Kijk en dat weet ik dus niet, en naar een antwoord in die richting ben ik dus op zoek.quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Wellicht zit er daar minder bioprut in?
95, net zoals hier.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Wellicht is het octaan gehalte anders?
Ik gok dat het tussen je oren zit hoor...quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kijk en dat weet ik dus niet, en naar een antwoord in die richting ben ik dus op zoek.
Want als dat betekent dat we in Nederland daardoor meer verbruiken, worden we dus dubbel genaaid!
Baarle-Hertog. Kun je gelijk bier halen bij de overburen (33cl Jupilerquote:Op vrijdag 16 april 2010 19:18 schreef Hugo__Boss het volgende:
Iemand bekend met stations net over de grens thv Breda? Moeite om daarheen te rijden, of zijn er geen die gunstig zijn gelegen...
Nee, want het is niet zo dat ik met Belgische benzine alleen maar over Belgie rijd.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:45 schreef trainfreak het volgende:
Kan het niet aan een andere kwaliteit/samenstelling van het asfalt liggen?
Is daar überhaupt wel eens serieus onderzoek naar gedaan of alleen maar door paranoïde PTA-tokkies?quote:Op maandag 19 april 2010 11:37 schreef HolleKies het volgende:
of je tankt tango of Tinq oid in nederland.. dat slootwater zorgt voor minder kilometers..
Nou door mij iniedergeval.. rij nu al een paar jaar minimaal 1x per week naar belgie met dezelde auto, en OF ik rij toevallig met een zwaardere voet, of mn airco moet opeens veel harder werken.. maar voor mij is de conclusie duidelijk, ik doe toch zeker 100km minder met het "b-merk" (a-merken zijn de texaco, shell, bp etc.)quote:Op maandag 19 april 2010 11:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Is daar überhaupt wel eens serieus onderzoek naar gedaan of alleen maar door paranoïde PTA-tokkies?
Nogmaals: het zit tussen de oren!quote:Op maandag 19 april 2010 11:53 schreef HolleKies het volgende:
[..]
Nou door mij iniedergeval.. rij nu al een paar jaar minimaal 1x per week naar belgie met dezelde auto, en OF ik rij toevallig met een zwaardere voet, of mn airco moet opeens veel harder werken.. maar voor mij is de conclusie duidelijk, ik doe toch zeker 100km minder met het "b-merk" (a-merken zijn de texaco, shell, bp etc.)
Maar dat is dus natte vingerwerk, geen gedegen onderzoek. Ik geloof er niet zoveel van. Het zou namelijk heel makkelijk opgepikt moeten worden door allerlei belanghebbende organisaties, ANWB, consumentenbond etc etc.quote:Op maandag 19 april 2010 11:53 schreef HolleKies het volgende:
[..]
Nou door mij iniedergeval.. rij nu al een paar jaar minimaal 1x per week naar belgie met dezelde auto, en OF ik rij toevallig met een zwaardere voet, of mn airco moet opeens veel harder werken.. maar voor mij is de conclusie duidelijk, ik doe toch zeker 100km minder met het "b-merk" (a-merken zijn de texaco, shell, bp etc.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
Weinig natte vingerwerk aan.. elke keer als ik tank dan reset is mijn dagteller, en als ik 700 kilometer rij op shell, en maar 600 op tinq, dan hoef ik weinig te "natte-vingeren"quote:Op maandag 19 april 2010 12:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar dat is dus natte vingerwerk, geen gedegen onderzoek. Ik geloof er niet zoveel van. Het zou namelijk heel makkelijk opgepikt moeten worden door allerlei belanghebbende organisaties, ANWB, consumentenbond etc etc.
Dan zal blijken dat het niet uitmaakt... Tinq gooit er echt geen water doorheen hoor!quote:Op maandag 19 april 2010 14:41 schreef HolleKies het volgende:
[..]
Zal eens een mailtje sturen naar de anwb om het op een rollerbank te laten testen zonder variabelen
Uiteraard geen water.. (liep mn auto maar op water) maar misschien een ander raffinaderij-process.. mij maakt het niet zoveel uit (tankpas) maar ik heb gewoon een hekel om verplicht pauze te moeten nemen als mn tank weer leeg is.quote:Op maandag 19 april 2010 14:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan zal blijken dat het niet uitmaakt... Tinq gooit er echt geen water doorheen hoor!
Water niet, maar misschien wel petrol. Dat is leuk voor de verkoper omdat die minder "echte" brandstof aflevert.quote:Op maandag 19 april 2010 14:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan zal blijken dat het niet uitmaakt... Tinq gooit er echt geen water doorheen hoor!
Geen idee, ik rijd geen diesel. Maar Friesland ligt ook niet echt dicht in de buurt van Belgie he?quote:
Je kan wel de Engelse naam gebruiken, het blijft gewoon benzine hoor!quote:Op maandag 19 april 2010 18:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Water niet, maar misschien wel petrol. Dat is leuk voor de verkoper omdat die minder "echte" brandstof aflevert.
Wat zijn de belangen van de ANWB bij Tango of Tinq dan?quote:Op maandag 19 april 2010 18:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Water niet, maar misschien wel petrol. Dat is leuk voor de verkoper omdat die minder "echte" brandstof aflevert.
En met hollekies erbij hebben we nu al drie mensen die dit fenomeen meemaken. Vanzelfsprekend zal de ANWB dit ontkennen, want als het bekend wordt dat we genaaid worden breekt de hel los. Dan komt er geen hond meer tanken bij tango of tinq. Daar kan geen actie tegenop.
En mijn auto heeft geen wielen he ?quote:Op maandag 19 april 2010 18:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Geen idee, ik rijd geen diesel. Maar Friesland ligt ook niet echt dicht in de buurt van Belgie he?![]()
Petrol is een aanduiding voor iets heel anders dan benzine.quote:Op maandag 19 april 2010 18:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Je kan wel de Engelse naam gebruiken, het blijft gewoon benzine hoor!
3 mensen die hetzelde fenomeen onafhankelijk van elkaar meemaken vind ik toch wel opvallend hoor.quote:En "3 mensen op een forum" vind ik nou niet bepaald geloofwaardig als bron.
Dat de ANWB niet altijd de belangen van de automobilist nastreeft weten we al langer, kijk maar naar de zogenaamd onpartijdige enquete over de kilometerheffing waaruit zogenaamd zou blijken dat de meerderheid voor was. En de belangen van tango en tinq zijn wel duidelijk, ze verdienen er hopen geld mee als ze minder "echte" benzine verkopen en hun klanten daardoor vaker terugkomen.quote:Op maandag 19 april 2010 19:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat zijn de belangen van de ANWB bij Tango of Tinq dan?
bol.com, zal je altijd zienquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:51 schreef Robbiej het volgende:
Ook ik herken het. Ik tankte vroeger regelmatig bij de BOL of Gulf. Sinds ik bij de BP ben gaan tanken rijd ik inderdaad al gauw 50-70 km meer op 1 tank.
en trouwens de ANWB hebben ook hun eigen budget-tankstations... dus als ze zoiets gaan testen, komen ze misschien zelf ook slecht uit de verf (nog nooit anwb-benzine getankt trouwens)..quote:Op maandag 19 april 2010 19:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat zijn de belangen van de ANWB bij Tango of Tinq dan?
En waarom zou de consumentenbond zoiets niet kunnen vergelijken? Ik geloof er gewoon geen reet van dat Euro 95 van de Tango 600 km op een tank doet en die van shell 700
Nou, als je zelf je eigen spullen test kan je daar vrij makkelijk mee sjoemelen natuurlijkquote:Op woensdag 21 april 2010 11:13 schreef HolleKies het volgende:
[..]
en trouwens de ANWB hebben ook hun eigen budget-tankstations... dus als ze zoiets gaan testen, komen ze misschien zelf ook slecht uit de verf (nog nooit anwb-benzine getankt trouwens)..
Dus dan houden we de consumentenbond over?
quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
Petrol is een aanduiding voor iets heel anders dan benzine.
Ja gek he. Mensen melden zich in zo'n topic. De rest van Nederland die geen verschil merkt komt dit vanzelfsprekend niet op een forum vertellenquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Petrol is een aanduiding voor iets heel anders dan benzine.
[..]
3 mensen die hetzelde fenomeen onafhankelijk van elkaar meemaken vind ik toch wel opvallend hoor.
Maar denk je niet dat een van de belangrijkste bedrijven op deze aardkloot dergelijke onderzoeken niet heel goed weet te manipuleren of onder de pet te houden? Als er een branche is die het voor het zeggen heeft, is het wel de oliebranche.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sterker nog, het zou me niet verbazen dat dit soort onderzoek al jaaaaaaaaaren geleden eens gedaan is.
Ik heb hierboven net uitgelegd dat het niet alleen een Engelse term is, maar een aanduiding voor een kennelijk additief in de benzine die in de tankstationswereld gebruikt wordt.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:05 schreef Treinkopper het volgende:
[..].
In het Nederlandse woordenboek komt het niet voor, in het Engels is het gewoon benzine.
Van drie anderen hier in dit topic werd gezegd dat hun mening niet telde omdat het er maar drie waren, maar jouw individuele mening zou wel als doorslaggevend moeten gelden?quote:Op woensdag 21 april 2010 15:28 schreef KipSiam het volgende:
Dus op basis van deze statistieken kan ik je vertellen dat ik géén verschil in verbruik tussen Belgische en Nederlandse benzine heb geconstateerd - en zeker niet in de ordegrootte van 17% (ofwel 600 ipv 500 km op een tank).
Of makkelijker: vul een jerrycannetje Tango en een jerrycannetje Shell, koop 2 blokhutten bij de Intratuin, overgiet Blokhut A met Tango en Blokhut B met Shell, vuurtje erbij: de hut die het eerste is afgebrand is duidelijk overgoten met een brandstof met hogere energieinhoud.quote:Op maandag 19 april 2010 14:41 schreef HolleKies het volgende:
[..]
Weinig natte vingerwerk aan.. elke keer als ik tank dan reset is mijn dagteller, en als ik 700 kilometer rij op shell, en maar 600 op tinq, dan hoef ik weinig te "natte-vingeren"
1x is acceptabel, 2x kan gebreuren, maar nu zeker 5x is voor mij conclusie. (zeker omdat ik altijd het zelfde stuk rij, buiten de files om), maar ok, beetje concurentie van de budget-stations kan denk geen kwaad.
Zal eens een mailtje sturen naar de anwb om het op een rollerbank te laten testen zonder variabelen
Als de consumentenbond een auto op de rollenbank zet en het verbruik bekijkt kan de oliebranche daar weinig aan doen hoorquote:Op woensdag 21 april 2010 20:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat een van de belangrijkste bedrijven op deze aardkloot dergelijke onderzoeken niet heel goed weet te manipuleren of onder de pet te houden? Als er een branche is die het voor het zeggen heeft, is het wel de oliebranche.
De alu-hoedjes zijn er weer!quote:Op woensdag 21 april 2010 20:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat een van de belangrijkste bedrijven op deze aardkloot dergelijke onderzoeken niet heel goed weet te manipuleren of onder de pet te houden? Als er een branche is die het voor het zeggen heeft, is het wel de oliebranche.
Onzin. "Petrol" is een heel normaal Engels woord, en komt in Nederland niet voor.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik heb hierboven net uitgelegd dat het niet alleen een Engelse term is, maar een aanduiding voor een kennelijk additief in de benzine die in de tankstationswereld gebruikt wordt.
Praat nou even geen poepquote:Op zaterdag 24 april 2010 15:48 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Iets wat veel meer uitmaakt dat welk type brandstof ("Fuelsave", "BP Ultimate" en al die rommel) is de dichtheid van de brandstof op het moment van tanken, en die hangt af van de luchtdruk en temperatuur. Ook dit is maar enkele luttele procenten
tegen de tijd dat jij in België bent om te tanken, ben je met de derde tank bezigquote:Op maandag 19 april 2010 15:20 schreef 2cv het volgende:
Geldt dat ook voor diesel ?
Nee hoor. Ik zeg alleen dat als dergelijke onderzoeken er zouden zijn, het de olieproducenten alles aan gelegen zou zijn om die te downplayen of onder de pet te houden. Want als bekend wordt, dan is de kok echt vet in heel Nederland.quote:Op zaterdag 24 april 2010 17:44 schreef RemcoDelft het volgende:
De alu-hoedjes zijn er weer!
Maar denk jij niet dat als de oliebedrijven het voor elkaar krijgen om in Belgie slechtere (en dus goedkopere) benzine te verkopen, dat ze dat hier ook wel zouden doen?
Zucht. Derde keer: het is inderdaad een Engels woord, maar het wordt ook gebruikt in de tankstationswereld als aanduiding voor een kennelijk additief in de brandstoffen. Hoe ik dat weet? Omdat een tankstationeigenaar me zelf verteld heeft dat die mogelijkheid bestaat.quote:Onzin. "Petrol" is een heel normaal Engels woord, en komt in Nederland niet voor.
Een via-via-bron zonder kennis van zaken dusquote:Op zondag 25 april 2010 11:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
Zucht. Derde keer: het is inderdaad een Engels woord, maar het wordt ook gebruikt in de tankstationswereld als aanduiding voor een kennelijk additief in de brandstoffen. Hoe ik dat weet? Omdat een tankstationeigenaar me zelf verteld heeft dat die mogelijkheid bestaat.
quote:Op zondag 25 april 2010 12:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een via-via-bron zonder kennis van zaken dus
Alleen kan je zoiets niet simpelweg onder de pet houden, of je moet er allerlei draconische maatregelen bij gaan halen en dan zijn we weer op alu-hoedjes niveauquote:Op zondag 25 april 2010 11:43 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zeg alleen dat als dergelijke onderzoeken er zouden zijn, het de olieproducenten alles aan gelegen zou zijn om die te downplayen of onder de pet te houden. Want als bekend wordt, dan is de kok echt vet in heel Nederland.
[..]
ik snap wat je bedoelt, maar hoe draconisch zijn die maatregelen nou werkelijk? Resultaten van kleinschalige onderzoeken worden niet serieus genomen, en de grootschalige onderzoeken gaan meestal in overleg met de betreffende onderzochte. Denk aan het "onafhankelijke" onderzoek van de ANWB inzake het rekeningrijden.quote:Op zondag 25 april 2010 17:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Alleen kan je zoiets niet simpelweg onder de pet houden, of je moet er allerlei draconische maatregelen bij gaan halen en dan zijn we weer op alu-hoedjes niveau
Als de ANWB of de consumentenbond dat soort onderzoek doet wordt dat wel degelijk serieus genomen. Bedenk maar eens of jij nog bij de Tango gaat tanken als de consumentenbond zegt dat je daar 10% minder op rijdt.quote:Op zondag 25 april 2010 17:31 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
ik snap wat je bedoelt, maar hoe draconisch zijn die maatregelen nou werkelijk? Resultaten van kleinschalige onderzoeken worden niet serieus genomen, en de grootschalige onderzoeken gaan meestal in overleg met de betreffende onderzochte. Denk aan het "onafhankelijke" onderzoek van de ANWB inzake het rekeningrijden.
Klopt, daarom juist. Maar vergeet niet dat de ANWB ook tankstations van hetzelfde type heeft.quote:Op zondag 25 april 2010 17:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als de ANWB of de consumentenbond dat soort onderzoek doet wordt dat wel degelijk serieus genomen. Bedenk maar eens of jij nog bij de Tango gaat tanken als de consumentenbond zegt dat je daar 10% minder op rijdt.
De consumentenbond niet om maar eens iets te noemen.... Overigens kan je in je eigen onderzoek je eigen benzine natuurlijk heel makkelijk goed uit de bus laten komen.quote:Op zondag 25 april 2010 17:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, daarom juist. Maar vergeet niet dat de ANWB ook tankstations van hetzelfde type heeft.
En heb je het dan over verschillen tussen 95 en 98 of over brandstoffen van verschillende tankstations?quote:Op zondag 25 april 2010 18:51 schreef Fer het volgende:
Ook ik heb weleens verschillen gemerkt tussen brandstoffen. Het lijkt erop dat sommige brandstoffen ervoor zorgen dat je meer koppel hebt waardoor je eerder kan schakelen en loopt je auto doordaar zuiniger.
I second that. Zie mijn post een stuk eerder in dit topic.quote:Op zondag 25 april 2010 21:42 schreef Osramp het volgende:
Ik tank eigenlijk standaard in België, maar heb nooit iets gemerkt van beter verbruik. 1 pomp hier (de goedkoopste) heb ik zelfs een slechter verbruik! 1x in de maand tank ik bp ultimate in Nederland voor de reiniging vd motor. Dan heb iknagenoeg hetzelfde verbruik. Broodje aap dus die verhalen.
Mijn ervaring:quote:Op zondag 25 april 2010 17:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als de ANWB of de consumentenbond dat soort onderzoek doet wordt dat wel degelijk serieus genomen. Bedenk maar eens of jij nog bij de Tango gaat tanken als de consumentenbond zegt dat je daar 10% minder op rijdt.
Inderdaad. Ik rij met benzine van Haan net zo veel kilometers als dat ik bij de Shell zou tanken oid.quote:Op maandag 26 april 2010 09:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mijn ervaring:
Tango: 1 op 24 op lange stukken met warme motor
Shell: 1 op 24 op lange stukken met warme motor
Aral (Lux): 1 op 24 op lange stukken met warme motor
Vogeltjesdans: alu hoedje zonder verstand van zaken
Slechte test, want Vogeltjesdans rijdt de hele weg in z'n 2e versnelling, en Hollekies in z'n 5e...quote:Op maandag 26 april 2010 10:11 schreef KipSiam het volgende:
Ik denk, dat als we er echt uit willen komen of het zo is dat we dan een officiële test moeten doen. Voorstel:
We nemen zoeken twee fokkerts met gelijkwaardige auto's als vogeltjesdans en hollekies (zelfde type / motor) en we gaan op een dag afspreken bij de grens. Één auto zorgt dat 'ie afgetankt is met NL benzine en één auto met Belgische benzine. Daarna gaan de auto's achter elkaar aan een rondje rijden door België en op een vast punt worden beide auto's opnieuw afgetankt.
De auto die het minste moet bijtanken wint. Tot die tijd blijft het een welles / nietes spelletje.
Zeer slecht opgezette test. Er zijn geen 2 auto's precies hetzelfde en geen 2 bestuurders precies hetzelfde en je legt een bepaalde route nooit 2 keer op precies dezelfde wijze af. Verder is geen 1 pomp precies hetzelfde. Allemaal zaken die je testresultaat onbetrouwbaar maken.quote:Op maandag 26 april 2010 10:11 schreef KipSiam het volgende:
Ik denk, dat als we er echt uit willen komen of het zo is dat we dan een officiële test moeten doen. Voorstel:
We nemen zoeken twee fokkerts met gelijkwaardige auto's als vogeltjesdans en hollekies (zelfde type / motor) en we gaan op een dag afspreken bij de grens. Één auto zorgt dat 'ie afgetankt is met NL benzine en één auto met Belgische benzine. Daarna gaan de auto's achter elkaar aan een rondje rijden door België en op een vast punt worden beide auto's opnieuw afgetankt.
De auto die het minste moet bijtanken wint. Tot die tijd blijft het een welles / nietes spelletje.
Zelfs dat niet eens omdat juist de harde schreeuwers nooit de uitslag van zo'n dubieus onderzoek zullen accepteren.quote:Op maandag 26 april 2010 11:08 schreef KipSiam het volgende:
Maar nog altijd beter dan om het hardst schreeuwen dat je gelijk hebt. :p
Dat is ook meetbaar. Maar zelfs dat biedt geen uitsluitsel. Als 2 soorten benzine precies dezelfde hoeveelheid energie blijken te bevatten kunnen additieven aan de benzine alsnog voor een hoger of lager verbruik zorgen.quote:Op maandag 26 april 2010 12:13 schreef MrDrako het volgende:
Kan er dan niet iemand op een universiteit die meuk onderzoeken? lijkt me dat het gewoon meetbare waardes zijn..
Stoere internetheld!quote:Op maandag 26 april 2010 12:28 schreef ExcessiveSpeed het volgende:
Op terugweg, vlakbij de grens, weer volgetankt met Belgische benzine. Met 240 km/h via Maastricht naar Den Bosch gereden, en vervolgens met 200 km/h via Waalwijk naar Tilburg.
Dat kan. Maar universiteiten doen zoiets alleen als iemand er voor wil betalen. En ik gok dat TS dat niet gaat doen, dus waarom zouden ze dan een triviaal onderzoek starten?quote:Op maandag 26 april 2010 12:13 schreef MrDrako het volgende:
Kan er dan niet iemand op een universiteit die meuk onderzoeken? lijkt me dat het gewoon meetbare waardes zijn..
Is echt zoquote:
Ben je nog steeds een internetheld. Jou moeten ze je rijbewijs direct innemen. Blijkbaar ben je het niet waardig een motervoertuig te besturen.quote:Op maandag 26 april 2010 23:05 schreef ExcessiveSpeed het volgende:
[..]
Is echt zo.
Edit, hier: [ afbeelding ]
Leuk detail: de auto in kwestie had nog geen 2000 km op klok, en was pas 3 weken nieuw in NL..
In nederland heb je ook goedkopere stations zoals Tango, de Meeuw, Picobello enzo... die zijn kwalitatief ook minder dan de Shell of BP (alle euro 95). Gezien met belgie kan het daar dus best beter zijn tov Nederlandquote:Op vrijdag 16 april 2010 19:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kijk en dat weet ik dus niet, en naar een antwoord in die richting ben ik dus op zoek.
Want als dat betekent dat we in Nederland daardoor meer verbruiken, worden we dus dubbel genaaid!
Kijkend naar het niveau van jouw Nederlands ben jij nog helemaal niet in staat om daarover te oordelen.quote:Op maandag 26 april 2010 23:09 schreef Chinless het volgende:
[..]
Ben je nog steeds een internetheld. Jou moeten ze je rijbewijs direct innemen. Blijkbaar ben je het niet waardig een motervoertuig te besturen.
[..]
In nederland heb je ook goedkopere stations zoals Tango, de Meeuw, Picobello enzo... die zijn kwalitatief ook minder dan de Shell of BP (alle euro 95). Gezien met belgie kan het daar dus best beter zijn tov Nederland
En maar 20% bijtelling omdat ie zo weinig CO2 uitstoot.quote:Op maandag 26 april 2010 23:05 schreef ExcessiveSpeed het volgende:
[..]
Is echt zo.
Edit, hier: [ afbeelding ]
Leuk detail: de auto in kwestie had nog geen 2000 km op klok, en was pas 3 weken nieuw in NL..
Nou.. hij verbruikte aanzienlijk meer dan de fabriek opgaf.quote:Op maandag 26 april 2010 23:34 schreef Fer het volgende:
[..]
En maar 20% bijtelling omdat ie zo weinig CO2 uitstoot.
NEE MAAR DAT ZIE JE NOU NOOIT!1!!!quote:Op woensdag 28 april 2010 00:16 schreef ExcessiveSpeed het volgende:
[..]
Nou.. hij verbruikte aanzienlijk meer dan de fabriek opgaf..
Als de fabriek 1:18 opgeeft, en je haalt 1:16.. oké.quote:Op woensdag 28 april 2010 00:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
NEE MAAR DAT ZIE JE NOU NOOIT!1!!!![]()
Een volle tank bij vertrek helpt wellicht...quote:Op woensdag 28 april 2010 00:22 schreef ExcessiveSpeed het volgende:
[..]
Als de fabriek 1:18 opgeeft, en je haalt 1:16.. oké.
Maar 1 op 10 op heenweg![]()
![]()
.
Rot op met je "aluhoedje zonder verstand van zaken". Ik post hier wat ik heb ervaren met tanken, en ik ben niet de enige. Omdat jij geen vergelijk hebt met Belgie is mijn ervaring waardeloos? Als jij geen verschil ervaart, prima. Wil je nou een ballon? Bovendien heb ik het helemaal niet gehad over een vergelijk tussen tango, shell of aral.quote:Op maandag 26 april 2010 09:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mijn ervaring:
Tango: 1 op 24 op lange stukken met warme motor
Shell: 1 op 24 op lange stukken met warme motor
Aral (Lux): 1 op 24 op lange stukken met warme motor
Vogeltjesdans: alu hoedje zonder verstand van zaken
Maar die "stoere internetheld" is wel nummer 4 met dezelfde ervaring. Dus als je verder niets toe te voegen hebt, stel ik voor dat je verder wegblijft uit dit topic.quote:
Prima. Maak hier een verzameltopic van hoax-believers van. Zal je goed doenquote:Op donderdag 29 april 2010 00:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar die "stoere internetheld" is wel nummer 4 met dezelfde ervaring. Dus als je verder niets toe te voegen hebt, stel ik voor dat je verder wegblijft uit dit topic.
Hoe bedoel je? Met goedkope benzine uit Belgie doe ik een heel stuk langer. En die kost iets van 1,35. Dus hoezo is dat duurkoop?quote:
Hoe bedoel je? De tank was vrij vol toen ik vertrok naar België.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een volle tank bij vertrek helpt wellicht...
Je bent duidelijk nog nooit in België geweest.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:38 schreef TeleluvR het volgende:
Komt het niet gewoon omdat de Belgische wegen veel gladder en strakker zijn? Minder weerstand, dus minder verbruik?
Hap!quote:Op donderdag 29 april 2010 10:40 schreef ExcessiveSpeed het volgende:
[..]
Je bent duidelijk nog nooit in België geweest.!
Als je niet weet waarover je lult, hou je dan even afzijdig.
En er staat ook minder wind, dus ook minder wind tegen!quote:Op donderdag 29 april 2010 10:38 schreef TeleluvR het volgende:
Komt het niet gewoon omdat de Belgische wegen veel gladder en strakker zijn? Minder weerstand, dus minder verbruik?
Bovendien zijn de Belgische auto's gemiddeld groter vanwege het ontbreken van een BPM, dus je zit vaker in een optimale slipstream.quote:Op donderdag 29 april 2010 17:24 schreef WammesWaggel het volgende:
En er staat ook minder wind, dus ook minder wind tegen!
Dus als je keer op keer ziet dat je met Belgische benzine een stuk langer doet is dat een hoax?quote:Op donderdag 29 april 2010 08:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Prima. Maak hier een verzameltopic van hoax-believers van. Zal je goed doen
Je weet dat auto's op benzine lopen en niet op euro's mag ik hopen?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 20:54 schreef FoolWithMokey het volgende:
Gisteren voor 15 euro getankt bij Tango, en daarmee van Gouda naar Hengelo Overijssel gereden, boordcomputer geeft 7.0l/100km aan, terugweg ga ik 15 shell tanken en kijken wat dan de verbruik zal zijn,
Dat dus.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:10 schreef bosb het volgende:
Belgische benzine heb ik niet zoveel verstand van, maar kan na 2 jaar werken bij een van de goedkopere merken vertellen dat het verhaal over verschil tussen de dure en de minder dure maatschappijen niet zo groot kan zijn. Het komt bij ons regelmatig voor dat er een tekort is aan chauffeurs van het eigen merk, en dat we geleverd krijgen door een neutrale(witte) tankwagen van de Shell. Chauffeur trekt een effen bodywarmer aan en het valt niemand op. Deze chauffeur levert in dezelfde rit aan Shell stations, dus daar zit geen verschil in.
Daarnaast heeft een pomphouder echt niets te zeggen over aditieven, de samenstelling van de brandstof. Dit gaat met zulke grote tankwagens dat deze vaak meer brandstof bevatten dan het station nodig heeft en dus is er gewoon één soort brandstof en hier voegt een pomphouder zelf niets aan toe.
Hij zegt net dat de pomphouder geen invloed zou hebben op de additieven?quote:Op zondag 2 mei 2010 00:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat dus.
Ik heb het al eerder gezegd. In de basis is alle brandstof hier in Nederland precies hetzelfde, ze komen immers allemaal uit dezelfde grote opslagtanks. Het verschil zit em in de additieven en die gaan echt het verschil niet maken van 50 kilometer per tank.
De kans op toeval of zelfs schaapachtig gedrag kan in dit geval behoorlijk groot zijn.quote:Op zondag 2 mei 2010 09:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar los daarvan, al 5 mensen in dit topic constateren keer op keer hetzelfde. Dat kan geen hoax of toeval zijn.
Het station waar ik werk is eigendom van mijn baas middels soort van franchise constructie. technisch gezien kan hij, en ik ook, idd heel wat in de tanks gooien. Praktisch gezien lijkt me dat wat minder makkelijk. We hebben als de tanks vol zijn 50.000 liter benzine liggen, en krijgen ongeveer eens per 6 dagen geleverd. Om iets in de tanks te gooien wat voor hem voordeel op zou moeten leveren heb je dan al snel paar honderd liter nodig en dus weer extra opslagruimte, tankwagens en andere zaken die je eventuele voordeel volledig teniet doen. Kortom het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat pomphouders zelf rotzooi door hun brandstof gooien.quote:Op zondag 2 mei 2010 09:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hij zegt net dat de pomphouder geen invloed zou hebben op de additieven?
Hetgeen ik overigens betwijfel, want zeker als de pomp van jezelf is kan je in je tanks kieperen wat je wilt. Maar los daarvan, al 5 mensen in dit topic constateren keer op keer hetzelfde. Dat kan geen hoax of toeval zijn.
En toch zuig ik die 50km niet uit mijn duim, dit zijn feitelijke constateringen (meerdere keren geconstateerd) zoals gezegt over hetzelfde traject met hetzelfde rijgedrag.quote:Op zondag 2 mei 2010 00:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat dus.
Ik heb het al eerder gezegd. In de basis is alle brandstof hier in Nederland precies hetzelfde, ze komen immers allemaal uit dezelfde grote opslagtanks. Het verschil zit em in de additieven en die gaan echt het verschil niet maken van 50 kilometer per tank.
Omstandigheden?quote:Op zondag 2 mei 2010 14:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
En toch zuig ik die 50km niet uit mijn duim, dit zijn feitelijke constateringen (meerdere keren geconstateerd) zoals gezegt over hetzelfde traject met hetzelfde rijgedrag.
Vertel mij maar hoe het dan komt dat ik destijds op B merk benzine 50km minder actieradius had op een tank.
quote:Op zondag 2 mei 2010 14:19 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Omstandigheden?
Kijk, neem een tank van 60 liter, 1:12, dan rij je er 720 km mee. Slechte weersomstandigheden, met name kou, rij eens 1:11 ipv 1:12, dan kom je uit op 660 km en dan is die 50km eenvoudig verklaard. Het hoeft niet per se aan benzine en/of rijstijl alleen te liggen!
Dus als ik keer op keer 50 km verder rijd op Belgische benzine dan op tango/tinq benzine is dat schaapachtigquote:Op zondag 2 mei 2010 10:25 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
De kans op toeval of zelfs schaapachtig gedrag kan in dit geval behoorlijk groot zijn.
Bovendien is het veel 'interessanter' om te roepen dat er wel een verschil is dan dat er geen verschil is. Doet het een stuk minder goed op feestjes...
Ten opzichte van de budgetmerken kennelijk wel ja. Dat hebben al 5 mensen onafhankelijk van elkaar geconstateerd. En Belgische benzine kost iets van 1,35 tegen 1,50 in Nederland. Dus wat is nou je punt?quote:
Waar tank je in NL? We hebben het hier met name over tango en tinq.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:51 schreef xaban06 het volgende:
Ik kom iedere week, minstens 4x in de maand in Belgie. Ik heb al bij tig verschillende tankstations getankt: Er is echt geen verschil tussen NL/BE benzine/diesel/gas.
Er is ook al een paar keer geconstateerd dat er geen verschil is. Ben je nou echt zo onnozel, wil je het niet snappen of ben je gewoon gefrustreerd dat je in sprookjes gelooft?quote:Op zondag 2 mei 2010 20:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het is al een paar keer geconstateerd, door verschillende mensen, los van elkaar. Ben je nou echt zo onnozel, wil je het niet snappen of ben je gewoon jaloers dat jij niet in Belgie kunt tanken?
Nee, maar dat hele verhaal over verder rijden is een grote hoax en als iedereen elkaar opjut dat het wél zo is, dan gaan we dat vanzelf met z'n allen roepen.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dus als ik keer op keer 50 km verder rijd op Belgische benzine dan op tango/tinq benzine is dat schaapachtig![]()
Ik kan prima in Belgie tanken, nooit problemen mee gehad...quote:Het is al een paar keer geconstateerd, door verschillende mensen, los van elkaar. Ben je nou echt zo onnozel, wil je het niet snappen of ben je gewoon jaloers dat jij niet in Belgie kunt tanken?
Meestal bij de Shell in NL, af en toe bij of Tango of TinQ, weet niet wat het is.quote:Op zondag 2 mei 2010 21:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waar tank je in NL? We hebben het hier met name over tango en tinq.
Geloof jij maar lekker in jouw versie van het verhaal, dan rijd ik wel 50 a 80 km verder op een tankquote:Op zondag 2 mei 2010 22:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nee, maar dat hele verhaal over verder rijden is een grote hoax en als iedereen elkaar opjut dat het wél zo is, dan gaan we dat vanzelf met z'n allen roepen.
[..]
Ik kan prima in Belgie tanken, nooit problemen mee gehad...
Waarom niet? Er werd net hierboven vermeld dat dat allemaal van dezelfde leveranciers af komt?quote:Op maandag 3 mei 2010 08:54 schreef fathank het volgende:
Je moet geen Nederlandse Tango met Belgische Esso vergelijken.
Het verschil zit em in de additieven. Witte pomp is over het algemeen no-nonsense benzine zonder extra's. Esso Shell etc zit wat extra's in. Als je dan Nederlandse en Belgische benzine gaat vergelijken doe dat dan allebei van de Esso bijvoorbeeld. Dan zul je zien dat er geen verschil in zit. Als je Nederlandse witte pomp met Belgische A-merk gaat vergelijken kunnen er inderdaad verschillen inzitten. Net zoals dat de biefstuk van de Belgische keurslager waarschijnlijk lekkerder is dan die van de Nederlandse Aldi.quote:Op maandag 3 mei 2010 09:15 schreef EINZ het volgende:
[..]
Waarom niet? Er werd net hierboven vermeld dat dat allemaal van dezelfde leveranciers af komt?
Maar als ik jouw uitspraak volg, zit er dus wel degelijk verschil tussen deze twee brandstoffen? En zou het dan ook niet heel goed kunnen dat daaruit een ander verbruik volgt?
Ik gun het je van harte!quote:Op maandag 3 mei 2010 09:13 schreef EINZ het volgende:
[..]
Geloof jij maar lekker in jouw versie van het verhaal, dan rijd ik wel 50 a 80 km verder op een tank
Neuken?quote:
Want water en diesel mengen ook zo goedquote:Op maandag 3 mei 2010 14:52 schreef Muridae het volgende:
Ik heb eens verhalen gehoord dat ze in NL water bij de diesel doen.
Het is daarom minder krachtig, maar niet per se slecht voor de motor.
Lekker winst maken over de rug van de consument.quote:Op maandag 3 mei 2010 15:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Want water en diesel mengen ook zo goed.
Water verbrandt ook zo goed.
Geloof me.. ik ben letterlijk geboren en getogen OP de grens. Ik woon in België en heb mijn werkterrein in de hele Benelux. Er is werkelijk geen enkele drol verschil in de prijzen en op het moment is België zelfs duurder aan de witte pomp dan de Esso in Breda (goedkoopste NL pomp regio Breda). Luxemburg daarentegen is aanmerkelijk goedkoper.quote:Op zondag 2 mei 2010 20:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ten opzichte van de budgetmerken kennelijk wel ja. Dat hebben al 5 mensen onafhankelijk van elkaar geconstateerd. En Belgische benzine kost iets van 1,35 tegen 1,50 in Nederland. Dus wat is nou je punt?
quote:Op maandag 3 mei 2010 16:17 schreef Muridae het volgende:
[..]
Lekker winst maken over de rug van de consument.![]()
Het komt overigens veel voor bij witte pompen, bijv door condensatie in hun tankopslag.
Dat kan ik toch moeilijk geloven hoor.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:53 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Er is werkelijk geen enkele drol verschil in de prijzen en op het moment is België zelfs duurder aan de witte pomp dan de Esso in Breda (goedkoopste NL pomp regio Breda).
benzineprijzen.be. Of denk jij nou echt dat Belgisch Limburg het enige gedeelte van Belgie is waar ze geen accijns heffen op brandstof ofzo?quote:Op maandag 3 mei 2010 19:53 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Geloof me.. ik ben letterlijk geboren en getogen OP de grens. Ik woon in België en heb mijn werkterrein in de hele Benelux. Er is werkelijk geen enkele drol verschil in de prijzen en op het moment is België zelfs duurder aan de witte pomp dan de Esso in Breda (goedkoopste NL pomp regio Breda). Luxemburg daarentegen is aanmerkelijk goedkoper.
Echte onzin kerel.. laten we het nog maar niet hebben over het verschil in samenstelling.
quote:Op maandag 3 mei 2010 16:17 schreef Muridae het volgende:
[..]
Lekker winst maken over de rug van de consument.![]()
Het komt overigens veel voor bij witte pompen, bijv door condensatie in hun tankopslag.
Ja, maar niet in 2 topics tegelijk, dus gaan we deze even zlottenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |