duidelijkquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:08 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik heb dit volgens mij idd al aan jou uitgelegd maar ik zal het nog een keer doen.
Natuurlijk moet niemand (zowel familie als iemand die ik niet ken aan de andere kant van het land) dood gaan omdat hij of zij geen donor is. Dat heb ik ook NOOIT gezegd. Wel vind ik dat de mensen die zelf donor zijn voorrang moeten hebben. Bij mijn familie is dit natuurlijk niet aan de orde want die kunnen allemaal wel logisch nadenken en zich verplaatsen in anderen. Maar mochten de omstandigheden zich dan zo voordoen dat iemand om wie ik geef geen donor is maar het wel nodig heeft dan zal de emotie de overhand nemen en zal ik tegen mijn kennis en principes in ja zeggen.
Iemand die zelf organen wil afstaan voor het welzijn van anderen heeft gewoon voorrang dan iemand die dit weigert maar wel allebei de handen ophoud wanneer hij of zij dit zelf nodig heeft.
Best logisch.
Je kan en mag mensen niet opleggen dat ze hun eigen lichaam moet verdedigen. Iedereen is vrij te doen en te kiezen wat hij/zij wil. Jouw idee is engquote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:14 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Druk uitoefenen om mensen te bewegen donor te worden is kutsimpel.
Gewoon iedereen standaard donor maken, tenzij ze per brief + motivatie (minimaal vierhonderd woorden) uitgeleggen hoezo ze dat niet willen zijn.
Vrijstelling voor mensen die bang zijn dat hun plekje in het hiernamaals in gevaar komt als ze donor worden en de mensen die geen donor moeten mogen zijn zoals aidspatienten enzo.
Waarom iedereen standaard donor? Omdat donors hard nodig zijn er en te veel mensen overlijden terwijl ze op een wachtlijst staan.
Hoezo zo'n uitgebreide motivatie? Om te voorkomen dat mensen zich in vijf minuten uitschrijven omdat ze het een 'griezelig idee' vinden. Laffe kuttekopjes.
Hoezo religieuze vrijstelling? Om gedonder van die mensen en een revolutie van de Veluwe te voorkomen.
Ik vind het een griezeligere gedachte dat iemand zelfs na zijn dood zo egoïstisch kan zijn en anderen ook maar mee hun graf in moeten trekken maar ja meningen verschillen daar nog al over hier op FOK! zo blijkt maar weer.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:42 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Als iemand het een griezelige gedachte vindt als zijn/haar lichaam wordt leeggehaald en het daarom niet wil, vind ik dat zeker een terechte reden.
quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:47 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik vind het een griezeligere gedachte dat iemand zelfs na zijn dood zo egoïstisch kan zijn en anderen ook maar mee hun graf in moeten trekken maar ja meningen verschillen daar nog al over hier op FOK! zo blijkt maar weer.
Als je toch dood gaat, dan is het toch het mooiste wat er is om iemand anders nog te redden?
Ik geloof niet in het redden van levens, slechts in het uitstellen van de dood.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:47 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik vind het een griezeligere gedachte dat iemand zelfs na zijn dood zo egoïstisch kan zijn en anderen ook maar mee hun graf in moeten trekken maar ja meningen verschillen daar nog al over hier op FOK! zo blijkt maar weer.
Als je toch dood gaat, dan is het toch het mooiste wat er is om iemand anders nog te redden?
Alsof egoisme per defenitie DE reden is om geen donor te zijn....quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:47 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
doe nou niet filantropischer dan moeder Teresa zeg.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:47 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind het prachtig als iemand nog wat aan het lijk heeft wat er overblijft als ik de pijp uit ga.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:47 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Dan zijn ambulancebroeders dat dus ook.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:54 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik geloof niet in het redden van levens, slechts in het uitstellen van de dood.
Nee is niet een reden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Alsof egoisme per defenitie DE reden is om geen donor te zijn....
Wat een onzin. Ik hoef helemaal niks uit te hangen en geef louter mijn kijk en mening hierover. Zo nodig probeer ik mensen voorbeelden te geven en situatieschetsen van waarom ze er anders over zouden kunnen denken. Verder doe ik dit niet om me beter over mezelf te voelen, daar heb ik jullie niet voor nodig.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:05 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
doe nou niet filantropischer dan moeder Teresa zeg.
Als iemand niet wil doneren na zijn dood, moet hij het vooral niet doen. Als je dat wel wil, doe dat vooral wel. Dat gepush komt mij al jaren mijn neus uit. Alsof je een religie staat te verkondingen met de vers geimplanteerde voet tussen de voordeur.
Net of de niet-donor dan opeens de doodsoorzaak is van anderenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:47 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel iemand dood laten gaan terwijl je iets had kunnen betekenen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:39 schreef Catatafish het volgende:
[..]
Net of de niet-donor dan opeens de doodsoorzaak is van anderen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo gaat dat met alles, maar ja wie zijn wij om te bepalen wie het wel mag redden en wie niet? Dan moet ergens dus de grens getrokken worden tussen afgeschreven en nog te redden.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:43 schreef tja77 het volgende:
Teveel donoren zorgt voor overbevolking.
Mensen worden ziek, of krijgen een ongeluk met een reden.
Minder donoren zou juist goed zijn.
Dit is overgens niet mijn mening, maar van een collega aan wie ik het net vroeg. Ik krijg er alleen geen hoogte van of hij (want het is een man) dit ook echt meent.
Ik ben voor!quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:14 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Druk uitoefenen om mensen te bewegen donor te worden is kutsimpel.
Gewoon iedereen standaard donor maken, tenzij ze per brief + motivatie (minimaal vierhonderd woorden) uitgeleggen hoezo ze dat niet willen zijn.
Vrijstelling voor mensen die bang zijn dat hun plekje in het hiernamaals in gevaar komt als ze donor worden en de mensen die geen donor moeten mogen zijn zoals aidspatienten enzo.
Waarom iedereen standaard donor? Omdat donors hard nodig zijn er en te veel mensen overlijden terwijl ze op een wachtlijst staan.
Hoezo zo'n uitgebreide motivatie? Om te voorkomen dat mensen zich in vijf minuten uitschrijven omdat ze het een 'griezelig idee' vinden. Laffe kuttekopjes.
Hoezo religieuze vrijstelling? Om gedonder van die mensen en een revolutie van de Veluwe te voorkomen.
Optimaal is anders, begrijp me vooral niet verkeerd. Maar als er mensen overlijden omdat ze ergens achteraan de wachtlijst staan, dan is het mij volkomen worst of iemand dat niet wil omdat het 'griezelig is'.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:42 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Je kan en mag mensen niet opleggen dat ze hun eigen lichaam moet verdedigen. Iedereen is vrij te doen en te kiezen wat hij/zij wil. Jouw idee is engAls iemand het een griezelige gedachte vindt als zijn/haar lichaam wordt leeggehaald en het daarom niet wil, vind ik dat zeker een terechte reden.
De andere kant van het verhaal is dat je wel je hand ophoudt als niet-donor maar zelf niets beschikbaar stelt. Dat vind ik ook ergens krom.
Ja, god heeft het gewild.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:43 schreef tja77 het volgende:
Teveel donoren zorgt voor overbevolking.
Mensen worden ziek, of krijgen een ongeluk met een reden.Minder donoren zou juist goed zijn.
Dit is overgens niet mijn mening, maar van een collega aan wie ik het net vroeg. Ik krijg er alleen geen hoogte van of hij (want het is een man) dit ook echt meent.
Die gast is wel een beetje gelovig, want als ik godverdomme zeg, kijkt hij me wat beteuterd aan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:58 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja, god heeft het gewild._____!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ongeluk met een reden ja, wat een gek is dat dan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:58 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja, god heeft het gewild._____!!!!!!!!!!!!!!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |