In dit geval is het gewoon een gevoel van herkenning van een ouder iemand die terug denkt aan hoe onzeker je kunt zijn als je jong bent.quote:Op maandag 12 april 2010 21:33 schreef Demise het volgende:
[..]
Tja, dat helpt dus niet, hè?
Maar schattig klinkt zo als een middenweg tussen 'lief' en 'dom'.
Goedemorgenquote:Op woensdag 14 april 2010 09:31 schreef Cassandra87 het volgende:
en een tvp! Morgen!
Ik zag het, en heb gereageerd.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:32 schreef Ferrobarr het volgende:
(en @Autidude: ik heb je een PM gestuurd).
quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:03 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
![]()
![]()
VVD is niet de grootste partij hoorgelukkig maar
Heb je zelf ideeën?quote:Op woensdag 14 april 2010 10:55 schreef DeHovenier het volgende:
Ik krijg binnenkort begeleiding bij het zoeken naar ander werk, waar ik nu zit is op zich wel goed werk voor mij, maar ik wil verder, een beetje dichter bij mijn niveau werken, mezelf meer ontwikkelen. Werkpad moet me daarbij gaan helpen
Nu ben je toch hovenier? Mooi werk wel, maar ik snap ook wel dat je verder wilt. Ik ben opperman en bosmaaier geweest in die sector. Ongeschoold. Heb jij zo'n MBO4 diploma?quote:Op woensdag 14 april 2010 10:55 schreef DeHovenier het volgende:
Ik krijg binnenkort begeleiding bij het zoeken naar ander werk, waar ik nu zit is op zich wel goed werk voor mij, maar ik wil verder, een beetje dichter bij mijn niveau werken, mezelf meer ontwikkelen. Werkpad moet me daarbij gaan helpen
Nee, ik heb wel de opleiding gedaan ervoor. Maar ik kan echt geen leiding geven etc, en ik vind het niet zo leuk werk meer. Heb idd een MBO4 diploma.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:41 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nu ben je toch hovenier? Mooi werk wel, maar ik snap ook wel dat je verder wilt. Ik ben opperman en bosmaaier geweest in die sector. Ongeschoold. Heb jij zo'n MBO4 diploma?
Dat is mooi man, dat diplomaquote:Op woensdag 14 april 2010 11:51 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Nee, ik heb wel de opleiding gedaan ervoor. Maar ik kan echt geen leiding geven etc, en ik vind het niet zo leuk werk meer. Heb idd een MBO4 diploma.
MBO ook wel hoor, ligt er ook maar net aan wat je wilt. Maar de arbeidsmarkt is op MBO niveau ook heel erg breed en zijn er zat leuke functies te vinden.. Hoef je ook bij lang niet alles een specifieke opleiding qua richting te hebben gehad, gaat het om het "niveau" .. Even heel sarcastisch, zogenaamd hoe slim je bent,quote:Op woensdag 14 april 2010 12:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Klopt. Met een diploma, zeker met HBO of uni heb je kans (p<0.00000000000000001) op een (passende) carrière of baan.
Net als in de loterij heb je een kans. Alleen jammer dat die vandaag de dag nergens meer over gaan.
OK, het kan best zijn.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:08 schreef Autidude het volgende:
[..]
MBO ook wel hoor, ligt er ook maar net aan wat je wilt. Maar de arbeidsmarkt is op MBO niveau ook heel erg breed en zijn er zat leuke functies te vinden.. Hoef je ook bij lang niet alles een specifieke opleiding qua richting te hebben gehad, gaat het om het "niveau" .. Even heel sarcastisch, zogenaamd hoe slim je bent,
En dan heb je lage MBO, en je hebt de hoge MBO.. en dat is MBO-4.. dan heb je ook 4 jaar doorgeleerd en dan ben je dus slim![]()
Met MBO-4 niveau heb je een hele brede kans op de arbeidsmarkt, zeker als je nog jong bent.
Je hebt er idd best een negatieve kijk op, best onprettig, maar ik begrijp je ookquote:Op woensdag 14 april 2010 13:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
OK, het kan best zijn.
Maar hoe dan ook, ik moet dit eigenlijk niet doen. Als mensen willen studeren moeten ze dat gewoon doen.
Ik ben wrs ook 1 van de weinigen die verongelukt is op dit gebied. Wel jammer dat instellingen je torenhoge verwachtingen wekken maar niet thuisgeven als je pech hebt. Dan zeggen ze ijskoud: "dan heb je pech gehad" Ik vind dat zo onterecht.
Het diploma heeft mij bakken geld gekost en amper iets teruggezien. Als ik niets had gedaan had ik er denk ik beter voorgestaan.
Allereerst ben ik blij dat ik je zo in beter doen aantref.... Ik heb het idee dat je nu veel beter voelt, na het gedoe van gisteren.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:22 schreef Autidude het volgende:
[..]
Je hebt er idd best een negatieve kijk op, best onprettig, maar ik begrijp je ookIk ben ook een pechvogel, jonguh!
Ik snap je dondersgoed en vooral je afkeer.. ik ben zelfs nog veel meer een rebel want ik zit zo'n beetje in het zelfde schuitje, alleen ik heb niet eens diploma man.. jij hebt tenminste nog op papier staan dat je HBO niveau hebt.. dat lezen werkgevers als superslim, daar geilen ze op.
Je kan wellicht ook een leuke functie vinden op een ander gebied, maar met een bintenis aan een fiep of zoiets, als je begrijpt wat ik bedoel.. Nu is de luidsprekerhoek, dan weer een heftige sector.. maar misschien is daar ook wel iets in te vinden.. En ik denk niet dat jij in een winkel gaat staan? Dat weet ik niet zeker, maar je zou prima luidsprekers kunnen verkopen in een super pro store.. dus niet bij de BCC ofzo.
Of niet?
Ik weet natuurlijk niet precies hoe het zit bij jou, en ik weet ook niet wat je allemaal al geprobeerd hebt en hoe vaak.. Maar span je vleugels man! Ik weet hoe lastig het is, maar er moet iets zijn! En je kan zat hulp krijgen.. al is dat dus ook allemaal een hoop gedoe en prikkels, ik weet er alles van..
Maar bij jou is duidelijk dat er behoorlijk veel in zit.. echtEn dan heb ik echt zoiets van, kom op man!
Je hebt nog op papier staan ook dat je koppie koppie bent![]()
En als je dan bepaalde voorwaarden hebt ivm je ASS dan is dat dus bespreekbaar en te regelen via het UWV en hulpbedrijfjes.. kost jou niets..
Dank.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:29 schreef Cassandra87 het volgende:
lieve EG jij moet je daar niet druk om maken. Nadenken over opleiding en kansen vergt veel te veel van je geloof ik.
ff korte reactie *knuf
Knap. Succes .quote:Moet nu naar die juridische vent die me bij gaat spijkeren over de ldt
Duizend bommen en granaten!! Ik hou van dikke klappers, bommen en explosiesquote:Op woensdag 14 april 2010 13:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is rondlopen met een aansteker door een ruimte gevuld met acetyleen en zuurstof
Meestal doe ik eerst iets idioots, besef ik me pas achteraf dat het idioot was, schaam ik me ervoor, maar vrijwel direct daarna kan ik ook wel weer om mezelf lachen.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:32 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
In dit geval is het gewoon een gevoel van herkenning van een ouder iemand die terug denkt aan hoe onzeker je kunt zijn als je jong bent.
Maar om je onzekerheid enigszins weg te nemen: dom ben je zeker niet (dat weet je zelf ook best wel) en lief: ik ken je onvoldoende om daar echt op te antwoorden, maar hier vind ik je in ieder geval erg aardig.
Trouwens: ik heb nog geen PM ontvangen over de meet![]()
(en @Autidude: ik heb je een PM gestuurd).
(tevens tvp)
Haha, nee hoor. No way in hell dat mijn ouders mijn telefoonrekening betalen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:36 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Aan het eind van de maand
"DEMIIIIIIIIIIIISE,,,,,, NU HIER KOMEN"
Onder welke voorwaarden, cq, datalimiet e.d. Dat verschilt per provider en per abbonement etc etc..quote:Op woensdag 14 april 2010 14:26 schreef Demise het volgende:
Haha, nee hoor. No way in hell dat mijn ouders mijn telefoonrekening betalen.Maar voor 4,95 heb ik een hele maand internet op m'n mobiel.
I know, checked it all. Ik mag een dataverbruik hebben van 10x het gemiddelde, als ik daar overheen zit, beëindigen ze de Blox gewoon. Na één maand stopt het ook automatisch, ik kan per maand kiezen of ik weer internet wil gebruiken.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:33 schreef Autidude het volgende:
[..]
Onder welke voorwaarden, cq, datalimiet e.d. Dat verschilt per provider en per abbonement etc etc..
Onder de noemer; Fair Use Policy.. Die telefoonpikkies zijn geniaal gehaaid![]()
Bij de goede providers wordt je gewaarschuwd, maar je kan ook zomaar een hele dikke rekening krijgen omdat je extreem veel heb zitten internetten, en dan gaat het hard hoor. Dat is namelijk ook vaak de truc
Daar heb ik geen ervaring mee, maar ik wil van jou wel graag weten of je Ritalin of Concerta gebruikt en in welke dosis en timing ofzo.. En of je last hebt van Rebound? Want bij mij wogen de voordelen niet op tegen de nadelen en ik had keiharde rebound, maar ik las ook dat er mensen zijn die het gewoon ook s'avonds slikken enzo en dat dat werkt.quote:Op woensdag 14 april 2010 14:32 schreef Demise het volgende:
Oh ja, heeft er iemand hier ervaring met een medicijnpaspoort? Elke keer dat ik nu naar het buitenland wil, moet ik op z'n minst twee maanden van te voren een Schengenverklaring aanvragen voor mijn methylfenidaat. Ik hoorde van iemand dat je met een medicijnpaspoort drie of vijf jaar gewoon naar het buitenland kan met medicatie, zonder elke keer weer zo'n verklaring aan te vragen. Vanochtend belde ik erover naar mijn Jonx (ik zie mijn psych maar één keer per jaar) en de vrouw die ik aan de telefoon had zou terugbellen, maar ik heb niets meer gehoord. De ervaring vertelt me ook dat Jonx vrijwel altijd vergeet terug te bellen en dat je er zelf weer vijf keer achteraan moet voordat je antwoord krijgt. Ook met die Schengenverklaring, de laatste keer waren ze vergeten 'm op de post te doen. Mijn vader wilde al op vakantie gaan zonder die verklaring, maar ik flipte al compleet bij dat idee, dus we zijn uiteindelijk drie dagen later weggegaan. Wat mij ook weer een schuldgevoel bezorgde, etc. Dus zo'n paspoort zou geweldig zijn, maar ik weet niet zo goed bij wie ik moet zijn voor informatie.
Vodafone.. ,quote:Op woensdag 14 april 2010 14:35 schreef Demise het volgende:
[..]
I know, checked it all. Ik mag een dataverbruik hebben van 10x het gemiddelde, als ik daar overheen zit, beëindigen ze de Blox gewoon. Na één maand stopt het ook automatisch, ik kan per maand kiezen of ik weer internet wil gebruiken.
Vergelijkbaar met Ritalin (merknaam, volgens mij slik ik Sorax, maar is praktisch hetzelfde). Ik slik 20mg, 20mg, 15mg. Als ik gewoon het eerste uur naar school moet, neem ik de eerste dosis om 7:30 en de tweede om 11:30. De derde dosis neem ik of om 15:30, als ik tot 16:15 of later naar school moet, of om 18:00 (bij het eten). Eigenlijk schuif ik heel veel. Als ik in het weekend de hele dag thuis blijf, slik ik soms helemaal geen medicatie, of de eerste dosis pas rond 14:00. Ik voel meestal na zo'n 20 minuten dat het begint te werken, vanaf dat moment duurt het nog maar een paar minuten voordat het echt volledig werkt. Laatst waren we aan het stoeien toen het begon te werken, en mijn broertje zei heel beteuterd: 'Je doet nu veel minder gek!'quote:Op woensdag 14 april 2010 14:36 schreef Autidude het volgende:
[..]
Daar heb ik geen ervaring mee, maar ik wil van jou wel graag weten of je Ritalin of Concerta gebruikt en in welke dosis en timing ofzo.. En of je last hebt van Rebound? Want bij mij wogen de voordelen niet op tegen de nadelen en ik had keiharde rebound, maar ik las ook dat er mensen zijn die het gewoon ook s'avonds slikken enzo en dat dat werkt.
Haha.quote:
Mijn audioapparatuur, de boxenhobby...quote:Op woensdag 14 april 2010 14:02 schreef Autidude het volgende:
Ik heb misschien nog de tijger in me.. zoals ik zei, ik ben zo rebels als de pestMaar eigenlijk is dat niet om te lachen .. Maar heb jij uitlaatkleppen, EG? Ik snap de struggles en frustraties dondersgoed, maar ik wil en zal altijd blijven vechten, welliswaar met rust/depri periodes.. maar toch..
Ach ik heb altijd al gezegd dat een opleiding niet voldoende en niet noodzakelijk is voor (zakelijk) succes. Het is en blijft een vod dat de open haard niet eens waard is.quote:1 van die motivatie dingetjes bij mij is bijvoorbeeld het schitterende voorbeeld/carriere van de persoon die ik eerder genoemd heb als diegeen die mij op het Think Different filmpje wees..
Ik kan helaas niet meer zijn CV terug vinden, hij had altijd een website en daar stond alles op, maar dat is nu allemaal weer anders. Maar dat CV was een hele waslijst van zwaar indrukwekkende zaken en functies en hij is dus, toevallig, ook zwaar luidspreker freak en heeft zelfs dingen ontworpen en dus ook diverse artikelen geschreven voor magazine's etc etc.. En dan nog een heel ICT gebeuren, maar dat terzijde.. Een waslijst dus.. En niet de minste.
Staat er bij opleidingen..; HAVO, met moeite..![]()
![]()
Ik bedoel maar..
Handig zo'n vriendje die alles weetquote:Op woensdag 14 april 2010 19:43 schreef Cassandra87 het volgende:
EG, als je daarin vrede hebt gevonden is t goed. Je moet niet te lang blijven hangen in t verleden en onvrede, niet goed voor je, voor niemand niet. Het hoe of wat is enorm balen maar juist daarom moet je je vast houden aan de positieve dingen!
En hersens heb je zeer zeker wel!!
Dus dat is t punt niet.
Toch wel fijn om te weten. Ik voel mij af en toe zó dom. Politiek interesseert me niets. Ik weet dat estland bij letland ligt maar waar beide liggen, ik dacht groenland. WRONG!
Ik heb moeite met logica in wiskunde te vinden.
Ik heb een relatie met een HBO-er die ongelofelijk veel weet en slim is en goed is in praktisch alles wat hij doet (imho) en met familie en vrienden over elk onderwerp kan meepraten
Gevolg is dat ik mij met de dag nog dommer voel
Tegelijkertijd zit ik bij die vent van juridische zaken, hadden we 3 dagen per week gepland om mij up to date te brengen voor de komende maand, en komen we tot de conclusie dat ik praktisch de wetten en regeltjes uit mijn hoofd ken én snap. Ik kan alleen van een bruto jaaropgave geen netto maandsalaris maken. Maar verder is mijn kennis praktisch even groot als iemand die daar jaren voor heeft geleerd bij wijze van spreken. Dus zó dom ben ik nog niet.
En tegelijkertijd is de leiding dolblij met mij omdat ik binnen 2 weken alles zelfstandig oppak en dingen eigen maak.
Dus dat is een lichtpuntje.
alleen thuis ben ik nog dom
En verder had ik gisteren voorgesteld voor mn moeder te koken omdat mn vader uit eten was maar zij kon alleen maar vertellen dat ze niet op mij had gerekend. Dus eet ik zo dadelijk bij mijn vriendje waar ik wel welkom ben, en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de laatste maanden, jaren!! continu naar mijn moeder uitreik en ik alleen maar kritiek of rotopmerkingen of een koud gevoel terug krijg. Dus ze stikt er maar in, ik doe voorlopig geen moeite meer. Ze heeft aan mijn zusje toch voldoende.
Maar stiekem doet t wel een beetje boel pijn..
Leuk dat je het naar je zin had. Voor sommigen kan er een soulmates gevoel ontstaan.quote:Op dinsdag 13 april 2010 22:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Het was ook mijn eerste keer. Ik hield een positieve indruk over, en niet meer dan dat. De eerste keer is denk ik te weinig om dat in te kunnen schatten.
Wat mij opviel was: het ongedwongen karakter. Ik was bang dat ik in een kliek terecht zou komen, waarin je zou moeten invechten. Maar gelukkig niks van dat alles. Een prettige bijkomstigheid was dat de "leider" en ik elkaar eerder hadden ontmoet, er was dus iig een bekende.
Een cultuurschok was het juist niet, het zijn juist mensen die komen en weten dat ze dezelfde handicap hebben![]()
Maar misschien zou je het nog eens kunnen proberen. Een keertje is denk ik niet genoeg om een oordele te trekken. Het lijkt mij wel iets voor jou, vooropgesteld dat het een club volwassen mensen zijn met ene normale tot hoge intelligentie.
[..]
Dat kan ik mij voorstellen. Beleidsmatig inzicht is weliswaar wat exacter dan rekenen, maar heeft ook denk ik systematische elementen. Maar moet je nu meer communiceren ?
Niet allesquote:Op woensdag 14 april 2010 19:49 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Handig zo'n vriendje die alles weetDat moet je uitbuitten
Als hij alles zou weten danquote:Op woensdag 14 april 2010 19:55 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Niet alles![]()
Veel![]()
Iemand die alles leest en onthoudt en daarna gaat denken, wat kan ik ermee.
Ik ben andersom, ik doe pas moeite als iets mijn interesse heeft.
Dan weet je in ieder geval geen dingen die je niet wil weten.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik weet veel van de dingen die mij interesseren.
[..]
Daar is niets mis meequote:Op woensdag 14 april 2010 20:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik weet veel van de dingen die mij interesseren. En ik ben bereid om alles uit te zoeken voor de mensen die mij interesseren. Maar vraag mij niet wie femke halsema is, wat de doelstellingen van de pvv zijn, wat de hoofdstad van oekraine is, niet eens waar de waal langs loopt (Ohja, nijmegendaar heb ik gefotoshooterd)
Mijn hele punt is ook dat ik helemaal verkikkerd ben op mijn vriendjeen hem helemaal bewonder. But hell, ik bén tenminste verliefd, kan ik dat ook eens een keertje zeggen. Zelfs na 7 maanden
Ik ben gewoon lui. Ik haalde mijn wiskunde gemiddelde op van een 3 naar een 8 dus ik kán t ook wel.. Ik wil alleen niet
quote:Op woensdag 14 april 2010 19:43 schreef tijnbrein het volgende:
Mijn zusje heeft nog niet teruggemailed. Ik weet eigenlijk ook niet eens of ze dat mailadres nog gebruikt eigenlijk![]()
Die cursus is voor omgaan met autisme.
Dankje EG, Demise en Cassandra
Euh ik zou niet weten wie.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:12 schreef Demise het volgende:
[..]Misschien dat je wel bij iemand kunt nagaan of ze dat e-mailadres nog gebruikt?
Het is een cursus waarin je leert omgaan met autisme.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:19 schreef Cassandra87 het volgende:
wederzijds, ik denk t haha
he maar tijn vertel eens wat meer over die cursus, klinkt interessant!
Ja dat is het ook. Je leert er onder andere wat voor gevolgen autisme heeft op alle aspecten van je leven.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:28 schreef Cassandra87 het volgende:
dat las ik dus al, dat vond ik ook interessant klinktenNiet enkel t feit dat je dat ging doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |