abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80345885
Gaan klagen op een forum als dit over piraterij.
pi_80345955
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:12 schreef LePoo het volgende:
Gaan klagen op een forum als dit het internet over piraterij.
"Pools are perfect for holding water"
pi_80345985
Downloaders en hun belachelijke smoesjes. Het meest potsierlijke is nog wel het sidetrack argument dat kopieren iets anders is dan stelen. Dat mag dan wel zo zijn, dat praat het echter nog niet goed. Of vind je het 'guns don't kill people, people kill people' argument van de NRA soms ook overtuigend dat je meegaat in hun bizarre waanbeelden?
  donderdag 15 april 2010 @ 15:16:00 #204
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_80346019
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:47 schreef S1nn3rz het volgende:
Dan klik je op de AT en zoek je een ander topic om je gal te spuwen. Maar rot hier lekker op. Ik ben bezig met een serieuze discussie.

Anders rot gewoon iedereen die iets tegen je zegt lekker op dan kun je lekker een discussie met jezelf houden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_80346218
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:15 schreef moewhahaha het volgende:
Downloaders en hun belachelijke smoesjes. Het meest potsierlijke is nog wel het sidetrack argument dat kopieren iets anders is dan stelen. Dat mag dan wel zo zijn, dat praat het echter nog niet goed. Of vind je het 'guns don't kill people, people kill people' argument van de NRA soms ook overtuigend dat je meegaat in hun bizarre waanbeelden?
hoezo smoesjes?

cd's kopen is duur, daarom download ik.
2ehands LP's koop ik wel, omdat die vaak niet zo duur zijn.

waarom download ik? omdat CD's te duur zijn.
als ze willen dat ik stop met downloaden, pakken ze eerst die belachelijke prijzen maar aan. als ze dat niet willen, zullen ze een andere oplossing moeten zoeken.

nogmaals, het probleem is niet het downloaden an sich. het probleem is te dure CD's en afzetterij door de platenmaatschappijen. dat gebruikers dan een ander alternatief zoeken.. tsja, is dat dan onze schuld? nee!

en niet huilen over hoe we geld jatten van de artiesten en ervoor zorgen dat ze nooit door kunnen breken..
2 woorden: Arctic Monkeys
  donderdag 15 april 2010 @ 15:31:18 #206
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_80346608
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:01 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ja, jij koopt daarna netjes een cd. Maar het is gewoon een feit dat 90% zelf voor platenbaas speelt en het zelf op een cd zet met zelfgemaakt hoesje. Dus het gros koopt het niet omdat het te makkelijk is om te downloaden.

Daar gaat het hier over. Niet over de brave borst die na het downloaden direct naar de winkel rent.
Nou rennen doe ik ook weer niet hoor, maar ik denk overigens echt niet dat ik de enige ben die dat op die manier aanpakt. Overigens heb ik vooral de lp's gekocht die ik écht geniaal vond. De lp's die ik net iets minder vond moeten nog aangeschaft worden end at gaat in de toekomst ook zeker gebeuren.
It's you my love, you who are the stranger
  donderdag 15 april 2010 @ 15:32:21 #207
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_80346649
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:21 schreef probeer het volgende:

[..]

hoezo smoesjes?

als ze willen dat ik stop met downloaden, pakken ze eerst die belachelijke prijzen maar aan. als ze dat niet willen, zullen ze een andere oplossing moeten zoeken.

nogmaals, het probleem is niet het downloaden an sich. het probleem is te dure CD's en afzetterij door de platenmaatschappijen. dat gebruikers dan een ander alternatief zoeken.. tsja, is dat dan onze schuld? nee!

en niet huilen over hoe we geld jatten van de artiesten en ervoor zorgen dat ze nooit door kunnen breken..
Wat voor een muziek luister je dan dat je het zo duur vond, winkels als Velvet Music hebben alle nieuwe indie en stuff vaak voor 9 euro per cd, dat zijn fijne prijsjes, de lp's zijn wel een stuk duurder maar dan heb je ook wel vette artwork.
pi_80346837
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:32 schreef Inverted_World het volgende:

[..]

Wat voor een muziek luister je dan dat je het zo duur vond, winkels als Velvet Music hebben alle nieuwe indie en stuff vaak voor 9 euro per cd, dat zijn fijne prijsjes, de lp's zijn wel een stuk duurder maar dan heb je ook wel vette artwork.
hmm.. hier in nijmegen betaal ik tussen de 10-20 euro voor n cd (schreeven) (nieuwe albums iig nooit onder de 15 euro), of ik haal voor dezelfde prijs 1-2 lp's bij die 2ehands LP zaak in de lange hezelstraat

komt ook bij dat ik een LP enorm veel meerwaarde vind hebben tov een CD (mooiere hoes, en het beluisteren van muziek wordt een ervaring waar je echt even voor gaat zitten, ipv een cdtje in je multidiscstereoset rammen). een CD kopen voor de gangbare prijzen vind ik het niet waard, een LP wel.
pi_80346943
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:10 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:

[..]

Ik download als een malle, ik ga geen 18e betalen voor een cd waar meestal niet meer dan 10 nummers op staan.
En van die 10 nummers is in de meeste gevallen <5 daadwerkelijk de moeite van het beluisteren waard. Ik koop alleen CD's als minstens de helft het beluisteren waard is. En er zijn in mijn optiek maar enkele bands waarbij dit het geval is.

Verder zijn sets van livesets prima te doen en daarvan zijn geen CD's in de winkel dus is het geen piraterij
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 15 april 2010 @ 15:42:06 #210
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_80347049
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:36 schreef probeer het volgende:

[..]

hmm.. hier in nijmegen betaal ik tussen de 10-20 euro voor n cd (schreeven) (nieuwe albums iig nooit onder de 15 euro), of ik haal voor dezelfde prijs 1-2 lp's bij die 2ehands LP zaak in de lange hezelstraat

komt ook bij dat ik een LP enorm veel meerwaarde vind hebben tov een CD (mooiere hoes, en het beluisteren van muziek wordt een ervaring waar je echt even voor gaat zitten, ipv een cdtje in je multidiscstereoset rammen). een CD kopen voor de gangbare prijzen vind ik het niet waard, een LP wel.
Ik heb at hetzelfde, koop eigenlijk alles op LP, die artwork en de sfeer.

Maar soms kom ik iets tegen, als Interpol bijvoorbeeld, album voor 6 euro op cd, die neem ik dan wel even mee.
pi_80347126
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:21 schreef probeer het volgende:

[..]

hoezo smoesjes?

Het argument van de te dure cd's is zo arbitrair als de neten en dus eigenlijk geen goed argument. Immers, als je dat als standaard neemt dan is er in principe geen einde aan - het zou net zo valide zijn om geld te eisen om de cd te 'kopen' anders is het je te duur/teveel moeite en download je het wel. Dat kopieren niet bij wet verboden is maakt het nog niet goed - moreel gezien. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat artiesten een vergoeding dienen te krijgen voor hun werk. Ongegeneerd downloaden onder het mom van de cd is me te duur is het parasiteren op het werk van anderen. Als je cd's te duur vind dan koop je ze maar niet en luister je maar naar de radio. Niet alles hoeft 'betaalbaar' te zijn.
  donderdag 15 april 2010 @ 15:45:17 #212
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_80347161
Oja en verder zijn het denk ik toch de muziekliefhebbers die vaak de muziek alsnog op CD of LP kopen. En Terecht want ik vind het wel leuk dat bijvoorbeeld nu Mumford & Sons de kans heeft iets groter te worden en een tweede album kan maken.

However als een album van 50Cent 30.000 seeders heeft op the pirate bay dan kan het me écht geen reet schelen.
pi_80347225
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:44 schreef moewhahaha het volgende:

[..]

Het argument van de te dure cd's is zo arbitrair als de neten en dus eigenlijk geen goed argument. Immers, als je dat als standaard neemt dan is er in principe geen einde aan - het zou net zo valide zijn om geld te eisen om de cd te 'kopen' anders is het je te duur/teveel moeite en download je het wel. Dat kopieren niet bij wet verboden is maakt het nog niet goed - moreel gezien. Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat artiesten een vergoeding dienen te krijgen voor hun werk. Ongegeneerd downloaden onder het mom van de cd is me te duur is het parasiteren op het werk van anderen. Als je cd's te duur vind dan koop je ze maar niet en luister je maar naar de radio. Niet alles hoeft 'betaalbaar' te zijn.
Nee ik download ze gewoon.
Kijk *klik*
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 15 april 2010 @ 15:52:18 #214
288676 Gijs-H
LaterSpater
pi_80347422
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:31 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Ja en? Als jij als ondernemer in de Quote 500 staat mogen we dan ook gewoon van je stelen?
Gast, wat ben jij oliedom.
Zo bedoel ik het niet. TS zegt: Deze mensen, die maken de industrie helemaal kapot. Deze mensen zorgen ervoor dat er voor de artiest nog geen sneetje brood vanaf kan, laat staan het beleg.

Dat klopt dus absoluut niet... Ze hebben dus meer dan genoeg geld.
En toen was die weg.
pi_80347682
Dat dit kan in Nederland
pi_80347716
quote:
Op donderdag 15 april 2010 14:45 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Rot es op joh. Ik heb al gezegd dat ik gewoon antwoord geef. Jij kiest de makkelijke weg door zonder onderbouwing wat te gaan lopen roepen en schelden. Daar heb ik geen tijd en zin voor, wel voor de serieuze mensen.
Hey lutser, TNO snapt er zeker ook niets van?

http://www.tno.nl/content.cfm?context=overtno&content=nieuwsbericht&laag1=37&laag2=2&item_id=2009-01-16%2012:57:23.0
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_80347943
Daar komt bij, als ik niet zo downloaden, zou ik ook geen games kopen. Ik kan als student gewoon niet elke maand ¤60 opzij zetten voor games.
  donderdag 15 april 2010 @ 16:07:34 #218
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_80347963
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:05 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Lekker discussie voeren zo, en jij verwacht nog een serieus antwoord?

Next.
draait het eens om, verwacht jij nou een serieus antwoord met zo'n onzin topic?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_80348010
Windows (Dat OS waar jij nu op werkt) is bekend geworden door piraterij. Zonder piraterij was het nooit geweest wat het nu is.

Distributie is belangrijk, véél belangrijker dan die euro per miljoen verkochte platen die een artiest krijgt. Ja, de platenmaatschappijen, daar blijft al het geld hangen. die mensen die iedereen uitbuiten, die janken het hardst.
  donderdag 15 april 2010 @ 16:10:15 #220
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_80348035
quote:
Op donderdag 15 april 2010 16:09 schreef RooieHoed het volgende:
Windows (Dat OS waar jij nu op werkt) is bekend geworden door piraterij. Zonder piraterij was het nooit geweest wat het nu is.

Distributie is belangrijk, véél belangrijker dan die euro per miljoen verkochte platen die een artiest krijgt. Ja, de platenmaatschappijen, daar blijft al het geld hangen. die mensen die iedereen uitbuiten, die janken het hardst.
maar het bord zit in de weg bij TS
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  donderdag 15 april 2010 @ 16:12:52 #221
274079 Wesleyz
Hyves Slutje Voor Jou
pi_80348130
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:16 schreef svefn het volgende:

[..]

Dat vind ik wel altijd zo'n non-argument zeg "de artiesten hebben geld genoeg"

dat geldt alleen als je enkel top 40 luistert ( )
gelukkig doe ik dat
en als je je brood er niet mee kan verdienen? Pech gehad moet je het maar als hobby zien

Echt goede muzikanten verdienen genoeg ondanks het downloaden
Ze noemen me Wesley,
Hoi
pi_80348397
Ja het valt inderdaad niet mee dit topic, met een TS die blijkbaar zo gehersenspoeld is dat hij denkt dat downloaden diefstal is en alle valide argumenten en positieve neveneffecten negeert
Lurf is the message and the message is Lurf
  donderdag 15 april 2010 @ 16:23:46 #223
224468 Jawzz
Daar had ik je!
pi_80348537
Als mensen stoppen met cd's van artiesten kopen, hopelijk gaan de artiesten dan voor de muziek spelen en niet meer voor het geld.
  donderdag 15 april 2010 @ 16:33:36 #224
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_80348928
Lollertrolltopic
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  donderdag 15 april 2010 @ 16:33:49 #225
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_80348935
je voelt je zwaar verheven boven ons en dan ook nog vragen beantwoorden met rot op en dan Next net of je een punt gemaakt hebt.

en dat is dan een serieuze discussie, kerel je maakt jezelf belachelijk.

ga lekker ergens huilen

Next
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')