http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=108151quote:BERGEN In de bossen bij Bergen is vanmiddag weer een grote brand uitgebroken. Het zou gaan om een gebied tussen de Zeeweg en de Uilenvangersweg.
Nadere berichtgeving ontbreekt nog. Vorig jaar waren er meerdere grote branden in het bos- en duingebied van Bergen. Het vermoeden is dat al deze branden waren aangestoken.
Ik roep het maar weer eens: GRIP zegt niks over de grootte van het incident, maar over de impact er vanquote:
quote:Schoorl - De politie heeft opdracht gegeven heel Bergen aan Zee te ontruimen wegens een grote duinbrand die sinds woensdag laat in de middag woedt in het duingebied tussen Bergen en Schoorl. Het vuur zou zich inmiddels hebben verspreid over een gebied van een halve kilometer bij een halve kilometer.
De rook is tot in Alkmaar te zien. De brandweer is massaal uitgerukt om de brand te bestrijden. Er zou sprake zijn van meerdere brandhaarden. Boven het gebied cirkelt een politiehelikopter. Onduidelijk is nog waar de evacuees heen moeten.
Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. Vorig jaar woedden in de duinen bij Bergen en Schoorl ook diverse grote branden. Die waren vermoedelijk allemaal aangestoken. Later meer.
dus zegt het wel wat...quote:Op woensdag 14 april 2010 19:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een klein brandje is
Neequote:
Een kleine brand kan ook GRIP3 zijn, en een zeer grote brand kan bij GRIP0 blijven.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:01 schreef Piles het volgende:
Ik roep het maar weer eens: GRIP zegt niks over de grootte van het incident, maar over de impact er van
Zal in dit geval dus voornamelijk om de bedreiging van Bergen en de ontruiming gaan.
Aanvullend:quote:Op woensdag 14 april 2010 19:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee
Lees mijn post nog eens, en probeer het te begrijpen...
[..]
Een kleine brand kan ook GRIP3 zijn, en een zeer grote brand kan bij GRIP0 blijven.
Ja, maar niet over de grootte van de brand. Als je er vaak mee werkt, dan zou je dat moeten snappenquote:Op woensdag 14 april 2010 19:34 schreef Wupppie het volgende:
ik werk geregeld met Grip situaties.
Je hebt in grote lijnen gelijk, maar als er grip afgekondigd wordt (en dan boven grip1) wil het zeker wel wat zeggen.
Grip heeft ook te maken met organisatie, bij een opschaling kunnen bepaalde taken makkelijker gedelegeerd en gecoordineerd worden.quote:
Bron: RampenInfo.nlquote:Zeer grote heidebrand bij Bergen aan Zee
Bergen aan Zee wordt ontruimd wegens de grote duinbrand die sinds het einde van de middag in Bergen woedt. Dit heeft de politie bekendgemaakt.
De politiewoordvoerster kon nog niet aangeven wat de precieze omvang van het getroffen gebied is, omdat de brand zich vrij snel verspreidt.
D'r staan ook dure hotels. Dus ik vermoed dat heel Noord-Holland wel uitrukt als het vuur te dichtbij komt.quote:Op woensdag 14 april 2010 19:46 schreef MaGNeT het volgende:
Maar hopen dat ze het onder controle krijgen.
TBS met dwangverpleging voor, gokje, 5 jaarquote:Op woensdag 14 april 2010 19:49 schreef Yi-Long het volgende:
Als ze die eikel(s) al te pakken krijgen, wat voor straf kan zo'n figuur dan trouwens verwachten? Je mag toch hopen dat zo'n gek voor minstens 10 jaar de bak in gaat, maar tegelijkertijd betwijfel ik dat natuurlijk zeer sterk...
Dat vermoeden bestaat zeer sterk, gezien de meerdere brandhaarden en de recente geschiedenis van branden in dat gebied.quote:
Ga jij maar lekker interessant lopen doen door bij elke gripsituatie als een of andere alwetende goeroe lopen verkondigen dat 'het allemaal niets zegt'quote:Op woensdag 14 april 2010 19:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, maar niet over de grootte van de brand. Als je er vaak mee werkt, dan zou je dat moeten snappen
Leer lezenquote:Op woensdag 14 april 2010 19:54 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker interessant lopen doen door bij elke gripsituatie als een of andere alwetende goeroe lopen verkondigen dat 'het allemaal niets zegt'
Grip heeft met commandostructuur te maken, en dat wordt bij grotere incidenten pas ingeschakeld.
Dus in die zin zegt het wel wat.q
Of bij kleinere incidenten die wel een grote coordinatie vereisen....quote:Op woensdag 14 april 2010 19:54 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Ga jij maar lekker interessant lopen doen door bij elke gripsituatie als een of andere alwetende goeroe lopen verkondigen dat 'het allemaal niets zegt'
Grip heeft met commandostructuur te maken, en dat wordt bij grotere incidenten pas ingeschakeld.
Dus in die zin zegt het wel wat.q
Het blijft de FP hèquote:Op woensdag 14 april 2010 19:56 schreef Maanvis het volgende:
Pff, Bergen staat in de fik en de FP blijft stil...
Ik heb het meteen gesubmit toen het bekend werd, en daarna hier gepost.... maar ja... een enge clown, Jan Slagter die Loretta niets vindt, en een prank-caller in de UK, dat is natuurlijk belangrijker nieuws(!)quote:Op woensdag 14 april 2010 19:56 schreef Maanvis het volgende:
Pff, Bergen staat in de fik en de FP blijft stil...
Het wil wat zeggen maar het zegt niks over de grootte van de brand.. GRIP 3 staat niet gelijk aan een fikse brand.. Kan ook een kleine brand zijn waar het een of ander is gebeurd..quote:Op woensdag 14 april 2010 19:34 schreef Wupppie het volgende:
ik werk geregeld met Grip situaties.
Je hebt in grote lijnen gelijk, maar als er grip afgekondigd wordt (en dan boven grip1) wil het zeker wel wat zeggen.
Zal misschien wel weer een noodverordering komen, als die er nog niet isquote:Op woensdag 14 april 2010 19:42 schreef Piles het volgende:
[..]
ME gaat Bergen bewaken begreep ik ook.
Volgens RTV NH zou het vuur inderdaad tot op 2 kilometer van de bebouwde kom zijn genaderd (maar dat was rond 19.30 toch ook al zo?) en nu dient heel Bergen aan Zee ontruimd te worden. Bussen vertrekken van het Van der Wijckplein en worden opgevangen in sportcentrum De Beeck in Bergen. Daarnaast is Radio Noord-Holland nu officieel uitgeroepen tot rampenzender.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:09 schreef IkWilbert het volgende:
Zojuist is bekend gemaakt dat heel Bergen aan Zee ontruimd gaat worden, het vuur kan binnen een uur de bebouwde kom bereiken...
dat melden NOS en RTV-NH
Ik zet nu ook RTV NH op , zie je een dikke fik met een vrolijk muziekje eronder van radio noordhollandquote:Op woensdag 14 april 2010 20:08 schreef Maanvis het volgende:
En er is livebeeld: http://www.rtvnh.nl/player.php?stream=LiveTV
2 weken geleden nog even geweest met mijn vriendin voor een strandwandeling (nog even voordat het parkeren weer geld gaat kosten). Zat er zelfs vanmiddag nog aan te denken om een stuk die kant op te fietsen, maar ivm de wind ergens anders heen gegaan...quote:Op woensdag 14 april 2010 20:09 schreef IkWilbert het volgende:
Zojuist is bekend gemaakt dat heel Bergen aan Zee ontruimd gaat worden, het vuur kan binnen een uur de bebouwde kom bereiken...
dat melden NOS en RTV-NH
driiiiiiver's seat yeaaheahquote:Op woensdag 14 april 2010 20:14 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik zet nu ook RTV NH op , zie je een dikke fik met een vrolijk muziekje eronder van radio noordholland
Yep, en momenteel wegwerkzaamheden, dus ook nog wat moeilijker om te rijden.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:21 schreef StephanL het volgende:
Naar bergen aan zee, loopt ook echt één weg tussen de duinen.
quote:Op woensdag 14 april 2010 20:14 schreef YazooW het volgende:
TV Noord Holland staat aan.
Leuk alternatief voor mijn "openhaard screansaver"
Als het echt moet kun je over dat fietspad "Woudweg" ook nog weg.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Yep, en momenteel wegwerkzaamheden, dus ook nog wat moeilijker om te rijden.
Hij staat op repeatquote:Op woensdag 14 april 2010 20:27 schreef NordicBlue het volgende:
openhaard tv op rtv nh
Naja, zolang je the doors met light my fire hoort of Earth, wind and Fire of Fire, water, burn, dan valt alles nog meequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |