Kijk en dat weet ik dus niet, en naar een antwoord in die richting ben ik dus op zoek.quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Wellicht zit er daar minder bioprut in?
95, net zoals hier.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Wellicht is het octaan gehalte anders?
Ik gok dat het tussen je oren zit hoor...quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kijk en dat weet ik dus niet, en naar een antwoord in die richting ben ik dus op zoek.
Want als dat betekent dat we in Nederland daardoor meer verbruiken, worden we dus dubbel genaaid!
Baarle-Hertog. Kun je gelijk bier halen bij de overburen (33cl Jupilerquote:Op vrijdag 16 april 2010 19:18 schreef Hugo__Boss het volgende:
Iemand bekend met stations net over de grens thv Breda? Moeite om daarheen te rijden, of zijn er geen die gunstig zijn gelegen...
Nee, want het is niet zo dat ik met Belgische benzine alleen maar over Belgie rijd.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:45 schreef trainfreak het volgende:
Kan het niet aan een andere kwaliteit/samenstelling van het asfalt liggen?
Is daar überhaupt wel eens serieus onderzoek naar gedaan of alleen maar door paranoïde PTA-tokkies?quote:Op maandag 19 april 2010 11:37 schreef HolleKies het volgende:
of je tankt tango of Tinq oid in nederland.. dat slootwater zorgt voor minder kilometers..
Nou door mij iniedergeval.. rij nu al een paar jaar minimaal 1x per week naar belgie met dezelde auto, en OF ik rij toevallig met een zwaardere voet, of mn airco moet opeens veel harder werken.. maar voor mij is de conclusie duidelijk, ik doe toch zeker 100km minder met het "b-merk" (a-merken zijn de texaco, shell, bp etc.)quote:Op maandag 19 april 2010 11:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Is daar überhaupt wel eens serieus onderzoek naar gedaan of alleen maar door paranoïde PTA-tokkies?
Nogmaals: het zit tussen de oren!quote:Op maandag 19 april 2010 11:53 schreef HolleKies het volgende:
[..]
Nou door mij iniedergeval.. rij nu al een paar jaar minimaal 1x per week naar belgie met dezelde auto, en OF ik rij toevallig met een zwaardere voet, of mn airco moet opeens veel harder werken.. maar voor mij is de conclusie duidelijk, ik doe toch zeker 100km minder met het "b-merk" (a-merken zijn de texaco, shell, bp etc.)
Maar dat is dus natte vingerwerk, geen gedegen onderzoek. Ik geloof er niet zoveel van. Het zou namelijk heel makkelijk opgepikt moeten worden door allerlei belanghebbende organisaties, ANWB, consumentenbond etc etc.quote:Op maandag 19 april 2010 11:53 schreef HolleKies het volgende:
[..]
Nou door mij iniedergeval.. rij nu al een paar jaar minimaal 1x per week naar belgie met dezelde auto, en OF ik rij toevallig met een zwaardere voet, of mn airco moet opeens veel harder werken.. maar voor mij is de conclusie duidelijk, ik doe toch zeker 100km minder met het "b-merk" (a-merken zijn de texaco, shell, bp etc.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
Weinig natte vingerwerk aan.. elke keer als ik tank dan reset is mijn dagteller, en als ik 700 kilometer rij op shell, en maar 600 op tinq, dan hoef ik weinig te "natte-vingeren"quote:Op maandag 19 april 2010 12:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar dat is dus natte vingerwerk, geen gedegen onderzoek. Ik geloof er niet zoveel van. Het zou namelijk heel makkelijk opgepikt moeten worden door allerlei belanghebbende organisaties, ANWB, consumentenbond etc etc.
Dan zal blijken dat het niet uitmaakt... Tinq gooit er echt geen water doorheen hoor!quote:Op maandag 19 april 2010 14:41 schreef HolleKies het volgende:
[..]
Zal eens een mailtje sturen naar de anwb om het op een rollerbank te laten testen zonder variabelen
Uiteraard geen water.. (liep mn auto maar op water) maar misschien een ander raffinaderij-process.. mij maakt het niet zoveel uit (tankpas) maar ik heb gewoon een hekel om verplicht pauze te moeten nemen als mn tank weer leeg is.quote:Op maandag 19 april 2010 14:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan zal blijken dat het niet uitmaakt... Tinq gooit er echt geen water doorheen hoor!
Water niet, maar misschien wel petrol. Dat is leuk voor de verkoper omdat die minder "echte" brandstof aflevert.quote:Op maandag 19 april 2010 14:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan zal blijken dat het niet uitmaakt... Tinq gooit er echt geen water doorheen hoor!
Geen idee, ik rijd geen diesel. Maar Friesland ligt ook niet echt dicht in de buurt van Belgie he?quote:
Je kan wel de Engelse naam gebruiken, het blijft gewoon benzine hoor!quote:Op maandag 19 april 2010 18:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Water niet, maar misschien wel petrol. Dat is leuk voor de verkoper omdat die minder "echte" brandstof aflevert.
Wat zijn de belangen van de ANWB bij Tango of Tinq dan?quote:Op maandag 19 april 2010 18:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Water niet, maar misschien wel petrol. Dat is leuk voor de verkoper omdat die minder "echte" brandstof aflevert.
En met hollekies erbij hebben we nu al drie mensen die dit fenomeen meemaken. Vanzelfsprekend zal de ANWB dit ontkennen, want als het bekend wordt dat we genaaid worden breekt de hel los. Dan komt er geen hond meer tanken bij tango of tinq. Daar kan geen actie tegenop.
En mijn auto heeft geen wielen he ?quote:Op maandag 19 april 2010 18:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Geen idee, ik rijd geen diesel. Maar Friesland ligt ook niet echt dicht in de buurt van Belgie he?![]()
Petrol is een aanduiding voor iets heel anders dan benzine.quote:Op maandag 19 april 2010 18:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Je kan wel de Engelse naam gebruiken, het blijft gewoon benzine hoor!
3 mensen die hetzelde fenomeen onafhankelijk van elkaar meemaken vind ik toch wel opvallend hoor.quote:En "3 mensen op een forum" vind ik nou niet bepaald geloofwaardig als bron.
Dat de ANWB niet altijd de belangen van de automobilist nastreeft weten we al langer, kijk maar naar de zogenaamd onpartijdige enquete over de kilometerheffing waaruit zogenaamd zou blijken dat de meerderheid voor was. En de belangen van tango en tinq zijn wel duidelijk, ze verdienen er hopen geld mee als ze minder "echte" benzine verkopen en hun klanten daardoor vaker terugkomen.quote:Op maandag 19 april 2010 19:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat zijn de belangen van de ANWB bij Tango of Tinq dan?
bol.com, zal je altijd zienquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:51 schreef Robbiej het volgende:
Ook ik herken het. Ik tankte vroeger regelmatig bij de BOL of Gulf. Sinds ik bij de BP ben gaan tanken rijd ik inderdaad al gauw 50-70 km meer op 1 tank.
en trouwens de ANWB hebben ook hun eigen budget-tankstations... dus als ze zoiets gaan testen, komen ze misschien zelf ook slecht uit de verf (nog nooit anwb-benzine getankt trouwens)..quote:Op maandag 19 april 2010 19:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat zijn de belangen van de ANWB bij Tango of Tinq dan?
En waarom zou de consumentenbond zoiets niet kunnen vergelijken? Ik geloof er gewoon geen reet van dat Euro 95 van de Tango 600 km op een tank doet en die van shell 700
Nou, als je zelf je eigen spullen test kan je daar vrij makkelijk mee sjoemelen natuurlijkquote:Op woensdag 21 april 2010 11:13 schreef HolleKies het volgende:
[..]
en trouwens de ANWB hebben ook hun eigen budget-tankstations... dus als ze zoiets gaan testen, komen ze misschien zelf ook slecht uit de verf (nog nooit anwb-benzine getankt trouwens)..
Dus dan houden we de consumentenbond over?
quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
Petrol is een aanduiding voor iets heel anders dan benzine.
Ja gek he. Mensen melden zich in zo'n topic. De rest van Nederland die geen verschil merkt komt dit vanzelfsprekend niet op een forum vertellenquote:Op dinsdag 20 april 2010 19:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Petrol is een aanduiding voor iets heel anders dan benzine.
[..]
3 mensen die hetzelde fenomeen onafhankelijk van elkaar meemaken vind ik toch wel opvallend hoor.
Maar denk je niet dat een van de belangrijkste bedrijven op deze aardkloot dergelijke onderzoeken niet heel goed weet te manipuleren of onder de pet te houden? Als er een branche is die het voor het zeggen heeft, is het wel de oliebranche.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sterker nog, het zou me niet verbazen dat dit soort onderzoek al jaaaaaaaaaren geleden eens gedaan is.
Ik heb hierboven net uitgelegd dat het niet alleen een Engelse term is, maar een aanduiding voor een kennelijk additief in de benzine die in de tankstationswereld gebruikt wordt.quote:Op woensdag 21 april 2010 12:05 schreef Treinkopper het volgende:
[..].
In het Nederlandse woordenboek komt het niet voor, in het Engels is het gewoon benzine.
Van drie anderen hier in dit topic werd gezegd dat hun mening niet telde omdat het er maar drie waren, maar jouw individuele mening zou wel als doorslaggevend moeten gelden?quote:Op woensdag 21 april 2010 15:28 schreef KipSiam het volgende:
Dus op basis van deze statistieken kan ik je vertellen dat ik géén verschil in verbruik tussen Belgische en Nederlandse benzine heb geconstateerd - en zeker niet in de ordegrootte van 17% (ofwel 600 ipv 500 km op een tank).
Of makkelijker: vul een jerrycannetje Tango en een jerrycannetje Shell, koop 2 blokhutten bij de Intratuin, overgiet Blokhut A met Tango en Blokhut B met Shell, vuurtje erbij: de hut die het eerste is afgebrand is duidelijk overgoten met een brandstof met hogere energieinhoud.quote:Op maandag 19 april 2010 14:41 schreef HolleKies het volgende:
[..]
Weinig natte vingerwerk aan.. elke keer als ik tank dan reset is mijn dagteller, en als ik 700 kilometer rij op shell, en maar 600 op tinq, dan hoef ik weinig te "natte-vingeren"
1x is acceptabel, 2x kan gebreuren, maar nu zeker 5x is voor mij conclusie. (zeker omdat ik altijd het zelfde stuk rij, buiten de files om), maar ok, beetje concurentie van de budget-stations kan denk geen kwaad.
Zal eens een mailtje sturen naar de anwb om het op een rollerbank te laten testen zonder variabelen
Als de consumentenbond een auto op de rollenbank zet en het verbruik bekijkt kan de oliebranche daar weinig aan doen hoorquote:Op woensdag 21 april 2010 20:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat een van de belangrijkste bedrijven op deze aardkloot dergelijke onderzoeken niet heel goed weet te manipuleren of onder de pet te houden? Als er een branche is die het voor het zeggen heeft, is het wel de oliebranche.
De alu-hoedjes zijn er weer!quote:Op woensdag 21 april 2010 20:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat een van de belangrijkste bedrijven op deze aardkloot dergelijke onderzoeken niet heel goed weet te manipuleren of onder de pet te houden? Als er een branche is die het voor het zeggen heeft, is het wel de oliebranche.
Onzin. "Petrol" is een heel normaal Engels woord, en komt in Nederland niet voor.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik heb hierboven net uitgelegd dat het niet alleen een Engelse term is, maar een aanduiding voor een kennelijk additief in de benzine die in de tankstationswereld gebruikt wordt.
Praat nou even geen poepquote:Op zaterdag 24 april 2010 15:48 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Iets wat veel meer uitmaakt dat welk type brandstof ("Fuelsave", "BP Ultimate" en al die rommel) is de dichtheid van de brandstof op het moment van tanken, en die hangt af van de luchtdruk en temperatuur. Ook dit is maar enkele luttele procenten
tegen de tijd dat jij in België bent om te tanken, ben je met de derde tank bezigquote:Op maandag 19 april 2010 15:20 schreef 2cv het volgende:
Geldt dat ook voor diesel ?
Nee hoor. Ik zeg alleen dat als dergelijke onderzoeken er zouden zijn, het de olieproducenten alles aan gelegen zou zijn om die te downplayen of onder de pet te houden. Want als bekend wordt, dan is de kok echt vet in heel Nederland.quote:Op zaterdag 24 april 2010 17:44 schreef RemcoDelft het volgende:
De alu-hoedjes zijn er weer!
Maar denk jij niet dat als de oliebedrijven het voor elkaar krijgen om in Belgie slechtere (en dus goedkopere) benzine te verkopen, dat ze dat hier ook wel zouden doen?
Zucht. Derde keer: het is inderdaad een Engels woord, maar het wordt ook gebruikt in de tankstationswereld als aanduiding voor een kennelijk additief in de brandstoffen. Hoe ik dat weet? Omdat een tankstationeigenaar me zelf verteld heeft dat die mogelijkheid bestaat.quote:Onzin. "Petrol" is een heel normaal Engels woord, en komt in Nederland niet voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |