quote:Eruption of Eyjafjallajökull Volcano, Iceland
Ash from Iceland’s erupting Eyjafjallajökull Volcano had drifted over northern Europe by April 16, 2010. The brown ash is mixed with clouds in this photo-like image taken by the Moderate Resolution Imaging Spectroradiometer (MODIS) on NASA’s Terra satellite at 12:45 p.m. local time (GMT +2). The visible ash sweeps in an arc across the Netherlands, Germany, Poland, and Russia. It is likely that the clouds mask additional ash.
Radar virtuel is meer up to date, daar is ie al bij veenendaal. Was vast een grapje van de piloot, de transponder even uitzetten.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:41 schreef StephanL het volgende:
ik zie hem nog wel, hij vliegt nu 12225 feet,, 3726 meter bij Ede vliegt die nu.
http://www.flightradar24.com/
Check.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:41 schreef StephanL het volgende:
ik zie hem nog wel, hij vliegt nu 12225 feet,, 3726 meter bij Ede vliegt die nu.
http://www.flightradar24.com/
gaat ie zeker weer naar schipholquote:Op zaterdag 17 april 2010 20:41 schreef StephanL het volgende:
ik zie hem nog wel, hij vliegt nu 12225 feet,, 3726 meter bij Ede vliegt die nu.
http://www.flightradar24.com/
Klopt, hij landt weer op de Kaagbaan straks.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
gaat ie zeker weer naar schiphol
quote:Deel passagiers kan van Schiphol af
Zo'n 150 gestrande passagiers die zich in het afgeschermde deel Schiphol bevonden, hebben een tijdelijk visum gekregen en kunnen de luchthaven verlaten. De gemeente Haarlemmermeer regelt vervoer en opvang voor gezinnen en ouderen voor zolang dat nodig is. Hiervan maken in ieder geval zo'n veertig gezinnen gebruik, meldt de luchthaven.
De marechaussee is soepeler met het verstrekken van de tijdelijke visa. In totaal bevinden zich nog zo'n 1300 mensen op de luchthaven. Passagiers die nog op de luchthaven willen blijven kunnen daar wederom de nacht doorbrengen. Schiphol roept passagiers op om niet naar de luchthaven te komen zolang niet duidelijk is wanneer zij kunnen vliegen.
Kan best weinig as zijn voor een rondje NL, maar op langere afstanden kan dat kleine beetje dat lokaal hangt, beste en boel worden als het zich opstapelt in de motoren. En dat is lastig te meten, lijkt me.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Was ook een mooie avond voor een rondje Nederland te vliegen.
Lijkt me dat er nog maar weinig as in de lucht is, de zonsondergang had nauwelijks kleur hier
De banken zijn toch ook gered, en die hadden nota bene schuld...quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:28 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Kan best weinig as zijn voor een rondje NL, maar op langere afstanden kan dat kleine beetje dat lokaal hangt, beste en boel worden als het zich opstapelt in de motoren. En dat is lastig te meten, lijkt me.
Lastig hoor, want die vliegtuigmaatschappijen zien miljoenen euro´s de plee in vallen... ´t Is niet te hopend at hier bedrijvend oor failliet gaan...
quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:26 schreef Papabear het volgende:
[..]
Gesprek straks tussen de piloot en de luchtverkeersleider:
Piloot: Vraag toestemming om te landen
Verkeersleider: Kijk maar wat je doet, je weet waar het is
Hij had al die dagen kunnen vliegen, dan had die ook neer kunnen stortenquote:Op zaterdag 17 april 2010 20:27 schreef Greys het volgende:
Maar ze testen dus ook veel hoger dan die eerder genoemde 3 km?
Blijkt straks dat ze al die dagen gewoon hadden kunnen vliegen
Nee, FL410 is zelfs het plafond voor passagiersvliegtuigen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:04 schreef El_jefe07 het volgende:
Wat een onzin weer op het NOS Journaal, zeggen ze dat het KLM vliegtuig laag is blijven vliegen. Weet het niet hoor, maar vind 41000 feet toch niet echt laag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |