quote:Europees luchtruim langer dicht
Het luchtruim in Duitsland, België en Groot-Brittannië blijft nog zeker tot morgenmiddag 14.00 uur gesloten. Tegen die tijd wordt de situatie opnieuw bekeken. De drie vliegvelden van Parijs blijven in elk geval tot maandagmorgen 08.00 uur dicht.
Lufthansa heeft wel 10 vliegtuigen van München naar Frankfurt gevlogen. Ze staan dan klaar als het vliegverkeer kan worden hervat.
Vulkanologen en metereologen hebben op IJsland gezegd dat de vulkaan as blijft uitstoten. Daar zal in de komende dagen, en mogelijk zelfs weken en maanden geen verandering in komen.
Ik zou me meer zorgen maken om uitlaatgassen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:03 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Ik vind het wel vreemd. Die as hangt dus ergens in de lucht.. nu op zoveel kilometer hoogte. Kan dit kwaad met betrekking tot onze gezondheid?
http://www.telegraaf.nl/b(...)peerden__.html?p=4,1quote:Haarlemmermeer vangt gezinnen en ouderen op
SCHIPHOL - Particulieren die een bed of meerdere slaapplaatsen vrij hebben voor gestrande reizigers op Schiphol kunnen binnen enkele uren een telefoonnummer (0900-1852) in Hoofddorp bellen.
niet grappigquote:Op zaterdag 17 april 2010 22:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo vanaf de zijlijn bekeken heeft de chaos eromheen stiekem toch wel wat.
Dat sowieso.. hmm nja.. het is denk ik simpelweg afwachten tot het "over" is ofzo.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:05 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik zou me meer zorgen maken om uitlaatgassen.
Inderdaad, tenzij we een paar atoombommen gooien op IJsland, maar dat lijkt me ook niet gezond...quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:10 schreef Pluis_Konijn het volgende:
[..]
Dat sowieso.. hmm nja.. het is denk ik simpelweg afwachten tot het "over" is ofzo.
Eng idee.. better not do thatquote:Op zaterdag 17 april 2010 23:29 schreef teknomist het volgende:
[..]
Inderdaad, tenzij we een paar atoombommen gooien op IJsland, maar dat lijkt me ook niet gezond...
Neuh, als je dat doet trigger je vast nog meer vulkanen. Misschien niet direct, maar vulkanisch as met radioactieve deeltjes lijkt me ook niet handig. Dan wordt een heel groot gebied bedekt met die radioaciteve zooi.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:29 schreef teknomist het volgende:
[..]
Inderdaad, tenzij we een paar atoombommen gooien op IJsland, maar dat lijkt me ook niet gezond...
Ja, dat kan het als het gaat neerkomen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:03 schreef Pluis_Konijn het volgende:
Ik vind het wel vreemd. Die as hangt dus ergens in de lucht.. nu op zoveel kilometer hoogte. Kan dit kwaad met betrekking tot onze gezondheid?
quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:42 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja, dat kan het als het gaat neerkomen.
Nee, Ierland heeft zijn luchtruim gesloten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:02 schreef teknomist het volgende:
Ik ben een leek hoor, maar er is dus wel vliegverkeer mogelijk tussen de VS en Dublin?
Ja, dat snap ik.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:45 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Nee, Ierland heeft zijn luchtruim gesloten.
wel meer kans op een Elfstedentocht volgend jaarquote:Op zaterdag 17 april 2010 23:21 schreef justmattie het volgende:
Ik stond er inderdaad vanmiddag ook even bij stil hoeveel impact dit heeft op (west en noord) Europa.
quote:Geen vuiltje aan de lucht”
door Ronald Veerman
AMSTERDAM - KLM heeft zaterdagavond met een Boeing 737 een geslaagde test uitgevoerd op het vulkaanas.
,,Een prachtige vlucht. Ik heb het nog nooit zo helder gezien.
Er was echt geen vuiltje aan de lucht”, zo stelde operationeel directeur Ype de Haan na de landing rond negen uur zaterdagavond.
Ik vind het ook maar een vage hype, ik zie niks in de lucht.quote:Op zondag 18 april 2010 01:13 schreef Bruno25 het volgende:
Kom op vliegen![]()
Hup omhoog met die kist
[..]
Joh.quote:Op zondag 18 april 2010 01:17 schreef __Saviour__ het volgende:
De aswolk is ook gewoon veel te ijl om met het blote oog te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |