Ik ook, en daarom kijk ik uit naar jouw reacties op het "leven van"quote:Op maandag 19 april 2010 23:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, ik hoop soms dat ik mensjes de ogen kan openen
Psycholoog neem ik aan dat je bedoelt. Geen psychiater lijkt me.quote:Op maandag 19 april 2010 23:06 schreef francis998 het volgende:
wihieeeeeeee...aardig wat gemist..lig net in mijn nest en ga maar ff een serie kijken..op mijn pc...en ga daarna pitten.
Morgen mag ik weer naar de psych..en kijken wat het wordt dit keer..de laatste keren had ik er een iets beter gevoel bij..maar of het nu echt helpt..vraag ik me nog af..
Vaak staan de mensen niet open voor andermans meningen om écht iets duidelijk te maken. En dan zeggen 'ze' dat autisten moeilijk tegen veranderingen kunnen of tegen andermans meningen.quote:Op maandag 19 april 2010 23:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, ik hoop soms dat ik mensjes de ogen kan openen
Waarom psycholoog? Ik praat bijna alleen maar met een psychiater, die heeft ook mijn diagnoses vastgesteld en weet en kan het meest.. een psycholoog is ook maar een side-kick. Al kunnen ze welquote:Op maandag 19 april 2010 23:26 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Psycholoog neem ik aan dat je bedoelt. Geen psychiater lijkt me.
Ik ben toen ik in Antwerpen kwam wonen 2 maanden depressief geweest en toen ook bij zo'n psycholoog geweest. Verschrikkelijk vind ik dat. Ik ben zelf uit mijn depressie geraakt en daar hebben de praatjes van de psycholoog niets aan geholpen.
Herkenbaar.quote:Op maandag 19 april 2010 23:31 schreef Autidude het volgende:
[..]
Waarom psycholoog? Ik praat bijna alleen maar met een psychiater, die heeft ook mijn diagnoses vastgesteld en weet en kan het meest.. een psycholoog is ook maar een side-kick. Al kunnen ze wel
heel menselijk zijn, zo is mijn huisarts ook bijzonder menselijk en ruimdenkend etc.
klopt, ik mag dus naar de psycholoog. En voor mij is het meer een soort van uitlaatklep, aangezien ik op mijn moeder na niemand heb..en zoals te merken is. Is het niet altijd even gemakkelijk om met mijn moeder te praten.quote:Op maandag 19 april 2010 23:26 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Psycholoog neem ik aan dat je bedoelt. Geen psychiater lijkt me.
Ik ben toen ik in Antwerpen kwam wonen 2 maanden depressief geweest en toen ook bij zo'n psycholoog geweest. Verschrikkelijk vind ik dat. Ik ben zelf uit mijn depressie geraakt en daar hebben de praatjes van de psycholoog niets aan geholpen.
Ach...daar is niks mis mee, lijkt mij soms zelfs beter dan een psycholoog.quote:
Tja..vaak vraag ik me dat ook af, waarom gaat de een naar een psycholoog en de ander naar een psychiater. Het grootste verschik is voor zover ik begrijp dat een psychiater meer bevoegdheden heeft..maar het echte grote verschil zie ik nog niet..maar ach..ik weet ook niet hoe psychiaters werken..quote:Op maandag 19 april 2010 23:31 schreef Autidude het volgende:
[..]
Waarom psycholoog? Ik praat bijna alleen maar met een psychiater, die heeft ook mijn diagnoses vastgesteld en weet en kan het meest.. een psycholoog is ook maar een side-kick. Al kunnen ze wel
heel menselijk zijn, zo is mijn huisarts ook bijzonder menselijk en ruimdenkend etc.
Klopt, schaam me er ook helemaal niet voor, maar ik zie er best wel tegenop...quote:Op maandag 19 april 2010 23:34 schreef francis998 het volgende:
[..]
[..]
Ach...daar is niks mis mee, lijkt mij soms zelfs beter dan een psycholoog.
[..]
waarom eigenlijk?quote:Op maandag 19 april 2010 23:36 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Klopt, schaam me er ook helemaal niet voor, maar ik zie er best wel tegenop...
Moeilijk uit te leggen. Misschien omdat het nog steeds niet beter met me gaat dan een half jaar geleden. Misschien wel omdat Ik mezelf ook bij haar niet kan verwoorden....quote:
Ah, op die manier. Ja, dan snap ik het veel beter. Op je moeder na niemand heb? Ow, ja, sorry, ik wist dat niet.quote:Op maandag 19 april 2010 23:34 schreef francis998 het volgende:
klopt, ik mag dus naar de psycholoog. En voor mij is het meer een soort van uitlaatklep, aangezien ik op mijn moeder na niemand heb..en zoals te merken is. Is het niet altijd even gemakkelijk om met mijn moeder te praten.
En bij mij is het ook allemaal met een depressei begonnen en deels net zoals bij jou..ben ik er zelf uitgekropen alleen heb ik momenten waarin ik lichtelijk depri ben, maar meer door bepaalde lastige besluiten en dingen die mij dwars zitten.
Dat waag ik te betwijfelen.quote:Ach...daar is niks mis mee, lijkt mij soms zelfs beter dan een psycholoog.
Dat verschil is in de praktijk ook echt nihil.quote:Tja..vaak vraag ik me dat ook af, waarom gaat de een naar een psycholoog en de ander naar een psychiater. Het grootste verschik is voor zover ik begrijp dat een psychiater meer bevoegdheden heeft..maar het echte grote verschil zie ik nog niet..maar ach..ik weet ook niet hoe psychiaters werken..
Wat herken ik dit zo ontzettend goed. Toen ik bij de psychologe kwam, had ik dus exact hetzelfde.quote:Op maandag 19 april 2010 23:39 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Moeilijk uit te leggen. Misschien omdat het nog steeds niet beter met me gaat dan een half jaar geleden. Misschien wel omdat Ik mezelf ook bij haar niet kan verwoorden....
Enne, ik heb wel meer mensen, maar tegelijk niemand. Want iedereen zit op duizenden km. verderop..en echt diepgaand contact om me uit te storten heb ik niet. En die mensen verschijnen per mail net zoals ze opeen weer verdwijnen..quote:Op maandag 19 april 2010 23:40 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Ja, dan snap ik het veel beter. Op je moeder na niemand heb? Ow, ja, sorry, ik wist dat niet.
[..]
Dat waag ik te betwijfelen.
[..]
Dat verschil is in de praktijk ook echt nihil.
Ugly bettyquote:Op maandag 19 april 2010 23:43 schreef ScarFace- het volgende:
@Francis998, welke serie is dat, misschien een eye opener voor ons
hmmm..dat ken ik. Datzelfde heb ik meegemaakt hoewel het nu wat beter gaat.quote:Op maandag 19 april 2010 23:39 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Moeilijk uit te leggen. Misschien omdat het nog steeds niet beter met me gaat dan een half jaar geleden. Misschien wel omdat Ik mezelf ook bij haar niet kan verwoorden....
Heb ik geprobeerd. Misschien heb ik het net verkeerd gezegd. Niet alleen bij haar kan ik me slecht verwoorden. Dat heb ik bij iedereen en overal...quote:Op maandag 19 april 2010 23:49 schreef francis998 het volgende:
[..]
hmmm..dat ken ik. Datzelfde heb ik meegemaakt hoewel het nu wat beter gaat.
Mischien dat dingen opschrijven/typen helpt.ik heb superveel word paginas opgeschreven..en hetgene wat mij het meest dwarszit/zat kan ik nu over praten met de psych.
Maar wat bedoel je exact, kies je verkeerde woorden..of krijg je hetgene je wilt gewoon niet uit je "strot"?quote:Op maandag 19 april 2010 23:51 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Heb ik geprobeerd. Misschien heb ik het net verkeerd gezegd. Niet alleen bij haar kan ik me slecht verwoorden. Dat heb ik bij iedereen en overal...
Hopelijk krijg je meer mensen die dichterbij zijn en die je écht kent.quote:Op maandag 19 april 2010 23:49 schreef francis998 het volgende:
Enne, ik heb wel meer mensen, maar tegelijk niemand. Want iedereen zit op duizenden km. verderop..en echt diepgaand contact om me uit te storten heb ik niet. En die mensen verschijnen per mail net zoals ze opeen weer verdwijnen..
Gevoelens is typisch zo'n onderwerp wat qua praten redelijk gevoelig ligt, als je snapt wat ik bedoel.quote:Op maandag 19 april 2010 23:53 schreef francis998 het volgende:
Want ik ken beiden en bij mij lag het eraan dat ik dus totaal niet gewend ben om te praten en nog minder over gevoelens.
Ik denk een combinatie van beide, maar vooral gewoon niet weten hoe het uit te leggen..quote:Op maandag 19 april 2010 23:53 schreef francis998 het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je exact, kies je verkeerde woorden..of krijg je hetgene je wilt gewoon niet uit je "strot"?
Want ik ken beiden en bij mij lag het eraan dat ik dus totaal niet gewend ben om te praten en nog minder over gevoelens.
Ook dat vind ik écht begrijpelijk.quote:Op maandag 19 april 2010 23:56 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik denk een combinatie van beide, maar vooral gewoon niet weten hoe het uit te leggen..
Maar goed volgens mij is dit weer te offtopic en heb eigenlijk niet echt zin om mijn diepste gevoelens hier neer te zetten om eerljik te zijn. No offence naar jullie toe
ach..het is gewoon zo, dat ik of naar het land waar familie woont moet vertrekken om meer mensen te krijgen die ik echt ken.quote:Op maandag 19 april 2010 23:54 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Hopelijk krijg je meer mensen die dichterbij zijn en die je écht kent.
No way, jij kan wel meer mensen leren kennen. Als je ook meegaat naar de meet, zal dat al zo zijn.quote:Op maandag 19 april 2010 23:57 schreef francis998 het volgende:
[..]
ach..het is gewoon zo, dat ik of naar het land waar familie woont moet vertrekken om meer mensen te krijgen die ik echt ken.
Of ik moet accepteren dat tenzij ik zelf geen gezin stocht/relatie krijg ik "alleen" ben en blijf
je hoeft ook niet diep op je gevoelens in te gaan..hoor..het is en blijft vrijblijvend. Maar is mogelijk wanneer gewenst.quote:Op maandag 19 april 2010 23:56 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik denk een combinatie van beide, maar vooral gewoon niet weten hoe het uit te leggen..
Maar goed volgens mij is dit weer te offtopic en heb eigenlijk niet echt zin om mijn diepste gevoelens hier neer te zetten om eerljik te zijn. No offence naar jullie toe
Okeequote:Op maandag 19 april 2010 23:58 schreef francis998 het volgende:
[..]
je hoeft ook niet diep op je gevoelens in te gaan..hoor..het is en blijft vrijblijvend. Maar is mogelijk wanneer gewenst.
Het zou wat zijn als dat verplicht zou zijn en niemand er onderuit kon. Dan zouden er nog verrassende dingen naar buiten komen.quote:Op maandag 19 april 2010 23:58 schreef francis998 het volgende:
[..]
je hoeft ook niet diep op je gevoelens in te gaan..hoor..het is en blijft vrijblijvend. Maar is mogelijk wanneer gewenst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |