Ik luister het album nu via Spotify en klinkt inderdaad niet onaardig. De komende dagen wat vaker draaien om te zien hoe goed ik het vind.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:14 schreef Moody het volgende:
Kom op mensen, dit is meer aandacht waard
[..]
Ik vind het om heel eerlijk te zijn een bak herrie waar ik niets van snapquote:
Zeker het beluisteren waard!quote:Andrew Jackson Jihad is an American folk/punk/rock group from Phoenix, Arizona, formed in 2004. They have been classified as everything from indie rock to anti-folk to Americana.
Andrew Jackson Jihad was formed after its original drummer, Justin James White, approached Sean Bonnette and Ben Gallaty, who had just left Rodan (not the Rodan of Kentucky fame) and The Sub-Standards. Since then, many significant Arizona musicians have sat in with the remaining duo of Sean and Ben, including John De La Cruz of Fatigo and Asleep In The Sea’s Owen Evans. Dylan Cook also plays mandolin regularly with the band.
Hun album: 'People Who Can Eat People Are the Luckiest People in the World'
Tracklist:
1. Rejoice
2. Brave As a Noun
3. Survival Song
4. Bad Bad Things
5. No More Tears
6. Bells & Whistles
7. Randy's House
8. A Song Dedicated to the Memory of Stormy the Rabbit
9. People II: The Reckoning
10. Personal Space Invador
11. People
Ook de coverversie van Two Headed Boy is prachtig, en misschien 'rommeliger' als het origineel:
Het is ook weinig bijzonders. De nieuwe Maps & Atlases daarentegen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:25 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Ik vind het om heel eerlijk te zijn een bak herrie waar ik niets van snap.
Heb het onderweg naar mijn stage 3 kansen gegeven, ben er niet helemaal over uit..
Zeker een goede indieband!quote:Maps & Atlases - Perch Patchwork
"Maps & Atlases offer songs that wrestle themselves from flailing, algebraic fits of intricate guitar notes and drum ruptures to lulling, voice-driven melodies that speak stories using lyrical images strung together like soup cans chasing a Cadillac. Mostly influenced by experimental and technically adept musicians such as Hella, Don Caballero, and Psych-Folkies Devendra Banhart and Six Organs of Admittance, Maps & Atlases create a distinctive blend of the intricate and organic. "
Check Ariel Pink's Haunted Graffiti - Before Today ook eens!quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:33 schreef CatsInTheWell het volgende:
[..]
Het is ook weinig bijzonders. De nieuwe Maps & Atlases daarentegen.
Ach ja, de muziek zal vast te moeilijk/apart voor mij zijn.quote:
Geweldige plaat inderdaad, Round and Round.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:39 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Check Ariel Pink's Haunted Graffiti - Before Today ook eens!![]()
Zeker een aanrader!
Wanneer je artiesten alsquote:Op zondag 13 juni 2010 22:32 schreef CatsInTheWell het volgende:
[..]
Ach ja, de muziek zal vast te moeilijk/apart voor mij zijn.
Sowieso is Sleigh Bells belachelijk aanstekelijk en dansbaar, dus ik zie niet eens in wat er aan te snappen valt. Maar goed, ik heb ze dus al een keer live aan het werk gezien, misschien dat daardoor mijn mening zo positief is.quote:Op maandag 14 juni 2010 00:03 schreef DO2 het volgende:
[..]
Wanneer je artiesten alsM.I.A.
,
![]()
en
Crystal Castles
kan waarderen,
is Sleigh Bells een absolute winner .
Ik niet. Maar ik ga 'm wel proberen te zien op de-Affaire dit jaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:13 schreef cafca het volgende:
Zijn er nog mensen naar John Grant geweest afgelopen donderdag?
Oeh, komt-ie daar ook? Hm.....misschien toch maar weer eens naar Nijmegen afreizen dan.....quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:25 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik niet. Maar ik ga 'm wel proberen te zien op de-Affaire dit jaar.
Nee. Zal ik eens doenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:59 schreef Felagund het volgende:
Angus & Julia Stone al geluisterd?
Mijn top-15 van 2010 tot nu toe:quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:28 schreef cafca het volgende:
Afgelopen week even de eerste helft van het jaar geevalueerd, en ik kom tot de conclusie dat 2010 best een mooi jaar is
Favoriete albums tot nu toe:
Bill Fay
Ben Sollee and Daniel Martin Moore
John Grant
Erland & the Carnival
Josh Rouse
Ook fijne platen: Owen Pallett, Sam Amidon,Reckless Kelly,Beach House,The Divine Comedy
Iemand nog tips?
quote:[permalink] geplaatst op 16 mei 2010, 11:41 uur
1. The Tarantula Waltz - Did Not Leave To Find But To Forget, To Leave Behind
2. Villagers - Becoming A Jackal
3. Admiral Freebee - The Honey and the Knife
4. The National - High Violet
5. Broken Bells - Broken Bells
6. Ed Harcourt - Lustre
7. Baltazar - Applause
8. Portugal The Man - American Ghetto
9. The Black Keys - Brothers
10. Jeremy Messersmith - The Reluctant Graveyard
11. Admiral Fellow - Boots Met My Face
12. My Luminaries - Order From The Chaos
13. Kula Shaker - Pilgrim's Progress
14. Blaudzun - Seadrift Soundmachine
15. Turin Brakes - Outbursts
Vind 'm juist erg prettig, met name omdat het afgewisseld wordt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:23 schreef cafca het volgende:
Ik krijg bij Angus & Julia Stone wel bijna het Joanna Newsom-idee...... Hele mooie muziek, maar die stem......die gaat toch een beetje irriteren af en toe. Niet zo erg als bij Joanna, maar toch......
En niet die van The National?quote:Op zondag 20 juni 2010 23:05 schreef CatsInTheWell het volgende:
Platen die zeker hoog eindigen gaan zijn die van Joanna Newsom, Liars, Beach House, Four Tet en ik ben ook helemaal weg van de nieuwste van Wolf Parade.
En die plaat van Dum Dum Girls is zeker wel leuk.
idd, weer een groep (zoals animal collective vorig jaar) die bij de verkeerde plaat gehypet wordt, de vorige waren veel leukerquote:Op woensdag 23 juni 2010 18:17 schreef CatsInTheWell het volgende:
En The National's nieuwste... tsja. Sad Songs en Boxer zijn toch wel een stuk beter, eigenlijk. Al staan er op High Violet ook wel mooie liedjes. Maar toch ben ik er niet echt van onder de indruk (en dat is jammer, want ik heb de heren hoog zitten).
Hmm, ik moet eerlijk zeggen; ik heb High Violet nu meerdere keren volledig geluisterd en het bevalt mij wel. Er zitten een paar liedjes tussen die ik eerst niet kon hebben (waaronder 'Bloodbuzz Ohio') die ik nu wel te pruimen vind, maar de meerderheid is toch echt van hoog niveau. 'England', 'Conversation 16', 'Anyone's ghost', 'Lemonworld' om er maar een paar te noemen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:17 schreef CatsInTheWell het volgende:
Jazeker weten, Have One On Me is een prachtig drieluik geworden. Haar stem is wat toegankelijker dan op haar eerdere werk, maar nog (bijna) altijd wars van liedjesstructuren.
En The National's nieuwste... tsja. Sad Songs en Boxer zijn toch wel een stuk beter, eigenlijk. Al staan er op High Violet ook wel mooie liedjes. Maar toch ben ik er niet echt van onder de indruk (en dat is jammer, want ik heb de heren hoog zitten).
Eens.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:14 schreef DO2 het volgende:
Ik luister overigens al jaren geregeld naar alle platen van AC,
en ik vind MPP wel degelijk hun sterkste plaat.
Meer NME dan Pitchfork toch. Het gros van de namen is sowieso Brits.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 01:59 schreef emokid het volgende:
Hallogallo is best wel legendarisch. Oude krautlegende Rother die Neu! gaat spelen. Als je echter voor dingen als Jamie T. gaat verwacht ik niet dat dit je kan boeien.
Verder komt er allemaal Pitchfork approved muziek, ook niet mis.
Fanfarlo! Leuk album uitgebracht vorig jaar. Portugal the Man is ook best te doen, We Were Promised Jetpacks, Villagers, Friska Valjor had wel wat leuke liedjes, The Drums ook wel n paar.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:47 schreef MCH het volgende:
Dag liefhebbers![]()
In augustus ga ik naar dit festival. Ik heb eigenlijk een kaartje gekocht vanwege de zachte prijs en ik ken lang niet alle bands. Welke moet ik echt zien of vooraf goed gaan beluisteren? Ik hoor graag jullie tips.
Ben jij nou meer naar Pitchfork-bandjes gaan luisteren of zijn zij gewoon wat dichter bij jouw smaak uitgekomen? Er zijn tijden geweest dat ik geen enkele van je tips kende (en daarna ook nooit meer iets van vernam), maar deze vier ken ik allemaal. Karen Elson uiteraard ook als neukerdje van Jack White, en Steve Mason als oud-zanger van The Beta Band.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:55 schreef methodmich het volgende:
Ook zeer genietbaar: Karen Elson, Horse Feathers, Villagers en Steve Mason.
quote:
Inderdaad erg goed album. Niet alleen intens, want met The Pact (I'll be your fever) staat er ook nog een heerlijk dansbaar/uplifting nummer op.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:32 schreef Moody het volgende:
Beste album dit jaar naar mijn mening is die van Villagers.
Serieus een erg goed album. Qua intensiteit/emoties enigzins te vergelijken met het album van The Antlers van vorig jaar.
Dat klinkt al een stuk interessanter dan de andere nieuwe nummers van hun nieuwe plaat die ik heb gehoord. The Books is een fijn bandje, maar wat ik tot dusver had gehoord was eigenlijk gewoon meer van hetzelfde. Dit klinkt echter weer een stuk frisser.quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:43 schreef CatsInTheWell het volgende:
De nieuwe van The Books is wederom geweldig.
Vet!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:50 schreef Grobbel het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een plaat zeg, heerlijk. Die clip maakt het ook helemaal af.
zit op mijn werk en hier wordt nogal wat geblokkeerdquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:09 schreef Z het volgende:
Heb je geen winamp? Hij zit ook 'voorgeprogrammeerd' in iTunes meen ik. Ik luister er al jaren naar.
Dit klinkt zeker fijn!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:30 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb altijd veel naar Nosaj Thing geluisterd, supertof! en nu kwam ik via z'n facebook dit tegen
Nog meer liefhebbers daarvan hier?
www.RadioParadise.com is ook wel aardig, maar dat verveelt op een gegeven moment wel..maar goed welke radio niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 09:54 schreef Beregd het volgende:
thx, playlist zag er mooi uit, maar werkt helaas hier niet,
"future perfect radio - best of the decade" is het geworden, voorlopig valt het goed mee.
erg fijn jaquote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:21 schreef pfaf het volgende:
Menomena helemaal nog niet genoemd hier? Fijne plaat!
Ik vind 'm wel wat te lang. Vooral in het middenstuk had wel wat gesneden mogen worden. Best goede nummers en zo, maar teveel hetzelfde vlak achter elkaar zorgt toch dat dit geen echte klassieker gaat worden... Of in elk geval niet in huize Grobbel.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:12 schreef DO2 het volgende:
De nieuwe van Arcade Fire stelt vooralsnog ook niet teleur.
Dat heb ik tot nu toe ook, het einde vind ik dan wel weer heel goed.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:20 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik vind 'm wel wat te lang. Vooral in het middenstuk had wel wat gesneden mogen worden. Best goede nummers en zo, maar teveel hetzelfde vlak achter elkaar zorgt toch dat dit geen echte klassieker gaat worden... Of in elk geval niet in huize Grobbel.
Die staat toch ook op de luisterpaal?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:22 schreef Bol_Wan het volgende:
album van The Magic Numbers is ook erg leuk
Maar kun jij The Sprawl II uitzitten zonder spontaan de tekst van 'Heart of Glass' mee te zingen?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:22 schreef Felagund het volgende:
Menomena klonk op het eerste gehoor gisteren heel goed. Vanavond nog maar eens beter naar gaan luisteren.
[..]
Dat heb ik tot nu toe ook, het einde vind ik dan wel weer heel goed.
Die mening deel ik wel. Ik vind het erg goed...als ik de helft van het album achter elkaar luister...ik kan tot noch toe niet in 1 ruk door luisteren....quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:20 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik vind 'm wel wat te lang. Vooral in het middenstuk had wel wat gesneden mogen worden. Best goede nummers en zo, maar teveel hetzelfde vlak achter elkaar zorgt toch dat dit geen echte klassieker gaat worden... Of in elk geval niet in huize Grobbel.
yup, zo kwam ik ook op Menomena uitquote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die staat toch ook op de luisterpaal?
Als er één band is waar je de cd's origineel van moet hebben is het Menomena wel. Altijd prachtige hoezen...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:32 schreef Beregd het volgende:
friend & foe leg ik nog altijd regelmatig eens op, zal mines zeker ook kopen (is die echt al uit hier, of bekomen jullie hem via andere wegen?).
Coole clips hebben die ook.
Hij staat op de luisterpaal van 3voor12, volledig legaal te luisteren daar:quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:32 schreef Beregd het volgende:
friend & foe leg ik nog altijd regelmatig eens op, zal mines zeker ook kopen (is die echt al uit hier, of bekomen jullie hem via andere wegen?).
Coole clips hebben die ook.
bvb
Prachtige clip inderdaad. Denk dat ik die al een keer of 40 heb gezien in mijn leven.quote:
Dit is Heart of Glass:quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij staat op de luisterpaal van 3voor12, volledig legaal te luisteren daar:
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/
@Grobbel: Ik zal het vanavond uitproberen, ik heb het album pas 1 keer volledig geluisterd. Welk nummer is trouwens Heart of Glass? Volgens mij staat dat niet op het album.
Een TOTBL-fan moet zeker de moeite nemen Arcade Fire te begrijpen. 'Funeral' is het meest ontroerende album van het vorige decennium en staat bij mij op gelijke hoogte met een plaat als 'Closer' van Joy Division. Het is de wanhoop die in Win Butler's zang doorklinkt die mij emotioneert. Daarbij komt er vaak net op het juiste moment een viool of gitaarriff tevoorschijn. Ik zou inderdaad 'Funeral' tientallen keren aandachtig beluisteren, de andere twee albums later, die vind ik beduidend minder. Mijn favoriete nummer is 'Neighborhood #3 (Power Out)', luister desnoods dat nummer tientallen keren:quote:Op woensdag 4 augustus 2010 16:57 schreef Thijsssss het volgende:
In begrijp denk Arcade Fire denk ik niet echt, (bijna) iedere muziekliefhebber van dit 'indie'-genre gaat er helemaal prat op, maar mij pakt 't niet. Iemand die bereid is de moeite te willen nemen mij toch te overtuigen van de genialiteit van AF?
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:00 schreef Felagund het volgende:
Ik heb het niet zo op dat 'begrijpen'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |