nou ja ontevreden met de kinderen, ik bedoel meer dat ik zeker mensen ken die niet blij zijn met hoe hun kind eruit ziet of hoe het zich gedraagd. en altijd maar zeggen wacht maar jij krijgt er 10quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:48 schreef Soneal het volgende:
[..]
Ik weet niet wie er anderen afbranden als ze geen kinderen willen, ik herken dat niet, maar dat is misschien omdat ik al jaren een kind heb, ik kan me van kinderloze vriendinnen ook niet herinneren dat ze afgebrand worden door anderen, en richting het krijgen van een kind gepusht worden.
Verder ken ik eigenlijk geen mensen die ontevreden zijn met hun eigen kinderen?
Ik weet ook niet hoe oud je bent en in wat voor omgeving je je bevindt maar zowel het pushen van kinderloze vrouwen als het ontevreden zijn met de eigen kinderen herken ik niet. Sowieso is het hele idee dat je "wel even" kinderen krijgt mij volstrekt vreemd, en is het krijgen van kinderen niet logisch, ook als dat wel gewenst is.
Natuurlijk is dat zo, maar je moet denk ik wel uitkijken met een eigen invulling en deze wel toetsen aan de werkelijkheid. In werkelijkheid zullen er best mensen zijn die misschien toch liever geen kinderen hadden gehad, hoewel die groep me niet heel groot lijkt. Daarnaast ken ik werkelijk geen mensen die niet tevreden zijn met de eigen kinderen. Hoe kom je aan die invulling?quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:48 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
vreemd.het lijkt of ik dit topic overneem maja...
het is meer iets van ervaring, iedereen ervaart dingen anders en geeft er zo zijn eigen invulling in natuurlijk.
Ik hoor graag andermans mening aan. alleen heeft niemand nog gepost waarom het zo ineens is omgeslagen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:52 schreef Soneal het volgende:
Enfin, uiteindelijk post ik nu toch in een topic waar ik niets te zoeken had, en geen behoefte aan had er een dooddoener als "wacht maar tot die biologische klok begint te tikken" te posten.
Want het maakt me niets uit wat een ander wel of niet wil, en ik heb genoeg vertrouwen in ieders eigen beoordelingsvermogen als het gaat om het weten of je iets wel of niet wilt.
Dat is nu wel gebeurd door het kopiëren van dit topic naar OUD.
En? Heeft het nut gehad? Nu zitten er wel moeders te posten die het eerder kennelijk niet nodig vonden.
Heb je het topic al gelezen waarvan ik ene link heb gepost?quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:54 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Ik hoor graag andermans mening aan. alleen heeft niemand nog gepost waarom het zo ineens is omgeslagen.
Ik ken niemand die zijn of haar eigen kind een lelijk mormel vindt, zelfs de meest afzichtelijke baby's worden door hun eigen moeder nog het mooiste kind ter wereld genoemd, en dat menen ze.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:53 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
nou ja ontevreden met de kinderen, ik bedoel meer dat ik zeker mensen ken die niet blij zijn met hoe hun kind eruit ziet of hoe het zich gedraagd. en altijd maar zeggen wacht maar jij krijgt er 10
Maar als iemand dan iets post over een tikkende klok dan is dat niet voldoende onderbouwd....quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:54 schreef DE_krumpel het volgende:
Ik hoor graag andermans mening aan. alleen heeft niemand nog gepost waarom het zo ineens is omgeslagen.
Precies dat inderdaad.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:00 schreef Soneal het volgende:
[..]
Maar als iemand dan iets post over een tikkende klok dan is dat niet voldoende onderbouwd....
Sommige dingen wil je idd pas als je ouder bent, en soms zelfs als het al bijna te laat is en je je gaat realiseren dat het misschien niet meer kan als je niet opschiet.
Er zit een groot verschil tussen iets vinden, en ook echt zeggenquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:58 schreef Soneal het volgende:
[..]
Ik ken niemand die zijn of haar eigen kind een lelijk mormel vindt, zelfs de meest afzichtelijke baby's worden door hun eigen moeder nog het mooiste kind ter wereld genoemd, en dat menen ze.
Nee, dat is geen verschil tussen vinden en zeggen, ouders hebben ter bescherming van het kind een blinde vlek voor dat soort dingen, een moeder vindt haar pasgeboren baby oprecht de allerallerallermooiste baby ter wereld, dat is gewoon zo ingebouwd door de natuur.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Er zit een groot verschil tussen iets vinden, en ook echt zeggen
Ik herken het niet, maar ik had natuurlijk al een keer een onbevlekte ontvangenis, en daarmee een kind.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:14 schreef Kolonia het volgende:
Precies dat inderdaad.
Ik had nooit een kinderwens, maar opeens was die er toch nu de tijd begint te dringen.
Ouders of moeders? Heb namelijk genoeg vaders horen zeggen dat hun kroost er toch wel enigsinds apart uit ziet. (nadat moeder al ligt te pitten en we nog na borrelen met de heren)quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:22 schreef Soneal het volgende:
[..]
Nee, dat is geen verschil tussen vinden en zeggen, ouders hebben ter bescherming van het kind een blinde vlek voor dat soort dingen, een moeder vindt haar pasgeboren baby oprecht de allerallerallermooiste baby ter wereld, dat is gewoon zo ingebouwd door de natuur.
Omstandigheden hebben natuurlijk ook veel invloed.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:28 schreef Soneal het volgende:
Ik herken het niet, maar ik had natuurlijk al een keer een onbevlekte ontvangenis, en daarmee een kind.
Hoewel een volgende altijd welkom is geweest, zijn de omstandigheden er nooit naar geweest, en dat was aan de ene kant misschien wel jammer, maar ik heb het nooit dramatisch gevonden.
Juist, dat dusquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:31 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Omstandigheden hebben natuurlijk ook veel invloed.![]()
Eerder had ik geen stabiele relatie en de kinderwens kwam pas toen die er wel was.
Maar is dat inderdaad bedoeld door de vaders in kwestie als "jeetje, mijn kind ziet er niet uit :"o vreselijk zeg, dat dat mijn kind is en bovendien is het nog een etter ook. ik zou hem zo wegdoen als het kon" en dan niet als dronkemanspraat?quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ouders of moeders? Heb namelijk genoeg vaders horen zeggen dat hun kroost er toch wel enigsindseinigszins apart uit ziet. (nadat moeder al ligt te pitten en we nog na borrelen met de heren)
Nou ja, als dat de enige reden is...quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:00 schreef Soneal het volgende:
[..]
Maar als iemand dan iets post over een tikkende klok dan is dat niet voldoende onderbouwd....
Je bent zeker net moeder?quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:31 schreef Soneal het volgende:
Ik heb nog nooit een vader horen zeggen dat hij zijn kinderen er "apart" vindt uitzien, maar wellicht is dat een teken dat ze twijfelen aan hun vaderschap.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat pasgeboren baby's op hun vader lijken om te zorgen dat de vader het kind als eigen ziet, want voor een eigen kind is hij zorgzamer dan voor een kind waarvan hij twijfelt over het vaderschap.
Wederom de natuur....
Nee meer dat ouders over het algemeen hun hoofd er niet goed bij hebben en kritiek op hun kinderen niet goed kunnen waarderen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar is dat inderdaad bedoeld door de vaders in kwestie als "jeetje, mijn kind ziet er niet uit :"o vreselijk zeg, dat dat mijn kind is en bovendien is het nog een etter ook. ik zou hem zo wegdoen als het kon" en dan niet als dronkemanspraat?
In dit geval was het kind te jong om een eigen smaak er op na te houdenquote:Of is het de constatering dat het kind in kwestie er een smaak op na houdt die pa en/of ma niet kan bekoren, maar dat is nu eenmaal zo?
Je hoeft niet van je kind te houden om het niet kwijt te willen. En er is altijd een lijn die overschreden kan worden.quote:Ik kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat ouders lang niet altijd gecharmeerd zijn van de 'stijl' die hun kind ontwikkelt (gothic, alto, emo, blingbling, whatever), maar dat neemt nog altijd niet weg dat ze van hun kind houden en het niet kwijt zouden willen.
Nee hoor, die van mij is al 18 (jaar ja, niet maanden)quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je bent zeker net moeder?![]()
En het desbetreffende gesprek dat we hadden ging over het gelul van veel ouders die hun kinderen zo fantastisch vinden en hij dat maar onzin vond.
Natuurlijk zullen er altijd ouders zijn die er zo ver denken als je hier post. Maar denk je ook werkelijk dat dat de norm is? Of zou dit toch de uitzondering zijn?quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nee meer dat ouders over het algemeen hun hoofd er niet goed bij hebben en kritiek op hun kinderen niet goed kunnen waarderen.
[..]
In dit geval was het kind te jong om een eigen smaak er op na te houden
[..]
Je hoeft niet van je kind te houden om het niet kwijt te willen. En er is altijd een lijn die overschreden kan worden.
Dat is best vreemd. Want hoe zeer ik ook best zag en zie dat mijn kinderen niet altijd de mooiste zijn, en zo hun gebreken hebben vind ik ze wel degelijk fantastisch.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je bent zeker net moeder?![]()
En het desbetreffende gesprek dat we hadden ging over het gelul van veel ouders die hun kinderen zo fantastisch vinden en hij dat maar onzin vond.
Het is wel de norm onder de mensen waar ik mee om ga. Maar het zal inderdaad niet de norm onder de bevolking zijnquote:Op dinsdag 20 april 2010 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk zullen er altijd ouders zijn die er zo ver denken als je hier post. Maar denk je ook werkelijk dat dat de norm is? Of zou dit toch de uitzondering zijn?
Waarom zou hij er dan anders over denken?quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:39 schreef Soneal het volgende:
[..]
Maar goed, als jij denkt dat die vaders hun kind echt een lelijke trol vinden, dan stel ik voor dat je eens nuchter tegen die vader zegt dat z'n kind eigenlijk wel een hele lelijke trol is, en dan niet als grapje, maar gemeend.
Eens kijken of die vader en dan ook nog zo over blijkt te denken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |