Vast wel, want al die zure reizigers voor je deur is ook niets.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:53 schreef Light het volgende:
[..]
Dus vlucht HV 0957 naar Hurghada vertrekt gewoon om 14:05
Die zien het voorlopig dus nog niet beter worden. Maar Ryanair had toch al veel eerder alles gecancelled?quote:
Yup, alles in noordwest-Europa tot maandagmiddag 13:00 uur UK time.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:57 schreef Light het volgende:
[..]
Die zien het voorlopig dus nog niet beter worden. Maar Ryanair had toch al veel eerder alles gecancelled?
quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat een onzin dat je vanwege een aswolk niet kan vliegen.
Kijk maar eens naar dit filmpje:
En dan ongeveer na ruim 2 minuten.
quote:Lightning Strikes at Volcanic Eruption Site in Iceland
Twenty-two flashes of lightning were measured above the volcanic crater on the Eyjafjallajökull glacier in south Iceland from midnight until 4:30 am—more than the entire day yesterday.
Some minor earthquakes measuring 1.2-2.3 on the Richter scale were also measured during that time period. The eruption continued with constant force last night but after 4:30 it subsided somewhat. The spout reached a height of 8.5 kilometers, ruv.is reports.
There is still significant ash fall in the immediate area—it is very dark at the foot of the glacier. The ash cloud is dense from Núpur in the west to Vík in the east but there is not as much ash fall in the Mýrdalssandur sand plain east of Vík anymore.
According to police, it is like driving into a wall when approaching Núpur from the west. One cannot see the ground from the car.
Yupquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:14 schreef DemonRage het volgende:
Het is lang geleden dat ik zo'n streeploze blauwe lucht heb gezien.
Ik ook, vind dat het prachtige beelden oplevert.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:03 schreef MTL het volgende:
Blijf wel benieuwd naar wat de Katla nu gaat doen. Hoop stiekem gewoon op een uitbarsting
Na 11 september toch? Maar als ik me dat goed herinner, was dat alleen in de VS.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup.
Is ook nog nooit voorgekomen dat vliegverkeer zo lang en op zo'n grote schaal platging.
Bizar eigenlijk dat ze nu niet kunnen vliegen terwijl het zo helder lijkt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:14 schreef DemonRage het volgende:
Het is lang geleden dat ik zo'n streeploze blauwe lucht heb gezien.
Yup en ook geen dagenlang toen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:19 schreef Light het volgende:
[..]
Na 11 september toch? Maar als ik me dat goed herinner, was dat alleen in de VS.
quote:For the first time in history, SCATANA was invoked forcing all non-emergency civilian aircraft in the United States and several other countries including Canada to be immediately grounded,[156] stranding tens of thousands of passengers across the world.[157] Any international flights were closed to American airspace by the Federal Aviation Administration, causing about five hundred flights to be turned back or redirected to other countries. Canada received 226 of the diverted flights and launched Operation Yellow Ribbon to deal with the large numbers of grounded planes and stranded passengers.[158]
Hmja, maar als de Katla wakker wordt, gaat dat ook een hoop ellende opleveren, vrees ik... In IJsland zelf, maar dat merken we ook in de rest van de wereld.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ook, vind dat het prachtige beelden oplevert.
Dat wordt dan mogelijk 3-4 weken ashappen, dus dat gaan we wel merken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmja, maar als de Katla wakker wordt, gaat dat ook een hoop ellende opleveren, vrees ik... In IJsland zelf, maar dat merken we ook in de rest van de wereld.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:30 schreef Skaai het volgende:
Ironisch, het eerste KLM vliegtuig wat eigenlijk vandaag binnen zou komen uit Düsseldorf, is ook diezelfde kist die eind jaren 80 in Anchorage door een aswolk is gevlogen. Hij staat (samen met 6 andere kisten) nog in Düsseldorf hoor, maar ik vond het een gek gegeven.
[bron= Papa van Skaai die als GWK bij KLM werkt]
volgens mij nog niet.. het was ook geen beving, maar een trilling of schok, met 1.3 op de Schaal van Richter.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:26 schreef crazy987 het volgende:
trouwens al nieuws over onze katla naast die ene beving ?
Yup, en dan niet alleen voor vliegverkeer, maar afhankelijk van weersomstandigheden en hoeveelheden as ook voor gezondheid...quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:28 schreef Light het volgende:
[..]
Dat wordt dan mogelijk 3-4 weken ashappen, dus dat gaan we wel merken.
haha, de ironie he..quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:30 schreef Skaai het volgende:
Ironisch, het eerste KLM vliegtuig wat eigenlijk vandaag binnen zou komen uit Düsseldorf, is ook diezelfde kist die eind jaren 80 in Anchorage door een aswolk is gevlogen. Hij staat (samen met 6 andere kisten) nog in Düsseldorf hoor, maar ik vond het een gek gegeven.
[bron= Papa van Skaai die als GWK bij KLM werkt]
quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:36 schreef Re het volgende:
denk dat die katla wel met een sisser afloopt... een hele grote dan wel
het gebied wordt er ook niet kleiner op ook.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.radarvirtuel.com/
Duidelijke no fly-zone. Bijna heel west-Europa
.
wel handig dat je nu duidelijkheid hebt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:52 schreef Re het volgende:
united heeft iig ook alle outbounds vanaf schiphol gecanceld... dat wordt dus niet vliegen
Ik hoop dat al die uitbarstingen de Laki niet ook op een idee brengen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup, en dan niet alleen voor vliegverkeer, maar afhankelijk van weersomstandigheden en hoeveelheden as ook voor gezondheid...
quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Kan iemand die Cessna ff neerhalen?
nog niet geheel, vlieg KLM, maar met BA die al tot/met maandag cancelled zal het niet echt positief zijnquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:53 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
wel handig dat je nu duidelijkheid hebt.
Gisteren ook al een Duitser, het is toch wat met dat volk.quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Kan iemand die Cessna ff neerhalen?
Is die KLM-vlucht geen codeshare met United?quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:58 schreef Re het volgende:
[..]
nog niet geheel, vlieg KLM, maar met BA die al tot/met maandag cancelled zal het niet echt positief zijn
Deltaquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:01 schreef Light het volgende:
[..]
Is die KLM-vlucht geen codeshare met United?
Bremen speelt uit bij Wolfsburg... zeker te lui om dat takkeeind met de bus te gaanquote:Op zaterdag 17 april 2010 12:59 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Gisteren ook al een Duitser, het is toch wat met dat volk.
p0wnedquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
AFP: Volcanic ash to remain over Europe for at least FOUR TO FIVE days.
Ohja. Maar nu United, BA en Ryanair hebben gezegd dat ze op z'n vroegst maandagmiddag weer gaan vliegen, is het niet waarschijnlijk dat je nog in de VS komt morgen.quote:
Pfff, die vulkaan gaat heel veel geld kosten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gezelligquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het kan nog vele malen ergerquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:09 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Pfff, die vulkaan gaat heel veel geld kosten.
Yup. Aan de andere kant wordt er ook genoeg verdient door bijvoorbeeld hotels, restaurants etc. door mensen die ergens zijn gestrand.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:09 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Kutzooi, kost me een hoop geld aan boodschappenquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
En brandstof besparen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:09 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Gelukkig wel!quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:37 schreef Light het volgende:
[..]
Bus, trein, taxi, auto, postkoets... vanuit Cannes heb je nog wel mogelijkheden.
Bron: www.schiphol.nlquote:Update zaterdag 17 april - 12:00 Ernstige verstoring vliegverkeer van en naar Nederland
Het Nederlandse luchtruim blijft tot nader order gesloten. Dit heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat bekend gemaakt. Welke tijd het vliegverkeer weer hervat kan worden is nog niet bekend.
nee daar had ik me al bij neergelegd, leuk al die voorbereidingen, hoef nu in ieder geval niet te presenteren en modereren aldaar... waarschijnlijk wel via de webcamquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:09 schreef Light het volgende:
[..]
Ohja. Maar nu United, BA en Ryanair hebben gezegd dat ze op z'n vroegst maandagmiddag weer gaan vliegen, is het niet waarschijnlijk dat je nog in de VS komt morgen.
Dat lijkt me eigenlijk wel een understatement als er geen enkel vliegtuig opstijgt of landt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:15 schreef Light het volgende:
Update zaterdag 17 april - 12:00 Ernstige verstoring vliegverkeer van en naar Nederland
Nederland he, dus altijd poldermodel statementsquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat lijkt me eigenlijk wel een understatement als er geen enkel vliegtuig opstijgt of landt.
Er is geen tijd meer gegeven, dus het is nog onbekend. Het zal inderdaad wel niet binnen 24 uur opgelost zijn.quote:
Ga er maar gewoon vanuit dat deze niet vliegen, aangezien alle luchtruimen al dagen gesloten zijn nu.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:23 schreef Arcee het volgende:
Hoewel, er zijn ook wel een paar waar geen cancelled achter staat, bijvoorbeeld:
MP 0640 Cancun 12:00
MA 0662 Budapest 12:55
KL 3202 Budapest 12:55
Hoe zit dat dan?
Kan zijn dat de desbetreffende afhandelaar vergeten is deze vluchten te annuleren in de interne luchthavensystemen. En de info uit deze systemen staat weer gekoppeld aan schiphol.nl en teletekst.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:23 schreef Arcee het volgende:
Hoewel, er zijn ook wel een paar waar geen cancelled achter staat, bijvoorbeeld:
MP 0640 Cancun 12:00
MA 0662 Budapest 12:55
KL 3202 Budapest 12:55
Hoe zit dat dan?
Dat is wel slordig dan.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Kan zijn dat de desbetreffende afhandelaar vergeten is deze vluchten te annuleren in de interne luchthavensystemen. En de info uit deze systemen staat weer gekoppeld aan schiphol.nl en teletekst.
Dus je zit nog achter de douane of niet meer?quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:25 schreef GasProblem het volgende:
Zou donderdag eigenlijk op studiereis naar New York gaan. We zouden vliegen met KLM en hadden het vliegtuig van 17:35. Zagen alle vluchten gecancelled worden, behalve vluchten naar de VS en naar sommige andere bestemmingen. Wij door de check-in, douane, de hele mikmak. We zaten al in het vliegtuig, gordels om, toen de captain zei dat wij het laatste vliegtuig zouden zijn dat zou vertrekken, maar dat Schiphol toch eerder dichtging. Toen moesten we het vliegtuig weer uit.
Krijgen onze bagage pas terug als we opnieuw inchecken of de hele reis definitief cancelen. Zucht.
Nee, zijn allemaal weer naar huis gegaan. Reiscommissie had rondgebeld en op z'n allervroegst zouden we maandagochten kunnen vertrekken, terwijl we aankomende woensdag weer terug zouden gaan. Op Schiphol blijven had dus niet echt nut. Ze kijken nu of ze de studiereis kunnen verlengen, maar dat is heel veel geregel. Heb er niet zo'n hoop meer in.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:32 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dus je zit nog achter de douane of niet meer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |