldoende hebben deelgenomen aan de EMG wordt het rijbewijs ongeldig verklaard.
http://www.microsoft.com/security_essentials/ werkt perfect en is gratis!quote:Op donderdag 22 april 2010 17:58 schreef SpeCulaes het volgende:
Wat is het beste programma´tje om spyware etc. te verwijderen?
Is dat zoiets als Windows defender want dat vind ik echt troepquote:Op donderdag 22 april 2010 18:00 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
http://www.microsoft.com/security_essentials/ werkt perfect en is gratis!
Het is ook meteen virusscanner, komt uit heel veel testen als toch een van de betere. Gebruik het nu al sinds het Béta was, maar geen klagen erover!quote:Op donderdag 22 april 2010 18:02 schreef SpeCulaes het volgende:
[..]
Is dat zoiets als Windows defender want dat vind ik echt troep
een fresh installquote:Op donderdag 22 april 2010 17:58 schreef SpeCulaes het volgende:
Wat is het beste programma´tje om spyware etc. te verwijderen?
Nope...quote:Op donderdag 22 april 2010 19:12 schreef automatic_ het volgende:
Guard! Ben je al naar de bioscoop geweest?
quote:Op donderdag 22 april 2010 18:07 schreef aardappel het volgende:
Indien u mij tegenkomt, eet me niet op, want je wordt homoseksueel:
'NL'se aardappel maakt homoseksueel'
Helpt niks.. Internet Explorer blijft vage dingen openen.quote:Op donderdag 22 april 2010 18:02 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Het is ook meteen virusscanner, komt uit heel veel testen als toch een van de betere. Gebruik het nu al sinds het Béta was, maar geen klagen erover!
mja meestal moet je die dingen installeren voor je besmet bentquote:Op vrijdag 23 april 2010 05:56 schreef SpeCulaes het volgende:
[..]
Helpt niks.. Internet Explorer blijft vage dingen openen.
Zou ook niet weten waar het vandaan komt, en als ik google op de processen die ik in m'n ctrl+alt+del zie staan (die er niet horen) dan kan ik maar 3 pagina's vinden over dat proces...
Je gaat nu naar een andere afdeling of vestiging, of hoe moet ik dat zien?quote:Op donderdag 22 april 2010 18:00 schreef automatic_ het volgende:
Zo. Dinsdag ingegaan op een aanbod wat de GGZ had gedaan qua verandering van functie & vandaag bevestiging gehad, dus dat is wel fijn! Ben benieuwd hoe het daar zal zijn...
Ik heb niks vreemds geinstalleerd, daar ben ik 100% zeker van. Het is ook de eerste keer dat ik met malware/spyware te maken heb. Maar volgens mij ben ik ze nu redelijk kwijt met Malware Bytes en PrevX.quote:Op vrijdag 23 april 2010 06:56 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
mja meestal moet je die dingen installeren voor je besmet bent
Meestal zorgen ze er alleen voor dat je niet besmet raakt. Maar als je het al hebt ...
Wat voor processen heb je dan ?
quote:
quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:59 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
kom er net ook vandaan --> zon weg en het wordt koud... Maar vanaf 14.00 aan de wodka jus! heerlijk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:01 schreef theKiD het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Lol, moest bij trilapparaat toch aan iets anders denkenquote:Op vrijdag 23 april 2010 21:23 schreef -_Tommy_- het volgende:
Voor de mensen die nog iets nodig hebben:
[TK] Houten eettafel (160x90x80)
[TK] Houten dekenkist (106x18x48)
[TK] Trilapparaat
klopte je vorige opm toch bijna...quote:Op zaterdag 24 april 2010 12:58 schreef aardappel het volgende:
[..]
Lol, moest bij trilapparaat toch aan iets anders denken
[/pubertijd]
quote:Op zaterdag 24 april 2010 13:26 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
klopte je vorige opm toch bijna...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |