abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80426813
quote:
In een wrak van een neergestort vliegtuig uit de Tweede Wereldoorlog in Apeldoorn is het stoffelijke overschot van een Duitse piloot gevonden. De vlieger had zijn naamplaatje nog om, maar zijn identiteit moet nog door de Gravendienst in Soesterberg worden geverifieerd, meldt de gemeente Apeldoorn vrijdag.

Van het Messerschmitt gevechtsvliegtuig zijn onder meer het motorblok, boordwapens en een propellerblad gevonden. De wrakstukken bevinden zich in slechte staat.

Het terrein waar het vliegtuig is gevonden, nabij de Nieuwe Kamp, wordt na overleg met het ministerie van Defensie, dat betrokken is bij de berging, opengesteld. Maandag kunnen belangstellenden een kijkje komen nemen.
Luftwaffe-piloot gevonden in oud wrak

Ik vind zoiets wel bijzonder. Niet de omgeving, maar dat zo'n wrak nu nog gevonden wordt. Zijn er toch nog plekken waar geen mens is geweest in het kleine redelijk dichtbevolkte Nederland. Misschien zijn er nog kinderen of kleinkinderen die blij zijn dat ze die man eindelijk kunnen begraven.
  zaterdag 17 april 2010 @ 19:41:42 #2
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_80426961
Biezonder inderdaad, zou daar ook best een kijkje willen nemen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_80426994
In het harnas sterven...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  † In Memoriam † zaterdag 17 april 2010 @ 19:43:22 #4
137949 Disana
pi_80427013
Ja, dat vind ik ook bijzonder. En er zijn mogelijk wel nabestaanden die maar wat blij zijn dat ze na zoveel jaar horen wat er van hun familielid is geworden. Zo'n naamplaatje kan veel betekenen.
pi_80427150
ongelofelijk dat niemand dat wrak heeft gevonden de afgelopen 65-70 jaar
  zaterdag 17 april 2010 @ 20:03:12 #6
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_80427608
Zijn er nog pics van dat lijk?
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_80429651
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:42 schreef El_Matador het volgende:
In het harnas sterven...
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_80436925
Nou zeg, jullie zouden hem nog een staatsbegrafenis geven,
het is gewoon een Nazi, die voor de gestoorde dictator Hitler is gestorven, geen respect.
  zondag 18 april 2010 @ 08:20:53 #9
215628 woid
let's get Friendly
pi_80437480
quote:
Op zondag 18 april 2010 03:50 schreef DeParo het volgende:
het is gewoon een Nazi, die voor de gestoorde dictator Hitler is gestorven, geen respect.
kortzichtig
  zondag 18 april 2010 @ 08:28:17 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_80437516
quote:
Voor dit soort reacties hebben ze deze smiley uitgevonden:
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_80437633
er liggen zelfs bekende wrakken met mogelijke lichamen er nog in her en der verspreid in nederland heb ik wel eens gehoord. niet zo heel bijzonder dus.
pi_80439371
quote:
het is gewoon een Nazi
Je haalt de SS en de Wehrmacht door elkaar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_80439488
quote:
Ik hoop inderdaad ook dat ze gesneuvelde Israelische soldaten, vechtend voor een ziek fascistisch-zionistisch regime, lekker dood achterlaten in de woestijn, zodat de gieren de rest kunnen doen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  FOK!fossiel zondag 18 april 2010 @ 10:51:22 #14
8443 cptmarco
it's captain...
pi_80439495
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:47 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
ongelofelijk dat niemand dat wrak heeft gevonden de afgelopen 65-70 jaar
vaak weten ze wel dat de vliegtuigen er liggen, maar het is vrij kostbaar om zo;n ding te bergen.

Info van de Gem Apeldoorn over deze klus:
http://www.apeldoorn.nl/d(...)erging_vliegtuig.pdf
pi_80440783
quote:
Israel lover. Need I say more?

zondag 18 april 2010 @ 12:18:36 #17
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_80441550
dit kan bijna niet..
'wat niet rekt, dat scheurt'
  zondag 18 april 2010 @ 12:21:42 #18
299272 Oneself
Computer says 'nooo'
pi_80441622
quote:
Niiiice. Let's dig!
pi_80442242
quote:
Beetje bekrompen om er zo naar te kijken.
De Duitsers van toen waren maar mensen net als jij en ik en de meeste mannen in de wehrmacht en luftwaffe vochten gewoon uit plichtsbesef.
Als iedere Duitser toen een wrede fascist was dan zijn wij ook stuk voor stuk potentiele wrede fascisten (in zekere zin zijn we dat ook: zie de experimenten van Philip Zimbardo).
Mensen hadden toen niet het vermogen terug te blikken en alles in perspectief te zien.
Geen wonder verder dat dit idee heerst als je ziet hoe de gewone Duitser gedemoniseerd is in film en geschrift.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vengerr op 18-04-2010 13:50:04 ]
  Moderator zondag 18 april 2010 @ 13:19:11 #20
249559 crew  Lavenderr
pi_80443130
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:43 schreef Disana het volgende:
Ja, dat vind ik ook bijzonder. En er zijn mogelijk wel nabestaanden die maar wat blij zijn dat ze na zoveel jaar horen wat er van hun familielid is geworden. Zo'n naamplaatje kan veel betekenen.
pi_80444040
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:20 schreef woid het volgende:

[..]

kortzichtig
Sure heel kortzichtig dat ik een dergelijk regime niet respecteer.
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Voor dit soort reacties hebben ze deze smiley uitgevonden:
Tuurlijk jongen, dat hij zich mag voegen bij al die andere soldaten in de hemel, houd toch op man schaam je.
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je haalt de SS en de Wehrmacht door elkaar.
Ik haal niemand door elkaar waar slaat het op.
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik hoop inderdaad ook dat ze gesneuvelde Israelische soldaten, vechtend voor een ziek fascistisch-zionistisch regime, lekker dood achterlaten in de woestijn, zodat de gieren de rest kunnen doen.
Als jij anti-Israel bent dan verwacht ik toch ook niet dat jij respect hebt voor Israelische soldaten als je op die manier erover denkt, dat is niet zo raar,
het zou raar zijn als je een reactie maakt van o zielig en leuk voor z'n familie houd toch op dat is kortzichtig.
quote:
Op zondag 18 april 2010 11:44 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Israel lover. Need I say more?

Uh ja.
Moet je Israel-lover zijn om ook anti-Nazi te zijn.
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:47 schreef Vengerr het volgende:

[..]

Beetje bekrompen om er zo naar te kijken.
De Duitsers van toen waren maar mensen net als jij en ik en de meeste mannen in de wehrmacht en luftwaffe vochten gewoon uit plichtsbesef.
Als iedere Duitser toen een wrede fascist was dan zijn wij ook stuk voor stuk potentiele wrede fascisten (in zekere zin zijn we dat ook: zie de experimenten van Philip Zimbardo).
Mensen hadden toen niet het vermogen terug te blikken en alles in perpectief te zien.
Geen wonder verder dat dit idee heerst als je ziet hoe de gewone Duitser gedemoniseerd is in film en geschrift.
Ja, het waren mensen die voor een facistisch regime vochten en ervoor gestorven zijn, dat Neo-Nazi Nederland er respect voor heeft moeten zij weten. Maar hij is voor een wreed en crimineel regime gestorven.
Mensen hadden toen net zo goed het vermogen om te zien waarvoor ze vochten.
De grootste leugen van de 20e eeuw is ook ich habe es nicht gewuscht.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 18-04-2010 16:46:22 ]
pi_80444512
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ja, het waren mensen die voor een facistisch regime vochten en ervoor gestorven zijn, dat Neo-Nazi Nederland er respect voor heeft moeten zij weten. Maar hij is voor een wreed en crimineel regime gestorven.
Mensen hadden toen net zo goed het vermogen om te zien waarvoor ze vochten.
De grootste leugen van de 20e eeuw is ook ich habe es nicht gewuscht.
Mensen waren naief of blind voor de feiten en staken hun kop in het zand maar er waren er ook zat bij die moedwillig sterke symapthien hadden.
Ik praat het regime en de gevolgen absoluut niet goed.
Ik stel enkel dat het niet rechtvaardig is om de gewone Duitse soldaat dezelfde schuldlast als de nazi top ten deel te laten vallen.
Bijvoorbeeld een naief joch van 19 dat inging op de oproep om het vaderland te helpen kan je dit moeilijk aanrekenen.
Die viel ten prooi aan de maatschappij waarin hij opgroeide en de propagandamolen van Goebbels.

Laten neo-nazi's hier niet bij betrekken.
Ik hoop niet dat je impliceert dat idereen die hier iets anders dan verachting voor die piloot verkondigt een neo-nazi is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vengerr op 18-04-2010 14:16:14 ]
pi_80444928
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik haal niemand door elkaar waar slaat het op.
Waffen-SS waren over het algemeen fanatiekelingen terwijl het grootste deel van de Wehrmacht (en ook de Luftwaffe) dienstplichtigen waren. Dus in principe haal je wel wat door elkaar. Dienstplichtigen MOETEN vechten, dat wordt ze niet lief gevraagd.
quote:
[..]

Uh ja.
Moet je Israel-lover zijn om ook anti-Israel te zijn.
Wat?
  zondag 18 april 2010 @ 14:31:23 #24
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_80445088
quote:
Laat me raden, je mijd Spanje ook nog steeds vanwege de 80jarige oorlog?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_80449497
quote:
Op zondag 18 april 2010 14:10 schreef Vengerr het volgende:

[..]

Mensen waren naief of blind voor de feiten en staken hun kop in het zand maar er waren er ook zat bij die moedwillig sterke symapthien hadden.
Ik praat het regime en de gevolgen absoluut niet goed.
Ik stel enkel dat het niet rechtvaardig is om de gewone Duitse soldaat dezelfde schuldlast als de nazi top ten deel te laten vallen.
Bijvoorbeeld een naief joch van 19 dat inging op de oproep om het vaderland te helpen kan je dit moeilijk aanrekenen.
Die viel ten prooi aan de maatschappij waarin hij opgroeide en de propagandamolen van Goebbels.

Laten neo-nazi's hier niet bij betrekken.
Ik hoop niet dat je impliceert dat idereen die hier iets anders dan verachting voor die piloot verkondigt een neo-nazi is.
Ongetwijfeld zaten er mensen bij die er werden ingetrokken. Maar dit is een heel kleine minderheid, de meesten wisten heel goed waar ze voor vochten, en dat deden ze moedwillig.
De gewone soldaat en de SS-er die aan het roer stond van Auschwitz, ze wisten het allemaal, en ze probeerden het allemaal in stand te houden. Ik zeg niet dat we zijn overblijfselen aan een kruis moeten hangen, ik zeg wel dat dit geen gewone soldaat is die even moedig en dapper voor een fantastisch regime is gestorven, hij is gestorven voor een wreed en misdadig regime, als je dat niet meer kan inzien, dan snap je de hele periode niet en het belang ervan evenmin.
Net zo goed als we geen Duitsers zouden moeten toelaten op de herdenking.
quote:
Op zondag 18 april 2010 14:25 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Waffen-SS waren over het algemeen fanatiekelingen terwijl het grootste deel van de Wehrmacht (en ook de Luftwaffe) dienstplichtigen waren. Dus in principe haal je wel wat door elkaar. Dienstplichtigen MOETEN vechten, dat wordt ze niet lief gevraagd.
[..]
Dan heb je dus totaal geen idee van hoe de Wehrmacht in elkaar zat.
Deze mensen, die gingen vrijwillig meedoen met de slachtpartijen, de Wehrmacht heeft uit eigen beweging minstens zo veel moordpartijen gepleegd als de SS. Zij waren het die in eerste instantie de executies uitvoerden. Zij waren het die de massagraven aan het vullen waren, het is een leugen, om te stellen dat alleen de SS daarvoor verantwoordelijkheid zou hebben dat hadden ze namelijk allemaal.
quote:
Wat?
Aangepast sorry.
quote:
Op zondag 18 april 2010 14:31 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Laat me raden, je mijd Spanje ook nog steeds vanwege de 80jarige oorlog?
De 80jarige oorlog is echt een vergelijking met de Holocaust en de Tweede Wereldoorlog.
Als je sympathie hebt voor een Duitser uit de Eerste Wereldoorlog, als Fransman, kan ik dat veel beter inzien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')