Die satellietbeelden zijn dan ook redelijk rukquote:Op vrijdag 16 april 2010 00:34 schreef Burno het volgende:
Als ik deze satteliet beelden bekijk, lijkt het allemaal best wel mee te vallen:
http://www.weer.nl/nl/home/weer/satellietbeelden/zichtbaar.html
Zelfs daar, de as-wolk blijft ver ten noorden van ons. Ook de weersverwachtingen geven aan dat de windrichtingen niet veranderen en de as via het noorden van de VK boven Nederland langs gaan en over Scandinavie gaat.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die satellietbeelden zijn dan ook redelijk ruk..
Om 14.00:
[ afbeelding ]
Nu echt slapen.
Nee hoor. Wat de windrichting op zeeniveau doet is niet van belang, het gaat erom hoe de stroming op grotere hoogte is. Laatste verwachting:quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:40 schreef Burno het volgende:
[..]
Zelfs daar, de as-wolk blijft ver ten noorden van ons. Ook de weersverwachtingen geven aan dat de windrichtingen niet veranderen en de as via het noorden van de VK boven Nederland langs gaan en over Scandinavie gaat.
Ik neem aan dat CNN dat wel weet en dat zij niet zo'n fout maken.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee hoor. Wat de windrichting op zeeniveau doet is niet van belang, het gaat erom hoe de stroming op grotere hoogte is. Laatste verwachting:
[ afbeelding ]
Dan ben ik benieuwd waar CNN zegt dat er geen asdeeltjes over Nederland of west-Europa trekken. Luchtstroming op 500hpa is nu zo:quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:46 schreef Burno het volgende:
[..]
Ik neem aan dat CNN dat wel weet en dat zij niet zo'n fout maken.
Joah eigenlijk wel hequote:Enne, moet jij niet naar bed?
Wat is er zo bijzonder aan dat ding? Gaat ie de Krakatau evenaren als ie afgaat?quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:33 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Zolang Katla niet wakker wordt, kunnen we rustig gaan slapen
Het wordt nog spannend!quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
BREAKING: Volcanic ash to reach ground level across UK - http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/8623950.stm
~quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:50 schreef opinionr het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan dat ding? Gaat ie de Krakatau evenaren als ie afgaat?
We horen in NL ook gewaarschuwd te worden als die zooi aan de grond komt. Tot nu toe wordt geroepen dat dat niet gebeurt.. Bullshit als dat in UK wel het geval is...quote:
Heel gevaarlijk en erg groot. Krater heeft doorsnede van 10 kilometer... En veel ijs erboven dus behoorlijk overstromingsgevaar.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:50 schreef opinionr het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan dat ding? Gaat ie de Krakatau evenaren als ie afgaat?
Mijn ouders zitten momenteel ook vast in Kuala Lumpur, dit zouden nu onderweg moeten zijn. Ben ze nu aan het SMS'en dat het nog dagen kan durenquote:Op vrijdag 16 april 2010 00:59 schreef bambino het volgende:
Me ouders mogen iig de vakantie verlengen
Die zitten nu in Fuerte Ventura en zouden vandaag om half 8 terug vliegen naar NL
Uiteraard gecanceld en die zitten nu in een hotel bij het vliegveld totdat ze weer terug kunnen.
Schadeclaim here we come
Zal me benieuwen hoeveel je terug krijgt hiervoor
Niets? Klinkt als overmacht. Denk dat je ouders blij mogen zijn als hun extra overnachtingen worden betaald.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:59 schreef bambino het volgende:
Me ouders mogen iig de vakantie verlengen
Die zitten nu in Fuerte Ventura en zouden vandaag om half 8 terug vliegen naar NL
Uiteraard gecanceld en die zitten nu in een hotel bij het vliegveld totdat ze weer terug kunnen.
Schadeclaim here we come
Psies, dit valt buiten de meeste verzekeringen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:11 schreef Libris het volgende:
[..]
Niets? Klinkt als overmacht. Denk dat je ouders blij mogen zijn als hun extra overnachtingen worden betaald.
De extra hotelnachten + maaltijden. Meer hoef je niet te verwachten denk ik.....quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:59 schreef bambino het volgende:
Schadeclaim here we come
Toch maar de ramen dicht houden vannacht.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
BREAKING: Volcanic ash to reach ground level across UK - http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/scotland/8623950.stm
Je moet niet denken dat die krater caldeira ineens helemaal vol stroomt met lava oid hè. De meeste kleinere uitbarstingen vonden plaats ergens ín die krater caldeira en kwamen daar ook niet echt buiten.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Heel gevaarlijk en erg groot. Krater heeft doorsnede van 10 kilometer... En veel ijs erboven dus behoorlijk overstromingsgevaar.
het zal ook allemaal wel met een sisser aflopen...quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:34 schreef Burno het volgende:
Als ik deze satteliet beelden bekijk, lijkt het allemaal best wel mee te vallen:
http://www.weer.nl/nl/home/weer/satellietbeelden/zichtbaar.html
Ik vermoed dat dat onder overmacht valt. Ik geef een schadeclaim weinig kans.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:59 schreef bambino het volgende:
Schadeclaim here we come
Yupquote:Op vrijdag 16 april 2010 01:25 schreef maartena het volgende:
http://www.boston.com/big(...)ruptive_volcano.html
Mooie foto's.
'Act of God'.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Psies, dit valt buiten de meeste verzekeringen.
quote:
Trustenquote:Op vrijdag 16 april 2010 01:42 schreef Burno het volgende:
CNN en BBC zijn beide zo goed als gestopt met uitzenden over de uitbarsting... Dus ik ga ook maar eens naar bed en ik kijk morgen wel weer.
Mooi plaatjequote:Op vrijdag 16 april 2010 03:00 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Krijgen we de volle laag?
[ afbeelding ]
Ja!quote:
tekst onder de foto is al aangepast gelukkig.quote:Op vrijdag 16 april 2010 07:34 schreef starla het volgende:
wat een afgang
zelfs de NOS zet gewoon foto's van cirrusbewolking bij zonsondergang op de site onder de mom: aswolk
http://nos.nl/artikel/150(...)ang-door-aswolk.html
![]()
quote:Aswolk met 40 km per uur over Nederland
DE BILT - De wolk as uit de vulkaan in IJsland hing vrijdagochtend rond acht uur boven het hele Noordzeegebied en boven het noordelijk deel van Nederland. Dat meldde een woordvoerder van het KNMI in de Bilt.
Het ging daarbij volgens de woordvoerder om het op satellietbeelden zichtbare deel van de aswolk.
De wolk beweegt zich met een snelheid van ongeveer 40 kilometer per uur in zuidoostelijke richting en trekt dus langzaam over Nederland.
De zegsman durfde niet te voorspellen hoe lang de aswolk er over zal doen om Nederland te passeren. ''Je weet niet wat er allemaal achter zit"", zei hij. In de loop van de ochtend wordt meer duidelijk over hoe het weer zich vrijdag ontwikkelt en welke luchtstromingen er dan te verwachten zijn.
Schiphol
Luchthaven Schiphol is vrijdagochtend grotendeels uitgestorven. Alleen bij de gesloten ticketoffice-balie van KLM en Air France staan mensen. Zij hebben bagage bij zich, dus zijn van plan om te reizen.
Volgens KLM-medewerkers gaat het om passagiers van wie de tickets donderdag zijn omgeboekt naar vluchten op vrijdagochtend. Zij worden weer naar huis gestuurd of terug naar een hotel. Ze krijgen koffie aangeboden.
Niet alleen bij de KLM-balie staan mensen, ook bij andere balies staan passagiers, maar minder. Af en toe druppelen reizigers binnen met bagage. Zij weten niet dat er voorlopig niet wordt gevlogen.
Op het scherm met vertrekkende vluchten staan een paar vluchten aangekondigd van EasyJet zonder de melding 'geannuleerd'. Volgens het schema zouden vluchten vertrekken naar Genève, Basel, Milaan, Londen en Madrid. Maar EasyJet vliegt niet, aldus medewerkers van de luchtvaartmaatschappij. De vertrekinformatie wordt aangepast.
Aankomstborden
Op aankomstborden staan enkele tientallen verwachte landingen, maar de meeste zijn geannuleerd. Geen enkel vliegtuig is tot nu geland. Ook in de aankomsthallen is het erg rustig.
Bij het NS-loket internationale treinreizen staat wel een hele lange rij met reizigers die met de trein naar het buitenland willen. Koffietentjes op de luchthaven doen goede zaken.
In de vertrekhal sliepen her en der mensen. Zij lagen op blauwe dekentjes die zijn uitgedeeld.
chillquote:Op vrijdag 16 april 2010 04:38 schreef indahnesia.com het volgende:
pa en ma zitten in Kuala Lumpur in een tig-sterren hotel, zeker 1 nacht, maar wellicht wel langer, aldus MH.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |