sorry, ik weet echt de naam nietquote:
quote:Eenis een fluit die veelal gemaakt wordt van gebakken klei, De
kan echter ook van porselein of glas gemaakt worden. De vorm van een
is meestal ovaal en het instrument is van binnen hol. Het wordt met beide handen bespeeld en heeft tussen de 4 en 12 vingergaten van verschillende grootte en (met uitzondering van de 4-5 gaten
) een of twee duimgaten. Er zijn ook
die meerdere "kamers" hebben. Deze zijn veel groter en hebben veel meer vingergaten. Soms wel tot meer dan 18 gaten. Bij meervoudige
is er maar één duimgat in plaats van twee zoals bij de 12-gaten. Bij meervoudige moet men de mond over het mondstuk schuiven om een andere kamer te bespelen. de kamers zijn op elkaar gestemd en lopen dus per kamer verder in het notenschema.
Ik deed dat wel (een album is een album), maar dat los je zo aardig op...quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:30 schreef Burnett het volgende:
(en dan tel ik Under A Blood Red Sky niet mee...)
quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik deed dat wel (een album is een album), maar dat los je zo aardig op...
AKQ # 1943
2 iggyinthehouse
4 lubje25
4 Yankee
1 banaantjeEE
3 Mark
1 De_Hertog
1 Burnett
1 slaveloos
3 MadMaster
1 Dewardo
1 TomTomaat
1 Burnett
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:36 schreef Burnett het volgende:
Live @ Pinkpop?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |