quote:Rasmussen: 'Ik kan terugkomen zoals Armstrong'
Ex-dopingzondaar Michael Rasmussen droomt er nog steeds van te schitteren in de Ronde van Frankrijk. Dat zegt hij in een interview met de Deense televisie.
Rasmussen werd in de Tour 2007 als leider uit de wedstrijd gezet omdat hij had geknoeid met zijn whereabouts. De Deen kreeg een schorsing van twee jaar maar maakt ondertussen opnieuw deel uit van het peloton.
'Als Lance Armstrong kan terugkeren en misschien deze zomer zelfs de Tour wint, dan zie ik niet in waarom ik zelf geen hoop zou mogen koesteren', zegt Rasmussen, die eerder dit jaar een contract voor een seizoen ondertekende bij het Italiaanse team Miche, dat overigens geen wildcard kreeg voor La Grande Boucle.
De 35-jarige Rasmussen wil nog drie jaar op topniveau presteren. 'Neen, ik ben nog niet bezig met mijn afscheid', beweert hij. 'Ik heb nog altijd een enorme passie voor wat ik doe en ik geloof nog steeds dat ik een van de beste renners in de wereld kan zijn. Zo lang ik daar niet alles voor geprobeerd heb, zal ik blijven vechten', besluit Michael Rasmussen..
De gehele top-3 al eens gepaktquote:1 24 VICIOSO, Angel ANDALUCIA CAJASUR ESP 3:34:39
2 91 PÉREZ, Santiago LOULE - LOULETANO ESP m.t.
3 92 ZABALLA, Constantino LOULE - LOULETANO ESP m.t.
Hij gaat zelfs gewoon voor groen.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of Boonen wel de Tour gaat rijden dit jaar eigenlijk ...
Met dit soort uitslagen verliest de sport toch wel een beetje z'n glansquote:Op donderdag 29 april 2010 18:12 schreef TheArt het volgende:
Top-3 van de etappe van de Vuelta Asturias vandaag:
[..]
De gehele top-3 al eens gepakt
Als Cavendish serieuze steken laten vallen is het niet eens zo onwaarschijnlijk dat Boonen groen wint. Alhoewel het me dit keer niet waarschijnlijk lijkt dat Cav echt gaat falen.quote:Op donderdag 29 april 2010 18:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij gaat zelfs gewoon voor groen.
Nou ja, stel dat Cavendish er in de kasseienrit niet bij zit of in een waaierrit de eerste waaier mist. En dan nog een keertje in een wat zwaardere etappe het peloton niet kan volgen...quote:Op donderdag 29 april 2010 19:47 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Als Cavendish serieuze steken laten vallen is het niet eens zo onwaarschijnlijk dat Boonen groen wint. Alhoewel het me dit keer niet waarschijnlijk lijkt dat Cav echt gaat falen.
Dat is inderdaad het risico voor Cav. Ik vraag me af of hij doorgroeit in 'taaiheid', om het zo dan maar effe te noemen (of weerbarstigheid, of hoe je zoiets zou kunnen noemen)quote:Op donderdag 29 april 2010 20:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nou ja, stel dat Cavendish er in de kasseienrit niet bij zit of in een waaierrit de eerste waaier mist. En dan nog een keertje in een wat zwaardere etappe het peloton niet kan volgen...
Met Boonen die weer wat sterker lijkt dan de afgelopen jaren en Hushovd die wel weer goed in orde zal zijn zoals vorig jaar lijkt het me geen inkoppertje voor Cavendish, zelfs als die weer zijn supervorm van vorig jaar weer bereikt.
[wielrennen] Gelukkig hebben we de foto's nog ...quote:Op donderdag 29 april 2010 14:08 schreef Szura het volgende:
Heeft iemand nog dat plaatje van Menchov in het roze vorig jaar waarbij duidelijk te zien was dat de rondemiss niks onder d'r jurkje aan had?
Dat was pas een huldiging![]()
quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:53 schreef SuikerVuist het volgende:
Simoni twijfelt over deelname Giro. Erg jammer, maar begrijpelijk:
http://www.cyclingnews.co(...)ing-the-giro-ditalia
Hakt volgende week de spreekwoordelijke knoop door, maar het ziet er niet goed uit. Interessant: Simoni eindigde voor Pellizotti in het eindklassement van de Ronde van Trentino.
[www.simonigilberto.it]quote:Nella giornata di oggi, Gilberto insieme al compagno di squadra del Team Lampre - Farnese Vini, il bresciano Matteo Bono, al d.s Fabrizio Bontempi e al meccanico Enrico Pengo, proverà l'ascesa verso l'arrivo della 16° tappa del Giro d'Italia, la cronoscalata San Vigilio di Marebbe - Plan de Corones. Gibo dopo questa ricognizione valuterà il proseguirsi della stagione.
Thanksquote:Op donderdag 29 april 2010 20:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[wielrennen] Gelukkig hebben we de foto's nog ...
/edit spuit 11quote:Op donderdag 29 april 2010 14:08 schreef Szura het volgende:
Heeft iemand nog dat plaatje van Menchov in het roze vorig jaar waarbij duidelijk te zien was dat de rondemiss niks onder d'r jurkje aan had?
Dat was pas een huldiging![]()
Ik denk dat Sastre aan 2 klimmers genoeg moet hebben. Vorig jaar had ie eigenlijk alleen Pauwels aangezien Gustov toen serieus tegenviel in de 3e week. Bovendien hoeft Cervelo de koers ook niet te dragen. Zie wel een mooie prestatie van Sastre tegemoetquote:Op vrijdag 30 april 2010 12:03 schreef Leatherface het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20100430_041
Volodymyr Gustov (Oek), Ted King (VSt), Ignatas Konovalovas (Lit), Daniel Lloyd (GBr), Gabriel Rasch (Noo), Carlos Sastre (Spa), Xavier Tondo (Spa), Marcel Wyss (Zwi) namens Cervélo voor de Giro.
Geen slecht team van Cervélo. Hoewel ik me afvraag in hoeverre deze ploeg Sastre echt kan steunen op de cols. Van Tondo en Gustov kun je dat verwachten, maar van de rest ken ik niet de klimmerscapaciteiten. Konovalovas is een goede tijdrijder, maar ook een klimmer??
volgens mij was het pauwels die van poppel negeerde op het momen toen het echt gevaarlijk was voor sastre. pas vele kilometers later gaf pauwels gehoor aan van poppel. het was volgens mij een principe kwestie van wie is hier de baas.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:06 schreef Zwansen het volgende:
Ohja, die etappe waarin Pauwels zich terug moest zakken voor Sastre. Misschien wel de meest dubieuze beslissing ooit van een ploegleider/trainer in welke sport dan ook.
Het was gewoon een taktische blunder van van poppel, niet meer dan datquote:Op vrijdag 30 april 2010 14:20 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
volgens mij was het pauwels die van poppel negeerde op het momen toen het echt gevaarlijk was voor sastre. pas vele kilometers later gaf pauwels gehoor aan van poppel. het was volgens mij een principe kwestie van wie is hier de baas.
Maar het was helemaal niet gevaarlijk voor Sastre. Pauwels was samen met een renner vooruit die niet gevaarlijk was, maar achter hun demarreerde Basso volgens mij die de 3/4/5e plek van Sastre eventueel kon bedreigen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:20 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
volgens mij was het pauwels die van poppel negeerde op het momen toen het echt gevaarlijk was voor sastre. pas vele kilometers later gaf pauwels gehoor aan van poppel. het was volgens mij een principe kwestie van wie is hier de baas.
Ja, toen Pauwels zich liet terugzakken was er weinig gevaar meer, maar dat kwam vooral omdat hij zo lang wachtte om naar zijn ploegleiding te luisteren.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar het was helemaal niet gevaarlijk voor Sastre. Pauwels was samen met een renner vooruit die niet gevaarlijk was, maar achter hun demarreerde Basso volgens mij die de 3/4/5e plek van Sastre eventueel kon bedreigen.
Toen Pauwels zich terug liet zakken was niet veel later Basso teruggepakt dacht ik.
Bedankt. Verwacht niet dat hij de Giro gaat rijden. Jammer dat hij niet eerder heeft willen tekenen door dat ProTour gezeik bij Lampre. Had hij meer koersen kunnen rijden ipv alleen Trentino en Apennijnen.quote:Op donderdag 29 april 2010 20:30 schreef Bismarck het volgende:
[www.simonigilberto.it]
Vandaag verkent Gilberto Simoni met enkele ploeggenoten de zestiende rit van de Giro, de itt naar de Kronplatz. Na deze verkenning zal Simoni de knoop doorhakken of hij al dan niet de Giro zal rijden. Dat bericht verwacht ik morgen ergens op het internet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |