WTF, 7 km in een half uur is best wel snel.quote:Op zondag 18 april 2010 22:35 schreef Dribbel_ het volgende:
In twee weken zelf m'n conditie weer een beetje opgebouwd geen schema gebruikt, maar ik rende altijd best redelijk wat dus dat scheelt.
Daarnet 6,2 km gelopen in een half uurtje, wil binnen een week weer op 7km voor een half uur zitten en dan ben ik tevreden
Langs de beter winkel gaan. Daar maken ze een scan van jouw manier van lopen en krijg je een goede schoen aangemeten.quote:Op zondag 18 april 2010 21:57 schreef Crutch het volgende:
Morgen ga ik goede hardloopschoenen halen, iemand nog tips? Zijn er ook goede manieren om je knieën te verstevigen of is dit af te raden?
Ik zou je knieën absoluut niet verstevigen, tenzij het écht niet anders kan. Door ze te verstevigen maak je ze in principe alleen maar zwakker en afhankelijk van de (bv) knieband. Goed je bovenbeenspieren trainen (en niet alleen door hardlopen), zodat ze meer de klappen kunnen opvangen is mij altijd verteld door m'n fysio..quote:Op zondag 18 april 2010 21:57 schreef Crutch het volgende:
Morgen ga ik goede hardloopschoenen halen, iemand nog tips? Zijn er ook goede manieren om je knieën te verstevigen of is dit af te raden?
Thanks, ik zal eens informeren in welke winkels ze dat doen.quote:Op maandag 19 april 2010 00:10 schreef 1517 het volgende:
Langs de beter winkel gaan. Daar maken ze een scan van jouw manier van lopen en krijg je een goede schoen aangemeten.
Op zich heb ik redelijk stevige knieën, maar soms heb ik een keer langdurig verkeerd gezeten en daarmee mijn rechterknie benadeeld. Wanneer ik er dan last van heb zou ik 'm graag willen verstevigen als ik ga rennen. Of is het dan ook niet verstandig?quote:Op maandag 19 april 2010 00:33 schreef GotC het volgende:
Ik zou je knieën absoluut niet verstevigen, tenzij het écht niet anders kan. Door ze te verstevigen maak je ze in principe alleen maar zwakker en afhankelijk van de (bv) knieband. Goed je bovenbeenspieren trainen (en niet alleen door hardlopen), zodat ze meer de klappen kunnen opvangen is mij altijd verteld door m'n fysio..
Tsja, mijn rechterknie is ook slechter (ik kan niet eens 1 a 2 min door mn knieën zitten dankzij rechts), maar m'n fysio was er zwaar op tegen om 'm te verstevigen. Misschien moet je maar even langs een fysio?quote:Op maandag 19 april 2010 10:43 schreef Crutch het volgende:
[..]
Thanks, ik zal eens informeren in welke winkels ze dat doen.
[..]
Op zich heb ik redelijk stevige knieën, maar soms heb ik een keer langdurig verkeerd gezeten en daarmee mijn rechterknie benadeeld. Wanneer ik er dan last van heb zou ik 'm graag willen verstevigen als ik ga rennen. Of is het dan ook niet verstandig?
Ik ben geslaagd dankzij erg goed advies. De verkoper wilde mij ook geen kniebanden adviseren maar wel een schema. Heb nu echt voor een spotprijsje goede schoenen gekocht voor 50 euro (die normaal voor 100 euro op de plank staan).quote:Op maandag 19 april 2010 14:56 schreef GotC het volgende:
[..]
Tsja, mijn rechterknie is ook slechter (ik kan niet eens 1 a 2 min door mn knieën zitten dankzij rechts), maar m'n fysio was er zwaar op tegen om 'm te verstevigen. Misschien moet je maar even langs een fysio?
met verstevigen bedoel je iets van tape erom? Helemaal niet verstandig, zeker niet zonder advies van fysio of sportarts.quote:Op maandag 19 april 2010 10:43 schreef Crutch het volgende:
Op zich heb ik redelijk stevige knieën, maar soms heb ik een keer langdurig verkeerd gezeten en daarmee mijn rechterknie benadeeld. Wanneer ik er dan last van heb zou ik 'm graag willen verstevigen als ik ga rennen. Of is het dan ook niet verstandig?
Primaquote:Op zondag 18 april 2010 16:58 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
[..]
Lijkt me overigens leuk om je bij de start tegen te komen! Mijn startnummer is 2301.![]()
quote:Op maandag 19 april 2010 15:31 schreef computergirl het volgende:
[..]
met verstevigen bedoel je iets van tape erom? Helemaal niet verstandig, zeker niet zonder advies van fysio of sportarts.
Daar worden de spieren in je been alleen maar lui van nl. Ga eens advies vragen bij de fysio als je klahten hebt.
Ik zal naar je uitkijken.quote:Op maandag 19 april 2010 17:23 schreef SuperPoekie het volgende:
[..]
PrimaIk zal naar je op zoek gaan daar. Ik heb een mooi roze hardloopshirt en een lichtblauw petje op, naast dat startnummer dus
En mijn naam staat op mijn startnummer.
Ik heb zelf mijn grootste supporters pa ma en vriendje die langs de route gaan staan bij me, dat is ook wel fijn.
Gister hardgelopen, maar ik vond het veel te warm. Ik ga weer met mijn korte broek lopen. Ik ben bang dat ik vrijdagnacht bij de Bata hard ga falen, want t ging niet heel lekker. Kreeg beetje last van mijn (vorig jaar zwaar gekneusde) enkel.... Braaf mijn oefeningen gaan doen maar.
Persoonlijk adem ik nooit echt door mijn neus als ik sport, maar ik weet ook niet of dat normaal is? Heb zelf ook dat ik dan ademhalingsproblemen krijg. Maar ademen door de mond heb ik verder geen last mee.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:39 schreef FalleNk810i het volgende:
Hardlopen begint een beetje tegen te vallen, merk dat ik steeds meer problemen krijg met mijn ademhaling, kan op een of andere manier niet/bijna niet door mijn neus ademen, krijg dan niet genoeg lucht binnen..
Dus dan maar door mijn mond, nooit probleem geweest, maar nu met wind in mijn gezicht en dan door mijn mond ademen begint ontzettend pijn te doen aan mijn keel, denk dat ik binnenkort maar eens naar de huisarts ga om te kijken of mijn neus wel goed functioneerd.
Ben laatste tijd veel meer aan het fietsen, in de afgelopen 24 uur totaal van 60 km gefietst. Ligt me toch meer dan hardlopen, alleen hardlopen schijnt effectiever te zijn voor je gewicht(afvallen) en conditie?
Ik ga vanavond maar weer 5km hardlopen denk ik, als ik het red dan
Laatste keer beetje een fout gemaakt, normaal doe ik wat abs en bicep trainingen van te voren (onopgemerkt spieren los maken) dacht de laatste keer dus, doe ik wel als na het hardlopen deze keer. na 5 min hardlopen waren mn onderbenen geblokkeerd, kon ik weer rustig terug naar huis lopen :/
Dus tja, zo sta ik er nu ongeveer voor, hoe is jullie eetpatroon doordeweeks?
Volgens mij loop jij met de voorvoetslanding.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:13 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Persoonlijk adem ik nooit echt door mijn neus als ik sport, maar ik weet ook niet of dat normaal is? Heb zelf ook dat ik dan ademhalingsproblemen krijg. Maar ademen door de mond heb ik verder geen last mee.
Ander vraagje aan de hardlopers hier: ik loop van mezelf redelijk op m'n tenen, dat ben ik zo gewend of dat komt omdat ik een korte achillespees of kuitspieren heb, ik weet het niet, maar ik probeer het tijdens het hardlopen niet te doen. Conditioneel heb ik nergens last van, en m'n knieen houden het ook goed vol, maar ik krijg meestal flink last van m'n kuiten. Ik ren nog niet zo lang - is dit iets wat vanzelf beter wordt (ie. hadden jullie dit de eerste weken ook?) of kan het toch een probleem zijn?
Ik doe deze OP niet meer, sorryquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik was jullie kwijt!
Ik ga zo aan week 2 beginnen, les 1.Was ik eigenlijk vrijdag van plan, maar was toen vergeten dat we een etentje met vrienden hadden - en daar wilde ik toch liever niet bezweet aankomen
. Vandaag dus voor het eerst twee minuten achter elkaar. In de OP kan ik ook naar week 2.
Lijkt me toch dat in de OP niet hoeft worden bijgehouden in welke week iemand is? Dat moet je gewoon even vertellen als je hier iets schrijft.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:39 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik doe deze OP niet meer, sorry(Hou me bezig met de SPT versie van hardlopen voor beginners)
Weet niet of iemand anders zich geroepen voelt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |