Ik mat mijzelf af voor het publiek dat mijn oma heet en zegt dat ik nog een keer beroemd word en dat ik, ondanks mijn jonge jaartjes, nu wel genoeg kantoorpanden van binnen heb gezien en de Japanse schone die beweert dat ze van me zal houden wat er ook mogen gebeuren (en ik geloof nog dat ze het meent ook en ik wordt daarin gesterkt doordat ze een moeder heeft die met haar vader trouwde en kinderen maakte ná dat hij een auto-ongeluk had en blijvend in een rolstoel belande) en de kennis dat je in Den Haag maar één keer hoef te roepen dat je met iets kul-tuh-reels bezig bent en je in de kortse keer honderden kwijlende maloten achter je aan hebt lopen die ook de droom hebben met volkomen zinledig gelul hun centen op te strijken, hoewel die daar allemaal wat minder bot en hard in zijn als ik dat ben; want die ouwehoeren over subsidies en connecties en ik zeg: 'Geef me de ruimte' (een volkomen loos begrip tenzij je jezelf een sterke schaker mag noemen) en bid in stilte dat ik die dan ook eens krijg.quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:35 schreef Ringo het volgende:
Schrijven is wel het meest klotigste werk wat er bestaat, als het niet zo leuk was om af en toe eens iets doms of zuivers neer te kalken waarvan anderen danweer zeggen, tjé wat is dat toch mooi geformuleerd of je zult maar boffen dat je zo'n virtuoos ben in de taal of ik wou dat ik kon wat jij kon dan hoefde ik niet mijn hele leven facturen in mappen te stoppen.
Echt schrijven is als wielrennen, trappentrappentrappen tot je scheel ziet, maar als ik naar Scheveningen en weer terug ben gefietst dan vind ik het ook wel weer tijd voor koffie met een taartje en zo wordt het natuurlijk nooit wat.
Voor welk hooggeëerd publiek mat jij jezelf nu af dan?
Dat Engels lijkt me overigens een verschrikking. Of ben jij in zekere zin native speaker?
quote:Op donderdag 15 april 2010 22:12 schreef Gellius het volgende:
Ach wat leuk, jij hebt er ook één.
quote:Op vrijdag 16 april 2010 07:44 schreef Ringo het volgende:
het gefladder van een duif
de stinkbrommer van de krantenman
Wij hebben de afspraak: ik doe de insecten, mijn vrouw doet de vogels.quote:Op vrijdag 16 april 2010 07:06 schreef Lienekien het volgende:
Zo'n dikke zwarte spin in de spierwitte gootsteen is wel schrikken, op de vroege ochtend. Hij bekijkt nu de binnenkant van mijn stofzuigerzak. Als 'ie mijn oorbel vindt, zal 'ie roepen. Heeft 'ie beloofd.
Het is een insect-plus, maar dat geeft hem nog geen vrijbrief om ons huis onveilig te maken.quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:02 schreef Gellius het volgende:
Een spin is natuurlijk geen insect, hè?,
,
.
Rotterdam, bah. Ik woon er nu een paar maanden, en nog in een naar omstandigheden prima wijk, maar een gezellige stad is het niet. 25 april blijf ik dan ook lekker binnen als we het dan toch over hooligans hebben. Hoe meer ik het contact met dat gespuis kan vermijden hoe beter.quote:Op vrijdag 16 april 2010 08:22 schreef Claudia_x het volgende:
Nare jeugd, in de buurt van Rotterdam. Doe mij de Amsterdamse hooligans maar.
Tof boek? Het ligt mij hier wachtend aan te staren.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
Overigens ben ik in De Welwillenden inmiddels op blz 400 en is onze hoofdpersoon in Stalingrad beland. Het is wel doorbijten hoor.
Ik persoonlijk vind 2001 fantastisch, maar erger me soms aan de ondoorgrondelijkheid ervan, (dat heb ik ook bij Blow Up en films van Lynch trouwens en ik hou in het algemeen niet zo van extra moeilijkdoenerij, maar voor mij persoonlijk maakt dat die films wel extra spannend maar vooral omdat die films nog veel meer te bieden hebben dan alleen een raadsel).quote:Op maandag 12 april 2010 09:18 schreef Gellius het volgende:
Ik heb toevallig twee weken terug 2001 nog eens bekeken. Ik wist alleen het stuk met de apen en het trippy einde nog, het hele verhaal ertussen was ik eigenlijk alweer vergeten. 2001 is visueel geweldig. Ik heb het trippy gedeelte ditmaal niet helemaal uitgekeken, overigens.
Oh dat moet je echt doen! Heel grappig.quote:Op zaterdag 17 april 2010 11:27 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb me het meest vermaakt bij de "Dr. Strangelove"-hoek, dat leek me nu echt een leuke film. Intussen heb ik 'm nog steeds niet gezien.
De laptop uit 1989 heb ik laatst ook maar weer weggegeven. Wel een leuk ding, maar ik deed er niks mee.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:52 schreef Ringo het volgende:
Twee tientjes, meer wordt het ook niet hier. De schrijfmachine uit het nazitijdperk staat al bijna een jaar in zijn originele koffer onder mijn bureau.
Het meisje naast me in de brugklas schreef in een proefwerk dat de Doriers in zoveel-voor-Christus met het vliegtuig Griekenland bereikten. In het boek had namelijk gestaan "landden de Doriers..."quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:47 schreef mane het volgende:
Een voorbeeldje uit de oogst van vandaag: "Nederland lag vlak na de Tweede Wereldoorlog behoorlijk in puin; er was net een grote periode van bezetting overgewaaid."
Ik zie allemaal vliegende Duitsers voor me.
Ik probeer in de komende vijf dagen drie weken achterstand van mijn afstudeerscriptie in te halen. Nog even doorzetten,quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:28 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vind troost in het feit dat jullie klaarblijkelijk ook binnen zitten. Een klein beetje troost.
Snoep, koekjes, chocolade, chips.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:31 schreef ShadyLane het volgende:
Nu nog even iets bedenken dat mijn door Ringo opgeroepen honger kan stillen tot een uur of zeven.
Ik probeer een kleine webshop met enkele voedingssupplementen te optimaliseren zodat er meer verkocht wordt. Analyse naar hoe de shop, het merk en de producten in elkaar steken, enquete naar supplementengebruik en wat gebruikers verwachten van product en site, en vervolgens een vernieuwd functioneel ontwerp die moet zorgen dat de site beter ingericht is op de wensen van de toekomstige klant. Verder zit er nog een stuk promotie bij waarbij ik bannercampagnes, acties, etc. mag organiseren.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:31 schreef ShadyLane het volgende:
Als het doorzetten straks tijdelijk even niet zo lukt, wil je dan hier even vertellen waar ie over gaat?
Ik ga straks posteleinstamppot eten, met dank aan het groentenpakket van Bioboer Giel. Nu nog even iets bedenken dat mijn door Ringo opgeroepen honger kan stillen tot een uur of zeven.
Niet in huis.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:41 schreef mane het volgende:
Snoep
Niet in huis.quote:koekjes
Niet in huis.quote:chocolade
Niet in huis.quote:chips.
Niet in huis.quote:waterijsjes..
Bestaand, dus als het meezit kan ik bij mijn verdediging ook keiharde cijfers laten zien van de verbetering. Dat is wel een extra stukje motivatie.quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:58 schreef ShadyLane het volgende:
Is het een bestaande webshop, of een hypothetische webshop? M.a.w. kun je straks zien of het allemaal gewerkt heeft?
Meteen een goed excuus om even een ommetje te maken.quote:
Free of charge, Gellius, free of charge.quote:Op donderdag 15 april 2010 08:59 schreef Gellius het volgende:
Misschien dat dan toch zodiakk hier de hand in heeft gehad. In ieder geval: bedankt, mensen!
Ik dacht van de week dat ik aan het dromen was, toen ik een mooi meisje langs zag lopen in een wit lentejurkje met een aardbeienmotiefje. Toen ging er wel even een rilling door me heen en moest ik aan de volgende songtekst denken:quote:Op zaterdag 17 april 2010 07:53 schreef Ringo het volgende:
Als ik niet drink, droom ik als een god. Zonet heb ik een wenteltrap beklommen in een stad van suikerwerk. Bovenin speelde men ballet. De muziek begon en iemand riep heel hard Shit! alsof ie de bus had gemist. Mijn twee nichtjes, die plots naast me zaten, spraken er fluisterend schande van. Dit alles in een technicolor die de werkelijkheid overtrof.
Toch een mooi streven. Word je er zelf ook gelukkig van?quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:50 schreef k_man het volgende:
Ik ga morgen mensen gelukkig maken. Zo is mij althans voorgespiegeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |