Luftwaffe-piloot gevonden in oud wrakquote:In een wrak van een neergestort vliegtuig uit de Tweede Wereldoorlog in Apeldoorn is het stoffelijke overschot van een Duitse piloot gevonden. De vlieger had zijn naamplaatje nog om, maar zijn identiteit moet nog door de Gravendienst in Soesterberg worden geverifieerd, meldt de gemeente Apeldoorn vrijdag.
Van het Messerschmitt gevechtsvliegtuig zijn onder meer het motorblok, boordwapens en een propellerblad gevonden. De wrakstukken bevinden zich in slechte staat.
Het terrein waar het vliegtuig is gevonden, nabij de Nieuwe Kamp, wordt na overleg met het ministerie van Defensie, dat betrokken is bij de berging, opengesteld. Maandag kunnen belangstellenden een kijkje komen nemen.
kortzichtigquote:Op zondag 18 april 2010 03:50 schreef DeParo het volgende:
Nou zeg, jullie zouden hem nog een staatsbegrafenis geven,
het is gewoon een Nazi, die voor de gestoorde dictator Hitler is gestorven, geen respect.
Voor dit soort reacties hebben ze deze smiley uitgevonden:quote:Op zondag 18 april 2010 03:50 schreef DeParo het volgende:
het is gewoon een Nazi, die voor de gestoorde dictator Hitler is gestorven, geen respect.
Je haalt de SS en de Wehrmacht door elkaar.quote:
Ik hoop inderdaad ook dat ze gesneuvelde Israelische soldaten, vechtend voor een ziek fascistisch-zionistisch regime, lekker dood achterlaten in de woestijn, zodat de gieren de rest kunnen doen.quote:Op zondag 18 april 2010 03:50 schreef DeParo het volgende:
vaak weten ze wel dat de vliegtuigen er liggen, maar het is vrij kostbaar om zo;n ding te bergen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:47 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
ongelofelijk dat niemand dat wrak heeft gevonden de afgelopen 65-70 jaar
Israel lover. Need I say more?quote:Op zondag 18 april 2010 03:50 schreef DeParo het volgende:
Niiiice. Let's dig!quote:Op zondag 18 april 2010 12:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.trouw.nl/krant(...)_onder_de_grond.html
Beetje bekrompen om er zo naar te kijken.quote:Op zondag 18 april 2010 03:50 schreef DeParo het volgende:
quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:43 schreef Disana het volgende:
Ja, dat vind ik ook bijzonder. En er zijn mogelijk wel nabestaanden die maar wat blij zijn dat ze na zoveel jaar horen wat er van hun familielid is geworden. Zo'n naamplaatje kan veel betekenen.
Sure heel kortzichtig dat ik een dergelijk regime niet respecteer.quote:
Tuurlijk jongen, dat hij zich mag voegen bij al die andere soldaten in de hemel, houd toch op man schaam je.quote:Op zondag 18 april 2010 08:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor dit soort reacties hebben ze deze smiley uitgevonden:
Ik haal niemand door elkaar waar slaat het op.quote:Op zondag 18 april 2010 10:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je haalt de SS en de Wehrmacht door elkaar.
Als jij anti-Israel bent dan verwacht ik toch ook niet dat jij respect hebt voor Israelische soldaten als je op die manier erover denkt, dat is niet zo raar,quote:Op zondag 18 april 2010 10:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad ook dat ze gesneuvelde Israelische soldaten, vechtend voor een ziek fascistisch-zionistisch regime, lekker dood achterlaten in de woestijn, zodat de gieren de rest kunnen doen.
Uh ja.quote:
Ja, het waren mensen die voor een facistisch regime vochten en ervoor gestorven zijn, dat Neo-Nazi Nederland er respect voor heeft moeten zij weten. Maar hij is voor een wreed en crimineel regime gestorven.quote:Op zondag 18 april 2010 12:47 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Beetje bekrompen om er zo naar te kijken.
De Duitsers van toen waren maar mensen net als jij en ik en de meeste mannen in de wehrmacht en luftwaffe vochten gewoon uit plichtsbesef.
Als iedere Duitser toen een wrede fascist was dan zijn wij ook stuk voor stuk potentiele wrede fascisten (in zekere zin zijn we dat ook: zie de experimenten van Philip Zimbardo).
Mensen hadden toen niet het vermogen terug te blikken en alles in perpectief te zien.
Geen wonder verder dat dit idee heerst als je ziet hoe de gewone Duitser gedemoniseerd is in film en geschrift.
Mensen waren naief of blind voor de feiten en staken hun kop in het zand maar er waren er ook zat bij die moedwillig sterke symapthien hadden.quote:Op zondag 18 april 2010 13:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ja, het waren mensen die voor een facistisch regime vochten en ervoor gestorven zijn, dat Neo-Nazi Nederland er respect voor heeft moeten zij weten. Maar hij is voor een wreed en crimineel regime gestorven.
Mensen hadden toen net zo goed het vermogen om te zien waarvoor ze vochten.
De grootste leugen van de 20e eeuw is ook ich habe es nicht gewuscht.
Waffen-SS waren over het algemeen fanatiekelingen terwijl het grootste deel van de Wehrmacht (en ook de Luftwaffe) dienstplichtigen waren. Dus in principe haal je wel wat door elkaar. Dienstplichtigen MOETEN vechten, dat wordt ze niet lief gevraagd.quote:Op zondag 18 april 2010 13:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik haal niemand door elkaar waar slaat het op.
Wat?quote:[..]
Uh ja.
Moet je Israel-lover zijn om ook anti-Israel te zijn.
Laat me raden, je mijd Spanje ook nog steeds vanwege de 80jarige oorlog?quote:Op zondag 18 april 2010 03:50 schreef DeParo het volgende:
Ongetwijfeld zaten er mensen bij die er werden ingetrokken. Maar dit is een heel kleine minderheid, de meesten wisten heel goed waar ze voor vochten, en dat deden ze moedwillig.quote:Op zondag 18 april 2010 14:10 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Mensen waren naief of blind voor de feiten en staken hun kop in het zand maar er waren er ook zat bij die moedwillig sterke symapthien hadden.
Ik praat het regime en de gevolgen absoluut niet goed.
Ik stel enkel dat het niet rechtvaardig is om de gewone Duitse soldaat dezelfde schuldlast als de nazi top ten deel te laten vallen.
Bijvoorbeeld een naief joch van 19 dat inging op de oproep om het vaderland te helpen kan je dit moeilijk aanrekenen.
Die viel ten prooi aan de maatschappij waarin hij opgroeide en de propagandamolen van Goebbels.
Laten neo-nazi's hier niet bij betrekken.
Ik hoop niet dat je impliceert dat idereen die hier iets anders dan verachting voor die piloot verkondigt een neo-nazi is.![]()
![]()
Dan heb je dus totaal geen idee van hoe de Wehrmacht in elkaar zat.quote:Op zondag 18 april 2010 14:25 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Waffen-SS waren over het algemeen fanatiekelingen terwijl het grootste deel van de Wehrmacht (en ook de Luftwaffe) dienstplichtigen waren. Dus in principe haal je wel wat door elkaar. Dienstplichtigen MOETEN vechten, dat wordt ze niet lief gevraagd.
[..]
Aangepast sorry.quote:Wat?
De 80jarige oorlog is echt een vergelijking met de Holocaust en de Tweede Wereldoorlog.quote:Op zondag 18 april 2010 14:31 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Laat me raden, je mijd Spanje ook nog steeds vanwege de 80jarige oorlog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |