quote:Europees luchtruim langer dicht
Het luchtruim in Duitsland, België en Groot-Brittannië blijft nog zeker tot morgenmiddag 14.00 uur gesloten. Tegen die tijd wordt de situatie opnieuw bekeken. De drie vliegvelden van Parijs blijven in elk geval tot maandagmorgen 08.00 uur dicht.
Lufthansa heeft wel 10 vliegtuigen van München naar Frankfurt gevlogen. Ze staan dan klaar als het vliegverkeer kan worden hervat.
Vulkanologen en metereologen hebben op IJsland gezegd dat de vulkaan as blijft uitstoten. Daar zal in de komende dagen, en mogelijk zelfs weken en maanden geen verandering in komen.
Ik zou me meer zorgen maken om uitlaatgassen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:03 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Ik vind het wel vreemd. Die as hangt dus ergens in de lucht.. nu op zoveel kilometer hoogte. Kan dit kwaad met betrekking tot onze gezondheid?
http://www.telegraaf.nl/b(...)peerden__.html?p=4,1quote:Haarlemmermeer vangt gezinnen en ouderen op
SCHIPHOL - Particulieren die een bed of meerdere slaapplaatsen vrij hebben voor gestrande reizigers op Schiphol kunnen binnen enkele uren een telefoonnummer (0900-1852) in Hoofddorp bellen.
niet grappigquote:Op zaterdag 17 april 2010 22:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo vanaf de zijlijn bekeken heeft de chaos eromheen stiekem toch wel wat.
Dat sowieso.. hmm nja.. het is denk ik simpelweg afwachten tot het "over" is ofzo.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:05 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik zou me meer zorgen maken om uitlaatgassen.
Inderdaad, tenzij we een paar atoombommen gooien op IJsland, maar dat lijkt me ook niet gezond...quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:10 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Dat sowieso.. hmm nja.. het is denk ik simpelweg afwachten tot het "over" is ofzo.
Eng idee.. better not do thatquote:Op zaterdag 17 april 2010 23:29 schreef teknomist het volgende:
[..]
Inderdaad, tenzij we een paar atoombommen gooien op IJsland, maar dat lijkt me ook niet gezond...
Neuh, als je dat doet trigger je vast nog meer vulkanen. Misschien niet direct, maar vulkanisch as met radioactieve deeltjes lijkt me ook niet handig. Dan wordt een heel groot gebied bedekt met die radioaciteve zooi.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:29 schreef teknomist het volgende:
[..]
Inderdaad, tenzij we een paar atoombommen gooien op IJsland, maar dat lijkt me ook niet gezond...
Ja, dat kan het als het gaat neerkomen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:03 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Ik vind het wel vreemd. Die as hangt dus ergens in de lucht.. nu op zoveel kilometer hoogte. Kan dit kwaad met betrekking tot onze gezondheid?
quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, dat kan het als het gaat neerkomen.
Nee, Ierland heeft zijn luchtruim gesloten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:02 schreef teknomist het volgende:
Ik ben een leek hoor, maar er is dus wel vliegverkeer mogelijk tussen de VS en Dublin?
Ja, dat snap ik.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:45 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Nee, Ierland heeft zijn luchtruim gesloten.
wel meer kans op een Elfstedentocht volgend jaarquote:Op zaterdag 17 april 2010 23:21 schreef justmattie het volgende:
Ik stond er inderdaad vanmiddag ook even bij stil hoeveel impact dit heeft op (west en noord) Europa.
quote:Geen vuiltje aan de lucht”
door Ronald Veerman
AMSTERDAM - KLM heeft zaterdagavond met een Boeing 737 een geslaagde test uitgevoerd op het vulkaanas.
,,Een prachtige vlucht. Ik heb het nog nooit zo helder gezien.
Er was echt geen vuiltje aan de lucht”, zo stelde operationeel directeur Ype de Haan na de landing rond negen uur zaterdagavond.
Ik vind het ook maar een vage hype, ik zie niks in de lucht.quote:Op zondag 18 april 2010 01:13 schreef Bruno25 het volgende:
Kom op vliegen![]()
Hup omhoog met die kist
[..]
Joh.quote:Op zondag 18 april 2010 01:17 schreef __Saviour__ het volgende:
De aswolk is ook gewoon veel te ijl om met het blote oog te zien.
Kaczynski zou ook zeggen: "Vliegen, kreng!"quote:Op zondag 18 april 2010 01:16 schreef APK het volgende:
[..]
Ik vind het ook maar een vage hype, ik zie niks in de lucht.
De natuur blijft altijd sterker blijkt maar weer.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:06 schreef MrBadGuy het volgende:
Wat een invloed zo'n vulkaan toch kan hebben
of niet meer terug kan komen natuurlijk.quote:Op zondag 18 april 2010 07:58 schreef winka het volgende:
Nog maar even genieten van de stilteMaar wel enorm kl*te als je nu op vakantie zou gaan
Beter alles in 1 keer 1 dag opschuiven dan steeds enkele uurtjes. Wellicht is het ook handig voor henzelf zodat de vliegtuigen nog een beetje op hun plek staan als er weer gevlogen gaat worden.quote:Op zondag 18 april 2010 08:23 schreef DJ_Spiegelei het volgende:
Op Eindhoven Airport alles geannuleerd t/m 17.30. Ryanair zelfs voor morgenochtend ook alweer, die zijn er iedere keer snel bij.
onderhoud aan kapotte motoren en gezandstraalde vliegtuigen is ook niet echt goedkoop anders hoor. Plus dat je eventueel neergestortte vliegtuigen ook kunt weggooien.quote:Op zondag 18 april 2010 08:38 schreef 9x19 het volgende:
Volgens mij zijn ze ook aan het overdrijven. Bij Ijsland in de buurt ok, maar hier is die wolk toch veel te dun om echt gevaarlijk te zijn? Doe nog wat testvluchten en gooi de boel weer open, het wordt echt belachelijk nu.
Misschien dat het onderhoud wat hoger zal zijn, maar dit is goedkoper dan dit.
Volgens mij zal dat dus wel meevallen, het is te ijl om echt veel effect te hebben. Dat zal ook wel uit de testvluchten blijken gok ik.quote:Op zondag 18 april 2010 08:43 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
onderhoud aan kapotte motoren en gezandstraalde vliegtuigen is ook niet echt goedkoop anders hoor. Plus dat je eventueel neergestortte vliegtuigen ook kunt weggooien.
Die zijn gewoon bang dat men online gaat boeken en dan moeten ze handmatig geld terugstorten steeds. beter is het de site te sluitenquote:Op zondag 18 april 2010 08:23 schreef DJ_Spiegelei het volgende:
Op Eindhoven Airport alles geannuleerd t/m 17.30. Ryanair zelfs voor morgenochtend ook alweer, die zijn er iedere keer snel bij.
Dan moet je maar eens kijken naar de verwachtte aswolken. Zul je zien dat er nog een zwaardere onze kan op komt volgens de berekeningen. Daar wil je echt niet doorheen vliegen lijkt me zoquote:Op zondag 18 april 2010 08:45 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Volgens mij zal dat dus wel meevallen, het is te ijl om echt veel effect te hebben. Dat zal ook wel uit de testvluchten blijken gok ik.
handmatig voor zo'n grote organisatie? Lijkt me stug.quote:Op zondag 18 april 2010 08:52 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Die zijn gewoon bang dat men online gaat boeken en dan moeten ze handmatig geld terugstorten steeds. beter is het de site te sluiten
Anders lees je even een paar berichten terug:quote:Op zondag 18 april 2010 09:12 schreef Dalamar het volgende:
Ik sta vannacht buiten naar een kraakheldere lucht te kijken, de contouren van de maan waren erg goed te zien, het onverlichtte deel was duidelijk zichtbaar. Volgens mij vzlt het nu wel mee dan met die aswolk.
want het gaat natuurlijk niet alleen om hoe het volgens 1 persoon NU buiten is, maar over het geheel.quote:Op zondag 18 april 2010 09:01 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dan moet je maar eens kijken naar de verwachtte aswolken. Zul je zien dat er nog een zwaardere onze kan op komt volgens de berekeningen. Daar wil je echt niet doorheen vliegen lijkt me zo
en als dat niet KAN, hebben ze een probleem. Als ze wel gaan vliegen, en er gebeuren ongelukken, zijn de rapen helemaal gaar.quote:Op zondag 18 april 2010 09:31 schreef Bruno25 het volgende:
Ik denk dat men vanmiddag / vanavond gaat vliegen, want heel veel mensen moeten naar hun werk en bedrijven moeten gaan leveren
jij was gisteren/eergisteren ook iemand die iets moest geloof ik. Jij moet wel erg veel, en andere mensen moeten ook veel van je. Echter werkt de wereld zo niet.quote:Op zondag 18 april 2010 09:31 schreef Bruno25 het volgende:
Ik denk dat men vanmiddag / vanavond gaat vliegen, want heel veel mensen moeten naar hun werk en bedrijven moeten gaan leveren
Dat moeten is allemaal leuk en aardig, maar als het echt niet anders is dan heb je weinig te willen.quote:Op zondag 18 april 2010 09:31 schreef Bruno25 het volgende:
Ja, dan zetten we toch wat levens op het spel? Want wat er zou kunnen gebeuren bij teveel as in de lucht, is niet mis! Als je de verhalen leest van die bijna-ongelukken van een poos geleden... Dan maar niet leveren, of niet werken, en staat Europa even stil of gaat het wat trager. We hebben onszelf zo afhankelijk gemaakt van allerlei nieuwe technieken, dat de wereld lijkt te vergaan als het even tegenzit. Tuurlijk, het is vervelend, maar er zijn geen doden en gewonden gevallen, en het kost wat meer moeite en wellicht geld, maar de allermeeste bestemmingen zijn nog wel te bereiken, via bus, boot, trein of internet, in het geval van bv vergaderingen op afstand.quote:Op zondag 18 april 2010 09:31 schreef Bruno25 het volgende:
De Noren zijn lekker actief met animaties.quote:Op zondag 18 april 2010 10:03 schreef Oom_Agent het volgende:
Er hangt nog steeds veel as in de lucht. Door de stand van de (opkomende) zon is de aswolk vooral in de ochtend goed te zien op de sattellietbeelden.
Vooral in het noordwesten van Frankrijk en Belgie, en een band van Zuid Engeland via de Noordzee naar Denemarken is de aswolk goed te zien.
[ afbeelding ]
zie ook de animatie van de aswolk op deze Noorse site:
http://www.yr.no/nyheter/1.7083728
En ook jammer dat niet wordt aangeven wat voor concentratie nu eigenlijk niet meer vliegbaar is en dus tot onverantwoorde risico's leiden.quote:Op zondag 18 april 2010 10:15 schreef justmattie het volgende:
Jammer dat er geen tijdslijn bij die Noorse animatie staat
Misschien kun je vliegen zoals Icarus deed. Maar dan niet te hoog natuurlijk.quote:Op zondag 18 april 2010 10:19 schreef June. het volgende:
Even een tvp! Volgende week ook vliegen, hopelijk lukt dat wel.
Da's ff-ing sneu..quote:Op zondag 18 april 2010 10:38 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wij moeten zaterdag vliegen (nou ja moeten, onze huwelijksreis tevens 1e vakantie in 10 jaar) en ik geloof er eigenlijk al niet meer zo in.
treinen zitten ook ongetwijfeld goed vol, net zals bussen en ander vervoer. Misschien een Turk zoeken die voor een leuk bedrag je zusje (en nog wat anderen) brengt?quote:Op zondag 18 april 2010 10:41 schreef Thomas B. het volgende:
Mijn zusje zit nog steeds vast in Istanbul met geen mogelijkheid om terug te komen. Ze zou gisterochten terugvliegen. Iemand enig idee of de trein eventueel een optie is?
Had John Cleese dat niet gedaan?quote:Op zondag 18 april 2010 10:43 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
treinen zitten ook ongetwijfeld goed vol, net zals bussen en ander vervoer. Misschien een Turk zoeken die voor een leuk bedrag je zusje (en nog wat anderen) brengt?
http://www.monstersandcri(...)cab-home-from-Norwayquote:Booked for a television spot in Norway, actor John Cleese came to the Scandinavian country and fulfilled his obligation, and then was forced to commute by taxi home to London thanks to the never-ending Icelandic Volcano.
The Monty Python legend racked up a $5,000+ taxi fare. Currently there are no flights in the area servicing Britain, and Cleese's assistant figured the stranded star could take a taxi to Brussels, then catch the Eurostar train from there back to London.
Cleese told Norway's TV2 that necessity drove him to it.
"We checked every option but there were no boats and no train tickets available. That's when my fabulous assistant determined the easiest thing would be to take a taxi."
The official total was reported to be £3,300 to take a cab from Oslo to Brussels.
Cleese, 70, said: "We checked every option but there were no boats and no train tickets available. That's when my fabulous assistant determined the easiest thing would be to take a taxi."
Tja, da's sneu, maar de meeste overige klachten zijn echt leedvermaak op zijn best hoor..quote:Op zondag 18 april 2010 10:47 schreef 9x19 het volgende:
Het meest trieste geval dat ik tot nu toe zag was een doodziek jochie dat voor een operatie naar de VS moest, wat ellendig.
Ja ze zitten daar met 50 manquote:Op zondag 18 april 2010 10:43 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
treinen zitten ook ongetwijfeld goed vol, net zals bussen en ander vervoer. Misschien een Turk zoeken die voor een leuk bedrag je zusje (en nog wat anderen) brengt?
Dat is echt tragisch.quote:Op zondag 18 april 2010 10:47 schreef 9x19 het volgende:
Het meest trieste geval dat ik tot nu toe zag was een doodziek jochie dat voor een operatie naar de VS moest, wat ellendig.
Dat hadden mijn ouders ook de afgelopen 3 dagen. Vandaag is ze verteld dat ze woensdag of donderdag pas weer naar het vliegveld hoeven te komen.quote:Op zondag 18 april 2010 10:48 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja ze zitten daar met 50 manMisschien kunnen ze nog wat groepskorting bedingen. Het vervelende is dat ze zo weinig zekerheid hebben. Het is niet bekend hoe lang ze nog in dat hotel kunnen blijven en omdat ze bij wijze van spreken ineens naar het vliegveld geroepen kunnen worden kunnen ook niet echt een planning maken.
Dus ze heeft de keuze gemaakt die verplichtingen maar na de komen en de operatie dan maar uit te stellen? Het lijkt me dat je niet zomaar geopereerd wordt, dus ik zou wel weten waar ik dan voor zou kiezen, lekker daarop wachten. Echt veel dingen kunnen er niet belangrijker zijn.quote:Op zondag 18 april 2010 10:51 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Dat is echt tragisch.
Een Frans/Engelse vriendin van ons smste net dat ze eindelijk Engeland uit was gekomen (moest wel vanwege belangrijke verplichtingen) maar volgende week zou ze weer terug moeten naar de UK om geopereerd te worden aan haar knie, dat zag ze even niet meer zo zitten.
Laat haar een auto kopen daarquote:Op zondag 18 april 2010 10:41 schreef Thomas B. het volgende:
Mijn zusje zit nog steeds vast in Istanbul met geen mogelijkheid om terug te komen. Ze zou gisterochtend terugvliegen. Iemand enig idee of de trein eventueel een optie is?
De meeste nieuwe toeristen zullen toch niet op de gewenste plaats van bestemming kunnen aankomen, dus dat de hotelkamers door nieuwe toeristen worden overgenomen lijkt me dan sterk.quote:Op zondag 18 april 2010 10:48 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja ze zitten daar met 50 manMisschien kunnen ze nog wat groepskorting bedingen. Het vervelende is dat ze zo weinig zekerheid hebben. Het is niet bekend hoe lang ze nog in dat hotel kunnen blijven.
Dat is inderdaad een pluspunt in dit hele gebeuren.quote:Op zondag 18 april 2010 11:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De meeste nieuwe toeristen zullen toch niet op de gewenste plaats van bestemming kunnen aankomen, dus dat de hotelkamers door nieuwe toeristen worden overgenomen lijkt me dan sterk.
Nog geen nieuws over Nederland? Denk niet dat er over 3 uur gevlogen gaat worden namelijk.quote:Op zondag 18 april 2010 11:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
@BreakingReport
UK extends airspace closure until at least 2400 GMT Sunday - aviation authority [Reuters]
Nope.quote:Op zondag 18 april 2010 11:09 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Nog geen nieuws over Nederland? Denk niet dat er over 3 uur gevlogen gaat worden namelijk.
Ja dat is ook weer waar. Het vervelende is alleen dat ze het nogal zat is... ze zitten al ruim een week bovenop elkaars lipquote:Op zondag 18 april 2010 11:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De meeste nieuwe toeristen zullen toch niet op de gewenste plaats van bestemming kunnen aankomen, dus dat de hotelkamers door nieuwe toeristen worden overgenomen lijkt me dan sterk.
Gewoon het beste van maken, zo'n ramp hoeft een langere vakantie toch niet te zijn? Ga lekker korte tochtjes maken, loop nog eens langs die markt van vorige week.. vast genoeg te doen.quote:Op zondag 18 april 2010 11:12 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja dat is ook weer waar. Het vervelende is alleen dat ze het nogal zat is... ze zitten al ruim een week bovenop elkaars lip
Ja dat heb ik 'r ook al gezegd. Hopelijk vindt ze de spirit weer een beetje... ze zat er nogal doorheen geloof ik.quote:Op zondag 18 april 2010 11:14 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gewoon het beste van maken, zo'n ramp hoeft een langere vakantie toch niet te zijn? Ga lekker korte tochtjes maken, loop nog eens langs die markt van vorige week.. vast genoeg te doen.
Nope, hebben tijdelijk visum gekregen.quote:Op zondag 18 april 2010 11:15 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja dat heb ik 'r ook al gezegd. Hopelijk vindt ze de spirit weer een beetje... ze zat er nogal doorheen geloof ik.
Hoe doen al die mensen dat eik die alleen moeten overstappen op schiphol of frankfurt ofzo, maar die geen visum hebben voor Europa? Blijven die gewoon opgesloten achter de douane of wat?
Die zijn nu bezig.quote:Op zondag 18 april 2010 11:15 schreef SpicyPaprika het volgende:
In mijn krant staat dat KLM vandaag nog proefvluchten doet. Rond welk uur zou dat zijn.
Er werden tijdelijke visums verstrekt heb ik gelezen.quote:Op zondag 18 april 2010 11:15 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja dat heb ik 'r ook al gezegd. Hopelijk vindt ze de spirit weer een beetje... ze zat er nogal doorheen geloof ik.
Hoe doen al die mensen dat eik die alleen moeten overstappen op schiphol of frankfurt ofzo, maar die geen visum hebben voor Europa? Blijven die gewoon opgesloten achter de douane of wat?
Een bus huren.quote:Op zondag 18 april 2010 10:48 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja ze zitten daar met 50 manMisschien kunnen ze nog wat groepskorting bedingen. Het vervelende is dat ze zo weinig zekerheid hebben. Het is niet bekend hoe lang ze nog in dat hotel kunnen blijven en omdat ze bij wijze van spreken ineens naar het vliegveld geroepen kunnen worden kunnen ook niet echt een planning maken.
Tsja... Ook dat heet overmacht...quote:Op zondag 18 april 2010 11:16 schreef Pyttpytt het volgende:
Vraag me trouwens af of vliegvelden de rekeningen van geparkeerde auto´s bevriezen, of dat ze die vrolijk door laten lopen... Worden pijnlijk dure rekeningen denk ik.
Wat ik me afvraag, vanochtend was al duidelijk dat Duitsland, Belgie, Engeland tot 's middags dicht zouden blijven, Nederland stond toen officieel nog op 8 uur. Waarom duurt dat het iedere keer het langst voordat Nederland iets beslist? Bovendien kun je ook niet echt ergens heen als alles eromheen dicht is.quote:Op zondag 18 april 2010 11:07 schreef Roel_Jewel het volgende:
@BreakingReport
UK extends airspace closure until at least 2400 GMT Sunday - aviation authority [Reuters]
Vraag 't me ook af. En KLM maar steeds hoop geven door domme uitsprakenquote:Op zondag 18 april 2010 11:19 schreef DJ_Spiegelei het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, vanochtend was al duidelijk dat Duitsland, Belgie, Engeland tot 's middags dicht zouden blijven, Nederland stond toen officieel nog op 8 uur. Waarom duurt dat het iedere keer het langst voordat Nederland iets beslist? Bovendien kun je ook niet echt ergens heen als alles eromheen dicht is.
Wizz Air hier in Eindhoven bijvoorbeeld ook, drie vluchten voor de morgen werden pas rond half 9 officieel gecancelled. Als je daar een ticket voor hebt weet je in principe wel dat ze niet gaan maar ik neem aan dat je 't risico toch niet wilt lopen.quote:Op zondag 18 april 2010 11:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Vraag 't me ook af. En KLM maar steeds hoop geven door domme uitspraken.
quote:KLM schort alle Europese vluchten tot zondag middernacht op
Laatst gewijzigd: 18 april 2010 11:19
RIJSWIJK - Luchtvaartmaatschappij KLM schort alle Europese vluchten tot zondag middernacht op, voor de intercontinentale vluchten geldt dat die in ieder geval tot zondagavond 20.00 uur niet zullen worden uitgevoerd.
KLM heeft dit besloten op basis van de informatie die ze van de autoriteiten heeft gekregen. Dat liet een woordvoerster van de maatschappij weten.
De KLM-proefvlucht die zondagochtend vertrok om bemanning over te vliegen naar Düsseldorf, is zondagochtend rond negen uur alweer teruggekeerd in Nederland.
Het is de bedoeling dat in de loop van de dag zeven gestrande KLM-kisten vanuit Duitsland worden teruggevlogen naar Schiphol.
Vergeet niet die succesvolle test he.. dat schijnt nogal hoopgevend te zijn (geweest).quote:Op zondag 18 april 2010 11:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Vraag 't me ook af. En KLM maar steeds hoop geven door domme uitspraken.
Tsja.. Dat blijft een momentopname. Als die nieuwe wolk komt, is het weer heel anders..quote:Op zondag 18 april 2010 11:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Vergeet niet die succesvolle test he.. dat schijnt nogal hoopgevend te zijn (geweest).
Er vliegt nu een vliegtuig op Schiphol af (zogenaamd uit Quebec, waarschijnlijk een gestande uit Dusseldorf)quote:
Bepaalt Eurocontrol niet gewoon of Schiphol mag gaan vliegen?quote:Op zondag 18 april 2010 11:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Vergeet niet die succesvolle test he.. dat schijnt nogal hoopgevend te zijn (geweest).
Ik denk dat als er eenmaal daadwerkelijk ook lichte asval zal gaan plaatsvinden, mensen snel hun mond dicht houden.quote:Op zondag 18 april 2010 11:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tsja.. Dat blijft een momentopname. Als die nieuwe wolk komt, is het weer heel anders..
Ja en de KLM zit als een klein kind te zeuren en te pushen omdat ze steeds maar $ tekens in hun ogen zien.quote:Op zondag 18 april 2010 11:32 schreef justmattie het volgende:
[..]
Bepaalt Eurocontrol niet gewoon of Schiphol mag gaan vliegen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |