Da weet ikquote:Op woensdag 14 april 2010 22:28 schreef LieLie het volgende:
Ik was niet aan het jagen hoor, ik schrok ervan zelfs!
Niks mis mee jaquote:Op woensdag 14 april 2010 22:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
mijn god!! Dat is toch niet om aan te zien
![]()
Zo dankbaar ben ik jequote:Op woensdag 14 april 2010 22:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Stuur ik je eens een kaartje, verkoop je 'm
Trusten!quote:Op woensdag 14 april 2010 22:31 schreef LieLie het volgende:
En nu ga ik brood smeren en tas in pakken en slapen!
Slaap lekker lieve cul-ertjes
Zo?quote:Op woensdag 14 april 2010 22:31 schreef krakkemieke het volgende:
Alle nieuwe mensen: Vroegah begon de SC met dit plaatje......
Caramel meppen is tof!quote:Op woensdag 14 april 2010 22:31 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb caramel met stukjes amandel gemaakt - morgen fijnmeppen om een toetje mee op te leuken
De kroeg is wel wat leeg voor de huidige situatie, of niet?quote:Op woensdag 14 april 2010 22:33 schreef borisz het volgende:
Ik dacht ik haal hem weer eens uit het archief.
Heel goed gedaan!quote:Op woensdag 14 april 2010 22:33 schreef borisz het volgende:
Ik dacht ik haal hem weer eens uit het archief.
Trusten Lielie en slaap lekker! Je hebt al lang gestudeerd, dus je kent de stof. En heel CUL duimt voor je.quote:
Zoiets had ik niet verwachtquote:Op woensdag 14 april 2010 22:41 schreef Bluezz het volgende:
Hey dat plaatje
En de vorige alweer dicht.
Dit ga ik zingen, als duet, met een band en ons 35koppig koor erachter
Volgende week gaan we gecoached worden.
Duimen voor een tentamen bluezz.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:41 schreef Bluezz het volgende:
Hey dat plaatje
En de vorige alweer dicht.
Dit ga ik zingen, als duet, met een band en ons 35koppig koor erachter
Volgende week gaan we gecoached worden.
En waar moeten we voor duimen Lie? (ik lees niet meer terug hoor echt geen tijd en zin meer voor)
Okee!quote:Op woensdag 14 april 2010 22:49 schreef Bluezz het volgende:
Ja wij maken er een veel en veel toffer nummer van hoor
Wij vinden Bob maar saai
niet aan 1 stuk hoor, wel continu beetje lichtjes in hoofd, zal vast stress en drukte zijnquote:Op woensdag 14 april 2010 22:49 schreef ColdFeet het volgende:
MeMo, wat slik je? Bij mij helpt paracetamol/aspirine/cafeine altijd veel beter dan gewoon paracetamol of ibu.
Als ik koppijn heb door stress helpt ibu juist.....quote:Op woensdag 14 april 2010 22:49 schreef ColdFeet het volgende:
MeMo, wat slik je? Bij mij helpt paracetamol/aspirine/cafeine altijd veel beter dan gewoon paracetamol of ibu.
Ah OK! 't Is natuurlijk ook niet zo heel slim om aan een stuk door te blijven slikken.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:52 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
niet aan 1 stuk hoor, wel continu beetje lichtjes in hoofd, zal vast stress en drukte zijn
Je maakt me nieuwsgierigquote:Op woensdag 14 april 2010 22:49 schreef Bluezz het volgende:
Ja wij maken er een veel en veel toffer nummer van hoor
Wij vinden Bob maar saai
tentamens en werk enzo, vandaag ook tentamen en meteen door naar werk, kon niet eens fatsoenlijk eten etc en ik heb vandaag niks geslikt hoorquote:Op woensdag 14 april 2010 22:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ah OK! 't Is natuurlijk ook niet zo heel slim om aan een stuk door te blijven slikken.
Waarom stress en drukte?
Fraaiquote:Op woensdag 14 april 2010 22:54 schreef PdeHoog het volgende:
Dit had ik nog beloofd btw
Voorbeeldfoto voor de foto-nerds onder ons: http://www.peterdehoog.nl/web/5d/20100410_0169.jpg
5DmkII, 6400 iso, een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje gecropped en verder gewoon boem geexporteerd naar JPEG.
[..]
Je maakt me nieuwsgierig
Netjes P!quote:Op woensdag 14 april 2010 22:54 schreef PdeHoog het volgende:
Voorbeeldfoto voor de foto-nerds onder ons: http://www.peterdehoog.nl/web/5d/20100410_0169.jpg
5DmkII, 6400 iso, een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje gecropped en verder gewoon boem geexporteerd naar JPEG.
mocht de cam zelf zijn focus punt zoeken?quote:Op woensdag 14 april 2010 22:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je maakt me nieuwsgierig
Is dat een full frame vraagt deze huisvrouw? Ik vind hem wel mooi!quote:Op woensdag 14 april 2010 22:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je maakt me nieuwsgierig
Truste !quote:Op woensdag 14 april 2010 22:59 schreef DarkElf het volgende:
tvp, meteen bedtijdpost en ik lees idd ook niet meer terug idd (heel soms een stukje) maar tis niet meer te doen hoor
Oh trusten!quote:Op woensdag 14 april 2010 23:10 schreef Braamyo het volgende:
Ik ga ook slapen, moet goed uitgerust zijn als ik wil vlammen a.s. vrijdag
Práchtige foto. Zwart/Witquote:Op woensdag 14 april 2010 22:54 schreef PdeHoog het volgende:
Je maakt me nieuwsgierig
Geen behoefte, mooi dat ze vrij is!quote:Op woensdag 14 april 2010 23:13 schreef golfer het volgende:
Lucia de Berk even kijken bij P&W (nog steeds zonder W.)
Das verlichtingquote:Op woensdag 14 april 2010 22:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
FraaiRare flare/bolletje licht daar links
Thnxquote:
Yup. Ik werk zoveel mogelijk met AF. Er zit een subtiele onscherpte in op fullsize (vind ik) maar hou er rekening mee dat dit metal, dus vrij beweeglijk, was onder belachelijke lichtomstandigheden.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:00 schreef z80 het volgende:
[..]
mocht de cam zelf zijn focus punt zoeken?
en welk stuk glas had je in gebruik?
edit
al gevonden F2.8 48mm 1/125
Dit is nou full frame jaquote:Op woensdag 14 april 2010 23:01 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Is dat een full frame vraagt deze huisvrouw? Ik vind hem wel mooi!
Jij gaat er veeeeeeeeeeeel beter op staanquote:Op woensdag 14 april 2010 23:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Práchtige foto. Zwart/Wit
Enne, je weet de datumIk wil er ook wel zo op staan
Ze pakken de beste Fuseliers/soldaten er tussen uit. En die gaan ze verder trainen tot een geoliede speedmars machine.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:10 schreef krakkemieke het volgende:
Braam als je zoiets gaat doen, hoef je dan niet te werken en kan je trainen?Of moet een fuselier gewoon die conditie hebben? Naa, je onderdeel wil toch winnen?
Oh in mei al, tof!quote:Op woensdag 14 april 2010 23:21 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Ze pakken de beste Fuseliers/soldaten er tussen uit. En die gaan ze verder trainen tot een geoliede speedmars machine.
Dat wil zeggen dat je als Fuselier/soldaat denk mee te willen doen, je dat eigenlijk al bewijst door een goeie conditie op te bouwen.
Ik denk ook dat dit gewoon is omdat niet iedereen het wil. Lang niet iedereen heeft de motivaite die ik heb, de meeste manschappen die langer in dienst zitten zijn iets minder van de conditie e.d. en wat meer van de praktijk ervaring.
Dus met andere woorden, je krijgt geen trainings momenten van te voren. Niet meer dan normaal met sport iig. En als je aanleg of motivatie hebt dan ben je gewoon 'poep goed'
Overigens ben ik soldaat en dien ik nog bevorderd te worden tot Fuselier. Enne, ergens in de Mei vakantie is een militair iets in Den Haag? Daarbij word ik (zoals ik het nu begrepen heb) Samen met enkele andere naar voren geroepen om de eed/belofte af te leggen. Live
Is morgen al de kaping?quote:Op woensdag 14 april 2010 23:44 schreef Laydina het volgende:
hi all
Ik kom er net weer eens achter dat ik voor morgen niks heb om aan te trekken. WEet wel welke broek, maar niks voor eropGrr.. hopelijk heb ik morgenochtend inspiratie.
Morgen lange, spannende dag voor de boeg
Morgen is de kapingquote:Op woensdag 14 april 2010 23:59 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Is morgen al de kaping?
Ik heb maar 1 broek voor door de week en wat nette dingen.....
Dan trek je toch niets daarboven aan?quote:Op donderdag 15 april 2010 00:00 schreef Laydina het volgende:
Morgen is de kaping
1 broek maar? ik heb er gelukkig uhm 2 haha. Of 2/3 rokken. Dus kan wat afwisselen. Maar ik zit vooral met het probleem dat ik niks heb om daarop aan e trekken
Ik moet eerst nog 8 uur werken, dan nog 2 uur in de bus zitten.. neh, dat ga ik niet half naakt doenquote:Op donderdag 15 april 2010 00:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan trek je toch niets daarboven aan?
Moet jij eens opletten wat je voor reacties dan krijgt.
dat is ook niet veelquote:Op donderdag 15 april 2010 00:04 schreef krakkemieke het volgende:
1 legerbroek met heul veul zwarte t-shirts heb ik............
En jij vond dat het leger niks voorstelde.....quote:Op donderdag 15 april 2010 00:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan trek je toch niets daarboven aan?
Moet jij eens opletten wat je voor reacties dan krijgt.
How do I get into your pants?quote:Op donderdag 15 april 2010 00:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een kast vol leuke broekendie ik niet pas
Borisz de Swaffelaerquote:Op donderdag 15 april 2010 00:11 schreef borisz het volgende:
Broeken mag ik ook wel wat aan doen. Heb wel een grote collectie van t-shirts, overhemden, polo's en vesten.
Ik zie maar één oplossing.quote:Op donderdag 15 april 2010 00:00 schreef Laydina het volgende:
[..]
Maar ik zit vooral met het probleem dat ik niks heb om daarop aan e trekken
Neuh je moet dat maar niet zeggen....quote:Op donderdag 15 april 2010 00:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik zie maar één oplossing.![]()
Of moet ik zeggen, ik zie twee oplossingen?
Steer blijft echt Steer hequote:Op donderdag 15 april 2010 00:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik zie maar één oplossing.![]()
Of moet ik zeggen, ik zie twee oplossingen?
Garnalen met klein beetje olie en veel knoflook marineren. Daarna grillen of zachtjes bakken.quote:Op donderdag 15 april 2010 00:22 schreef borisz het volgende:
Ik mag vanavond weer koken en heb 1 ingrediënt centraal staan. Garnalen. Ben nu inspiratie aan het vinden om er iets leuks mee te doen.
Heb anders al behoorlijk wat gezienquote:Op donderdag 15 april 2010 00:25 schreef Laydina het volgende:
Niemand krijgt wat te zien van mij
En ik ben ook slapen
ik denk heel culquote:Op donderdag 15 april 2010 00:32 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heb anders al behoorlijk wat gezien
Trusten
Viral marketing, als een lopend vuurtjequote:
Ga jij es heel gauw terug naar je Don & Adquote:
Rauwe of gekookte?quote:Op donderdag 15 april 2010 00:22 schreef borisz het volgende:
Ik mag vanavond weer koken en heb 1 ingrediënt centraal staan. Garnalen. Ben nu inspiratie aan het vinden om er iets leuks mee te doen.
Don en Adquote:Op donderdag 15 april 2010 00:42 schreef Stereotomy het volgende:
Ga jij es heel gauw terug naar je Don & Ad
Hollandse Noordzee of Noorse?quote:
Jammer. Iets smörrebröd-achtigs?quote:
Mijn papa is freaking trots op me. Waarschijnlijk omdat ik iets gevonden heb wat ik leuk vind en omdat hij vroeger ook in dienst gezeten heeft, zij het dan bij de marine. VISTICK !!! En mijn mama vind het allemaal wel primaquote:Op woensdag 14 april 2010 23:34 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Oh in mei al, tof!
Mag ik vragen, wat vinden je ouders ervan?
Moge Cyber,quote:Op donderdag 15 april 2010 07:25 schreef cybermans het volgende:
Goede morgen,
wel bij gelezen
succes braam!!!
succes met het voorkomen van blessures dan vandaagquote:Op donderdag 15 april 2010 07:31 schreef Braamyo het volgende:
[..]
Moge Cyber,
Het is nog een dagje wachten, maar toch bedankt
Hehe, moet wel goedkomen, vandaag net als gistren de schietbaan op, waarbij je de helft van de tijd lam voor je uit staat te staren, wachten op de schiet serie voor je. Dus vandaag schoolwerk meegenomenquote:Op donderdag 15 april 2010 07:41 schreef cybermans het volgende:
[..]
succes met het voorkomen van blessures dan vandaag
relaxed... 22.30 tot 6.00 hier (eigenlijk tot 5.15 want toen was ik al wakker maar bleef wel liggen)quote:Op donderdag 15 april 2010 07:51 schreef freecell het volgende:
[..]
jooo
Gaaaap!
Maar wel geslapen vannacht(23:30 tot 6:30
)
mjah moet wel weer de hele dag op kantoor zittenquote:Op donderdag 15 april 2010 08:16 schreef DarkElf het volgende:
[..]
beetje zin in de dag? De zon straalt je blij toe iig
in de lunchpauze even naar buitenquote:Op donderdag 15 april 2010 08:18 schreef cybermans het volgende:
[..]
mjah moet wel weer de hele dag op kantoor zitten
maar maak er gewoon een makkelijke dag van vandaag
et tu?
oeh, geen optie om een ligstoel in de tuin te (laten) zetten en daar lekker op neer te crashen (fles fris oid mee voor de dorst)quote:Op donderdag 15 april 2010 08:21 schreef DarkElf het volgende:
[..]
in de lunchpauze even naar buiten. Ik doe heel rustig aan vandaag. Ben erg moe en heb wat sneller last van mijn buik dus vandaag rust, morgen weer wat actiever
ligstoelen die hebben we nog niet! Maar nu lig ik in bed en de mr heeft net een kopje thee gebrachtquote:Op donderdag 15 april 2010 08:24 schreef cybermans het volgende:
[..]
oeh, geen optie om een ligstoel in de tuin te (laten) zetten en daar lekker op neer te crashen (fles fris oid mee voor de dorst)
yep, terwijl eigenlijk de rest moet praten. zij hebben deze fabriek ontworpenquote:Op donderdag 15 april 2010 08:28 schreef DarkElf het volgende:
[..]
doe ik. Jij weer een dagje praten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 67% gewijzigd door Blues op 15-04-2010 08:50:47 ]
dat nog niet klinkt wel alsof die er na het weekend wel zijnquote:Op donderdag 15 april 2010 08:27 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ligstoelen die hebben we nog niet! Maar nu lig ik in bed en de mr heeft net een kopje thee gebracht
quote:Op donderdag 15 april 2010 08:45 schreef Bluezz het volgende:
Ik ook dagje praten, werken, iemand inwerken
Dat ziet er lulliger uit dan ik bedoel, maar ze zit 3 dagdelen bij ons, loads of work, niet eenvoudig als je 11 artsen hebt die spreekuren draaien, de hele dag telefoon gaat en daar allerhande dingen uitkomen.
Bovendien is deze mevr. hier alleen maar neergezet als 'hulp' terwijl ze niks kanah maar als hulp heeft ze daar zelf ook niet om gevraagd denk. Lastige situatie. Dat ze stinkt is niet zo. Durf je haar deo te geven?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ohja: goeiemorgen vanaf kantoor
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
hiquote:
Jawel, ze wil hier persé werken. Terwijl ze na deze ochtend w.s. nooit meer komtquote:Op donderdag 15 april 2010 08:57 schreef FutureFairytale het volgende:
ah maar als hulp heeft ze daar zelf ook niet om gevraagd denk. Lastige situatie. Dat ze stinkt is niet zo. Durf je haar deo te geven?
ohja: goeiemorgen vanaf kantoor
Dat zou een goede zaak zijnquote:Op donderdag 15 april 2010 08:53 schreef cybermans het volgende:
[..]
dat nog niet klinkt wel alsof die er na het weekend wel zijn![]()
Speciaal voor jou?quote:Op donderdag 15 april 2010 09:02 schreef FutureFairytale het volgende:
Aaah ik kom net uit de kantine voor een kopje thee; zit mijn lieve Indonesische collega met een bak 'zwarte bami' met ei, babi pangang spek etc. te wachten om aan mij te geven voor lunch! Ze ging vanochtend om 5u haar bed uit om voor me te koken
neequote:Op donderdag 15 april 2010 09:02 schreef Bluezz het volgende:
En ze ruikt naar frituurvet, heeft deo dan zin
doen mijn collega's niet voor mij, maar dat is niet al te gek met zo weinig teamspiritquote:Op donderdag 15 april 2010 09:02 schreef FutureFairytale het volgende:
Aaah ik kom net uit de kantine voor een kopje thee; zit mijn lieve Indonesische collega met een bak 'zwarte bami' met ei, babi pangang spek etc. te wachten om aan mij te geven voor lunch! Ze ging vanochtend om 5u haar bed uit om voor me te koken
heb er ook maar één, meer passen er ook niet op me balkonquote:Op donderdag 15 april 2010 09:02 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat zou een goede zaak zijn
Hier 1ligstoel. Zet ook geen zoden aan de dijk.
quote:Op donderdag 15 april 2010 09:02 schreef FutureFairytale het volgende:
ja zo'n lief vrouwtjequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
nee Alphen a/d Rijn. Jammer, ik wil wel BRC audit van jouquote:Op donderdag 15 april 2010 09:10 schreef Den_Haag het volgende:
[..]![]()
geen idee of ik bij jullie langs kom. Werk je langs de Amstel?
quote:Op donderdag 15 april 2010 09:10 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ja zo'n lief vrouwtje. Ze neemt vaker dingen voor me mee zoals risolles, bapao cha sieuw, loempia's, spekkoek. Allemaal zelfgebakken 's nachts. Schatje hè?
of combinatie van die tweeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat doe ik 'helaas' nietquote:Op donderdag 15 april 2010 09:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nee Alphen a/d Rijn. Jammer, ik wil wel BRC audit van jou
dat is shit.. is iedereen betweterig ofzo?quote:Op donderdag 15 april 2010 09:05 schreef cybermans het volgende:
[..]
doen mijn collega's niet voor mij, maar dat is niet al te gek met zo weinig teamspirit
quote:Op donderdag 15 april 2010 08:45 schreef Bluezz het volgende:
Ik ook dagje praten, werken, iemand inwerken
Dat ziet er lulliger uit dan ik bedoel, maar ze zit 3 dagdelen bij ons, loads of work, niet eenvoudig als je 11 artsen hebt die spreekuren draaien, de hele dag telefoon gaat en daar allerhande dingen uitkomen.
Bovendien is deze mevr. hier alleen maar neergezet als 'hulp' terwijl ze niks kanoh dat klinkt niet handig...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
ze kunnen waarschijnlijk gewoon niet goed genoeg kokenquote:Op donderdag 15 april 2010 09:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat is shit.. is iedereen betweterig ofzo?
Dat zijn de betere ervaringenquote:Op woensdag 14 april 2010 23:49 schreef krakkemieke het volgende:
P de hoog, een maat van me heeft ooit heel mooie portretfoto's gemaakt met een spiegelreflex camera.Of zoiets. En dat is me altijd bijgebleven.
ALS ik echt kom fotograferen?quote:Op donderdag 15 april 2010 00:01 schreef Bluezz het volgende:
Yups. P. DDay is 13 juni.
Als je echt komt fotograferen moeten we in mei maar even msn/mail uitwisselen, en dan kan ik je ook even aankondigen bij degene die het allemaal coördineert.
nope, ik ben een externe en aangezien wij het werk beter oppakken dan zullie zien ze ons steeds meer als bedreiging en ze zijn hier heel erg van je eigen eilandje beschermenquote:Op donderdag 15 april 2010 09:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat is shit.. is iedereen betweterig ofzo?
quote:Op donderdag 15 april 2010 09:10 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ja zo'n lief vrouwtje. Ze neemt vaker dingen voor me mee zoals risolles, bapao cha sieuw, loempia's, spekkoek. Allemaal zelfgebakken 's nachts. Schatje hè?
Wow!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is wel echt lief zeg.
Dat probleem ken ik hier ook jaquote:Op donderdag 15 april 2010 09:05 schreef cybermans het volgende:
[..]
doen mijn collega's niet voor mij, maar dat is niet al te gek [b]met zo weinig teamspirit[/b[
maar al te waarquote:Op donderdag 15 april 2010 09:16 schreef cybermans het volgende:
[..]
nope, ik ben een externe en aangezien wij het werk beter oppakken dan zullie zien ze ons steeds meer als bedreiging en ze zijn hier heel erg van je eigen eilandje beschermen
quote:Op donderdag 15 april 2010 09:16 schreef PdeHoog het volgende:
ALS ik echt kom fotograferen?
Kijk dan
[ afbeelding ]
En je MSN staat in je profielDie van mij ook trouwens
Dus reken er nou maar op dat ik kom. Tenzij ik opeens ziek wordt of in het ziekenhuis beland of zo. Verder ga ik gewoon aanwezig zijn
en eigenlijk meot er natuurlijk ook een CUL-afvaardiging komen
vreselijk lijkt me datquote:Op donderdag 15 april 2010 09:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat probleem ken ik hier ook jaIedereen doet vooral zijn eigen ding en even op elkaars werk letten...ho maar!
Ik zit in een redelijk groot bedrijf ja, maar in een klein team van 6 man hier op de werkvloer. Het idee is dat we ten alle tijden elkaars werk over kunnen nemen. Helaas is het merendeel van mijn collega's een echte IT-nerdquote:Op donderdag 15 april 2010 09:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
vreselijk lijkt me dat![]()
maar werk je in een groot bedrijf? das anders.
klein bedrijf moet je veel met elkaar overleggen, das wel zo handig (en collegiaal). doen we ook
Nu al zo'n gesprekquote:Op donderdag 15 april 2010 09:33 schreef TAV74 het volgende:
Morgen![]()
Nu al de blaren op mijn tong van het geklets, maar het was een leuk gesprekje. Altijd fijn als je iemand over een dood punt heen kunt trekken door hem wat nieuwe richtingen en ideeën mee te geven.
Net na achten alquote:Op donderdag 15 april 2010 09:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nu al zo'n gesprekWow...wel met voldoende koffie mag ik hopen
alleen kunnen kleine bedrijven soms een veredelde klaverjas-club worden waardoor moeilijke beslissingen uit de weg worden gegaan en niemand elkaar de waarheid zegt.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
vreselijk lijkt me dat![]()
maar werk je in een groot bedrijf? das anders.
klein bedrijf moet je veel met elkaar overleggen, das wel zo handig (en collegiaal). doen we ook
Ja, en grote bedrijven hebben de neiging te denken dat alles met een dichtgetimmerd plan van aanpak maakbaar is, inclusief mensen. Ook niet altijd handig.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:42 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
alleen kunnen kleine bedrijven soms een veredelde klaverjas-club worden waardoor moeilijke beslissingen uit de weg worden gegaan en niemand elkaar de waarheid zegt.
klopt. alles heeft zijn fouten maar ook sterkte puntenquote:Op donderdag 15 april 2010 09:43 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ja, en grote bedrijven hebben de neiging te denken dat alles met een dichtgetimmerd plan van aanpak maakbaar is, unclusief mensen. Ook niet altijd handig.
Dat meen je nietquote:Op donderdag 15 april 2010 09:45 schreef cybermans het volgende:
Voorbeelden van hoe het hier gaat
Niemand gaat met zijn allen koffie halen
Niemand neemt koffie voor een ander mee
Met lunch gaat dat in 3 groepen omdat niet echt met elkaar wil omgaan
We houden vooral opdrachten in de mailbox zodat niemand anders ze weet en dus de mensen niet efficient worden benut
Wat erg Cyberquote:Op donderdag 15 april 2010 09:45 schreef cybermans het volgende:
We houden vooral opdrachten in de mailbox zodat niemand anders ze weet en dus de mensen niet efficient worden benut
helaas welquote:Op donderdag 15 april 2010 09:49 schreef Laydina het volgende:
[..]
Dat meen je niet
Men dat lijkt me echt helemaal niks![]()
Hier is soms wel haat en nijd, maar verder zijn we wel heel collegiaal en doen zelfs af en toe een borrel of een etentje met z'n allen. In de pauzes eten of wandelen etc.
Klinkt niet alleen niet leuk, maar het is ook frustrerend als er zo gewerkt moet wordenquote:Op donderdag 15 april 2010 09:51 schreef cybermans het volgende:
helaas wel![]()
minst gezellige toko waar ik heb gewerkt
over die opdrachtn in de mailbox dat is 1 collega die dat doet... ik en een andere externe horen wat van die zaken doorgespeeld te krigjen maar dat gebeurt dus amper... alleen de dingen die ze zelf niet kunnen en op een gegeven moment al lang af hadden moeten zijn krijgen we dan soms. (en dan proberen zelf de eer op te strijken)
valt nog mee. heb het erger gezienquote:Op donderdag 15 april 2010 09:45 schreef cybermans het volgende:
vertelquote:Op donderdag 15 april 2010 09:54 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
valt nog mee. heb het erger gezien
Hebbie nu lekker een paar daagjes vrij Lein?quote:Op donderdag 15 april 2010 09:56 schreef Leintjeuh het volgende:
Goeiemorgen. Sunny/TAV, jullie website is down geloof ik!
Nou, ik heb lekker van middernacht tot half 10 geslapenEn nu zit ik lekker te blaffen als een zeehond. Maar ik ben niet misselijk meer
Nee. ik moet vanavond weer werken. Dan ben ik morgen vrij en weer 3 avonddiensten. Rooster is een beetje ruk nuquote:Op donderdag 15 april 2010 09:58 schreef Bluezz het volgende:
Hebbie nu lekker een paar daagjes vrij Lein?
blegh gelukkig bij ons niet. als de sfeer slecht is ben ik weg, ik kan echt niet lekker werken andersquote:Op donderdag 15 april 2010 09:42 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
alleen kunnen kleine bedrijven soms een veredelde klaverjas-club worden waardoor moeilijke beslissingen uit de weg worden gegaan en niemand elkaar de waarheid zegt.
Heb wel eens bij een bedrijf gezeten waar, als jij een probleem aankaartte, de oorzaak was van het probleem. Maakte niet uit of je intern of extern was.quote:
Wat moet ik een goede manager zijn als ik zie hoe anders het hier gaatquote:Op donderdag 15 april 2010 09:45 schreef cybermans het volgende:
jezusquote:Op donderdag 15 april 2010 10:00 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Heb wel eens bij een bedrijf gezeten waar, als jij een probleem aankaartte, de oorzaak was van het probleem. Maakte niet uit of je intern of extern was.
En het duidelijk maken dat jij de oorzaak was ging er niet zachtzinnig aan toe. Werd zelfs ondervraagt door de directeur hoe ik aan bepaalde informatie kwam, wie had mij dat gegeven. Kon hij hem ontslaan.
quote:Op donderdag 15 april 2010 09:59 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Nee. ik moet vanavond weer werken. Dan ben ik morgen vrij en weer 3 avonddiensten. Rooster is een beetje ruk nu
quote:Op donderdag 15 april 2010 10:00 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Wat moet ik een goede manager zijn als ik zie hoe anders het hier gaat
Klopt, onze host lijkt een DNS probleem te hebben, andere sites die op dezelfde server gehost worden liggen er ook uit. Zal niet lang duren gok ik.quote:Op donderdag 15 april 2010 09:56 schreef Leintjeuh het volgende:
Goeiemorgen. Sunny/TAV, jullie website is down geloof ik!
lekker dan :| hoog verloop ook zeker?quote:Op donderdag 15 april 2010 10:00 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Heb wel eens bij een bedrijf gezeten waar, als jij een probleem aankaartte, de oorzaak was van het probleem. Maakte niet uit of je intern of extern was.
En het duidelijk maken dat jij de oorzaak was ging er niet zachtzinnig aan toe. Werd zelfs ondervraagt door de directeur hoe ik aan bepaalde informatie kwam, wie had mij dat gegeven. Kon hij hem ontslaan.
extreem hoog verloop. zijn als externe club op een gegeven moment ook weg gelopen. Het gezeik was het geld niet waard.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:03 schreef cybermans het volgende:
[..]
lekker dan :| hoog verloop ook zeker?
Dat is dus exact zoals het hier gaat. Ik word er echt een beetje ziek van af en toe!quote:Op donderdag 15 april 2010 09:45 schreef cybermans het volgende:
Niet meer misselijk maar wel een cactus in m'n keel die ik erg goed voel als ik slik. Maar: we gaan doorquote:Op donderdag 15 april 2010 10:01 schreef FutureFairytale het volgende:
![]()
al minder misselijk? hoop het!
Hoop dat het bij keelpijn blijft, Lein.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:05 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Niet meer misselijk maar wel een cactus in m'n keel die ik erg goed voel als ik slik. Maar: we gaan door
Is dat het gevolg van een slechte instelling van het hoger management? Als je die mensen anders leert denken, of ze in het geheel zou vervangen, zou het dan op de vloer ook beter gaan?quote:Op donderdag 15 april 2010 10:04 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
extreem hoog verloop. zijn als externe club op een gegeven moment ook weg gelopen. Het gezeik was het geld niet waard.
Daar geloof ik niet in als absolute oplossing. Cultuur overleeft generaties en zeker managers.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Is dat het gevolg van een slechte instelling van het hoger management? Als je die mensen anders leert denken, of ze in het geheel zou vervangen, zou het dan op de vloer ook beter gaan?
Ik heb nog nooit bronchitis gehad. Denk ik. Maar als ditquote:Op donderdag 15 april 2010 10:07 schreef Stereotomy het volgende:
Hoop dat het bij keelpijn blijft, Lein.Keelpijn is bij mij meestal een opmaat naar 6 weken bronchitis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. over een week niet weg is, ga ik naar de dokter![]()
kun je wel weer etenquote:Op donderdag 15 april 2010 10:05 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Niet meer misselijk maar wel een cactus in m'n keel die ik erg goed voel als ik slik. Maar: we gaan door
We hebben geen vriezer, dus ijs is niet echt een optie helaas.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:17 schreef FutureFairytale het volgende:
kun je wel weer etenWel met pijn, maar dat komt goed. Oohja, waterijs eten
Wowquote:Op donderdag 15 april 2010 10:22 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
We hebben geen vriezer, dus ijs is niet echt een optie helaas.
Nou we eten wel regelmatig ovenfrietjes (uit de vriezer) maar het restje gooien we dan na 2 dagen weg. En inderdaad, de rest is vers meestal.quote:
Hoe zou je dan zoiets aanpakken? Je zal ergens een verandering teweeg moeten brengen denk ik?quote:Op donderdag 15 april 2010 10:11 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet in als absolute oplossing. Cultuur overleeft generaties en zeker managers.
Bluezz. En Hobje. En misschien ook MeMo.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:37 schreef cybermans het volgende:
Huisje gezien in Utrecht, iemand die hier veel weet over de reputatie van wijken enzo daar?
daar was de cultuur het probleem. ook al verwijder je de managementlaag, de cultuur is er nog.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Is dat het gevolg van een slechte instelling van het hoger management? Als je die mensen anders leert denken, of ze in het geheel zou vervangen, zou het dan op de vloer ook beter gaan?
Ja, maar een cultuurverandering bewerkstelligen is complexer dan alleen hoger management vervangen helaas. Er zijn veel stromingen hierin, ik ben zelf wel een aanhanger van de ongeschreven regels benadering. Heel kort door de bocht gaat die er vanuit dat mensen ongeschreven gedragsregels zijn ontstaan en dat mensen zich hier aan houden omdat het ze iets gunstigs opgeleverd heeft (soms is het heel lastig terug te halen wat dat geweest is trouwens, dat zijn leuke sessies). Als je wilt veranderen zul je moeten beginnen te begrijpen wat die beloning is of is geweest en dan afwijkend maar gewenst gedrag zichtbaar belonen. (andersom kan het ook trouwens: het verkeerde gedrag zo hard afstraffen dat het goed gedrag vanzelf de ongeschreven regel wordt, beetje Amerikaanse aanpak).quote:Op donderdag 15 april 2010 10:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoe zou je dan zoiets aanpakken? Je zal ergens een verandering teweeg moeten brengen denk ik?
Hmmm....klinkt plausibelquote:Op donderdag 15 april 2010 10:53 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ja, maar een cultuurverandering bewerkstelligen is complexer dan alleen hoger management vervangen helaas. Er zijn veel stromingen hierin, ik ben zelf wel een aanhanger van de ongeschreven regels benadering. Heel kort door de bocht gaat die er vanuit dat mensen ongeschreven gedragsregels zijn ontstaan en dat mensen zich hier aan houden omdat het ze iets gunstigs opgeleverd heeft (soms is het heel lastig terug te halen wat dat geweest is trouwens, dat zijn leuke sessies). Als je wilt veranderen zul je moeten beginnen te begrijpen wat die beloning is of is geweest en dan afwijkend maar gewenst gedrag zichtbaar belonen.
Lekker crypisch, maar een simpel voorbeeld.Als je jarenlang alleen beloond op prodcutie en niet op zachte kanten van gedrag zal een goed producerende hork zijngedrag echt niet veranderen, dat levert hem immers de beloning op. Ga je echter de mensen belonen die zichtbaar gericht zijn op samenwerking en collegialiteit dan valt hij buiten de boot.
Beloning kan hierin alles zijn uiteraard, niks zeggen van gedrag van anderen kan beloond worden met het feit dat je geen geziek met collega's krijgt. Of: niet te hard werken wordt beloond doordat je collega's je niet scheef aankijken omdat je meer doet dan zij, waardoor zij erop aangekeken worden.
uiteraard geen exacte wetenschap of waarheid, maar wel een basisgedachte die ik zichtbaar heb zien werken.
Ik vind het interessante materie! Zelf kan ik slecht tegen conflicten, zeker van die passief aggresieve conflicten, en doe altijd wel een poging om dingen te lijmen als het ergens mis gaat, zodat de hele groep beter functioneert. Maar dat pakt niet altijd goed uit.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:07 schreef TAV74 het volgende:
Topic slaat gelijk dood, ik moet maar geen serieuze dingen meer plaatsen
maar klopt helemaal. Het chimpansee-onderzoek.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:07 schreef TAV74 het volgende:
Die is er nauw aan verwant inderdaadquote:Op donderdag 15 april 2010 11:21 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
maar klopt helemaal. Het chimpansee-onderzoek.
Pay peanuts, get monkeysquote:Op donderdag 15 april 2010 11:21 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
maar klopt helemaal. Het chimpansee-onderzoek.
Ik maak er zo eentje met een flinke hand diepvriesbosbessen, yoghurt, een halve banaan, wat versgeperst sinaasappelsap en een lepeltje honingquote:Op donderdag 15 april 2010 10:54 schreef borisz het volgende:
In de categorie gezond bezig zijn: aardbeibanaansmoothie. Op de markt waren aardbeien te koop voor een redelijk prijsje en ze zagen er ook goed uit. Kortom even een smoothie gemaakt
Ja jeetje, zou IJsland straks verzinken in de zee? ik wou er eigenlijk nog wel een keer heenquote:Op donderdag 15 april 2010 11:39 schreef Laydina het volgende:
De kapingoefening gaat niet door, door vulkaanuitbarsting in ijsland![]()
![]()
Geen idee, heb er verder niet veel van gehoord. Alleen net even kort dat het er is.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:44 schreef ColdFeet het volgende:
Ja jeetje, zou IJsland straks verzinken in de zee? ik wou er eigenlijk nog wel een keer heen
Wel balen. Werk je op het vliegveld ofzo?
De Caluwe en Vermaak hebben ook een leuk boek: leren veranderen. Over veranderstrategieën, gaat meer over geplande veranderingen en wat minder over cultuuraspecten, maar wel een lekker leesbaar boek dat je ook nog eens wat zelfinzicht kan bijbrengen over je eigen stijl . Momenteel wel een geliefd boek ook trouwens, volgens mij heeft half Nederland hem gelezen.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:40 schreef PdeHoog het volgende:
@TAV74: ik vind dat interessante materieIk zal eens kijken of ik die boeken kan vinden die je noemde.
quote:Op donderdag 15 april 2010 11:07 schreef TAV74 het volgende:
awwwwwwquote:Op donderdag 15 april 2010 11:45 schreef Laydina het volgende:
[..]
Geen idee, heb er verder niet veel van gehoord. Alleen net even kort dat het er is.
Nee, defensie, Maar ze hebben 1 of andere kapingoefening op schiphol. En daar zou ik dan in gaan figureren samen met enkele andere collega's. Helaas gaat het dus nu niet door.. omdat ze gewoon al nodig zijn op schiphol.
Nee, dat zou pas om half 5 zijn. Want zou om 8 uur beginnen.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:50 schreef cybermans het volgende:
awwwwww
balen zeg! maar wel al naar schiphol gegaan?
heb daarom ook in een studieplan van mij voor mijn bedrijf (niet uitgegeven binnen de organisatie) dat om de verkeerde cultuur in de absolute top te doorbreken de hele top (of minimaal +50%) vervangen dient te worden met mensen van buitenaf die niet in de cultuur zitten. en niet geleidelijk maar in 1 keer.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:29 schreef TAV74 het volgende:
Dat is hem inderdaad, sluit ook aan bij mijn opmerking dat cultuur mensen en generaties overleeft. Geldt dus bij die ongeschreven regels ook, soms weet niemand meer waarom iets er in is geslopen.
beter dan dat ze het nu melden, dan wanneer je al bij Utrecht ofzo bentquote:Op donderdag 15 april 2010 11:51 schreef Laydina het volgende:
[..]
Nee, dat zou pas om half 5 zijn. Want zou om 8 uur beginnen.
Hoezo misschien? ik woon hier al 4 jaar hoorquote:Op donderdag 15 april 2010 10:38 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Bluezz. En Hobje. En misschien ook MeMo.
Randvoorwaarde is dan wel dat je direct actief gaat sturen op gedrag, als je het een paar maand laat gaan zijn ze al meegezogen in de ongeschreven regels.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:51 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
heb daarom ook in een studieplan van mij voor mijn bedrijf (niet uitgegeven binnen de organisatie) dat om de verkeerde cultuur in de absolute top te doorbreken de hele top (of minimaal +50%) vervangen dient te worden met mensen van buitenaf die niet in de cultuur zitten. en niet geleidelijk maar in 1 keer.
Is het in de praktijk te doen om slechts de meest invloedrijke personen van het oude gedrag te vervangen? Is dat doorgaans makkelijk te zien? Of zijn deze ongeschreven gedragingen niet het product van actief beleid, maar iets wat er passief bij iedereen evenveel in is gesleten?quote:Op donderdag 15 april 2010 11:51 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
heb daarom ook in een studieplan van mij voor mijn bedrijf (niet uitgegeven binnen de organisatie) dat om de verkeerde cultuur in de absolute top te doorbreken de hele top (of minimaal +50%) vervangen dient te worden met mensen van buitenaf die niet in de cultuur zitten. en niet geleidelijk maar in 1 keer.
Goede veranderaars zorgen wel dat ze in de gaten hebben waar de informele macht zit. Hoe je daar vervolgens mee omgaat (opruimen in die hoek of juist het goede gedrag activeren in die groep) ligt aan de omvang van je probleem.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Is het in de praktijk te doen om slechts de meest invloedrijke personen van het oude gedrag te vervangen? Is dat doorgaans makkelijk te zien?
Doorgaans bestaan groepen, op elk niveau, uit enkele echte leiders en een hele horde volgers. Gericht wegplukken lijkt me in theorie veel baat leveren, maar ik weet niet hoe makkelijk dat is in de praktijk.
Dus klein probleem goed gedrag activeren en groot probleem opruimen in de hoek?quote:Op donderdag 15 april 2010 11:59 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Goede veranderaars zorgen wel dat ze in de gaten hebben waar de informele macht zit. Hoe je daar vervolgens mee omgaat (opruimen in die hoek of juist het goede gedrag activeren in die groep) ligt aan de omvang van je probleem.
quote:Op donderdag 15 april 2010 11:56 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Hoezo misschien? ik woon hier al 4 jaar hoor
Ja ik weet toch niet hoe lang jij in Utrecht woont?quote:Op donderdag 15 april 2010 11:56 schreef Memento-Mori het volgende:
Hoezo misschien? ik woon hier al 4 jaar hoor
Maar sowieso schreeuwen op de werkvloerquote:Op donderdag 15 april 2010 12:05 schreef FutureFairytale het volgende:
ik heb mijn baas geadviseerd niet meer te schreeuwen tegen personeel want daar heeft zowel hij als het personeel niks aan. Dat heeft hij gelukkig sindsdien niet meer gedaan.
Hij is wel zeer betrokken met iedereen maar ik vind dat hij niet alleen bij fouten verhaal moet halen bij personeel en erover klagen, maar ook positief zijn/complimenten geven aan alles wat juist wel goed gaat. Daar zie ik nu wel vordering in gelukkig. Fijn dat de baas naast me zit en ik gewoon dit tegen em kan zeggen, ik kan niet tegen managers die niet normaal met mensen om kunnen gaan..
quote:Op donderdag 15 april 2010 12:05 schreef TAV74 het volgende:
@Steer: Leuk voorbeeld:
Een beproefde Amerikaans methode in bedrijven waarin de veiligheidsvoorschriften heel strikt zijn:
Een week observeren wie de informele leiders zijn. Deze vervolgens bij elkaar halen en strikt opleiden en instrueren in de voorschriften. Deze mensen vervolgens los laten in het bedrijf en ontzettend hard sanctioneren op deze groep: niet houden aan voorschriften = wegwezen. Binnen een half jaar is het volgen van de voorschriften je cultuur geworden.
weet niet. ik hoorde het op kantoor terwijl hij beneden stond in de fabriek.. zo zich uiten vond ik echt verschrikkelijk. Ik zat hier al met rillingen en ging toen echt niet graag naar kantoor. heb ook ondertussen bij andere banen gesolliciteerd maar wilde aan de andere kant ook niet zo gauw opgeven. dus een goed gesprek met em gehad en toen ging het stukken beterquote:Op donderdag 15 april 2010 12:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Maar sowieso schreeuwen op de werkvloerIs dat niet gewoon een teken van onmacht?
lamger dan hobje iigquote:Op donderdag 15 april 2010 12:05 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja ik weet toch niet hoe lang jij in Utrecht woont?
Was ook gezellig geweestquote:Op donderdag 15 april 2010 11:55 schreef cybermans het volgende:
[..]
beter dan dat ze het nu melden, dan wanneer je al bij Utrecht ofzo bent
Wow...das best dapperquote:Op donderdag 15 april 2010 12:08 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
weet niet. ik hoorde het op kantoor terwijl hij beneden stond in de fabriek.. zo zich uiten vond ik echt verschrikkelijk. Ik zat hier al met rillingen en ging toen echt niet graag naar kantoor. heb ook ondertussen bij andere banen gesolliciteerd maar wilde aan de andere kant ook niet zo gauw opgeven. dus een goed gesprek met em gehad en toen ging het stukken beter
quote:
laatste wat ik van/over SOL las was dat ze in OUD SC gepost had dat we hier te snel gingen..quote:
Ok danquote:Op donderdag 15 april 2010 13:21 schreef cybermans het volgende:
[..]
laatste wat ik van/over SOL las was dat ze in OUD SC gepost had dat we hier te snel gingen..
Bij een deel. Een ander deel zou hun baan (die bestaat door incapabelheid van toplaag) kwijtraken of macht zien verminderen.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:57 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Randvoorwaarde is dan wel dat je direct actief gaat sturen op gedrag, als je het een paar maand laat gaan zijn ze al meegezogen in de ongeschreven regels.
Zal trouwens een geliefd advies zijn bij velen![]()
beetje doorposten en het zijn er 2 per dagquote:Op donderdag 15 april 2010 13:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ok dan![]()
Het gaat hier idd wel rap ja
Daar waar we in FOT toch wel meerdere dagen met een SC doen, vliegt er hier minimaal 1 per dag doorheen
dat zou jammer zijn. managers zijn ook mensen en ook al zit je in loondienst, je bent geen slaafje en kunt normaal behandeld worden. als er niks van gezegd wordt, weet de baas ook niet dat hij/zij verkeerd zit terwijl iedereen weg gaat en weer nieuwe mensen komen en weer weggaan ..quote:Op donderdag 15 april 2010 12:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wow...das best dapperNiet iedereen durft dat zeg maar.
Alleen leidt dat weer tot verblinding op veiligheidzaken die niet in de opleiding zatenquote:Op donderdag 15 april 2010 12:05 schreef TAV74 het volgende:
@Steer: Leuk voorbeeld:
Een beproefde Amerikaans methode in bedrijven waarin de veiligheidsvoorschriften heel strikt zijn:
Een week observeren wie de informele leiders zijn. Deze vervolgens bij elkaar halen en strikt opleiden en instrueren in de voorschriften. Deze mensen vervolgens los laten in het bedrijf en ontzettend hard sanctioneren op deze groep: niet houden aan voorschriften = wegwezen. Binnen een half jaar is het volgen van de voorschriften je cultuur geworden.
Dat.. Er is altijd verloop van mensen. Dus tis maar afwachten wie er komen hequote:Op donderdag 15 april 2010 13:25 schreef borisz het volgende:
Er waren ook tijden dat we met 1 topic vijf dagen deden, nu zit er een tempo in. Gaat altijd met pieken en dalen.
Mwoah. Ik denk dat SOL niet zo goed kan verkroppen dat ze niet meer de top-poster is.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:24 schreef PdeHoog het volgende:
Ok dan![]()
Het gaat hier idd wel rap ja
Daar waar we in FOT toch wel meerdere dagen met een SC doen, vliegt er hier minimaal 1 per dag doorheen
of gewoon gedacht, zonnetje buiten, pc uitquote:Op donderdag 15 april 2010 13:27 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Mwoah. Ik denk dat SOL niet zo goed kan verkroppen dat ze niet meer de top-poster is.
Neem van mij aan dat bij dit soort bedrijven als het gaat om het handelen van personeel geen blinde vlekken bestaan op veiligheidszaken.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:27 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Alleen leidt dat weer tot verblinding op veiligheidzaken die niet in de opleiding zaten
Ze fokt via haar mobiele telefoon, dus nee. En ze zit nu wel in OUD, dus nee.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:29 schreef cybermans het volgende:
of gewoon gedacht, zonnetje buiten, pc uit
hangt er vanaf wat je onder veiligheid verstaatquote:Op donderdag 15 april 2010 13:29 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Neem van mij aan dat bij dit soort bedrijven als het gaat om het handelen van personeel geen blinde vlekken bestaan op veiligheidszaken.
Zal toch wel meevallenquote:
Er is altijd wel iets te verzinnen. Feit blijft dat je cultuur deels wel degelijk kunt afdwingen.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:30 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
hangt er vanaf wat je onder veiligheid verstaat
tuurlijk valt een cultuur af te dwingen. Maar het wil niet zeggen dat er in die cultuur geen blinde vlekken ontstaan.quote:Op donderdag 15 april 2010 13:32 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Er is altijd wel iets te verzinnen. Feit blijft dat je cultuur deels wel degelijk kunt afdwingen.
angst? waarvoor?quote:Op donderdag 15 april 2010 13:35 schreef FutureFairytale het volgende:
hee Den_Haag; ben je al een beetje gekrompen van angst?
Gelukkig wel, mensen zoals ik moeten ook aan het werk blijvenquote:Op donderdag 15 april 2010 13:41 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
tuurlijk valt een cultuur af te dwingen. Maar het wil niet zeggen dat er in die cultuur geen blinde vlekken ontstaan.
[..]
same herequote:Op donderdag 15 april 2010 13:43 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Gelukkig wel, mensen zoals ik moeten ook aan het werk blijven
pics or it didnt happenquote:Op donderdag 15 april 2010 13:52 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
same here
helaas moet er meestal wat erg gebeuren voordat ik werk heb
FF, ik krijg geen schuldgevoel als ik win
oh ik wel maar D_H doet stoerquote:Op donderdag 15 april 2010 13:58 schreef Leintjeuh het volgende:
Goed. Ik ga weer werken. Gedragen jullie je?
ja slechtquote:Op donderdag 15 april 2010 13:58 schreef Leintjeuh het volgende:
Goed. Ik ga weer werken. Gedragen jullie je?
quote:Op donderdag 15 april 2010 13:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oh ik wel maar D_H doet stoer
klinkt goed!quote:Op donderdag 15 april 2010 14:18 schreef DarkElf het volgende:
goed zo memo
wij hebben net warm gegeten; gegrild biefstukje, gegrilde groenten (aubergine, courgette en paprika met pijnboompitjes). best lekker een keer ' smiddags warm
googlen is niet helemaal SFW enzoquote:Op donderdag 15 april 2010 14:20 schreef FutureFairytale het volgende:
Joepie; mailtje binnen van Monique Sluyter (voor als je haar kent!
Ik krijg gauw te horen wanneer ik naar een oude fabriek in Amsterdam (= prachtige locatie) mag voor een foto- en videoshoot! Heb altijd al wel eens goede foto's willen hebben en deze fotograaf heeft o.a. gewerkt voor Nieuwe Revu, Panorama, Jacky, Cosmopolitan, Miljonair en modereportages magazine Primo. En vanaf dan ben ik weer boekbaar bij o.a. haar voor dansboekingen.![]()
![]()
lekker lekkerquote:Op donderdag 15 april 2010 14:18 schreef DarkElf het volgende:
goed zo memo
wij hebben net warm gegeten; gegrild biefstukje, gegrilde groenten (aubergine, courgette en paprika met pijnboompitjes). best lekker een keer ' smiddags warm
dat klinkt niet zo lekkerquote:Op donderdag 15 april 2010 14:24 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
klinkt goed!
ik had vandaag curry-wurst
dat bespaarde ik jullie.. zo interessant is t niet om dat te googlen, mr pcquote:Op donderdag 15 april 2010 14:24 schreef cybermans het volgende:
[..]
googlen is niet helemaal SFW enzo![]()
Feliquote:Op donderdag 15 april 2010 14:01 schreef Memento-Mori het volgende:
een 8 voor de paper5.5 voor een tentamen dat ik niet geleerd heb, gemiddeld een 7 *blij*
Heee.... dat klinkt goedquote:Op donderdag 15 april 2010 14:20 schreef FutureFairytale het volgende:
Joepie; mailtje binnen van Monique Sluyter (voor als je haar kent!
Ik krijg gauw te horen wanneer ik naar een oude fabriek in Amsterdam (= prachtige locatie) mag voor een foto- en videoshoot! Heb altijd al wel eens goede foto's willen hebben en deze fotograaf heeft o.a. gewerkt voor Nieuwe Revu, Panorama, Jacky, Cosmopolitan, Miljonair en modereportages magazine Primo. En vanaf dan ben ik weer boekbaar bij o.a. haar voor dansboekingen.![]()
![]()
ik kon me de naam half herinneren van volgens mij die domme sms shit die 's avonds laat werd uitgezonden... even door google heen gehaald en de google images samples waren relatief NSFWquote:Op donderdag 15 april 2010 14:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dat bespaarde ik jullie.. zo interessant is t niet om dat te googlen, mr pc
Coolquote:Op donderdag 15 april 2010 14:34 schreef cybermans het volgende:
![]()
![]()
![]()
SuitSupply belde net
![]()
![]()
![]()
![]()
me pak is weer klaar (dat pak wat eerst in de vekeerde kleur was besteld)
vanavond even afpassen en dan heb ik eindelijk me goede pak
ben je fotograaf?quote:Op donderdag 15 april 2010 14:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Feli
[..]
Heee.... dat klinkt goedIk word bijna nieuwsgierig
vanuit fotografisch oogpunt he
gaaf! maak je even een foto van jezelf in dat pak?quote:Op donderdag 15 april 2010 14:34 schreef cybermans het volgende:![]()
![]()
![]()
SuitSupply belde net
![]()
![]()
![]()
![]()
me pak is weer klaar (dat pak wat eerst in de vekeerde kleur was besteld)
vanavond even afpassen en dan heb ik eindelijk me goede pak
laatst geprobeerd, geen succes.. Heb ook al geen fatsoenlijke spiegelquote:Op donderdag 15 april 2010 14:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
gaaf! maak je even een foto van jezelf in dat pak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |