De tropen die in Nederland leven worden hier gefokt. Voor de meeste tropen die hier leven bestaat een invoer verbod, dus dit zijn vogels die hier gekweekt en geboren zijn. Natuurlijk zou ik het liefste zien dat alle vogels in hun natuurlijke leefomgeving zouden kunnen leven, maar zoals met zoveel dieren is dat nou eenmaal niet zo en er zijn zelfs tropen die misschien niet meer bestaan zouden hebben als ze niet gekweekt zouden worden. Dat ze niet in een kooi horen ben ik het mee eens; ik heb een voliere en dus kunnen ze vliegen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 01:46 schreef Dibble het volgende:
Tropische vogels horen in het regenwoud thuis en niet in een koud land als NL in een kooi.
quote:Op donderdag 29 april 2010 01:32 schreef childintime het volgende:
Ik voelde me wel gemeen vandaag. Zondag had ze alweer haar eerste eitje gelegd in een hanging basket met klimop. Dat eitje had ik direkt verwijdert. Het volgende eitje had ze weer in een draadmandje gelegd. Dat was Maandagochtend en sinds die tijd zaten ze weer te broeden als gekken. Ik heb vandaag (na 2 dagen rondgefietst te hebben langs alle dierenwinkels in de regio op zoek naar eenzelfde eitje) maar 2 kanarie eitjes meegenomen. Vanmiddag waren ze beiden even een paar tellen van het nest af en heb ik snel het eitje eruit gehaald en een nepeitje erin gedaan. Toen ik het eitje eruit haalde en weggooide was het nog warmIk hoop maar dat ik ze zolang zoet kan houden tot de jongen geheel zelfstandig zijn, want het ouderpaar gaat naar iemand anders toe. Hoelang duurt het ongeveer voor de jongen volledig zelfstandig zijn? Ze zijn nu een dag of 4 uit het nest.
Wat een rare geluiden maken die Bichenowastrildes zeg. Een beetje als een kanarie, maar dan heel hoog en zacht. Met de Driekleur gaat het heel goed. Was veel aan het vliegen vandaag en de boel aan het verkennen. En volgens mij probeert die Japanse meeuw met een Bichenow aan te pappen. Opvallend vaak zit'ie in de buurt en vliegt'ie erachteraan. Ik denk dus dat die Japanse meeuw een man is. 1 Bichenow is iig een man want die zingt. Ik weet dat Japanse meeuwen ook kunnen kruisen met Zebra's. Mijn 2 Zebra's zijn mannen en die worden volledig met rust gelaten door de meeuw. Hij heeft een specifieke interesse voor 1 van de Bichenows........
De vogels zijn allemaal van eind 2009, dus vrij jong. Idd nog niet helemaal op kleur, dat is vooral duidelijk te zien bij de Driekleur. De Bichenows zijn nog wat "mat" van kleur, dus nog niet zo scherp getekent.
Ik vond het zeker leuk om eens mee te maken bij die duifjes. De jongen zijn echt prachtig. 1 Is beige- achtig, de ander echt lichtgrijs. Of die beige nu donkergrijs zal gaan worden is nog afwachten. Ze hebben nu nog hun jeugdkleed en moeten nog ruien. Wel een domme dieren hoor. Zitten ze samen in het binnenhok naast de voerbak, pak ik die voerbak, blijven ze gewoon heel stom zitten en alleen maar kijken. 2 Kopjes, 4 paar oogjes die mijn hand volgen maar geen aanstalten maken om weg te komenquote:Op donderdag 29 april 2010 09:32 schreef trainfreak het volgende:
Hier ook iemand met tropische vogels.
We hebben een zebravink (mannetje, vrouwtje is vorig jaar gestorven), een koppeltje diamantduifjes en nog een spitsstaartamandine. We hebben ook nog een Japans meeuwtje en 2 vinkjes.
De tropische zitten binnen, juist de duifjes die hebben we gisteren buiten in de volière gezet, daar hebben ze meer plaats en hopelijk komt er een nestje van
Waarom??quote:Op maandag 3 mei 2010 00:30 schreef ehqo. het volgende:
Toen ik voor het eerst een diamantduif zag moest ik lachen.
Ik vind duiven altijd van die logge hobbezakken. Het leek net of iemand geprobeerd had er toch wat van te maken.quote:
Ik heb wel een verwarming (vorstbeveiliger), maar die wil ik niet aandoen want mijn Zebra's en volwassen Diamantduifjes zijn hier niet aan gewend. En ik heb nog dat ene jonge Diamantje; als die bv naar de buitenvlucht gaat en niet meer door het invliegluikje terug zou kunnen dan zit'ie de hele nacht onverwarmd buiten (ipv een verwarmd binnenhok). Die Diamantduiven zijn nl best heel dom, zelfs zo dat als ik heel langzaam met mijn hand naar zo'n duifje ga ik hem zo ineens kan pakken.quote:Op maandag 3 mei 2010 00:29 schreef trovey het volgende:. Mogelijkheden voor electra? Zou je een vorstbeveiliger kunnen aanbrengen, weet niet precies hoe hoog je die kunt zetten maar wellicht net hoog genoeg want van 15 naar 4 graden is inderdaad wel een beetje teveel van het goede ben ik bang (en zo te horen wordt het voorlopig ook niet echt beter met de temperatuur). Hier gaat alles nog steeds zoals het moet, deze week weer even de volière schoonmaken en meteen de nestkastjes even een schrobbeurt geven, als er tenminste niemand zit te broeden.
Qua gedrag verschillen ze niets van de duiven die wij in Nederland kennen. Ze zijn lui, dom en lomp. Maar wel heel schattig, lief en verdraagzaam. Ze zouden bv hun eitjes leggen in een nest wat door een ander gemaakt is. Of zoals ik heb, in een draadmandje met een kokosmandje erin. Ze doen dan helemaal niets meer zelf. De Zebra's en andere tropen "pimpen" dat mandje helemaal, maar de duifjes kwakken er zo een ei in. Ze blijven ook gewoon zitten als je in de voliere bezig bent. Je moet ze zowat opwippen voor ze wegvliegenquote:Op maandag 3 mei 2010 00:40 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Ik vind duiven altijd van die logge hobbezakken. Het leek net of iemand geprobeerd had er toch wat van te maken.
Ik gebruik hier allerlei soorten houten nestkastjes en van die gevlochten korfjes. Als nestmateriaal van dat gemengde nestmateriaal en uiteraard het haar van mijn langharige katten, vooral het haar van de Noorse Boskatten is zeer geliefd en op dit moment weer rijkelijk verkrijgbaar want de dames en heren ruien weer als een gek.quote:Op maandag 3 mei 2010 00:56 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik heb wel een verwarming (vorstbeveiliger), maar die wil ik niet aandoen want mijn Zebra's en volwassen Diamantduifjes zijn hier niet aan gewend. En ik heb nog dat ene jonge Diamantje; als die bv naar de buitenvlucht gaat en niet meer door het invliegluikje terug zou kunnen dan zit'ie de hele nacht onverwarmd buiten (ipv een verwarmd binnenhok). Die Diamantduiven zijn nl best heel dom, zelfs zo dat als ik heel langzaam met mijn hand naar zo'n duifje ga ik hem zo ineens kan pakken.
Gebruik je van die kokosmandjes? Ik heb draadmandjes met kokosmandjes erin en ik heb traliekastjes met kokosmandjes erin. Dan geef ik ze ook kokosvezel en bv een pluk hooi van de konijnen; leuker nog, mijn ene konijn is een vrouw en die maakt steeds een nest in het hok (met niks erin, want de man is gecastreerd) maar die plukken haar die zij dan in het nest doet geef ik aan de vogels en die doen ze weer in hun nestje gebruikenIk heb laatst een Gouldamadine nestkastje in de voliere gehangen en een mezenpot. Beiden zijn door de 2 Zebra's in beslag genomen
![]()
Ik maak wel ongeveer eens per maand (vooral in de warme periodes) de nestkastjes allemaal schoon. Ik haal alles eruit, schrob ze en doe nieuwe kokosvezelmandjes erin. Bloedluis gaat snel in zo'n kokosmandje zitten en aangezien ze buiten zitten, zitten er natuurlijk veel wilde vogels waardoor de voliere sneller besmet kan raken.
Dinsdag worden de Diamantduifjes opgehaald. Ik zag gisteren dat de jongen ook zelfstandig aten, dus mogen de ouders nu weg.
Ja, ik wist dat, vandaar dat ik ook bewust 2 mannen wilde van de Meeuwen. Ik heb ook 2 Zebramannen (heb ik horen zingen), 2 3kleuren (waarvan ik weet dat 1 zingt) en 2 Bichenows (waar nog nooit een geluid uit is gekomen). Mijn enige logische verklaring is dus dat het of van de 3kleuren of van de Bichenows moet zijn en dus de Meeuwen gewoon de natuurlijke ouders van het nest hebben verjaagdquote:Op donderdag 10 juni 2010 23:32 schreef PICHT het volgende:
Japanse meeuwen zorgen altijd voor de kleintjes van anderen, daar staan ze om bekend zelfs. Goulds broeden namelijk hele erg slecht en daarom worden die veelal samen met Japanse meeuwen gezet zodat ze die legsels uitbroeden.
Wat heb je leuke varianten trouwensAls je eens wat zwartwang zebravinken wil, ik heb ze regelmatig over
Verjagen doen ze niet, daarvoor zijn te erg allemansvriendjesquote:Op donderdag 10 juni 2010 23:36 schreef childintime het volgende:
[..]
Ja, ik wist dat, vandaar dat ik ook bewust 2 mannen wilde van de Meeuwen. Ik heb ook 2 Zebramannen (heb ik horen zingen), 2 3kleuren (waarvan ik weet dat 1 zingt) en 2 Bichenows (waar nog nooit een geluid uit is gekomen). Mijn enige logische verklaring is dus dat het of van de 3kleuren of van de Bichenows moet zijn en dus de Meeuwen gewoon de natuurlijke ouders van het nest hebben verjaagd
Afgaan op kleur van snavel kan best, als ie rood is, is 't gewoon 'n vent. Het is vast een leukjequote:Op donderdag 10 juni 2010 23:46 schreef childintime het volgende:
1 Zebraman van mij is spierwit, dus alleen afgaan op de kleur van zijn snavel vond ik wat trickyZodra ik hem hoorde zingen mocht hij in de voliere bij de anderen. Oh, mooi van die Meeuwen. Ik ga dan morgen eens even gluren. De jongen moeten toch al een aantal dagen oud zijn als ze zo hard bedelen. Ik weet uit het verleden van mijn Zebra's dat je ze de eerste dagen niet of nauwelijks kunt horen en deze gaan al aardig tekeer. Ik weet alleen niet hoe ik Bichenow of 3Kleurjongen kan herkennen (of toch in het uiterste geval Meeuwenjongen)......
Zebra's zijn nooit netjes, ik snap dat echt nietquote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:16 schreef childintime het volgende:
Die poepjesIk had een nest Zebra's en die bouwen dus gewoon een burcht van poep! Toen de jongen waren uitgevlogen moest ik zowat het complete nestkastje van de kooi afbikken. Ik heb toch het stille vermoeden dat de jongen van de Bichenows zijn. Van die weet ik namelijk ook niet zeker wat het geslacht is.
Ik word nu wel heel nieuwsgierig! Ik heb eens gelezen dat Bichenows met Zebra's kunnen kruisen. Ik hoop toch niet dat er 1 of andere bizarre kruising heeft plaatsgevonden. Dan moet ik mijn hele bestandje weer omgooien, terwijl er net weer rust in de voliere was gekomen.
gezelligquote:Op donderdag 10 juni 2010 23:53 schreef PICHT het volgende:
Oja hier nog een pic van het gezelschap, er liggen er zeven in, je ziet er zes. Let niet op de poepjes
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:57 schreef Karasta het volgende:
Ik heb zelf 2 Aratingas en een amazone papegaai. Ben van plan om met de Aratingas te kweken.
Ik zal weer eens een serie maken binnenkort, de vorige serie was nog uit het analoge tijdperk.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 19:14 schreef Karasta het volgende:
[quote]Op zaterdag 12 juni 2010 19:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Leuk! Heb je ook foto's![]()
Papegaaien liefhebbers
oude topic van me met fotos, die ene die je met kleine veertjes ziet is nu bijna helemaal vol met veren
Edit: vergat de topic link lol
Tja en wat dat betreft dat "afpikken".....kunnen die beestjes natuurlijk ook niets aan doen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:38 schreef childintime het volgende:
Maar het is niet altijd zo duidelijk. Mijn eerste stelletje Zebra's ooit (ze zeiden 2 mannen) bleek dus ook een man en vrouw, waarvan zij wit was en haar snavelkleur nauwelijks verschilde van die van hem. Ik vind trouwens de echte Pastelzebra en de Blackfacezebra ook erg mooi. Ik wilde juist met de Zebra's en de Meeuwen helemaal niet kweken. De 3Kleuren en de Bichenows nam ik het risico omdat ik weet dat zij ook moeilijker broeden (worden vaak verstoord als je de voliere ingaat en gaan dan vaak niet verder met hun broedsel). Maar als nu de Meeuwen gewoon het broedsel van de Bichenows hebben "afgepikt" vind ik dat wel erg brutaal. Zelf ben ik helemaal geen voorstander van broedkooien en pleegouders. Als het al tot broeden komt, dan op de natuurlijke manier, als dat niet lukt, dan maar niet
quote:Op zondag 13 juni 2010 15:40 schreef childintime het volgende:
Heb je gelijk in. De Bichenows komen ergens vandaan waar pleegouders werden gebruikt. Vanaf gisteren zie ik regelmatig dat er soms een Bichenow bovenop de jongen zit (ik denk dus dat ze van hen zijn) maar er alleen maar een beetje voor de gezelligheid bijzit. De jongen gaan natuurlijk bedelen zodra er een volwassen vogel aan komt, maar die Bichenow is niet van plan te voeden (zit alleen maar een beetje stom naar al die geopende bekjes te kijken), dat doen dus de Meeuwtjes. Op deze manier bewust kweken voor verkoop of tt vind ik persoonlijk not done. Je hebt dan misschien een prachtige vogel qua uiterlijk (wordt ook veel met oa Japanse Nachtegalen gedaan), maar het instinct van het beestje is wat voortplanting betreft 0,0..... Bij handelaren komt het sowieso veel voor, maar ja, hen gaat het ook alleen maar om de winst. Ik weet dat er zelfs Meeuwtjes zijn die aangeleerd worden levend voer te voeden aan de jongen, bv in het geval van de Nachtegalen. Dat is natuurlijk behoorlijk tegenstrijdig voor die beestjes.
quote:Op maandag 14 juni 2010 00:21 schreef childintime het volgende:
Dat weghalen van de eieren heb ik destijds met mijn Zebra's ook een tijdje gedaan. Maar op den duur bleven ze maar eitjes leggen en heb ik de vrouwtjes weggedaan en had alleen nog maar mannen. Het gaat mij idd ook niet om de "winst". Ik vind het gewoon leuk om ze te hebben en om met de voliere en vogels bezig te zijn.
En ja, nu dit nestje. Ik ga maar afwachten wat voor jongen het zijn, maar moet natuurlijk wel iets gaan ondernemen. Want als er steeds eitjes worden gelegd en de Meeuwen (en misschien ook nog wel de 2 Zebra's) gaan steeds die eitjes uitbroeden zit ik binnen no time met overbevolking. Mijn voliere is niet zo groot (3 4kante meter ong) en als het met dit tempo gaat (zijn er nu 5 of 6) dan wordt het te druk en komt er ruzie en ergenis onderling. Ik wil wel graag uitbreiden, maar dat zit nog maar in mijn hoofd en voordat dat dus ook werkelijk gerealiseerd is, dat kan nog wel even duren. En dan nog is het niet de bedoeling dat ze zich maar blijven vermeerderen. Wat ook nog kan is dat de Bichenows vrouwen zijn en die Zebra's zich echt niet meer konden beheersen en het dus "Zebranow" jongen zijn......Dat is dus wat ik echt absoluut niet wil. Soorten onderling mogen wat mij betreft hun gang gaan (als je wilt kweken) maar geen kruisingen; dat is niet zoals de natuur het bedoeld heeft
quote:Op maandag 14 juni 2010 00:56 schreef childintime het volgende:Hoe krijg je dat voor elkaar?? Bij mij bleven ze maar door gaan. Toen het eerste nestje in de voliere nog niet eens zelfstandig was, had mams de jongen uit het nest gedonderd en begon gewoon vrolijk overnieuw. 2 Van de 4 jongen overleefden dat dus ook niet want ze waren gewoon te klein en onbeholpen. Was toen in een koude Meimaand. De jongen zaten te kreperen op de grond en moeders zat al weer prinsheerlijk op het nieuwe gebroed. Maar evengoed heb ik niet ingegrepen bij de jongen. Hoe zielig ik het ook vond, ik heb het laten gaan. Ik heb alleen vanaf toen wel steeds de nieuwe eitjes weggehaald.
Ik hoopte eigenlijk dat ik toch per ongeluk een Meeuw vrouw had ipv een man (had ik dan kunnen ruilen voor een man). Maar omdat ik nu steeds zie dat er een Bichenow op het nest kruipt zodra de Meeuwtjes eraf zijn, denk ik dat het jongen van hen zijn. Misschien is het dan het beste om de Bichenows weg te doen ipv de Meeuwen. Als ik de Meeuwen wegdoe, is de kans groot dat de Zebra's hun taak gewoon overnemen. In principe zou ik (als er een Bichenowvrouw is) de vrouw makkelijk kunnen ruilen voor een man, maar ik kan bij hen niet zien wat een man of vrouw is.
quote:Op zondag 20 juni 2010 18:28 schreef childintime het volgende:
Mmmmm, vanmiddag eens even in het netjes gespiekt en volgens mij zijn het toch Meeuwtjes (wat die Bichenows dan steeds op dat nest doen) Zo te zien lijkt het wel alsof er een stuk of 6/ 7 inzitten, ze zitten namelijk allemaal bovenop elkaar. Er zitten donkergrijze en lichtbruine jongen in. 1 Meeuwtje is donkergrijs/bont en 1 Bruin/bont.
Dus dat word straks voor een stuk of 8 Meeuwtjes woonruimte zoeken......
Ik kan dat bij Meeuwtjes helaas niet zien. Dan moet dus van de volwassenen de bruin/bonte een vrouw zijn. De donkergrijs/ bonte had ik als eerste en van hem weet ik dat hij zingt. Valt me ook op dat die bruin/bonte erg tekeer gaat als er 1 van de Bichenows bij de jongen zit of zoals toen ik vanmiddag het nestje pakte om erin te kijken. Maar van de jongen zou ik eerlijk gezegd absoluut niet kunnen vertellen wat man of vrouw is.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:43 schreef PICHT het volgende:
Als er twee meeuwenpopjes bijzitten hou ik me wel aanbevolen
Vroeg of laat gaan ze toch fluitoefeningen doen dus dan kom je er wel achter. Als ze niet op elkaar lijken dan pik je ze er zo uitquote:Op zondag 20 juni 2010 18:48 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik kan dat bij Meeuwtjes helaas niet zien. Dan moet dus van de volwassenen de bruin/bonte een vrouw zijn. De donkergrijs/ bonte had ik als eerste en van hem weet ik dat hij zingt. Valt me ook op dat die bruin/bonte erg tekeer gaat als er 1 van de Bichenows bij de jongen zit of zoals toen ik vanmiddag het nestje pakte om erin te kijken. Maar van de jongen zou ik eerlijk gezegd absoluut niet kunnen vertellen wat man of vrouw is.
Wat mij altijd opviel is dat de ventjes als ze uitgevlogen zijn gewoon vaak bij papa rondhangen om 'm te kopiëren. De popjes hangen vaker bij hun moeder. Voordat je ze weg kan doen en ze helemaal zelfstandig zijn ben je wel weer een maand verder. Hang er 'n webcam bij met geluid, da's leuk!quote:Op zondag 20 juni 2010 22:56 schreef childintime het volgende:
Maar de Meeuwman die ik heb zingt heeeeeel zacht. De eerste keer toen ik het hoorde moest ik echt zijn snaveltje zien bewegen om te weten dat het van hem kwam. Enne.....wanneer gaan ze zingen? Want als ze uitvliegen en "gespeend" zijn wil ik ze niet te lang in de voliere laten zitten. Ben bang dat dat irritaties bij de rest gaat geven. Ik heb niet zoveel ruimte om alles te huisvesten, vandaar ook mijn keus voor alleen maar mannen (van de makkelijke "broeders" dan). Ik zal morgen eens proberen foto's te maken. Had het vanmiddag al gedaan, maar stond wat onhandig; in 1 hand camera, andere hand nestkastje en ondertussen heel stil staan voordat ik een chinese dwergkwartel plet onder mijn schoen, dus die foto's zijn heel onduidelijk/ donker geworden.
Sowieso wil ik van de Meeuwvrouw af. Ik vermoed dat dat de bruin/bonte is, dus die mag sowieso weg als ze klaar zijn met de jongen. Had ik net weer rust in de voliere begint het weer van voor af aan
Mijn Zebra's ook, die hebben een pact met elkaar geslotenquote:Op zondag 20 juni 2010 23:13 schreef PICHT het volgende:
[..]
Wat mij altijd opviel is dat de ventjes als ze uitgevlogen zijn gewoon vaak bij papa rondhangen om 'm te kopiëren. De popjes hangen vaker bij hun moeder. Voordat je ze weg kan doen en ze helemaal zelfstandig zijn ben je wel weer een maand verder. Hang er 'n webcam bij met geluid, da's leuk!![]()
Hoe oud is die meeuwenvrouw die je over hebt? Want ik heb hier twee ventjes die dolgraag een popje willen hebben. Ik heb nu vier meeuwen, één vrouwtje en drie kerels. En ze zijn zo geil als de pest.
Voor zover ik weet niet. Bij mij deden ze het (wederom) toen ik het juist niet wilde. Misschien is 1 van beiden nog te jong, of is er gewoon geen klik.....?quote:Op zondag 20 juni 2010 18:45 schreef trainfreak het volgende:
Ik zit met een 'probleem' bij mijn diamantduifjes.
Ik zit al enkele maanden met een koppeltje.
Het mannetje roept vaak luid en zwaait met zijn staart.
Het vrouwtje zit vaak op een nest.
Maar ik zie geen eitjes, ook vorig jaar niet (toen had ik nog 2 vrouwtjes)
Moet je ze soms speciale dingen geven omdat ze zouden broeden?
Ik heb een keer een nest rijstvogels gehad met drie kleine mannetjes. Ze hadden allemaal hetzelfde fluitje als hun pa. Je kon ze nooit meer uit elkaar houdenquote:Op zondag 20 juni 2010 23:22 schreef childintime het volgende:
[..]
Mijn Zebra's ook, die hebben een pact met elkaar gesloten![]()
Dat popje moet nog vrij jong zijn. Degeen waar ze vandaan kwam kweekte ermee en wist zeker dat het een man was...... Aangezien ik mijn eigen man heb horen en zien zingen weet ik dat wel zeker; ik ga er dus ook vanuit dat de bruin/ bonte de pop is. In het nest zaten iig 2 bruinen en de rest is donkergrijs. Ik ga eens opletten wat ze doen als ze uitvliegen, da's wel leuk als ze het gedrag van de vader (of moeder) gaan kopieeren.
Ik heb alleen ooit eens een nestje Zebra's gehad en die moeder keek er niet meer naar om zodra ze ze het nest uit gedonderd had. De jongen lagen te kreperen op de grond en zij dook gewoon opnieuw met die man het nest inIk hoop toch dat het dit keer iets anders gaat.
Ik denk dat het uitvliegen niet meer zo lang duurt. Ze hebben allemaal een verenpakje en toen ik het nestkastje pakte en erin keek gingen ze met zijn allen zo ver mogelijk van de opening weg kruipen, ze zijn dus al behoorlijk wijs.
Beschermde tropische vogels mag je houden als ze hier geboren zijn of ingevoerd met papieren. Nou zou ik persoonlijk nooit een vogel nemen die ingevoerd is. De vogeltjes die hier veelal gehouden worden zijn hier al tig jaren en weten dus niet beter dan in ons klimaat te leven.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:49 schreef Frietkraam het volgende:
is het legaal om die vogels te houden in nederland? ik heb een parkiet telt dat ook?
Ik knip zo'n elastiek dan kapot en dan knoop ik 'm tussen de spijlen van de kooi. Moet niet teveel spanning op staan want je moet niet hebben dat ie knapt en een vogeltje heel hard raakt. Ooit een keer mee begonnen en de kleintjes zijn er eigenlijk altijd gek op om op te zittenquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:17 schreef childintime het volgende:
Een postbode elastiek? Hoe doe je dat dan? Ik vind het juist wel iets aandoenlijks hebben als ze voor het eerst buiten het nest zijn en dan niet weten hoe ze behoorlijk op een stok kunnen (blijven) zitten![]()
Nog geen tijd gehad voor foto's, misschien morgenmiddag na het werken.
Nee niet in het nestkastje, in de voliere zelf. Ik heb ook 'n voliere maar die is vierkant. Kan er in elk geval wel schuin een elastiekje inspannen, paar knopen erin en het 't zit vast. Ik was er ook mee begonnen als een experiment maar het blijkt de kleintjes keer op keer weer te trekkenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 01:29 schreef childintime het volgende:
Foto's maken duurt even. Overdag heb ik het te druk (en liggen de beestjes zowat op apegapen) en s' avonds is het te donker en zou ik moeten flitsen. Om de rust in het nest te behouden doe ik dat maar niet.
Even de verkoeling afwachten dus......
Maar moet ik dat elastiek dan tussen de tralies van het nestkastje doen? Ik heb ze niet in een kooi zitten he, ze zitten in een voliere, dus om daar nou elastieken te spannenZe zijn wel gemakzuchtig zeg, die jongen. Ze zijn er dus al uitgeweest per ongeluk en zijn allemaal weer terug gekomen in het nest. Nu zitten ze alleen maar een beetje onbeholpen te piepen en die ouders werken zich in het zweet om hun kroost te voeren. Terwijl ik ervan uit ga, dat als ze de vorige keer terug zijn gekomen in het nest, ze dat dus best kunnen, maar het wel makkelijk vinden zo
dat ziet er mooi uitquote:
Ik heb persoonlijk ook niets tegen muizen, mits ze buiten rondrennen. Ze kunnen de vogels ziek maken (kunnen er zelfs dood aan gaan) met hun uitwerpselen. En als het er nu 2 zijn (ik heb er 2 gezien) zijn het er binnen de kortste keren 200quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 03:27 schreef Schunckelstar het volgende:
wat is er mis met muizen in de voliere?![]()
is dat niet juist heel leuk om te zien? of vallen ze de vogeltjes aan of zo?
Oh, die zien er dus hetzelfde uitquote:Op zaterdag 27 november 2010 23:36 schreef childintime het volgende:
Alleen van de 3Kleur kan ik nog wel zien wat man of vrouw is, maar bij de Bichenow niet, dat wordt dus een gok.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |