ga opzoek naar de Maastrichtenaren en doe ze de groetjes van Nynke!quote:Op zaterdag 17 april 2010 06:47 schreef kwakz0r het volgende:
oh en goeiemorgen![]()
was om 1 uur thuis en moet zo weer weg, voor congres dag 2.
ik vond het echt heel leuk! t is heel dynamisch en tof, en het voelt heel stoer om met het congres te stemmen over amendementen op het programma die flink tegen de stellingname van het dagelijks bestuur en programmacommissie ingaan (sommige dingen zijn heel saai enzo, maar je kan ook weglopen en gaan borrelen naast de zaal)
zo stemde het congres gisteren de pil weer in het basispakket als recht voor elke vrouw, en bepleitte laurens-jan brinkhosrt hartstochtelijk in 15 seconden de hele zaal naar een hardere lijn van D66 in het israelisch/palestijnse conflict... (en als de stemming met kaart opsteken staakt is er een stemkastje. hoe hip.)
en het bestuur reageert heel netjes, feliciteert de winnaars van amendementen enzohet is echt gewóón voor ze (en neiuw voor mij, dus ik kijk mn ogen uit)
en er lopen een hoop knappe kerels rond,maar ik ben als een van de weinigen niet in een groepje gekomen (geen vrienden met de lokale afdeling of de jeugdafdeling) dus een beetje verloren. maar vancoihtend nieuweleden bijeenkomst, dus dan ontmoet ik vast wel mensen.
oh en er was een heel fokking hip thee en koekjes buffet (zoek de koekjes in de mandjes tussen de vogeltjes) dus heb gisteren teveel koekjes gegeten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
Goed.quote:Op zaterdag 17 april 2010 07:57 schreef XcUZ_Me het volgende:
MoggeHoe is het met je DaD?
Ik ga zo toch maar weer eens een keer naar RPM. Maandagavond ben ik er niet, dus kan ik niet gaan en we gaan straks weg voor het weekend. Maar ik ga het wel rustig aan doen. Mezelf uitdagen komt een andere keer wel weer.
Je ontbijt toch thuis?quote:Op zaterdag 17 april 2010 07:16 schreef Esmerallda17 het volgende:
op stage is er donker volkorenbrood, daar eet ik er altijd 5 van.
pindakaas moet je helemaal niet bij me komen, daar word ik echt ziek van
ik neem liever wat smeerkaas, smeerworst, kip, snijworst, boterhammenworst
ik heb hierdoor ook echt een snackverslaving gekregenhoe ga ik het voor elkaar zien te krijgen om voldoende te eten, niet dikker te worden maar mijn opzettend buikje weg te krijgen ? en dat het honger gevoel weg is.
het eten moet wel realistisch maak baar zijn, want zit natuurlijk niet thuis maar op het kinderdagverblijf
quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:48 schreef P.F het volgende:
Deze vond ik wel grappig, toen was ik nog niet aan het poseren maar m'n vader was de camera al scherp aan het stellenZo te zien ben je daar wel heel mooi opgemaakt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
Oei, sterkte ermee DAD! Ik was vroeger altijd heel slecht in dat soort situaties.quote:Op zaterdag 17 april 2010 08:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Goed.. Bizar genoeg ga ik vanavond uit eten met m'n ex, z'n broer en diens vriendin.
.
Doe je écht rustig aan? Neem je dan in ieder geval wel weer zo'n lekkere lunch als van de week, met volkoren boterhammen en een flinke omelet?.
Nu rennen naar m'n werk, dag meisjes!
Grmpfquote:Op zaterdag 17 april 2010 09:07 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen!
Lekker weertje buiten. Ik ga zo eens douchen en dan leren. En vanmiddag naar m'n ouders en als het goed is eten we dan patat van 't Hoekje
.
Yikes! Hoe dat zo? Badkamervloer?quote:Op zaterdag 17 april 2010 09:50 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben er trouwens achtergekomen dat ik nog steeds een split kan. Alleen een beetje jammer dat het onvrijwillig was.
Inderdaad. Postbode belt aan, ik stap als een gek uit de douche en glij uit. Auch.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
Au! Heb je iets verrekt/blauwe plek/ander lichamelijke of psychische schade?quote:Op zaterdag 17 april 2010 09:52 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Inderdaad. Postbode belt aan, ik stap als een gek uit de douche en glij uit. Auch.
Een blauwe plek, maar dat overleef ik wel.quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:01 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Au! Heb je iets verrekt/blauwe plek/ander lichamelijke of psychische schade?
Het klinkt echt als een wazige avond, maar blij dat McE toch niet zo leuk was, maar dat wisten we alquote:Op zaterdag 17 april 2010 03:16 schreef Syrena het volgende:
Verder werd ik gemiddeld 25 geschat, goeie avond
Huh, wat dan? Succes!quote:Op zaterdag 17 april 2010 08:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Goed.. Bizar genoeg ga ik vanavond uit eten met m'n ex, z'n broer en diens vriendin.
.
Doe je écht rustig aan? Neem je dan in ieder geval wel weer zo'n lekkere lunch als van de week, met volkoren boterhammen en een flinke omelet?.
Nu rennen naar m'n werk, dag meisjes!
Wat zei hij over RPM?quote:Op zaterdag 17 april 2010 10:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo, terug van fietsenFysio was niet echt duidelijk.. dikke pols even in de gaten houden en de rest, tja.. voortvloeisel van de lokale nek- & schouderproblematiek waarschijnlijk. Mag even geen tas dragen, m'n rust proberen te nemen en niet teveel inspanning op 1 dag. Doseren dus.
Aaaaau! Sterkte!quote:Op zaterdag 17 april 2010 09:50 schreef Ewelina het volgende:
Ik ben er trouwens achtergekomen dat ik nog steeds een split kan. Alleen een beetje jammer dat het onvrijwillig was.
Niets eigenlijk. Hij zei in ieder geval niet dat het níet meer mocht. Beetje zelf aanvoelen en inschatten dus.quote:
Dat is waar, kwark vind ik ook erg lekkerquote:Op zaterdag 17 april 2010 07:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hoe je het voor elkaar krijgt is door te doen wat al gesuggereerd wordt, maar dat lust je allemaal niet of wil je niet.
donker volkorenbrood is vaak geen volkoren maar bijna wit met ene bruin kleurstofje.
tip1. neem een echt halfje volkoren mee naar je werk (volkoren is pas volkoren als het volkoren heet, is beschermde naam)
tip2. leer iets gezonds eten, zoals rauwkost, of pindakaas of yoghurt/kwark
tip3. goede keuzes zijn producten die minder bewerkt zijn. qua broodbeleg: kipfilet, rauwe ham, rookvlees = ok. boterhamworst, smeerworst, snijworst = niet ok (want erg veel verzadigd vet). volkorenboterham is beter dan bewerkte en suikerrijke liga's en ontbijtkoek, etc.
je kan dat allemaal wel liever nemen, maar je vraagt hier hoe je je buikje weg krijgt, en wij geven de eerlijke oplossing. minder snelle koolhydraten en suikers = minder honger. echt waar.
Ja je hebt wel gelijk ja.quote:Op zaterdag 17 april 2010 08:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Je ontbijt toch thuis?
half 8: kom muesli pap, en vla en plak ontbijtkoek en wat vruchten sap.
Dit is echt állemaal suiker. Zo begin je alvast hongerig.
Als je niet al te zoete muesli eet, maak van je ontbijt dan:
muesli met melk/yoghurt/kwart + glas water en/of thee (vruchtensap is ongeveer even goed voor je als cola)
9 uur: fruit (appel / banaan)
Dit neem je mee? Fruit is ernstig overgewaardeerd. Banaan is beter tegen honger dan appel, appel is meer suiker. Zolang je bezig bent met een bewust programma om wat minder honger te hebben: kies de banaan.
10.15: muesli reep
Dit neem je mee? Suikersuikersuiker. Geen mueslirepen eten! Neem nog een banaan, of beter: wat rauwkost en/of een volkorenboterham/ -krekkers.
11.30: 5 boterhammen, 1 beschuit, 1 á 2 Lu crackers.
Controleer of het echt volkorenbrood is. Neem anders zoals Kwak al zei, zelf een halfje mee.
Lu crackers zijn er in volkoren en gewoon, beschuit zal wel niet-volkoren zijn. Je wordt uiteraard niet moddervet van een beschuitje en 2 krekkers, maar als je een tijdje probeert om je gewoontes te veranderen zou ik ze even weglaten.
Qua beleg: welke keuzes heb je op het kinderdagverblijf?
13.30: muesli reep
Zie 10.15.
15.00: 2 droge biscuitjes, 2 liga koeken.
Suikersuikersuiker. Je kan nog beter níks eten. En niks eten is ongezond. Eet een boterham.
16.00: Vla
Suiker! Neem yoghurt of kwark.
17.15: liga granenkoekje.
Suiker! (Ik heb eens even wat ligaproducten opgezocht: 20 tot 30 gram pure suiker per 100 gr. Dat is veel.)
18.15: avond eten + toetje.
Tsja, dat is weinig gedetailleerd. Wat eet je? Kook jij of staat 't klaar? Toetjes zal wel weer zoet zijn.. Wat drink je eigenlijk op een dag?
Samengevat: je eet suiker alsof je een klein kind bent. Maar als je niet meer in de lengte groeit, dan ga je groeien in de breedte. Rauwkost, fruit & vlees kunnen wel niet je lievelingseten zijn, maar bij volwassen worden hoort het om nieuwe zaken te leren waarderen.
Hoe realistisch dat is, hangt van jou af, niet van je kinderdagverblijf.
Verzadigd vet-alert! Verzadigd vet is geen probleem als je voldoende beweegt en het verbrand, maar als je het opslaat is het minder gezond. Dus achter die koters aanrennen op je werk!quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:30 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Dat is waar, kwark vind ik ook erg lekker![]()
[..]
Ja je hebt wel gelijk ja.
Op stage heb ik de keuze uit: smeerworst, smeerkaas, cervelaatworst, kipfilet, af en toe ham, kaas (als gezonde beleg) en de rest is allemaal hagelslag en dergelijke.
Soms kook ik mijn avond eten, en dan is het gewoon vlees groente en gekookte aardappels. Bijv doperwtjes , wortels, kipfilet, aardappels. Of wite bonen in tomaten saus enz.
Bewegen twijfel ik niet aan , heb ochtend krant kwart voor 6 tot kwart voor 7 echt goed beweging. En dan 9 tot 5, 6 werken. En van die sandwichspread, zijn die goed voor je. Of ook niet? Door mijn werk heb ik geen tijd om naar de markt te gaan, dan zou ik vrij moeten nemen. Ik moet om kwart over 8 weg en ben om 6 uur thuis. De markt is van 9 tot 4 open.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Verzadigd vet-alert! Verzadigd vet is geen probleem als je voldoende beweegt en het verbrand, maar als je het opslaat is het minder gezond. Dus achter die koters aanrennen op je werk!
Vet is trouwens wel goed voor je, maar dan de omega's en vooral omega-3. Dus makreel, haring, zalm, etc. Krijg je ook nog eens eiwitten binnen.
Richtlijnen: veel groente en fruit eten (aardappelen tellen niet als groente, sap telt niet als fruit want niet de vezels). Het is zomer, dus koop op de markt vers spul. Spieren verbranden vet en sporten is gezond voor je, dus eet eiwitten en kweek spieren en beweeg veel.
Witmeel is slecht, vezels zijn goed. Vers spul is altijd beter dan bewerkt houdbaar. En ontbijtkoek is slecht, slecht, slecht.
met een dikke laag roomboter...quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
dat dan weer welin vlagen dan, vind ik
Geinig, ik ga zo (voor het eerst van mijn leven!) op expeditie naar de Macro. Makro? Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:20 schreef loveli het volgende:
Liefhebbers: de Krups Dolce Gusto koffiedinges is in de actie bij de makro voor 82 euro. Geen idee of het een interessante aanbieding is, zelf heb ik genoeg aan een cafetiere.
En de Kenwood keukenmachine, mocht iemand die nog willen hebben. Zelfde als DaD heeft.
Fruitdrank is niet best. Van die smoothies zit volgens mij wel het hele fruitding in vermalen dus zitten we de vezels er nog in. Maar ook dat zijn makkelijk naar binnen te klokken suikerbommen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:46 schreef Esmerallda17 het volgende:
[..]
Bewegen twijfel ik niet aan , heb ochtend krant kwart voor 6 tot kwart voor 7 echt goed beweging. En dan 9 tot 5, 6 werken. En van die sandwichspread, zijn die goed voor je. Of ook niet? Door mijn werk heb ik geen tijd om naar de markt te gaan, dan zou ik vrij moeten nemen. Ik moet om kwart over 8 weg en ben om 6 uur thuis. De markt is van 9 tot 4 open.
Dus die fruitdranken in de winkel zijn ook niet goed?
Jaquote:Op zaterdag 17 april 2010 11:49 schreef Esmerallda17 het volgende:
Lastig dus, al mijn koeken hier die ik nog heb liggen voor naar stage moeten nog op![]()
en dan moet ik daarna gezond proberen te leven![]()
bepaalde methode waardoor het makkelijker lukt ?
Oke, sorry beet je veel tekst en dan vergeet ik dingen. Siroop (ja helaasquote:Op zaterdag 17 april 2010 11:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Fruitdrank is niet best. Van die smoothies zit volgens mij wel het hele fruitding in vermalen dus zitten we de vezels er nog in. Maar ook dat zijn makkelijk naar binnen te klokken suikerbommen.
Sandwichspread is volgens mij prima beleg. Kipfilet ook.
Oh ja, witte bonen in tomatensaus is prima, máár: kant & klare witte bonen in tomatensaus zit echt een belachelijke hoeveelheid suiker door. Helaas.
Je hebt mijn vraag nog niet beantwoordt: wat drink je overdag?
En ik wil er nog een vraag aan toevoegen: doe je boter of margarine op je brood en welke keuze heb je daarin op het dagverblijf?
Ochtendkrant bezorgen is héél goed voor je.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |