Als Leipheimer een beetje voor zichzelf had gereden had hij al 2x de Tour en een Vuelta gewonnen in z'n carriere ...quote:Op donderdag 29 april 2010 10:14 schreef Beregd het volgende:
Ik vind leipheimer een even grote podiumkandidaat dan lance. Zonder pech had hij er vorig jaar mss gewoon gestaan op dat podium.
Ik denk dat Leipeimer zelfs de grootste bedreiging is voor contador.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:14 schreef Beregd het volgende:
Ik vind leipheimer een even grote podiumkandidaat dan lance. Zonder pech had hij er vorig jaar mss gewoon gestaan op dat podium.
Toch denk ik dat hijzelf iets meer verwacht had.quote:Armstrong: 'Ik voel me beter dan vorig jaar in dezelfde periode. Ik heb nog ongeveer 80 dagen tot aan de Ronde van Frankrijk, dat is veel en weinig tegelijk. Ik moet me nu klaarstomen.'
Het feit dat Contador te rade gaat bij bv een Van Petegem duidt toch ook aan dat hij daar alert voor is. En als Vino in z'n ploeg zit lijkt mij zoiets quasi onmogelijk, eigenlijk.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:59 schreef Zwansen het volgende:
Armstrong was wel al heel sterk in de Ronde van Vlaanderen. Dus denk dat het wel goed zit. Leipheimer is nu wel weer een jaartje ouder dus denk niet dat ie echt een bedreiging is voor Contador. Idem uiteraard voor Lance....
Of zoals Ericr al zegt, misschien als RadioShack Contador een pandoering kan geven in een vlakke etappe.
cancelara haalt ze wel allermaal terug op de kasseien!quote:Op donderdag 29 april 2010 11:59 schreef Zwansen het volgende:
Armstrong was wel al heel sterk in de Ronde van Vlaanderen. Dus denk dat het wel goed zit. Leipheimer is nu wel weer een jaartje ouder dus denk niet dat ie echt een bedreiging is voor Contador. Idem uiteraard voor Lance....
Of zoals Ericr al zegt, misschien als RadioShack Contador een pandoering kan geven in een vlakke etappe.
Vino trekt ook niet in zijn eentje de kar als er een breuk komt in het peleton op het vlakke. Denk dat het spel in ieder geval vrij vroeg op de wagen gaat in de komende Tour. De 2de etappe biedt al gelijk kansen.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het feit dat Contador te rade gaat bij bv een Van Petegem duidt toch ook aan dat hij daar alert voor is. En als Vino in z'n ploeg zit lijkt mij zoiets quasi onmogelijk, eigenlijk.
Ik bedoel dat Vino wel zo'n renner is die dat meestal door heeft of zelf voor zo'n breuken zorgt ... Als die voor Contador rijdt dan zal die "z'n kopman" wel goed voorin houden ... Uiteindelijk deed hij dat met Ullrich ook al ...quote:Op donderdag 29 april 2010 12:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
Vino trekt ook niet in zijn eentje de kar als er een breuk komt in het peleton op het vlakke. Denk dat het spel in ieder geval vrij vroeg op de wagen gaat in de komende Tour. De 2de etappe biedt al gelijk kansen.
Contador heeft wel meer ploeggenoten waar hij in dat soort etappes goed op kan vertrouwen. Ik noem een Grivko, Iglinskiy en Gasparotto.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
Vino trekt ook niet in zijn eentje de kar als er een breuk komt in het peleton op het vlakke. Denk dat het spel in ieder geval vrij vroeg op de wagen gaat in de komende Tour. De 2de etappe biedt al gelijk kansen.
en Davis en Pereiro als ze die meenemen naar de Tour ...quote:Op donderdag 29 april 2010 12:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Contador heeft wel meer ploeggenoten waar hij in dat soort etappes goed op kan vertrouwen. Ik noem een Grivko, Iglinskiy en Gasparotto.
Astana heeft bij lange na niet het zwakke team dat het vooraf werd genoemd.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
en Davis en Pereiro als ze die meenemen naar de Tour ...
Met Pereiro en Vino heeft hij trouwens eigenlijk al sowieso de twee meest lepe klassementsrenners van de laatste 10 jaar in z'n ploeg zitten ...
Armstrong zelf werd bijvoorbeeld ooit eens op 2 minuten gereden door Mayo in een klimtijdrit in de Dauphine..quote:Op donderdag 29 april 2010 10:18 schreef Ericr het volgende:
Armstrong zal zelf wel het beste weten hoe hij zich moet voorbereiden maar voorlopig toont hij nog weinig van echte vorm. Als je dan ook nog amper echte koersen rijdt vraag ik me af of hij wel klaar is voor de Tour over 2 1/2 maand. Maar goed sommige renners die er in de Dauphine nog worden afgereden staan er ook in de Tour.
Waar is dat op gebaseerd? Altijd als Leipheimer voor zichzelf rijdt faalt hij -om uiteenlopende redenen.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als Leipheimer een beetje voor zichzelf had gereden had hij al 2x de Tour en een Vuelta gewonnen in z'n carriere ...
Andy Schleck is normaal gesproken totaal geen bedreiging. Zelfs al fietst hij Contador op 2 minuten in de bergen moet hij nog bijna 60km vlakke tijdrit kilometers rijden. Tja.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:34 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Ik denk dat Leipeimer zelfs de grootste bedreiging is voor contador.
Het was secondenspel tussen beiden voor zowel een tour als een vuelta waar contador uiteindelijk de beschermde renner was en waar ze beiden piekten en geen pech hadden. Veeel dichter dan Andy shleck ooit geweest is.
Het grappige daarvan is zelfs dat net doordat Bruyneel en vele anderen zo roepen dat Astana een zwakke ploeg heeft niemand net zal verwachten dat ze de koers gaan dragen ...quote:Op donderdag 29 april 2010 12:42 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Astana heeft bij lange na niet het zwakke team dat het vooraf werd genoemd.
Je ziet dat ze ook in de klassiekers scoren, terwijl ze dat voorheen negeerden.
Ik zie deze ploeg niet het gewicht van de koers helemaal dragen, maar ze zijn normaal gesproken sterk genoeg om Contador voldoende te steunen.
Zou gaaf zijn als we in die etappe Cancellara, Boonen, Flecha, Hincapie e.d. vooraan zien. Dan maar eens zien welke teams ze terug kunnen halen.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:06 schreef Beregd het volgende:
[..]
cancelara haalt ze wel allermaal terug op de kasseien!
Ik vraag mij af of Boonen wel de Tour gaat rijden dit jaar eigenlijk ...quote:Op donderdag 29 april 2010 12:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zou gaaf zijn als we in die etappe Cancellara, Boonen, Flecha, Hincapie e.d. vooraan zien. Dan maar eens zien welke teams ze terug kunnen halen.
Ze kunnen zich daardoor inderdaad 'lekker' in de rol van volger / underdog manoeuvreren.quote:Op donderdag 29 april 2010 12:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het grappige daarvan is zelfs dat net doordat Bruyneel en vele anderen zo roepen dat Astana een zwakke ploeg heeft niemand net zal verwachten dat ze de koers gaan dragen ...
Toen lagen er wel net iets minder stroken en verder van de finish dan nu dacht ik ...quote:Op donderdag 29 april 2010 13:24 schreef Leatherface het volgende:
Ik kan me van de Tour van 2004 nog wel een etappe herinneren over kasseien naar Roubaix?? (of was het nu voorstad Wasquehal?). Die beruchte Mayo-etappe. Als ik mij niet vergis was het wel een redelijk omvangrijke groep die naar de streep reed, met J.P. Nazon die de spurt won.
De kasseien stelden in die etappe niets voor, de enige schifting werd daar gemaakt door valpartijen (te zien doordat renners als O'Grady, Knaven, Hushovd en Backstedt op grote achterstand binnen kwamen, renners die het toch niet onaardig doen in Parijs-Roubaix). Nu zijn er een stuk meer kasseienstroken, en veel dichter bij de finish, waardoor er in ieder geval de kans is dat iemand ook daadwerkelijk op de kasseien achterstand oploopt, hoewel valpartijen ongetwijfeld ook een grote rol zullen spelen (waarbij de slachtoffers dan waarschijnlijk bij de subtoppers zullen zitten, omdat de grote ploegen hun kopmannen wel vooraan houden).quote:Op donderdag 29 april 2010 13:24 schreef Leatherface het volgende:
Ik kan me van de Tour van 2004 nog wel een etappe herinneren over kasseien naar Roubaix?? (of was het nu voorstad Wasquehal?). Die beruchte Mayo-etappe. Als ik mij niet vergis was het wel een redelijk omvangrijke groep die naar de streep reed, met J.P. Nazon die de spurt won.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |